"Славні малята - хлопчики і дівчата"

Опис документу:
Заняття з гендерного виховання для дітей молодшого дошкільного віку. Хлопчика і дівчинку ні в якому разі не можна виховувати однаково. Тому що вони по-різному дивляться і бачать, слухають і чують, по-різному говорять і мовчать, відчувають і переживають. Тому дорослим, щоб діти краще розуміли, необхідно враховувати індивідуальність дитини, слідувати логіці її розвитку, тобто розуміти спосіб мислення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Департамент освіти і науки виконкому Криворізької міської ради

Відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №28» КМР

Заняття з гендерного виховання

для дітей молодшого

дошкільного віку

вихователь

КЗ «ДНЗ (ясла-

садок) №28» КМР

Шияновська А.М.

Кривий Ріг

2018

Хлопчика і дівчинку ні в якому разі не можна виховувати однаково. Тому що вони по-різному дивляться і бачать, слухають і чують, по-різному говорять і мовчать, відчувають і переживають. Тому дорослим, щоб діти краще розуміли, необхідно враховувати індивідуальність дитини, слідувати логіці її розвитку, тобто розуміти спосіб мислення.

Гендерні відмінності хлопчиків та дівчат:

Відмінності на психічному рівні

Дівчатка

Хлопчики

  • більше розвинена ліва півкуля, забезпечує регуляцію мови і 
    листи, мають переважно довготривалу пам'ять;

  • розвинене наочно-образне мислення;

  • адаптація до середовища проходить через переживання, іноді через емоційні зриви;

  • легше переносять емоційний стрес;

  • суб'єктивна самооцінка, т. к. упор робиться на пережиті почуття і переживання.

  • більше розвинена права півкуля, що відповідає за розпізнавання і аналіз зорових образів, форм і структур предметів;

  • мають переважно короткочасну пам'ять;

  • володіють абстрактним мисленням;

  • легка адаптація до навколишнього середовища;

  • насилу переносять стрес;

  • об'єктивна самооцінка.

Відмінності на фізичному рівні

  • менша маса тіла, але більша грація, гнучкість і рухливість;

  • швидше розвивають точність і координацію рухів;

  • візуальне сприйняття інформації відбувається по горизонталі.

  • більша маса тіла, фізична сила;

  • менш розвинена точність і координація рухів;

  • домінує візуальний огляд просторових образів по вертикалі.

Відмінності на поведінковому рівні

Дівчатка

Хлопчики

  • більш слухняні, привітні;

  • раніше, ніж хлопчики, розуміють, якими їх хочуть бачити оточуючі;

  • високий рівень чутливості і соціальної відповідальності;

  • слуховий спосіб пізнання дійсності, рано з'являється інтерес до читання, люблять співати, розповідати вірші.

  • більш оптимістичні, відкриті;

  • показник гуманних стосунків у спільній діяльності вище;

  • низька здатність демонструвати соціально схвалювані форми поведінки;

  • більш чітко візуальне сприйняття простору, їм цікавіше дивитися ілюстрації, ліпити, конструювати.

Мета заняття: поглиблювати знання дітей про відмінності, характерні для дівчаток та хлопчиків.

Освітня лінія «Особистість дитини»: провести спрощену статево-рольову ідентифікацію; збагачувати поняття вихованців про відмінне та схоже, типове для зовнішності, захоплень, вдачі, діяльності дітей різної статевої належності, професії дорослих; розвивати впевненість у собі; підтримувати позитивне ставлення до сумісної рухової діяльності; виховувати позитивне сприйняття власної статі.

Освітня лінія «Мовлення дитини»: удосконалювати комунікативні навички (уміння вислухати товариша, щиро висловлювати свою думку, виявляти доброзичливість), навички культурного спілкування з однолітками; вчити добирати епітети до заданого слова, збагачувати словник дітей іменниками з дієсловами, активізувати їх вживання під час діалогу з вихователем.

Освітня лінія «Дитина в соціумі»: підвищувати самооцінку, позитивне прийняття дитиною себе; створювати сприятливі умови для ставлення соціальної компетентності дитини; виховувати у малят приязність, доброзичливість стосовно одне одного.

Освітня лінія «Дитина у світі культури»: розвивати творчу уяву; позитивну мотивацію досягнень; формувати обізнаність з працею дорослих.

Матеріали: серця з фотографіями дітей, велике зображення дерева; іграшки; м’яч; предмети одягу дорослих.

Попередня робота: розгляд ілюстрацій на гендерну тематику; обговорення проблемних ситуацій етичного змісту; читання художньої літератури (казки та оповідання з різними моделями поведінки); дидактичні ігри і вправи «Ким бути?», «Хто чим любить займатися?, «Я росту», «Що спільного, чим відрізняються?», «Я хлопчик, тому, що...», «Одягни хлопчика, одягни дівчинку», «Що кому?», «Професії»; ознайомлення з фольклором з акцентом на гендер; вивчення віршів, пісень, прислів'їв про мужність/жіночність.

Хід заняття:

  1. Розгляд зображення хлопчика та дівчинки

Вихователь: - Добрий день, малята! Сьогодні ми будемо говорити на дуже цікаву і важливу тему, а саме про вас - хлопчиків та дівчат.

Вихователь пропонує розглянути картину, на якій зображені хлопчик та дівчинка.

