Складання і віднімання багатозначних чисел.

Опис документу:
Методична розробка уроку математики з використанням здоров’язберігаючих технологій.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Методична розробка уроку математики з використанням здоров’язберігаючих технологій

4 клас

Тема: Складання і віднімання багатозначних чисел.

Мета:

1.Познайомити учнів із залежністю результату від зміни одного з компонентів дії додавання.

2. Удосконалювати обчислювальні навички письмового додавання і віднімання багатозначних чисел.

3.Сприяти розвитку розумових операцій (аналізу, синтезу, порівняння)

4. Прилучати учнів до введення здорового способу життя.

Урок комплексного застосування знань, умінь і навичок.

Тип: Урок засвоєння знань, умінь, навичок та творчого застосування в змінених умовах.

Хід уроку.

1.Організаціонний момент. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Ми сьогодні на уроці продовжуємо працювати над темою додавання і віднімання багатозначних чисел. Звернемо увагу на план уроку. Годинник-це час уроку. Невелику частину часу уроку ми використовуємо для розминки (усна лічба, повторення). Трохи більше часу у нас займе перевірка д / з. Закріплення і тренувальні вправи зажадають ще більше часу. Найбільша частина уроку-для освоєння нового матеріалу та застосування його. Рішення завдання і підсумок уроку + оцінювання. Роботи чимало і вона не легка, але ми з вами разом. Візьміться за руки, що ви побажаєте один одному. А я бажаю вам успіху.

2.Контроль, корекція і закріплення знань учнів.

1) Хвилинка каліграфії

(на дошці) 1 5 7 2 93 999 995 9999 8

-Запишіть числа у зошит правильно і красиво.

-Назвіть їх у порядку зростання.

-Скільки всього десятків в самому великому числі?

-Яка властивість додавання допомогла вам? (Сполучна)

2) Усна лічба (Робота в групі)

Перед вами картки. Згрупуйте фігури в три групи так, щоб в кожній групі були різні фігури і при складання всіх чисел в групах отримали однакову суму.

-Чому дорівнює сума чисел в групах?

-Як одним словом можна назвати ці фігури? (многокутники)

3) З одним з таких багатокутників ви працювали вдома. Підготуйте свої роботи й перевірте однин у одного відповіді. Відповіді збігаються? Отже завдання виконано невірно. Перевірте за допомогою лінійки. (Діти перевіряють, приходять до висновку, що завдання виконано вірно) Який можна зробити висновок? - Що сума сторін або периметр може бути однаковим,, але при цьому сторони можуть мати різну довжину.

4) Спробуємо свої сили у розв’язуванні задачі. Вирішили хвороботворні мікроби напасти на місто. першими в місто проникли дизентерійні палички. Їх було 22.983. Другими місто атакували віруси грипу. Їх було на 13.452 вірусу більше, ніж паличок. Скільки мікробів намагаються вразити мешканців міста, якщо відомо, що 17.768 мікробів загинули в нерівному бою?

-Прочитайте задачу.

-Про що говориться в задачі?

-Де можна виявити мікроби?

-Як уберегтися?

-Приступимо до рішення.

П 22.983

?

В 13.452

17.768

?

?

+

2

2

9

8

3

+

2

2

9

8

3

+

2

2

9

8

3

1

3

4

5

2

1

3

4

5

2

1

3

4

5

2

3

6

4

3

5

3

6

4

3

5

3

6

4

3

5

1. Накреслити схему до задачі

2. Хто може впоратися із завданням без допомоги вчителя? Кому потрібна допомога? Аналіз. Що нам потрібно знати обов'язково, щоб дізнатися, скільки мікробів залишилося? (Скільки їх було всього). Для цього ми всі знаємо? (Ні) А як знайти невідоме нам число, якщо ми знаємо, що вірусів було на 13.452 більше? (+) Потім нам потрібно знайти загальну кількість мікробів (+) і потім знайти залишок (-).

Подивіться на ці варіанти знаків:

+ – +

+ + –

– – +

I II III

Учні визначають кількість дій, знаки цих дій. Діти розв’язують задачу. Учитель перевіряє фронтально.

III фізкультхвилинка. Показати розпорядок дня рухами.

IV Робота над новим матеріалом.

Створення проблемної ситуації. Ми з вами зараз знаходимо суму мікробів. Скажіть, а як, на вашу думку, змінилася б відповідь, якщо б до мікробів приєдналася ще одна група будь-яких бактерій? (збільшилась) А якщо б якесь число мікробів злякався і втекло? (відповідь би зменшилась).

Доведіть це на простих числах. (Діти записують прості приклади)

5 + 3 = 8

6 + 4 = 10

(5 + 2) + 3 = 10 (8 +2)

(6 - 2) + 4 = 8 (10 - 2)

А спробуйте записати це за допомогою літер, тобто у вигляді формули.

1) а + (b + k) = c + k

2) a + (b - k) = c - k

Почитайте ці формули, користуючись математичною терміналогією.

V Первинне закріплення нових знань.

А може, ми дарма все це робимо? Чи знадобляться в житті нам ці знання, формули? Спробуємо застосувати. Ситуація з життя.

1) Рішення завдань.

1. Альоша вирішив поповнити свій запас вітамінів і купив сік 1.20, банан 70 до і апельсин 1.00, заплативши за покупку 2 гр. 90 коп. А його друг Вітя теж вирішив купити той же набір продуктів, але ще йому захотілося додати до покупки тістечко за 60 копійок. Як, користуючись формулою, швидко порахувати гроші?

120 + 70 + 100 = 290 (коп.)

120 + 7 + (100 + 60) = 350 (коп.) (290 + 60)

2. Одного разу кролик порахував, що на миття рук і ніг йому необхідно 8 шматків мила в рік. На голову і тулуб - стільки ж. І ще 4 для миття вух. Скільки шматків мила потрібно його другу ховраху, якщо розміри їхніх тіл рівні, крім того, що на вуха він витратить на 2 шматки мила в рік менше, ніж кролик.

8 + 8 + 4 = 20 (к.)

8 + 8 + (4 - 2) = 18 (к.) (20 - 2)

3. Аня вирішила підрахувати, скільки мила необхідно людині на рік, щоб бути чистою. На миття рук і ніг йде 10 шматків мила, на миття тулуба - 8 шматків, а на миття обличчя і шиї 4 шматки мила, та ще 2 для вух. скільки шматків мила витрачає Сергій, якщо він весь час забуває про вуха? Як тут допоможе знання цього матеріалу?

10 + 8 + 4 + 2 = 24 (к.)

10 + 8 + 4 + (2 - 2) = 22 (к.) (20 - 2)

VI Розв’язування задачі.

Ми з вами говорили про різних хвороботворних бактерій. А як ми дізнаємося, що організм вражений ними і людина захворіла? (Підвищення температури) У мене є цікаве завдання про те, як близькі бегемота боролися з високою температурою.

Завдання: У бегемота підвищилася температура. Щоб її понизити, бегемота вирішили обкласти холодними жабами. На голову і чотири кінцівки поклали 1.857 жаб. а на кінцівки і тулуб помістилося 3.453 жаби. Скільки жаб поклали окремо на голову, тулуб, і кінцівки, якщо відомо, що всього для лікування бегемота використано 4.372 жаби?

Робота над задачею.

Вчитель пропонує скласти коротку умову.

Г - ?

1.857

4.372

К - ?

3.453

Т - ?

Що дізнаємося, обчисливши:

1) 4.372 - 3.453 -? (на голову)

2) 4.372 - 1.857 -? (на тулуб)

Що залишається невідомим? (на кінцівки)

Як знайти?

I сп 3.453 –

II сп. 1.857 –

1)

4

3

7

2

2)

4

3

7

2

3)

3

4

5

3

3)

1

8

5

7

3

4

5

3

1

8

5

7

2

5

1

5

9

1

9

9

1

9

2

5

1

5

9

3

8

(1сп.)

9

3

8

(2сп.)

Запишіть розв’язок в зошит. Якщо залишиться час, можна запропонувати нераціональний спосіб.

Бесіда: Як в задачі лікували бегемота? Як у житті можна понизити температуру?

Питання для домашнього завдання.

Як, не використовуючи таблеток, ліків (народним способом) знизити температуру?

VII Підсумок уроку

Розподілитися по групах:

I група - хто зрозумів матеріал уроку і зможе впоратися з таким завданням вдома.

II група - хто вагається і залишилося багато питань.

III група - хто не зможе вирішити завдання самостійно.

Рефлексія

Діти в групах беруться за руки і говорять слова подяки однокласникам.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»