СКЛАДНОПІДРЯДНІ РЕЧЕННЯ З ПІДРЯДНИМИ ОЗНАЧАЛЬНИМИ І ПІДРЯДНИМИ З’ЯСУВАЛЬНИМИ. 9 клас (картка для засвоєння знань)

Опис документу:
Завдання картки для вивчення теми «Складнопідрядні речення з підрядним означальним і підрядним з’ясувальним» (9 клас) допоможуть учням самостійно осмислити особливості цих видів складнопідрядних речень та закріпити опрацьований матеріал.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

СКЛАДНОПІДРЯДНІ РЕЧЕННЯ

З ПІДРЯДНИМ ОЗНАЧАЛЬНИМ І ПІДРЯДНИМ ЗЯСУВАЛЬНИМ

Ознайомтеся з теоретичним матеріалом § 20 підручника «Українська мова» для 9 класу О.Авраманка (с.72). Проаналізуйте запропоновані речення і заповніть таблицю.

  1. Намалюй мені ніч, (яку?) коли падають зорі (М. Петренко).

  2. Я родом з тих країв, (яких?) де пахне небом і весною (І. Гринько).

  3. Я єсть народ, (який?) якого правди сила ніким звойована ще не була (П.Тичина).

  4. (Чия?) Чия відвага, того й перемога (Леся Українка).

  5. Небо, (яке?) яке ніби хтось зранку позамітав, тепер затягнулось (Р.Горак).

  6. Люди, (які?) які жертвують усім для інших, творять свою справу (П. Загребельний).

  7. Я бажаю, (чого?) щоб перше горе було останнім у твоїм житті (Леся Українка).

  8. Ви знаєте, (що?) як пахне хліб диханням сіяча, вогнем безсонних діб? (Л. Забашта).

  9. Здається, на світі миліш немає, (чого?) як наше подвіря, стара яворина (А. Малишко).

  10. (Кому?) Хто хоче більше знати, треба менше спати (нар. творч.).

№ речення

Вид речення

Місце підрядної частини

Головна частина

(односкладне, двоскладне)

Підрядна частина

(односкладне, двоскладне)

Засіб зв’язку

Схема речення

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Завдання на закріплення

    Вкажіть, які з поданих речень складнопідрядні з підрядними означальними, а які з підрядними з’ясувальними; у яких підрядна частина приєднується до головної за допомогою сполучника, а в яких – сполучних слів.

    У реченнях підкресліть граматичні основи.

    Побудуйте до речень схеми.

  1. Ти знаєш, що ти людина? (В. Симоненко).

  2. Я хочу, хочу в це повірити, що світ стоїть на доброті (В.Малишко).

  3. Хіба б я висловив словами все те, що серцем відчував (А.Малишко).

  4. Ті, що народжуються раз на століття, умерти можуть кожен день (Л. Костенко).

  5. Тільки той ненависті не знає, хто цілий вік нікого не любив (Леся Українка).

  6. Ми працю любимо, що в творчість перейшла (М. Рильський).

  7. В давніх літописах наших єсть одно оповідання, що зворушує у серці найсвятіші почуття (М.Вороний).

  8. Землю, що крила дала мені, довічно буду любить (Ю.Петренко).

  9. Дівчина стала радо показувати йому, що збирає кленові листки (М. Малиновський).

  10. Не все те отрута, що неприємне на смак (Г. Сковорода).

  11. Бережіть теє слово, що гранилось віками у битвах, у трудах (Л.Забашта).

  12. Щасливий тим, що живу тобою, Вітчизно рідна – земле сподівань (М. Сингаївський).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
0
1
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!