"Школа ввічливості"

Виховна робота

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

16.09.2018

2252

89

0

Опис документу:
Мета: поглибити знання дітей про етикет і його важливість у житті людей; вчити ввічливого спілкування з ровесниками, дорослими; розширювати словниковий запас дітей словами ввічливості.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Школа ввічливості

Виховна година для учнів молодших класів

Мета: поглибити знання дітей про етикет і його важливість у житті людей; вчити ввічливого спілкування з ровесниками, дорослими; розширювати словниковий запас дітей словами ввічливості; учити користуватися ввічливими мовними формулами (будь ласка, вибачте, добрий день, до побачення, здрастуйте, дякую); розвивати зв’язне мовлення та логічне мислення; виховувати морально-етичні якості, культуру спілкування, повагу до оточення.

Обладнання: таблиці з моральними правилами, олівці, альбоми.

Хід

І. Вступна частина.

1. Організаційна й нервово-психологічна підготовка учнів

Учитель. Ми всі чемно привітаймось: „Добрий день!”

До уроку приготуймось: „Добрий день!”

Вліво, вправо повернулись

до сусіда усміхнулись: „Добрий день!”

ІІ. Повідомлення теми й мети виховної години

Учні читають хором записане на дошці прислів’я: „Не будь примітним, а будь привітним”.

Учитель. Хто здогадався, про що ми сьогодні говоритимемо?

Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про ввічливість. Ввічливими люди не народжуються, а стають, опанувавши знання і правила хорошого тону. Ввічливість – це шанобливість, доброзичливість, прагнення не задати неприємностей іншим, готовність своєчасно прийти на допомогу іншим людям.

ІІІ. Основна частина.

Учитель. Що станеться, якщо люди не говоритимуть одне одному ввічливих слів? (Відповіді дітей).

Вітання бувають різні. Люди вітають одне одного за допомогою слів, жестів.

Які слова привітання ви знаєте? (Доброго ранку, доброго дня, здрастуйте).

Чи усім можна говорити слово „привіт”? (Можна, але лише своїм друзям).

  1. Етичні правила.

  • Говорити людям „Доброго ранку, доброго дня чи доброго вечора” означає бажати їм гарного ранку, дня чи вечора. А хіба приємно, коли тебе вітають похнюплено і сердито?

  • За правилами етикету молодший за віком першим вітає старшого, хлопчик – дівчинку, а чоловік – жінку.

  • Дуже часто чоловіки, вітаючись, тиснуть один одному руку. При цьому першим подає руку старший.

  • Повір: словосполучення „доброго дня (ранку, вечора)” має чарівну силу. Вимовити його зовсім не складно, а якщо при цьому ще й посміхнутися, на душі стане легко і приємно!

  1. Вввічливі загадки:

- Філя, це цуцик, гуляв вздовж дороги,

Зненацька зустрів він старого бульдога.

Я прошу вас, діти, скоріш відгадати,

Хто перший повинен „здоров був” сказати?

(Відповідь. Цуценятко Філя, адже воно молодше, а молодші першими вітають старших).

Ось іде болонка Жулька – Симпатичний скотчтер’єр.

Модниця і вередулька, Тож мерщій мені назвіть,

А назустріч – кавалер, Скаже першим хто „привіт!”

(Відповідь. Скотчтер’єр, адже він чоловік, а чоловік першим вітає знайомих жінок).

  1. Етикетна задачка

Нехочуйко стояв на задньому майданчику автобуса і збирався виходити. Та ось він побачив знайомого хлопчика. Щоправда, хлопчик стояв в іншому кінці автобуса, біля передніх дверей.

  • Вікторе, привіт! – щосили заволав Нехочуйко. – Де ти зник? Як справи?... Пасажири здивовано знизували плечима.

Учитель. Якої помилки припустився Нехочуйко, адже привітати друга – ознака ввічливості?

(Відповідь. Нехочуйкові не слід було галасувати на увесь автобус. Можна було привітатися із приятелем, посміхнувшись йому).

