+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Словникові слова 4 клас

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ВІДДІЛ ОСВІТИ

ТАЛЬНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

СОКОЛІВОЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

ТАЛЬНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Робота над словами,

правопис яких потрібно запам’ятати

Українська мова

4 клас

Загороднюк Ірина Сергіївна

учитель початкових класів

2018 рік

АНОТАЦІЯ

У 1 - 4 класах початкової школи програма з української мови передбачає вивчення слів, правопис і вимову яких треба запам’ятати.

Мета посібника – допомогти вчителеві організувати практичну роботу над важкими для написання словами у 4 класі. Пропоновані матеріали можна використовувати для словниково-орфографічної роботи на уроці та в позаурочний час.

Картки розраховані на письмове виконання.

ЗМІСТ

К-1 – аеродром

К-2 – будь ласка

К-3 – ввечері

К-4 – вдень

К-5 – взимку

К-6 – вісімдесяти

К-7 – влітку

К-8 – восени

К-9 – вперед

К-10 – вранці

К-11 – вчора

К-12 – гардероб

К-13 – гектар

К-14 – гвинтівка

К-15 – до побачення

К-16 – держава

К-17 – дисципліна

К-18 – ззаду

К-19 – інженер

К-20 – кілометр

К-21 – ліворуч

К-22 – механік

К-23 – мізинець

К-24 – мільйон

К-25 – назад

К-26 – напам’ять

К-27 – океан

К-28 – попереду

К-29 – посередині

К-30 – портрет

К-31 – праворуч

К-32 – п’ятдесят, п’ятдесяти

К-33 – п’ятсот

К-34 – шістсот

К-35 – революція

К-36 – республіка

К-37 – сигнал

К-38 – сімдесяти

К-39 – телеграма

К-40 – телефон

К-41 – температура

К-42 – тепер

К-43 – терпуг

К-44 – трамвай

К-45 – тролейбус

К-46 – фанера

К-47 – фартух

К-48 – футбол

К-49 – цемент

К-50 – чернетка

К-51 – шеренга

К-52 – шістнадцять

К-53 – шістдесят, шістдесяти

К-54 – щогодини

К-55 – щоденно

К-56 – щотижня

К-57 – юннат

К-58 - ярина

К -1

Аеродром - ділянка земної поверхні для зльоту, посадки, стоянки літаків, із спорудами та обладнанням для їх обслуговування

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Утворити словосполучення:

новий старий військовий сучасний

великий приїхати пролітати приземлитися

  • Асоціативний кущ:

К -2

Будь ласка - ввічливе слово

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • На кожну літеру слова запиши ім'я, склади речення

Богданчику, будь ласка, передай олівці Олі!

У_____________, будь ласка, ____________________________________

Д_____________, будь ласка, ____________________________________

ь

Л_____________, будь ласка, ____________________________________

А_____________, будь ласка, ____________________________________

С_____________, будь ласка, ____________________________________

К_____________, будь ласка, ____________________________________

А_____________, будь ласка, ____________________________________

К -3

Ввечері

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Утворити словосполучення:

бачити ходити робити дивитися прибути писати

К -4

Вдень

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Визначити, яким членом речення є слово вдень:

Вдень йшов дрібний дощик.

Вдень по небу гуляє, а вночі – за хмаронькою спочиває.

  • Дібрати спільнокореневі слова, а до них – антоніми:

День – ніч

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

К -5

Взимку

У зимову пору

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

К -6

Вісімдесяти

Число 80 Кількість 80

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Утворити словосполучення:

Н-д: Вісімдесяти копійок

Дівчатка

_________________________________________________________

Дерева

_________________________________________________________

Гривні

_________________________________________________________

К -7

Влітку

У літню пору

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Визначити корінь:

Літо, влітку, літній, літечко, літувати, по-літньому.

  • Асоціативний кущ:

К -8

Восени

В осінню пору

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Визначити, яким членом речення є слово восени:

Восени багач, а навесні прохач.

Як у травні дощ надворі, то восени хліб у коморі.

Весною і восени ми бачимо всюди перелітних птахів.

  • Дібрати на кожну літеру слова восени ознаки осені:

В_________________________________________________

О_________________________________________________

С_________________________________________________

Е_________________________________________________

Н_________________________________________________

И_________________________________________________

К -9

Вперед

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Утворити словосполучення зі словом вперед і додаючи іменник:

Йти – верблюд йде вперед

Бігти

_________________________________________________________

Повзти

_________________________________________________________

Стрибати

_________________________________________________________

К -10

Вранці

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Дібрати спільнокореневі слова, позначити корінь:

Вранці, __________________________________________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Підкресли слово вранці, поясни значення прикмет

Дощ вранці – що бабині танці.

