«Складнопідрядне речення». Урок зі смаком чаю.

Опис документу:
Матеріал даної роботи розрахований на використання вчителями-предметниками під час вивчення розділу "Синтаксис.Пунктуація" у 9 класі. Включає в себе шість предметних блоків,методичні зауваження до заняття.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: « Складнопідрядне речення». Урок зі смаком чаю.

Розділ «Синтаксис. Пунктуація»

Рівень 9 клас

Мета :ознайомити учнів зі складнопідрядними реченнями з підрядними обставинними та їх різновидами; формувати вміння впізнавати речення з підрядними часу та місця, ставити питання від головного до підрядного; розвивати вміння відтворювати й аналізувати причинно-наслідкові зв’язки; удосконалювати пунктуаційну грамотність, збагачувати словниковий запас школяра; розвивати пізнавальний інтерес учнів.

6 Блоків

-Література

-Історія

-Фізика

-Етика

-Живопис

-Медицина

Обладнання :мультимедійний матеріал,картки,підручник,словник

Методичні зауваження до заняття. Учні працюють у групах,доповнюючи своєю інформацією відповіді однокласників. Повідомлення по кожному блоку регламентується часом.

План роботи на уроці

Організаційна частина

Мотивація навчальної діяльності. Емоційне налаштування на урок.

Блок 1 (Література)

Історія чаю

Чай

Чай — традиційний український напій, тому жартують: «Чай водою запивай», «Від чаю не будеш п’яний, але рум’яний»; застерігають: «Поштую тим чаєм, що ворота підпирають».

Про походження чаю є така легенда. Жив один пустельник. Рятувався він у пустелі, і став його диявол спокутувати, та нічого з його підступів не виходило. Тоді диявол став йому «вії напускать»; так напустив, що несила йому й на світ Божий глянути. Пустельник узяв та й поодривав ті вії та закопав їх у землю: «Якщо, — каже, — Богу треба буде, то з цих вій щось добре виросте». Пішов він згодом через якийсь там час подивитися; дивиться, а з них виріс чай. Ось чому чай не гріх пити, — робить висновок легенда, а тютюн палити — гріх.

Повідомлення теми,мети,завдань уроку.Урок зі смаком чаю.

Актуалізація опорних знань

Блок 2 (Історія)

А) Знайомлячись з історією виникнення чайного пакетика ,вивчатимемо навчальний матеріал

Історія чайного пакетика

На початку XVIII століття разом з колоністами з Англії напій з'явився в Америці. 
Саме підприємливі американці винайшли чай в порційних пакетиках. Торговець Томас Салліван, щоб заощадити, замість прийнятих тоді жерстяних банок почав фасувати суху заварку в маленькі мішечки з шовку. Клієнти Саллівана, не зрозумівши, навіщо заварка так упакована, почали готувати чай прямо в цих мішечках. У наші дні цей спосіб найпопулярніший в світі, незважаючи на те, що в пакетики фасують найдешевші сорти, труху. Справа в тому, що багато людей п'ють чай на ходу. 

Б) Словникова робота (опрацювання словникової статті).

Блок 3 (Фізика)

А) Розв язати задачу,відповідь сформулювати за допомогою СПР.

Школяр здивував батьків фокусом. Він написав слова «КАВА» та «ЧАЙ»,налив у пробірку воду та запропонував подивитись на кожне з цих слів. Перше слово не змінилося,а друге – перевернулося. У чому справа? (Він скористався віссю симетрій та властивостями циліндричної лінзи перевертати зображення)

Блок 4 (Етика)

А)Виписати з тексту складнопідрядні речення.

Правила поведінки під час чаювання.

Розливати чай повинна господиня, однак, якщо гостей багато, вона заздалегідь може попросити когось з них допомогти їй. На таке прохання господині не прийнято відмовляти. Чашку з напоєм потрібно тримати в правій руці. Чай слід пити не поспішаючи, маленькими ковтками. Неприпустимо пити отдуваясь, голосно втягуючи його разом з повітрям, причмокивать. Краще не дути на чай, а акуратно і тихо помішувати ложечкою, щоб він охолов. 
Дуже зволікати теж не варто, так як, остигаючи, напій швидко втрачає смак і аромат. Крім того, недоречно виглядає гість, самотньо сидить за столом з чашкою чаю, коли інші вже вийшли. Коли ложечка вже не потрібна, її обов'язково потрібно вийняти. Не потрібно облизувати її та вишкрібати цукор з дна цукорниці. Не варто підносити нож до рота під час їжі. При користуванні приладами слід по можливості робити це невимушено, легко і вправно. 
Ні в якому разі не допускається кашляти за столом, при несподіваному нападі потрібно відвернутися і закрити рот рукою. Гості не повинні критикувати страви, подані до столу, і присутніх, а також стежити, хто скільки їсть, і розмовляти з набитим ротом. Приймаючій стороні не слід розповідати про ціну страв і про те, як важко було підготувати застілля. Це може викликати незручність у гостей через те, що вони своїм візитом піддали господарів таким незручностей. 
Деякі люблять під час застілля дивитися телевізор, однак це неввічливо по відношенню до решти, оскільки заважає бесіді і відволікає. Гість, що вимагає включити улюблений серіал або передачу, проявляє тим самим неповагу до господарів. Краще замість телевізора включити негучну музику. Зібравшись йти, слід подякувати господарям за гостинність і запросити їх на відповідне захід.

 

Блок 5 (Живопис)

А) Розглядання репродукції «Вечірній чай» Ірини Проценко,сумської художниці.

Б)Описати картину за допомогою СПР.

Блок 6 (Медицина)

А) Робота в парах «Склади пазли»

Тонізуючу дію чаю; а глутамінова кислота заспокоює нервову систему; кофеїну та теоброміну . Фтор, що міститься у чаї, зміцнює тверді тканини зубів, (вони ж є активними речовинами в каві, какао, колі, гуарані), засобом при застуді; Чай виводить з організму важкі метали; обумовлює наявність у ньому алкалоїдів  ; оздоровлює ниркишлунок і є чудовим стимулюючим

Рефлексія

А) Оцінювання навчальних досягнень учнів

Учитель виставляє та обґрунтовує оцінки за роботу на уроці.

Б)Рекламна пропаганда.

Складіть складнопідрядне рекламне речення про чай із підрядним місця або часу.

Домашнє завдання

А) Вивчити правила параграфа 21

Б) Скласти і записати рекламу чаю з підрядними реченнями.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.