  1. Гра-розминка „Ввічливий годинничок”

Усі діти зображають годинник. Дві руки – це стрілки, які ходять по колу уявного циферблата.

Ведучий (двічі).

Тікі-так , тікі-так – Сьому ранку він пробив,

Годинничок ходить ось так. Усіх діток розбудив.

Діти сім разів плещуть у долоні, зображаючи бій годинника: бом-бом.

Ведучий.

Ранок настає, Усміхається діточкам з неба,

Сонечко встає. Що сказати, прокинувшись, треба?

Діти. Доброго ранку!

Гра продовжується. Стрілки знову ходять, і годинничок показує тепер дванадцяту годину.

Ведучий. Ось і день надійшов, діточки,

Що сказати при зустрічі треба?

Діти. Добрий день!

Гра продовжується за тим самим принципом.

Ведучий. Стрілки тікали-ходили

І шість вечора пробили.

Діти плещуть у долоні шість разів.

Ведучий. Вечір наступив, малята,

Що при зустрічі сказати?

Діти. Добрий вечір!

Ведучий. Молодці!

  1. Читання і обговорення казки „Ввічливий кролик”

Ввічливий кролик”

Мексиканська казка

Жив собі Кролик, доволі скромний та ввічливий. Одногу разу, досхочу наївшись капусти на селянському городі, він уже зібрався додому, як раптом помітив лисицю. Вона поверталася до лісу. Їй не вдалося викрасти курку з селянського двору, і вона була вкрай розлючена та голодна. У Кролика затремтіло серце. Бігти, але куди?! І він чимдуж кинувся до печери. Він не знав, що там очікувала його інша грізна небезпека — у печері поселилася Змія.

Кролик, однак, був добре вихованим і знав, що без дозволу до чужої оселі входити не варто. „Необхідно привітатися, — подумав він, — але з ким?.. Із печерою, звичайно!” І, присівши на задні лапки, Кролик ввічливо промовив:

- Здрастуйте, добра печеро! Дозвольте мені, будь ласка увійти. Як же зраділа Змія, зачувши голос Кролика. Вона ж так полюбляла кроляче м’ясо!

- Заходьте, заходьте! — відповіла вона, маючи намір обдурити Кролика. Проте той по голосу враз зрозумів, із ким має справу.

- Вибачте, що потурбував вас, — сказав він. — Я зовсім забув, що на мене чекає крільчиха! До побачення! — і кинувся навтікача.

Прискакав Кролик до своєї нори та замислився над тим, що ввічливість ніколи нікому ще не зашкодила. А Змія скрутилася у клубочок і прогарчала:

- Краще б я йому не відповідала! О, ці вже мені ввічливі кролики! І треба ж було йому просити дозволу увійти!

Учитель. Перерахуйте всі ввічливі слова, які вимовив у цій казці ввічливий Кролик.

- Уявіть, що ввічливий Кролик відкрив у лісі Школу Ввічливості. Розкажіть, як буде облаштована ця школа.

- Задайте якийсь випадок із свого життя, коли вам допо­могла ввічливість.

- Як ви вчините, коли хтось грубо розмовлятиме з вами або вашими друзями?

6. Малюнок „Ввічлива людина”

Намалюйте, з чим, би ви могли порівняти ввічливу людину. Чому? (Наприклад, із сонечком, бо воно що ранку ласкаво вітається з усіма).

ІV. Підсумок.

Вправа „Мікрофон”

- Що нового ви дізналися?

- Що сподобалося вам на нашому уроці?

- Що запам’ятали?

Станьте діти всі у коло,

Щиро посміхніться.

І усмішкою з сусідом

Щедро поділіться.

Використані джерела

  1. Лопатіна О.О., Скребцова М.В. 50 уроків про чесноти . – Видавнича група «Основа», 2010. – С. 238.

  2. Фесюкова Л.Б., Виховуємо та навчаємо – Х.: Веста: ТОВ «Ранок», 2007. – С. 208.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.