Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Сміття як проблема людства. Чиста планета чи великий смітник

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №JG956136
За публікацію цієї методичної розробки Кутах Людмила Іванівна отримав(ла) свідоцтво №JG956136
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ МІСЬКОЇ РАДИ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

І СТУПЕНЯ - ГІМНАЗІЯ № 39»

КАМЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Урок з курсу « Моя щаслива планета» в 3 – А класі

Сміття

як проблема людства

Чиста планета чи великий смітник

Вчитель Кутах Людмила Іванівна

Урок з курсу « Моя щаслива планета» в з – А класі

Вчитель Кутах Людмила Іванівна

Тема. Сміття як проблема людства

Чиста планета чи великий смітник

 Вміння вчитися

  1. орієнтуватися у часі та берегти його;

  2. планувати свої дії;

  3. доводити роботу до кінця.

Загальнокультурна компетентність

  1. духовно – моральні основи життя людини;

  2. культурологічні основи сімейних, соціальних, суспільних явищ.

Громадянська компетентність

  1. усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ.

  2. бережливе ставлення до природи, до людей, до самого себе.

Здоровязбережувальна компетентність

  1. усвідомлення здоров’я як вищої життєвої цінності;

  2. взаємозвязок організму людини з природнім і соціальним оточенням;

Компететності з ІКТ

  1. Вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою.

Соціальна компетентість

  1. Проектувати стратегії свого життя з урахуванням інтересів та потреб різних соціальних груп, індивідумів, відповідно до соціальних норм та правил, наявних в українському суспільстві;

  2. Продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими.

Мета для учнів:

  1. привернути увагу до актуальної екологічної проблеми сучасності – 
    засміченості, знайти шляхи подолання проблеми;

  2. дати учням зрозуміти, що природа і людина взаємопов’язані;

  3. виховувати в учнів правильне ставлення до природи;

  4. вчити залишати після себе красиве довкілля;

  5. виховувати екологічну грамотність;

  6. спонукати брати участь у заходах щодо охорони природи навколиш -

нього середовища;

  1. розвивати  уміння працювати парами та групами. 
    Обладнання: мультимедійна презентація, плакат з правилами роботи, 
    таблички для аудиту, роздатковий матеріал, силуетні малюнки та зображення планети для рефлексії, підручник. 

Хід уроку

І. Вступна частина. 
1. Знайомство . 

- Доброго дня. Розпочнемо нашу зустріч, як зазвичай, із привітання. ( Привітання кожної екогрупи. Назва екогрупи, девіз, показ емблеми)
- Діти, адже ми знаємо один одного. Для чого ж ми виконували вправу «знайомство»? 
2. Повторення правил роботи.(Правила на дошці та презентації, зачитати і пояснити) ( cлайд 2)
Висловлюватись по черзі. 
Говорити коротко, за темою. 
Слухати один одного уважно. 
Кожна думка є цінною. 
Намагатися дійти згоди. 
Правило піднятої руки. 
- Діти, а для чого ми повторювали ці правила? 
3. Мотив ( проблемне запитання)( слайд 3)

- Подивіться, будь ласка,уривок мультфільму і скажіть, які почуття він у вас викликав?( уривок з мультфільму « Валлі»)

- Як ви думаєте. Про що ми сьогодні з вами будемо говорити на уроці?

4. Вправа «Очікування» 
-А зараз кожен із вас скаже, чого ви очікуєте від нашої сьогоднішньої зустрічі.
По черзі продовжіть речення: « Я очікую від уроку…» Запишіть на своїй долонці.
(Діти висловлюють свої очікування, піднімаючи долоню) 
- Якщо ваші очікування справдяться, то в кінці уроку долоньки, виготовлені 
вами, зможуть захистити нашу планету. 
(Демонструються силуетні зображення долоньок) 

