Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Сучасні методики засвоєння норм нової редакції "Українського правопису"
»
Взяти участь Всі події

Соловей як утілення сили природи й мистецтва

Зарубіжна література

Для кого: 5 Клас

12.08.2021

177

8

0

Опис документу:
Допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст казки; сприяти формуванню уявлення учнів про антитезу як художній прийом; допомогти поглибити навички аналізу художніх образів; вчити виділяти і переказувати головні епізоди твору; сприяти вихованню любові до краси живої природи, почуття доброти до ближнього, уміння співчувати чужому горю.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Дванадцяте листопада Класна робота Соловей як утілення сили природи й мистецтва
Слайд № 1

Дванадцяте листопада Класна робота Соловей як утілення сили природи й мистецтва

Епіграф (записати у зошит) Ніяка зовнішня краса не може бути повною, якщо її не освітлює краса внутрішня. Віктор Гюго
Слайд № 2

Епіграф (записати у зошит) Ніяка зовнішня краса не може бути повною, якщо її не освітлює краса внутрішня. Віктор Гюго

Експрес-опитування (записати у зошит відповіді) 1) Коли імператору доставили пакет із написом "Соловей", він вирішив, що це ще одна книга про солов...
Слайд № 3

Експрес-опитування (записати у зошит відповіді) 1) Коли імператору доставили пакет із написом "Соловей", він вирішив, що це ще одна книга про солов'я. 2)Імператор захотів, щоб солов'ї заспівали дуетом. 3)Солов'ї чудово заспівали разом. 4)"3are краща пташка залишилася в нас!" - сказали придворні, коли соловей полетів до зеленого лісу. 5)Спів штучного солов'я не сподобався бідним рибалкам. 6)Тридцять три рази проспівав соловей той самий уривочок і зовсім не стомився. 7)Після того, як сталася біда ,тільки раз на місяць дозволяли заводити штучного соловейка. 8)Імператора спіткало лихо: він був при смерті. 9)Бідолашний богдихан майже не міг дихнути, наче в нього на грудях лежала чорна кішка. 10)Музики ,музики! - кричав імператор. - Заспівай хоч ти, люба, осяяна пташко! І дорогоцінна пташка заспівала. 11)Імператора врятував від смерті спів справжнього соловейка. 12)Справжній соловейко бачив у очах імператора сльози під час свого співу, а сльози для серця співака - найкраща нагорода "+" - відповідь "Так"; "-" - відповідь "Ні"

Ключ до самоперевірки + + + + + + - + - - + +
Слайд № 4

Ключ до самоперевірки + + + + + + - + - - + +

От і сьогодні ми знову помандруємо у казковий заповідник Ганса Крістіана Андерсена – витвір його фантазії. Ми продовжимо знайомитися з прекрасним м...
Слайд № 5

От і сьогодні ми знову помандруємо у казковий заповідник Ганса Крістіана Андерсена – витвір його фантазії. Ми продовжимо знайомитися з прекрасним майстром пісенного мистецтва – Соловейком; торкнемося того чудового світу, який створений гарячим серцем казкаря.

Робота над текстом казки (усно) Де відбувається дія казки? Опишіть палац імператора. Як імператор дізнався про солов’я? Як цей випадок характеризує...
Слайд № 6

Робота над текстом казки (усно) Де відбувається дія казки? Опишіть палац імператора. Як імператор дізнався про солов’я? Як цей випадок характеризує імператора? Яким був соловей? З чим автор порівнює його спів? А яке враження справив спів солов’я на імператора? Чому?

А чому ж соловей відмовився від нагороди? Опишіть штучного солов’я. Хто зробив китайському імператорові дивний подарунок? Чому придворні були у зах...
Слайд № 7

А чому ж соловей відмовився від нагороди? Опишіть штучного солов’я. Хто зробив китайському імператорові дивний подарунок? Чому придворні були у захваті, а прості люди відчували, що щось тут не те? Чому справжній і штучний соловей не змогли співати разом? Чому справжній соловей залишив палац?

Яке є українське прислів’я, що відповідає цьому епізоду? Чи справді гарне – то найкраще? Що трапилось з іграшкою? Які заходи вжив імператор, щоб ож...
Слайд № 8

Яке є українське прислів’я, що відповідає цьому епізоду? Чи справді гарне – то найкраще? Що трапилось з іграшкою? Які заходи вжив імператор, щоб оживити штучного птаха? А що ж трапилося далі? Що мучить імператора в останні хвилини його життя? Чи допоміг штучний птах імператорові? Що примусило справжнього солов’я повернутися до імператора? Як сталося, що смерть відступила від імператора? Як же закінчується казка?

У казці Андерсена «Соловей» автор порівнює справжнього і штучного солов’я, не шкодуючи художніх означень (епітетів). Але тут вони випадково переплу...
Слайд № 9

У казці Андерсена «Соловей» автор порівнює справжнього і штучного солов’я, не шкодуючи художніх означень (епітетів). Але тут вони випадково переплуталися, слід відновити лад, знайшовши відповідні епітети і дії, що характеризують справжнього солов’я і штучного.

Складання порівняльної таблиці (письмово) Справжній соловей Штучний соловей
Слайд № 10

Складання порівняльної таблиці (письмово) Справжній соловей Штучний соловей

Маленька сіра пташка Осипана коштовним камінням Співав як шарманка Співав так, що виступали сльози Непримітна Дорогоцінний Дорога іграшка Живий пта...
Слайд № 11

Маленька сіра пташка Осипана коштовним камінням Співав як шарманка Співав так, що виступали сльози Непримітна Дорогоцінний Дорога іграшка Живий птах Механічний Справжній Жив на волі Жив на шовковій подушці Мовчав у важку для імператора хвилину Прогнав співом Смерть

Теоретична скарбничка (записати у зошит) Антитеза – різке протиставлення героїв, ситуацій, характерів, душевних або природних станів тощо
Слайд № 12

Теоретична скарбничка (записати у зошит) Антитеза – різке протиставлення героїв, ситуацій, характерів, душевних або природних станів тощо

Тож яка краса протиставляється у казці? Як у художній літературі називається прийом протиставлення? Стосовно яких образів казки «Соловей» використа...
Слайд № 13

Тож яка краса протиставляється у казці? Як у художній літературі називається прийом протиставлення? Стосовно яких образів казки «Соловей» використано цей прийом?

Солов’я здавна народ прославляє в піснях, віршах, скульптурах… У фольклорі він втілює образ волі, друга, подарунка. Часто соловейко виступає в ролі...
Слайд № 14

Солов’я здавна народ прославляє в піснях, віршах, скульптурах… У фольклорі він втілює образ волі, друга, подарунка. Часто соловейко виступає в ролі крилатого посла. Йому повіряли люди свої таємниці, розповідали про свої радості і горе. Його наділяли ніжними епітетами «вільна пташка», «соловейко маленький». Якщо ви втратили віру в себе і в свої сили, дуже втомилися, вам здається, що зло перемогло – зверніться до казок Андерсена і його герої допоможуть вам своєю вірою в силу добра. “Cвіт навколо нас сповнений краси. Розплющ очі і дивись!” – говорив Ганс Крістіан Андерсен.

Домашнє завдання Читаємо казку Андерсена «Снігова королева».
Слайд № 15

Домашнє завдання Читаємо казку Андерсена «Снігова королева».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.