Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Словосполучення.Будова й види словосполучень за способом вираження головного слова.

Українська мова

Для кого: 6 Клас, 8 Клас

26.09.2021

199

21

0

Опис документу:

Презентацію розроблено з метою поглибити знання учнів про словосполучення, його будову; формувати вміння знаходити прості й складні словосполучення, розрізняти лексичні й фразеологічні словосполучення; навчити аналізувати їх за способом вираження головного слова; удосконалити вміння порівнювати словосполучення зі словом, словоформою, реченням.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способом вираження головного слова
Слайд № 1

Словосполучення. Будова й види словосполучень за способом вираження головного слова

поглибити знання учнів про словосполучення, його будову; формувати вміння знаходити прості й складні словосполучення, розрізняти лексичні й фразеол...
Слайд № 2

поглибити знання учнів про словосполучення, його будову; формувати вміння знаходити прості й складні словосполучення, розрізняти лексичні й фразеологічні словосполучення; навчити аналізувати їх за способом вираження головного слова; удосконалити вміння порівнювати словосполучення зі словом, словоформою, реченням; формувати навички аналітико-синтетичного характеру на основі синтаксичного розбору словосполучень; розвивати творчі вміння побудови словосполучень з різними видами зв’язку; виховувати любов до природи. Мета:

Красива осінь вишиває клени Червоним, жовтим, срібним, золотим. А листя просить: – Виший нас зеленим! Ми ще побудем, ще не облетим. А листя просить...
Слайд № 3

Красива осінь вишиває клени Червоним, жовтим, срібним, золотим. А листя просить: – Виший нас зеленим! Ми ще побудем, ще не облетим. А листя просить: – Дай нам тої втіхи! Сади прекрасні, роси – як вино. Ворони п’ють надкльовані горіхи. А що їм, чорним? Чорним все одно. Ліна Костенко Епіграф:

Інформаційне гроно: запишіть утворені словосполучення
Слайд № 4

Інформаційне гроно: запишіть утворені словосполучення

Словосполучення — це синтаксична одиниця, утворена поєднанням двох і більше повнозначних слів, пов’язаних між собою за змістом і граматично. У слов...
Слайд № 5

Словосполучення — це синтаксична одиниця, утворена поєднанням двох і більше повнозначних слів, пов’язаних між собою за змістом і граматично. У словосполученні виділяють головне і залежне слова. Від головного слова до залежного ставиться питання, за допомогою якого встановлюється змістовий зв’язок. Граматичний зв’язок здійснюється за допомогою закінчення залежного слова або закінчення і прийменника. яка? Опрацювання теоретичного матеріалу: золота осінь

За будовою: Добираємо приклади до схеми: теплі краї; величезні табуни птахів; збираються відлітати; літають над ланами; вони полетять; відлітають в...
Слайд № 6

За будовою: Добираємо приклади до схеми: теплі краї; величезні табуни птахів; збираються відлітати; літають над ланами; вони полетять; відлітають від нас; зозулі зникають; найбільш червоний; сім’ї лелек; над ланами; кущі та дерева; прилетів до своєї шпаківні.

Які сполучення слів не є словосполученням?: осінь на носі дари осені найбільш червоний хай падає
Слайд № 7

Які сполучення слів не є словосполученням?: осінь на носі дари осені найбільш червоний хай падає

За способом вираження головного слова: Вид словосполучення Спосіб вираження головного слова Іменникове Іменник: теплі краї, величезні табуни. Прикм...
Слайд № 8

За способом вираження головного слова: Вид словосполучення Спосіб вираження головного слова Іменникове Іменник: теплі краї, величезні табуни. Прикметникове Прикметник: повний води. Числівникове Числівник: перший табуні. Займенникове Займенник: дещо незрозуміле. Дієслівне Дієслово: посріблить траву, відлітають від нас. Прислівникове Прислівник: глибоко в річці.

Типи синтаксичного зв’язку:
Слайд № 9

Типи синтаксичного зв’язку:

Синтаксичний розбір словосполучення Схема розбору 1. Виділіть словосполучення з речення і запишіть. 2. Визначте головне і залежне слово. 3. Визначт...
Слайд № 10

Синтаксичний розбір словосполучення Схема розбору 1. Виділіть словосполучення з речення і запишіть. 2. Визначте головне і залежне слово. 3. Визначте тип словосполучення за морфологічними ознаками головного слова (іменникове, дієслівне тощо). 4. Укажіть спосіб синтаксичного зв’язку: узгодження (повне чи неповне); керування (сильне чи слабке, безпосереднє чи посереднє); прилягання. Зразок розбору Оповитий тишею степ дихав пахощами росяних трав (П. Панч). який? 1-2.  Степ   оповитий. 3. Іменникове. 4. Узгодження повне (в роді, числі, відмінку).

Прочитайте текст. Випишіть 6 словосполучень, виконайте синтаксичний розбір. Осінь-чарівниця Нарешті завітала до нас у гості вона, осінь-чарівниця. ...
Слайд № 11

Прочитайте текст. Випишіть 6 словосполучень, виконайте синтаксичний розбір. Осінь-чарівниця Нарешті завітала до нас у гості вона, осінь-чарівниця. Потрапивши під її чаклунство, жива природа перетворилася на золоту казку. Мені дуже подобається ця пора року за її величну красу. Особливо гарний у цей період ліс. Всі дерева забарвлюються в яскраві барви, що променисто грають при світлі дня. Осінь, мов геніальна художниця, майстерно фарбує всі рослини та надає неповторність кожному деревцю. Ніби в казковому хороводі, стоять урочисто вбрані дерева, а ліс, прикрашений золотим килимом, нагадує мальовничу картину.

Осінь — найкрасивіша пора року. Як її тільки не називають: золота, чарівна, мальовнича, барвиста, дивовижна, щедра. Багата на урожай, вона прикраси...
Слайд № 12

Осінь — найкрасивіша пора року. Як її тільки не називають: золота, чарівна, мальовнича, барвиста, дивовижна, щедра. Багата на урожай, вона прикрасить будь-який стіл грибами, стиглими овочами та фруктами. Ми всією сім’єю часто ходимо в ліс по гриби. Збираємо ці плоди природи та засушуємо на зиму, згадуючи яскраві барви природи. Гуляючи лісом, мене заворожує вид перефарбованого листя. Золотиста охра, червона мідь, зелена латунь, коричнева бронза — всі ці відтінки роблять осінь чарівною та неповторною. Природа ніби відкриває останній подих перед довгим сном. Ближче до кінця осені дерева оголюються. На вулиці холоднішає, і незабаром можна буде побачити перші сніжинки. Ось така вона, осінь-чарівниця… Гарна, чудова, але швидкоплинна, як і все в природі.

http://www.ridnamova.kiev.ua/html/6.2.html https://subject.com.ua/textbook/mova/8klas_2/5.html https://studfile.net/preview/2425280/page:72/ https:...
Слайд № 13

http://www.ridnamova.kiev.ua/html/6.2.html https://subject.com.ua/textbook/mova/8klas_2/5.html https://studfile.net/preview/2425280/page:72/ https://glazastik.com/%d0%be%d1%81%d1%96%d0%bd%d1%8c-%d1%87%d0%b0%d1%80%d1%96%d0%b2%d0%bd%d0%b8%d1%86%d1%8f-%d1%82%d0%b2%d1%96%d1%80-%d1%82%d0%b5%d0%ba%d1%81%d1%82-%d1%80%d0%be%d0%b7%d0%bf%d0%be%d0%b2%d1%96%d0%b4%d1%8c/ Використана література:

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.