Туман вранці стелиться по воді – на гарну погоду.

Вранці парить – дощ ушкварить.

Якщо вранці велика роса, то буде гарна погода.

К -11

Вчора

В день, що був перед сьогоднішнім

Шукає вчорашнього дня – витрачає час на пошуки втраченого

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Дібрати антоніми до слова вчора:

_________________________________________________________

  • Утворіть речення з перших літер слова:

Н-д: Весела чорна овечка раділа автомобілю.

В _________________________________________________________

Ч_________________________________________________________

О_________________________________________________________

Р_________________________________________________________

А_________________________________________________________

К -12

Гардероб

Приміщення в установі, театрі тощо, де зберігається одяг відвідувачів; роздягальня; ще – шафа для зберігання одягу

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Скласти речення зі словом гардероб

_________________________________________________________

  • Асоціативний кущ:

К -13

Гектар

Одиниця земельної площі, яка становить 100 ар або 10 000 м2

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Утворити словосполучення з числівниками:

Н-д: Сорок гектарів, 2 гектари

__________________________________________________________ ___________________________________________________________ ___________________________________________________________

___________________________________________________________

___________________________________________________________

___________________________________________________________

К -14

Гвинтівка

Вогнепальна ручна зброя з довгим стволом; рушниця

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Утворити словосполучення:

Мисливський

________________________________________________________

Незаряджений

________________________________________________________

Старий

________________________________________________________

К -15

До побачення

Слово ввічливості при прощанні

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Дібрати синоніми до слова до побачення:

_________________________________________________________________________________________________________________________

  • Скласти 2 речення

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

К -16

Держава

Політична організація суспільства на чолі з урядом та його органами

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Визначити, яким членом речення є слово держава:

Наш народ будує нову незалежну державу.

  • Утворити словосполучення:

Міцна, велика, кордони, власність, знайомство з, допомога, розбудовуватися

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

К -17

Дисципліна – обов’язкове підкорення встановленим порядкам і правилам

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Утворити словосполучення:

трудовий навчальний зразковий

задовільний незадовільний шкільний

  • Асоціативний кущ:

К -18

Ззаду

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Скласти речення зі словом ззаду за малюнками:

К -19

Інженер

Спеціаліст з вищою технічною освітою: інженер-механік, інженер-електрик, військовий інженер

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Утворити словосполучення:

хороший розумний талановитий майбутній відомий

старший молодий ведучий військовий український

  • Змініть слово інженер і утворіть словосполучення:

Звернутися до____________________

Розмовляти з ______________________

Працювати________________________

Допомогти_________________________

Вчитися на__________________________

К -20

Кілометр

1000 м – міра довжини

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Змінити слово кілометр за відмінками:

Називний____________________________________

Родовий____________________________________

Давальний____________________________________

Знахідний____________________________________

Орудний____________________________________

Місцевий ____________________________________

К -21

Ліворуч

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Скласти речення зі словом ліворуч за малюнком:

К -22

Механік - спеціаліст, який спостерігає за роботою і експлуатацією машин. Механік перевірив роботу двигуна.

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Виділити корінь у спільнокореневих словах:

Механік, механіка, механічний, механізм, механізація.

  • Утворити словосполучення:

хороший молодий грамотний досвідчений відомий

старший майбутній талановитий головний

  • Змінити слово механік за відмінками:

Називний____________________________________

Родовий____________________________________

Давальний____________________________________

Знахідний____________________________________

Орудний____________________________________

Місцевий ____________________________________

К -23

Мізинець

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Змінити слово мізинець за відмінками:

Називний____________________________________

Родовий____________________________________

Давальний____________________________________

Знахідний____________________________________

Орудний____________________________________

Місцевий ____________________________________

К -24

Мільйон

1 000 000

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Утворити словосполучення:

Гривні, троянди, думка, зірка, людина, зерно.