ІІ. Основна частина 
1.Повідомлення теми заняття 
- На дошці - ваші малюнки про щасливу планету. Ми чимало говорили про те, як повернути їй посмішку. Сьогодні ми з’ясуємо, чи є сміття проблемою, яка теж заважає нашій планеті Земля посміхатися. 
(Слайд 4
2. Інсценізація (за текстом підручника, с.33) ( слайд 5)
- До нас завітали персонажі оповідання. 
(На середину кола виноситься смітник, повний паперу. Виходять: автор, Тарасик, Галинка і Домовичок. Автор читає текст підручника, а решта героїв ведуть між собою розмову) 
- Діти, як ви думаєте, про що розповість Домовичок Тарасику і Галинці? 
(Діти за бажанням висловлюють свої думки) 
- То чому ж засмутився Домовичок? 
(Відповіді 2-3 учнів - за бажанням) 
3. Руханка «Варенички» (використовується для зміни видів діяльності, а також сприяє розвитку моторики дрібних м’язів) 
-Замішуємо тісто (кулачками на долоньках). 
-Робимо ковбаски (тремо долоньками). 
-Нарізаємо (вздовж по руках аж до плечей). 
-Робимо варенички (крутимо долоньку до долоньки). 
-Кладемо начинку (пальчиками на долоньку). 
-Заліплюємо варенички (масажуємо вушка). 
-Кидаємо в окріп (струшуємо ручки). 
4. Робота з підручником (с.34-35). 
- Зараз ми ознайомимося з розповіддю Домовичка, прочитавши «ланцюжком» текст «Сміття – хвороба планети» 
(Читання тексту «ланцюжком») 
5. Словникова робота 
- Діти , чи є у тексті незрозумілі вам слова? 
(За допомогою слайдів вчитель пояснює значення слів) 
Сміттєзвалище – це місце, куди звозять сміття з різних куточків міста.

(Слайд 6
Макулатура – це паперово-картонні вироби, що відслужили свій термін. (Слайд 7
Вторинна пластмаса – це пластмаса, яку отримують внаслідок переплавлення старих пластмасових виробів. (Слайд 8
6. Інтерактивна вправа «Крок назустріч» 
- Зараз ми об’єднаємось у пари і пограємо у гру «Сонечко і Хмаринка». (Вчитель швидко проходить по колу і називає, хто Сонечко, а хто Хмаринка). 
- Для цього поверніться один до одного обличчям. Уявіть, що ви – Сонечко і Хмаринка. Хмаринка затискає кулачок, а Сонечко говорить їй добрі, ніжні слова, щоб кулачок розтиснувся. 
- А тепер поміняйтесь ролями. 
- Чи є такі, в кого кулачок не розтиснувся? 
( якщо такі діти є, то висловити сподівання, що у них настрій покращиться…) 
- Діти , як ви думаєте, для чого ми провели таку вправу? 
7. Робота в парах 
-У нас утворились гарні пари, щоб дружно попрацювати. Знайдіть у тексті слова про необхідність зменшення відходів. (Діти зачитують слова ) 
- Які відходи є лідерами серед сміття? 
- Обговоріть в парах, чи справді сміття – це хвороба планети? Наведіть приклади з власного життя. (За бажанням діти висловлюють свої думки) 
8. Аудит. 
- Давайте знову об’єднаємось у коло і проведемо аудит. 
- Візьміть простий олівець і табличку, яку склали Тарасик і Галинка . За допомогою цієї таблички ви зрозумієте, що вам вже відомо про засмічення і проблему сміття. Позначте у табличці твердження, з якими ви погоджуєтесь. 
- Хто хоче зачитати ці твердження? 
- Кожен свій аудит покладе у портфоліо. 
- Що ви можете зробити, щоб зменшити кількість сміття? (Думки дітей) 
- Перша дія, над якою ми почнемо працювати – це сортування сміття. Як ви думаєте, для чого це робити? (Думки дітей) 
- Із сміття можна зробити корисні речі. Але зробити щось із сміття можна лише тоді, коли воно посортоване, тобто розділене. Тоді це буде не сміття, а сировина для чогось нового. Людство вже працює над цією проблемою. І у містах з’являються спеціальні баки для різного виду сміття. Вони мають різні кольори. Погляньте на екран, які саме сміттєві баки з’являються на вулицях міст. (Слайд 10 - 13