- Давайте поглянемо на зображення. Кого ви тут бачите? (діти відповідають)

Чому ви так вважаєте? (діти називають характерні зовнішні ознаки хлопчика та дівчинки).

  1. Вправа «Знайомство»

Діти стоять в колі тримаючись за руки.

Вихователь: - Зараз ми ще раз познайомимось один з одним. Зараз кожен з вас назве своє ім'я і стать. Дитина: - Мене звати Аріна, я ‒ дівчинка. (Діти по черзі називають своє ім’я та стать).

Вихователь: ‒ У мене є невеличкий сюрприз для вас. Це серця із вашими портретами. Я знаю, що хоч ви і різної статі, але ви дуже дружні діти, гарно ставитесь один до одного. Тож зараз ви прикрасите ними наше дерево дружби. Вихователь роздає дітям серця з їх фотографіями, діти прикрашають ними зображення Дерева дружби.

  1. «Моя улюблена іграшка»

Вихователь: - Скажіть будь ласка, ви любите гратись в іграшки? В які саме? Сьогодні я попросила вас принести свої улюблені іграшки. Розкажіть нам про них.

Діти займають місця на стільчиках, де їх чекають іграшки.

Вихователь: ‒ Максиме, почнемо з тебе. Яку іграшку ти приніс?

- Машинку. Це моя улюблена іграшка, вантажна машина.

- Як ти нею граєшся?

- Я люблю грати у будівельників. Коли хлопці будують будинок з кубиків, я везу їм будівельний матеріал цією машиною.

- Міла, а що принесла ти?

- Моя улюблена іграшка – це лялька. Її звати Олена. Я переодягаю її у різний одяг, розчісую волосся, роблю різні зачіски, купаю її. Вона навіть ходить разом зі мною до дитячого садочка.

Діти по черзі розповідають про свою улюблену іграшку.

Вихователь підводить підсумок: - Діти, ви помітили, що хлопці і дівчата полюбляють різні іграшки.

  1. Фізкультхвилинка «Хлопчики-дівчатка»

Вихователь: - Діти, давайте зробимо зарядку.

Педагог читає віршовані рядки, малята згаданої статі викону­ють рухові дії відповідно до тексту, діти іншої статі в цей час рит­мічно плескають у долоньки.

Діти стають у коло, бе­руться за руки і похитують ними вгору-вниз.

Різні в групі в нас малята,

Є — дівчатка, є — хлоп'ята.

(Названі малюки показують на себе, поклавши долоні на груди.)

Всі дівчатка ой гарненькі,

Наче лялечки маленькі.

(Дівчатка обертаються навколо себе, імітуючи «ходьбу ляль­ки»)

Спритні й сильні всі хлоп'ята,

(Хлопчики розводять у сторони руки і згинають їх у ліктях)

Адже хлопці — козачата.

(Хлопчики марширують на місці.)

Дівча кіски заплітає,

(Дівчатка імітують процес заплітання коси.).

Хлопчик — той футбол ганяє,

(Хлопці зображують буцання м'яча ногами.)

Дівча вчиться вишивати,

(Дівчатка присідають і зображують працю з голкою.)

Хлоп'я — цвяхи забивати...

(Хлопчики імітують трудові дії з молотком.)

Та вдається нам дружити,

Бо у нас всі славні діти!

(Показують «клас»)

  1. «Мама – яка? Тато – який?»

Вихователь: ‒ Нещодавно ми готувалися до свята мам. Ви вітали своїх матусь, дарували їм подарунки. Розкажіть про своїх матусь, які вони?

Мама яка? – Ніжна, добра, лагідна, гарна, мила, красива, турботлива, рідна, любима… (діти добирають епітети до слова «мама»)

А тепер розкажіть про ваших татусів, ‒ які вони? (вихователь пропонує добрати епітети до слова «тато»)

Тато який? – Сильний, дужий, мужній, вмілий, надійний, уважний, дбайливий, розумний, хоробрий, сміливий, працелюбний.

  1. Вправа «Тато/мама збирається на роботу»

Вихователь: ‒ Діти, поки ми з вами у садочку граємося, займаємося, розважаємося, ваші тата і мами працюють на роботі. Рано вранці вони встають, збирають малят у садочок а самі збираються на роботу. Давайте уявимо, що ви – мами і тата… (дівчинка та хлопчик наввипередки одягають елементи одягу дорослих, 2 р).

Хто ж швидше/кому складніше зібратися на роботу?

  1. Вправа «Коли я виросту, я стану…»

Діти стоять у колі. Вихователь тримає в руках м'яч:

‒ Коли ви виростете, ви станете дорослими чоловіками та жінками. Вам треба буде обрати професію. Ким би ви хотіли бути?

Діти передають по колу м'яч і розповідають про те, ким вони будуть, коли виростуть.

Кірілл: ‒ Коли я виросту, я стану водієм автобуса і буду возити людей на роботу

Варвара: - Коли я виросту, я буду продавцем цукерок, тому що люблю солодощі.

Міла: ‒ Коли я виросту, я стану…

Підбиття підсумків:

Вихователь: ‒ Наше заняття добігло кінця. Сьогодні ви змогли дізнатися більше один про одного і про своїх друзів. І хоч ми усі різні за статтю, і у нас є багато спільного і відмінного, але прийшли у цей світ для добра і любові. Хочу побажати вам поваги один до одного та міцної дружби. Тепер дружно візьміться за руки і подаруйте один одному лагідну усмішку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
1
міс.
3
0
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!