  • Змінити слово мільйон за відмінками:

Називний____________________________________

Родовий____________________________________

Давальний____________________________________

Знахідний____________________________________

Орудний____________________________________

Місцевий ____________________________________

К -25

Назад

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Утворити словосполучення зі словом назад і додаючи іменник:

Йти – верблюд йде назад

Бігти

_________________________________________________________

Повзти

_________________________________________________________

Стрибати

_________________________________________________________

К -26

Напам’ять

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Дібрати спільнокореневі слова, позначити корінь:

Напам’ять, ________________________________________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Скласти речення:

Вивчити_____________________________________________________

_________________________________________________________

Подарувати___________________________________________________

_________________________________________________________

К -27

Океан

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Записати назви океанів:_____________________________________

________________________________________________________

  • Асоціативний кущ:

К -28

Попереду

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Скласти речення зі словом попереду за малюнком:

К -29

Посередині

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Дібрати іменник в сполученні з прикметником на кожну літеру слова:

Пішохідний перехід

О_________________________________________________________

С_________________________________________________________

Е_________________________________________________________

Р_________________________________________________________

Е_________________________________________________________

Д_________________________________________________________

И Н_______________________________________________________

І_________________________________________________________

К -30

Портрет

Зображення особи на картині або на фотографії

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Позначити корінь у спільнокореневих словах:

Портрет, портретик, портретист, портретистка, портретний.

  • Змінити слово портрет за відмінками:

Називний____________________________________

Родовий____________________________________

Давальний____________________________________

Знахідний____________________________________

Орудний____________________________________

Місцевий ____________________________________

  • Визначити, яким членом речення є слово портрет:

На стіні висить портрет Кобзаря, прикрашений рушником.

Із портрета дивляться на мене лагідні мамині очі.

К -31

Праворуч

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Скласти речення зі словом праворуч за малюнком:

К -32

П’ятдесят, п’ятдесяти

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Скласти словосполучення:

Горіхи, цукерки, яблука, учень

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

К -33

П’ятсот

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Скласти словосполучення:

Гривні, глядачі, аркуш, зошит, книга

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

К -34

Шістсот

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Скласти словосполучення:

Гривня, копійка, рік, зірка, місто

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

К -35

Революція

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • На кожну літеру слова запиши рису характеру:

Р______________________________________________________

Е______________________________________________________

В______________________________________________________

О______________________________________________________

Л______________________________________________________

Ю______________________________________________________

Ц______________________________________________________

І______________________________________________________

Я______________________________________________________

К -36

Республіка

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Утворити словосполучення:

Великий, нова, утворити, дитячий

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

К -37

Сигнал

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Дібрати спільнокореневі слова до слова сигнал, позначити корінь і закінчення

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

К -38

Сімдесяти

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Змінити за відмінками словосполучення сімдесят років:

Називний_____________________________________________________Родовий______________________________________________________Давальний____________________________________________________Знахідний_____________________________________________________Орудний______________________________________________________Місцевий____________________________________________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

К -39

Телеграма - звістка, передана телеграфом;

бланк з текстом повідомлення

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Розібрати слово за будовою:

_________________________________________________________

  • Змінити слово телеграма за відмінками:

Називний____________________________________

Родовий____________________________________

Давальний____________________________________

Знахідний____________________________________

Орудний____________________________________

Місцевий ____________________________________

К -40

Телефон - пристрій для телефонного зв’язку

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Позначити корінь і закінчення:

Телефон телефоніст телефоністка

телефончик телефонувати телефонний

  • Асоціативний кущ:

К -41

Температура – міра нагрівання тіла або середовища

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Визначити, яким членом речення є слово температура:

Вранці у Павлика раптом заболіло горло і піднялася температура.

В грудні середня температура повітря становила -6оС

  • Утворити словосполучення:

Висока__________________________________________________

Нормальна______________________________________________

Зимова_________________________________________________

Літня__________________________________________________

__________________________________________ тіла

_________________________________________ повітря

________________________________________ води

________________________________________ ґрунту

К -42

Тепер

(зараз, в цей час)

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Скласти 2 речення зі словом тепер:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

К -43

Терпуг

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

К -44

Трамвай - вид міського наземного рейкового електротранспорту. день, що був перед сьогоднішнім

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Позначити корінь:

Трамвай, трамвайчик, трамвайний.

  • Змінити слово трамвай за відмінками:

Називний____________________________________

Родовий____________________________________

Давальний____________________________________

Знахідний____________________________________

Орудний____________________________________

Місцевий ____________________________________

К -45

Тролейбус - безрейковий наземний, переважно вуличний, електричний транспорт

з живленням двигунів через підвісну контактну мережу

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Позначити корінь:

Тролейбус, тролейбусник, тролейбусний.