Фізкультхвилинка
9.Робота в групах. Практична робота з сортування сміття. 
- Діти, об’єднайтеся в групи. 
(Вчитель висипає з кошика купу сміття, намальованого на картках, на кожний стіл) 
- Перед кожною групою купа сміття. Його треба посортувати і вкинути в один із баків, які у вас на партах ( баки на малюнках):

«Пластик»- синій бак,

«Папір»- білий бак,

«Скло»- зелений бак,

«Метал»- червоний бак.( слайд 14)

Для цього : 
- спочатку все розгляньте, 
- подумайте, на які частини це сміття можна розділити, 
- розділіть сміття. 
(Якщо група виконала завдання, подає сигнал і вчитель перевіряє.
- Чи є сміття, яке не потрапило ні в один із баків? 
(Кожна група крім названих відходів ще мала органічні рештки та батарейки) 
- Що потрібно зробити з цим сміттям? 
- А тепер розкажіть що ви відібрали у бак синього кольору і чому? 
- Що відібрали у бак зеленого кольору? 
- Що у білий бак? 
- І нарешті, що у рожевий бак? 
- В нашій школі працює пункт збору використаних батарейок, які будуть відправлені до міста Львів на спеціальний переробний завод . Миз вами збирали макулатуру, яка теж буде здана на преробку. Ми з вами захистили таким чином декілька дерев.
-А тепер порадьтеся у своїх групах, які відходи, з тих, що ви посортували, можуть використовуватись повторно і як саме? 
-У нашій школі працювала виставка «Друге життя непотрібним речам», де ми побачили, що можна зробити з речей, які мали перетворитися на сміття.

( слайд 15) 

10. Перегляд мультфільму « Нове життя старого пакета»( слайд 16)

  1. Як же старий пакет отримав нове життя?

  1. Міні – проект «Друге життя старим речам»( слайд 17)

А) Показ моделей одягу з старих речей

Б) Реклама виробів із використаних речей
ІІІ. Підсумкова частина. 
1.Домашнє завдання. 

- Вдома поділіться отриманою інформацією з батьками і з їх допомогою проведіть аудит : « Чи багато сміття викидає ваша родина за тиждень?» Для цього скористайтесь спеціальними табличками. 
(Вручаються таблички за зразком підручника ) 
2.Інтерактивна вправа «Рефлексія». 
- На завершення нашої зустрічі скажіть, чи справдились ваші очікування? 
Якщо справдились, то ми навколо планети Земля утворимо коло з наших долоньок, які разом зможуть зробити нашу Землю щасливою і допоможуть повернути їй посмішку. 
- Закінчіть речення: «Мої очікування справдились, бо я …» (Кожен висловлює свою думку, а вчитель прикріплює на плакаті навколо 
зображення Землі одну за одною паперові долоньки) 
- І справді, якщо ми всі разом об’єднаємось і будемо дбати про чистоту планети, то замість смітників у нас будуть цвісти чудові сади і клумби. (Слайд 18
- Які «відкриття» ви зробили для себе сьогодні? 
- Які думки у вас були на початку нашої зустрічі? 
- Що вам хочеться зробити вже негайно? 
- Я щиро дякую вам за співпрацю і сподіваюсь, що ви зробите все можливе, аби наша планета була щасливою і завжди посміхалася. (Слайд 19)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета уроку : 1. привернути увагу до актуальної екологічної проблеми сучасності – засміченості, знайти шляхи подолання проблеми; 2. дати учням зрозуміти, що природа і людина взаємопов’язані; 3. виховувати в учнів правильне ставлення до природи; 4. вчити залишати після себе красиве довкілля; 5. виховувати екологічну грамотність; 6. спонукати брати участь у заходах щодо охорони природи навколиш - нього середовища;
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Я і Україна
  • Клас
    3 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    730
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    JG956136
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №JG956136
За публікацію цієї методичної розробки Кутах Людмила Іванівна отримав(ла) свідоцтво №JG956136
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти