+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг» (5 клас)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Складне речення

Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг»

1. Продовжіть речення.

Складним називається речення, яке...

2. Дайте відповідь на запитання.

Що називають граматичною основою речення?

Яка найменша кількість граматичних основ може бути в складному реченні?

3. Як на письмі поєднуються між собою частини складного речення?

4. Яке складне речення називається безсполучниковим?

Наведіть приклад безсполучникового речення.

5. Як відрізнити просте речення з однорідними членами від складного?

6. На які види поділяються речення за будовою?

7. Чим складне речення відрізняється від простого?

8. Скільки граматичних основ містить складне речення?

9. За допомогою яких сполучників можуть поєднуватись між собою частини складного речення?

10. Складіть складне речення за поданою схемою:

______, але ______.

11. Складіть складне речення за поданою схемою:

____, а ____.

12. Складіть складне речення за поданою схемою:

____, і ____.

13. Складіть складне речення за схемою:

____, коли ____.

14. Складіть складне речення за схемою:

____, щоб ____.

15. Назвіть які ви знаєте сполучники та сполучні слова, які з’єднують частини складного речення.

16. Який розділовий знак ставимо між частинами складного речення?

17. Що становить граматичну основу речення? Як називається речення, яке має дві або більше граматичних основ?

18. Як називається складне речення, частини якого пов’язані між собою за допомогою інтонації та сполучників?

19. Як називається складне речення, частини якого пов’язані між собою лише за допомогою інтонації?

20. Як відрізнити складне речення від речення з однорідними членами?

21. Чи правильною є думка, що речення з однією граматичною основою називається складним? Поясніть свою відповідь.

22. В якому розділі вивчається складне речення?

23. Як визначити скільки простих речень у складному реченні?

24. Чи обов’язково у складному реченні має бути головне та залежне прості речення?

25. Як в усному мовленні розділяються між собою частини складного речення?

26. Складіть речення за схемою:

____, ____, _____.

27. Чи можемо у складних реченнях використовувати звертання, вставні слова та однорідні члени? Яка інтонація таких речень?

28. Складіть речення за схемою:

____, ____, а _____.

29. Складіть речення за схемою:

____, ____, але _____.

30. Складіть речення за схемою:

Щоб ____, ____, _____.

31. Витягніть будь-яку фішку із номером. Нехай той, чиє місце за партою відповідає номеру фішки, поставить вам запитання.

32. Складіть складне речення з безсполучниковим зв’язком, а сусід/сусідка по парті нехай зобразить його схему на дошці.

33. Складіть діалог із сусідом/сусідкою по парті на вільну тему.

5-7 реплік

34. Попросіть будь-кого із однокласниць поставити вам запитання з даної теми.

35. Складіть складне речення з безсполучниковим зв’язком, а сусід/сусідка по парті нехай зобразить його схему на дошці.

36. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

37. Попросіть будь-кого з однокласників скласти складне речення із сполучниковим зв’язком , а ви переробіть його на просте.

38. Попросіть сусіда/ сусідку по парті скласти складне речення, а ви переробіть його на просте.

39. Попросіть будь-кого з однокласників скласти складне речення із сполучниковим зв’язком , а ви переробіть його на просте.

40. Попросіть сусіда по парті поставити вам запитання з даної теми.

41. Складіть складне речення з безсполучниковим зв’язком, а сусід/сусідка по парті нехай зобразить його схему на дошці.

42. Попросіть будь-кого з однокласників скласти складне речення із сполучниковим зв’язком , а ви переробіть його на просте.

43. Попросіть будь-кого з однокласників скласти складне речення із сполучниковим зв’язком , а ви переробіть його на просте.

44. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

45. Попросіть будь-кого з однокласників скласти складне речення із сполучниковим зв’язком , а ви переробіть його на просте.

46. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

47. Складіть складне речення з безсполучниковим зв’язком, а сусід/сусідка по парті нехай зобразить його схему на дошці.

48. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

49. Витягніть будь-яку фішку із номером. Нехай той, чиє місце за партою відповідає номеру фішки, поставить вам запитання.

50. Складіть складне речення з безсполучниковим зв’язком, а сусід/сусідка по парті нехай зобразить його схему на дошці.

51. Попросіть будь-кого з однокласників скласти складне речення із сполучниковим зв’язком , а ви переробіть його на просте.

52. Попросіть будь-кого з однокласників скласти складне речення із сполучниковим зв’язком , а ви переробіть його на просте.

53. Попросіть сусіда/ сусідку по парті скласти складне речення, а ви переробіть його на просте.

54. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

55. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

56. Попросіть сусіда/ сусідку по парті скласти складне речення, а ви переробіть його на просте.

57. Попросіть будь-кого з однокласників скласти складне речення із сполучниковим зв’язком , а ви переробіть його на просте.

58. Попросіть будь-кого з однокласників скласти складне речення із сполучниковим зв’язком , а ви переробіть його на просте.

59. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

60. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

12

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

Фішок з цифрами має бути стільки, скільки дітей у класі.

Правила проведення гри „Швидкий потяг”:

  • Учитель роздає учням по дві чисті карточки, на яких вони мають записати будь-які питання із теми, яка вивчається, або повторюється. (Дається 2-3 хвилини. Хто не дописав, зможе це зробити і під час гри).

  • В учителя є карточки з цифрами від 1 до 30 (це залежить від того, скільки учнів у класі). Він витягує будь-яку з них (вони цифрами повернуті донизу). Учень, у якого його робоче місце співпадає з витягнутим номером на карточці, підходить до учительського столу та обирає одну карточку із запитанням, які підготував учитель, та дає відповідь (або ж ставить своє запитання, яке він мав написати на чистій карточці (яку йому дав учитель) однокласнику/однокласниці, або ж учителю).

  • Укінці гри учні аналізують їхню роботу (2-3 хвилини) та обирають 5 однокласників, які найкраще впорались із завданням.

  • Для тих учнів, які не змогли відповісти на жодне із запитань, учитель дає 5 карточок із запитаннями додому (можна й іншу кількість). На наступний урок школяр має принести карточки із письмовими відповідями.

Метод „Швидкий потяг” дає можливість не лише висловити думку, відповідаючи на запитання, а також розвиває у школярів вміння співпрацювати та швидко діяти в тій чи іншій ситуації. Адже в даному випадку не лише школяр має відповідати на певні питання, поставлені вчителем, але й учитель повинен відповісти на запитання учнів. У той же час, учень має оцінити відповідь учителя, або ж однокласника/однокласниці, та, при необхідності, виправити сказане (практикую таке, щоб свідомо дати неправильну відповідь, аби учень мав можливість поміркувати. Якщо вже учень не помічає того, що відповідь є неправильною, то вказую йому на це). Гра повинна проходити в швидкому темпі, усі учні мають бути задіяні. Через що й назва методу – „Швидкий потяг”.

Можна використовувати спочатку картки з питаннями, які підготував учитель, а потім вже починати з 31 картки і до останньої, щоб кожен учень мав можливість і відповісти на запитання вчителя, і поставити своє запитання однокласникам (учителю).

Опис документу:
Дидактичні картки призначені для інтерактивної гри "Швидкий потяг" на уроках української мови в 5 класі. Різноманітного типу питання та завдання стимулюють розвиток уваги, логіки, мислення, сприяють мовленнєвому розвитку, навчають співпрацювати.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн
590 грн