  • Скласти речення зі словом тролейбус

_________________________________________________________

  • Асоціативний кущ:

К -46

Фанера

- тонкі листи деревини для облицювання столярних виробів; деревний матеріал з кількох склеєних тонких пластинок дерева

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Утворити словосполучення:

Міцна, тонка, розпиляна, нова, стара, фарбована.

К -47

Фартух - частина одягу, що захищає плаття,

костюм від бруду, знищення під час виконування робіт

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Утворити словосполучення:

Яскравий, мамин, шкільний, довгий, білий, малий, дитячий.

  • Змінити слово фартух за відмінками:

Називний____________________________________

Родовий____________________________________

Давальний____________________________________

Знахідний____________________________________

Орудний____________________________________

Місцевий ____________________________________

К -48

Футбол - спортивна гра двох команд, під час якої гравці намагаються загнати м’яч у ворота суперника

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Дібрати спільнокореневі слова до слова футбол, позначити корінь і закінчення:

_________________________________________________________________________________________________________________________

  • Змінити слово футбол за відмінками:

Називний____________________________________

Родовий____________________________________

Давальний____________________________________

Знахідний____________________________________

Орудний____________________________________

Місцевий ____________________________________

К -49

Цемент - сухий, сипучий матеріал, який використовують у будівництві

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Утворити словосполучення:

Міцний, безпечний, насипати, замішати, використовувати.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

К -50

Чернетка – зошит, блокнот чи записничок, який використовують для записів

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________] звуків_______

букв________

  • Асоціативний кущ:

К -51

Шеренга – група людей, які стоять на одній лінії з поверненим в один бік обличчям; довгий ряд якихось предметів

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Утворити словосполучення:

Стати в_________________________________

Вийти з _________________________________

Крокувати в ______________________________

Командувати______________________________

Обійти___________________________________

Пролетіти над____________________________

Зупинитися біля_____________________________

Остання _________________________________

К -52

Шістнадцять

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Змінити за відмінками словосполучення шістнадцяте грудня:

Називний_____________________________________________________Родовий______________________________________________________Давальний____________________________________________________Знахідний_____________________________________________________Орудний______________________________________________________Місцевий____________________________________________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [________________________] звуків_______ букв________

К -53

Шістдесят, шістдесяти

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Змінити за відмінками словосполучення шістдесят років:

Називний_____________________________________________________Родовий______________________________________________________Давальний____________________________________________________Знахідний_____________________________________________________Орудний______________________________________________________Місцевий____________________________________________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [___________________] звуків_______

букв________

К -54

Щогодини

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Розібрати слово за будовою:

Щогодини

  • Звуко-буквений аналіз слова: [___________________] звуків_______

букв________

  • Скласти речення зі словом щогодини:

_________________________________________________________

К -55

Щоденно

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [___________________] звуків_______

букв________

  • Утворити словосполучення зі словом щоденно і додаючи іменник:

Йти – щодня йти до школи

Бігти

_________________________________________________________

Читати

_________________________________________________________

Стрибати

_________________________________________________________

К -56

Щотижня

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [___________________] звуків_______

букв________

  • Утворити словосполучення зі словом щотижня і додаючи іменник:

Дивитися – щотижня дивитися до годівнички

Бігти

_________________________________________________________

Зустрічати

_________________________________________________________

Відвідувати

_________________________________________________________

К -57

Юннат – юний дослідник природи; натураліст

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [___________________] звуків_______

букв________

  • Змінити слово юннат за відмінками:

Називний____________________________________

Родовий____________________________________

Давальний____________________________________

Знахідний____________________________________

Орудний____________________________________

Місцевий ____________________________________

К -58

Ярина' – сходи або посіви висіяних весною зернових культур

  • Поділити слово на склади для переносу _____________________

  • Звуко-буквений аналіз слова: [___________________] звуків_______

букв________

  • Визначити, яким членом речення є слово ярина

Роси, роси, дощику, ярину,

Рости, рости, житечко, на лану.

На крилечках, вітрику, полети,

Колосочки золотом обмети.

Як достигне житечко на лану,

Прийдуть люди жатоньки ярину,

Блискавками косоньки заблищать,

Золотими кобзами забряжчать.

Олександр Олесь

Список використаних джерел

Література:

  • Сапун Г.М., Пачашинська М.О. Робота над словами, правопис яких потрібно запам’ятати. – Тернопіль: Підручники і посібники, 1997. – с.64

  • Прищепа К.С., Лук’яненко В.Г. Тематичний словник школяра. – К.: Гала, 1997. – 336 с.: іл..

Інтернет-ресурси:

Опис документу:
Картки

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн
790 грн