"Що я вже вмію робити?" Я досліджую світ. 1 клас

Опис документу:
 Ознайомити з різними професіями та послугами, які надають люди різних професій;  ознайомити учнів із складовими успіху, навчати, як його досягти, щоб бути корисним для інших людей, для країни;  поповнити словниковий запас учнів новими словами відповідно до тематики тижня;  розвивати зв’язне мовлення учнів;  виконати колективну добру справу;  вчити діяти спільно заради доброї справи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Я досліджую світ. 1 клас Урок № ___ Дата проведення _____________

Тема. Що я вже вмію робити?

Мета:  

  • ознайомити з різними професіями та послугами, які надають люди різних професій;

  • ознайомити учнів із складовими успіху, навчати, як його досягти, щоб бути корисним для інших людей, для країни;

  • поповнити словниковий запас учнів новими словами відповідно до тематики тижня;

  • розвивати зв’язне мовлення учнів;

  • виконати колективну добру справу;

  • вчити діяти спільно заради доброї справи.

Завдання:

  • розповідь про те, ким мріє стати;

  • розгадування загадок про різні професії;

  • досліджування послуг, які надаються людьми різних професій;

  • робота над змістом казок В. Струтинського «Хлопчик Абихто», «Як Микита став працьовитий»;

  • практична робота «Що я вмію робити самостійно»;

  • гра «Обери правильне твердження»;

  • перегляд відео «Добрі справи».

Очікувані результати учіння:

  • уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби;

  • вступає в діалог, підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення;

  • визначає свої бажання, цілі;

  • розрізняє справи, які йому/їй добре вдаються;

  • відповідає на запитання за змістом твору;

  • вміє вирізняти послуги, які надаються людьми різних професій;

  • досліджує якості, які потрібні людині для досягнення мети, успіху;

  • пояснює важливість добрих вчинків для людини, довкілля;

  • разом із дорослими планує та реалізовує найпростіші трудові дії;

Хід уроку

І. Ранкова зустріч.

1. Привітання.

Разом з сонечком встаємо ми.

На ранкову зустріч в школу поспішаємо.

Поділившись настроєм своїм,

Ми частинку серця друзям залишаємо.

Другу руку простягни

І міцніше обніми,

Подаруй йому тепло своїх долонь

З добрим ранком привітай,  

Добра й щастя побажай.  

Щоб міцнішим стало наше дружне коло.

2. Вправа «Розкажи і покажи».

Кожен учень розповідає ким мріє стати, коли виросте.

3. Дослідження слова «професія».

Професія – це трудова діяльність, яка вимагає певних знань і вмінь.

4. Відгадування загадок про професії людей.

Посилання

https://www.youtube.com/watch?v=QHyA3KJUXqc

      1. Оголошення теми дня вчителем.

ІІ. Основна частина уроку.

1. Робота в групах. Обговорення «Які товари і послуги надають люди різних професій».

Кожна група має набір карток. Дітям пропонується назвати професію і послуги, які надають люди різних професій.

2. Дослідження якостей, якими повинна володіти людина, щоб досягти своєї мети (успіху). Обговорення ситуацій.

-  Яка ваша головна праця?

- Про які успіхи учнів нашого класу ви можете розказати?

- Що допомогло їм досягти гарних результатів? (Бажання, праця…)

- Але, звичайно, це вдається не всім. Є риси характеру, які заважають досягти успіху.

3. Розвиток зв’язного мовлення. Робота над змістом казок.

Послухайте ситуацію і скажіть, що є ворогом успіху?

Казка про хлопчика Абихто

Казна-коли, казна-де жив хлопчик Абихто.

Прокидався будь-коли, вмивався абияк, знехотя, аби ніхто не сварив, снідав і йшов куди-небудь, гуляв аби з ким, аж доки не обридало. Повертався додому, думаючи: «Будь що будь, будь як-небудь...».

Якось хлопчика запитали: «Ким ти хочеш бути?» Він неохоче відповів: «А мені все одно. Ким-небудь».

Так і виріс хлопчик Абихто. Виріс, та так ніким і не став. І прозвали його — Ніхто.

Василь Струтинський

- Яким був цей хлопчик?

- Чому його прозвали Ніхто?

- Яку пораду ви дали б хлопчикові?

Як Микита став працьовитий

Микита був дуже ледачий. Не хотів як слід працювати та й  отримав з граматики двійку. Дали Микиті роботу на літо. Поклав він на столі підручник та й зітхнув тяжко. Треба виконати двісті вправ. Хіба ж таку роботу зробиш!

Минув день, минув другий, минув третій. Ось і тиждень минає, а Микита щодня тільки гляне на книжку та й зітхне тяжко – тяжко. Втомився хлопець від неробства. Сидить дивиться у вікно. А за вікном під водостічною трубою стоїть порожнє відро. І в нього з труби капає вода – крапля за краплею.

Нічого робити Микиті, сидить біля вікна цілий день та все дивиться, як вода капає. А ввечері вийшов, дивиться, а вже піввідра накапало. Наступного ранку було повне відро. Здивувався Микита: виходить, із  маленьких  краплинок може назбиратися повне відро води!

Зітхнув тяжко та й відкрив граматику, і зошит відкрив.

Василь Сухомлинський

- Яким був Микита?

- Чи зрозумів він свою помилку? З чого це видно?

- То які ж риси характеру є ворогами успіху?  (Байдужість, лінь)

- Є й інші риси характеру, які шкодять успіху. Як ви думаєте, які це?

Фізкультхвилинка.

4. Робота за підручником с. __ .

5. Виконання вправи 2 у зошиті «Я досліджую світ» (с.__).

Діти самостійно вказують стрілочками від малюнка до слова Я, що вміють робити самостійно. Розповідають про це один одному, працюючи в парах.

- Ви так багато уже вмієте робити самостійно.

- А чи можемо ми разом зробити спільну корисну працю? Яка повинна бути риса характеру у нас всіх, щоб зробити спільну працю? (Працьовитість, старанність).

- А що ми можемо зробити спільно?

6. Закріплення знань. Гра «Обери правильне твердження».

Учні плескають у долоні, коли чують правильне твердження.

Поради учню, який хоче бути успішним і досягти своєї мети

Завжди уважно слухай вчителя.

Намагайся самостійно виконувати всі домашні завдання.

Якомога частіше грай у комп’ютер.

Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.

Читай якомога більше книжок.

Намагайся бути організованим і наполегливим.

Не бійся своїх мрій.

Будь готовий прийняти допомогу і допомогти іншим.

Не бійся помилок і вчися на них.

Відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні

ІІІ. Підсумок уроку.

  1. Бесіда.

 - Що нового ви дізналися на уроці?

- Чого треба дотримуватися, щоб здійснити задумане?

- Які риси характеру слід виробити в собі, щоб стати успішною людиною?

- Ви справилися із завданням уроку, запам’ятали складові успіху. Постарайтеся дотримуватися їх у житті і боротися з тими рисами характеру, які заважають досягти успіху.

Запам’ятайте! Людина не просто проживає своє життя, вона його будує.

Ось вам моя порада.

Будьте:

Працьовитими,
організованими,
рішучими,
активним
допитливими,
акуратними у роботі.

2. Перегляд відео «Добрі справи».

- Перегляньте відеофільм, подивіться скільки добра нас оточує навколо і які добрі справи можна робити щоденно всім людям України.

Посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=GmtMvknUS1A

  1. Теми для щоденника вражень.

        • Я хочу стати …

        • Мені подобається професія …

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»