Складання та реалізація алгоритмів з повтореннями для опрацювання величин

Опис документу:
Під час складання циклічної програми важливо правильно вибрати варіант оператора циклу. Якщо цикл продовжує роботу, поки значення змінних, що використовуються в тілі циклу, є допустимими для обчислень, то можна використовувати тільки цикл з передумовою. Якщо значення обчислюються доти, поки вони не задовольняють деякої умови, то потрібен цикл із післяумовою.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Складання та реалізація алгоритмів з повтореннями для опрацювання величин.

Цілі:

  • навчальна: сформувати уявлення про синтаксис і семантику циклу з післяумовою, відмінності між циклами з після- та передумовою; сформувати вміння складати алгоритми з повтореннями для розв'язування задач;

  • розвивальна: розвивати логічне мислення та креативність;

  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Середовище програмування Lazarus,браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання

  • перевірка присутніх

  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне обговорення понять: синтаксис і семантика циклу з передумовою; виконання алгоритмів із повтореннями.

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Слово вчителя. Під час складання циклічної програми важливо правильно вибрати варіант оператора циклу.

Якщо дикл продовжує роботу, поки значення змінних, що використовуються в тілі циклу, є допустимими для обчислень, то можна використовувати тільки цикл з передумовою.

Якщо значення обчислюються доти, поки вони не задовольняють деякої умови, то потрібен цикл із післяумовою.

На уроці ми ознайомимось із синтаксисом і правилами виконання оператора циклу з післяумовою.

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Особливості використання циклів у програмах

У мові програмування Free Pascal реалізовано ще один цикл – цикл із післяумовою:

Якщо в тілі циклу потрібно використати більш ніж одну команду, то операторних дужок використовувати не потрібно – їх роль виконують службові словаrepeat та until, які входять до конструкції оператора циклу.

Задання випадкового числа Складаючи алгоритми в навчальному середовищі Scratch, ви використовували команду, за допомогою якої отримували для значень параметрів деяких команд випадкові числа: координати розміщення об’єкта на сцені, кольору малюнка тощо.

Випадкові значення величин часто використовують при складанні програм, зокрема ігрових.
У програмах, написаних мовою програмування Free Pascal, у програмному коді опрацювання події один раз звертаються до функції Randomize, яка підключає генератор випадкових чисел та надає можливість отримувати щоразу інші значення.

Робота з підручником: § 25

V. Фізкультхвилинка

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

  2. Інструктаж учителя.

Підручник ст. 175-177. Рубрика «Діємо»

  1. Практична робота за комп’ютерами.

  2. Вправи для очей.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

VІІI. Домашнє завдання

Підручник § 25 ст. 174-178

ІХ Оцінювання роботи учнів

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк
Слайд № 1

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Програмування Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк
Слайд № 2

Програмування Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк
Слайд № 3

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Ти дізнаєшся: Як описують цикл із післяумовою Які особливості використання циклів у програмах Як скла...
Слайд № 4

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Ти дізнаєшся: Як описують цикл із післяумовою Які особливості використання циклів у програмах Як складати алгоритми з повторенням

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Складання та реалізація алгоритмів з повтореннями
Слайд № 5

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Складання та реалізація алгоритмів з повтореннями

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми роботи з об’єктами та величинами Програмуванн...
Слайд № 6

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми роботи з об’єктами та величинами Програмування Вивчаємо Цикл з передумовою У мові програмування реалізовано ще один цикл — цикл із післяумовою: repeat <команди>; until <логічний вираз припинення циклу>; Істинність умови перевіряється після виконання команд тіла циклу

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми роботи з об’єктами та величинами Програмуванн...
Слайд № 7

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми роботи з об’єктами та величинами Програмування Вивчаємо Цикл з передумовою Якщо значення логічного виразу: Команди циклу повторюються Виконання циклу припиняється False True Цикл із післяумовою буде виконаний хоча б один раз

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми роботи з об’єктами та величинами Програмуванн...
Слайд № 8

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми роботи з об’єктами та величинами Програмування Вивчаємо Випадкове число Випадкові значення величин часто застосовують у програмуванні для перевірки результатів якогось експерименту за різних умов, при створенні ігрових або тестових програм тощо

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми роботи з об’єктами та величинами Програмуванн...
Слайд № 9

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми роботи з об’єктами та величинами Програмування Вивчаємо Цикл з лічильником Функція Randomize підключає генератор випадкових чисел Опис Значення змінноїА Randomize; A:=random; Випадкове дійсне число від 0,0 включно до 1,0 Randomize; A:=random(10); Випадкове ціле число від 0 включно до 10 Randomize; A:=random(b-a+1)+a; Випадкове ціле число від а до b включно

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Домашнє завдання Вивчити §25 с.174-178 Опрацювати всі запитання і завдання з рубрик Заповнити словнич...
Слайд № 10

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Домашнє завдання Вивчити §25 с.174-178 Опрацювати всі запитання і завдання з рубрик Заповнити словничок Повторення, цикл із післяумовою

Розгадай КроСВорд Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк
Слайд № 11

Розгадай КроСВорд Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Постав питання
Слайд № 12

Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Постав питання

Робота з комп'ютером Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Вправа 3. Просте число
Слайд № 13

Робота з комп'ютером Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Вправа 3. Просте число

Робота з комп'ютером Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Вправа 4. Гра
Слайд № 14

Робота з комп'ютером Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Вправа 4. Гра

Працюємо за комп’ютером Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк
Слайд № 15

Працюємо за комп’ютером Чашук О.Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Домашнє завдання

Завдання 1.

Складіть проект у середовищі Lazarus для знаходження суми цифр натурального числа N, кількість цифр у якому невідома.

Розв'язання:

Завдання 2.

Складіть проект у середовищі Lazarus для введення послідовності натуральних чисел, яка завершується 0. Знайти кількість і середнє арифметичне введених чисел.

Розв'язання:

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин

Завдання 1. Просте число. Число називається простим, якщо воно ділиться без остачі тільки на одиницю й на себе. Розробіть програму у середовищі Lazarus, за допомогою якої буде перевірятись, чи є простим число введене в текстове поле.

1. Завантажте середовище Lazarus і створіть новий проект.

2. Змініть значення властивостей об'єкта Form1, розмістіть на формі об'єкти, як на зразку, та надайте значень їх властивостям.

3. Змініть шрифт і розмір текстових написів на формі.

4. Створіть процедуру опрацювання події натиснення кнопки Перевірити, Очистити, Закрити:

5. Запустіть проект на виконання для чисел: 15, 19. Перевірте отриманий результат.

6. Збережіть проект і завершіть роботу із середовищем програмування.

Завдання 2. Гра: "Відгадай число". Складіть програму мовою програмування Free Pascal, яка реалізує гру Відгадай число між комп'ютером та користувачем. Користувач не більше ніж за 6 спроб має відгадати «задумане» число з діапазону від 1 до 20. Якщо користувач відгадає, то на екран виводиться повідомлення про кількість спроб, якщо ні – виводиться «задумане» число.

Варіант 1.

Варіант 2.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.