Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Українська мова Вчитель: Долгова Ольга Володимирівна
Дата
Місце проведення 2клас
Тема
Складання груп слів із пропонованим лексичним значенням
Знаходження серед слів подібних чи протилежних за лексичним значенням
Мета: навчати учнів групувати предмета за родовими та видовими ознаками, добирати слова до питань, змінювати словосполучення за зразком; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес.
Хід уроку
1. Перевірка домашнього завдання
Прочитайте другий і третій абзаци вправи 3 (с. 70).
Прочитайте іменники, які відповідають на питання хто?.
2. Каліграфічна хвилинка
— Відгадайте загадку,
• Кілобайти, гігабайти,
Папки, файли, блоги, сайти...
Знань чимало різних має,
Цілий світ про нього знає. {Комп'ютер)
— Запишіть каліграфічно слово-відгадку.
Комп ютер комп'ютер
3. Робота над віршем
— Прочитайте, назвіть іменники.
Нам сонечко всміхається,
Цілує гай і сад, У листя одягається Зелений виноград.
4. Гра «Загальна назва»
— Кожній групі предметів дайте загальну назву.
Соловей, жайворонок, дрізд — це...
Оса, комар, бджола — це... Олівець, гумка, ручка — це... Радість, захоплення, тривога — ...
5. Робота над загадкою
ХТО ДІД?
З'їжджалися дочки у гості до діда:
Ось там Завірюха санчатами їде,
За нею Метелиця слідом мете,
Хурделиця Хугу з собою веде.
А тільки-но вітер у полі завіє,
Як стануть на межі Хуртеча й Завія.
Нарешті удвох з Заметіллю
приїхала Найменша — улюблена донечка Віхола.
Чи вгадали ви, хто цей дід? ,
Прочитайте, хто їхав у гості.
Завірюха, метелиця, хурделиця, хуга, хуртеча, завія, віхола — слова, «і відповідають на одне і те саме питання та означають одне й те саме — слова, близькі за значенням.
Навіщо в українській мові існують слова, близькі за значенням? {Щоб уникнути повторень, щоб мова була багатшою,)
Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота за підручником (с. 71 -73) Вправа 1
— Відгадайте загадку. .
• Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум' яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке? (Яблуко)
Прочитайте текст.
Звідки вийшов дід Степан?
Що зірвав Сашко?
Яким було яблуко?
— Спишіть останнє речення. Допишіть
3. Продовження роботи за підручником Вправа 2
- А тепер відгадайте наступну загадку
Про що мова?
Прочитайте вірш.
Поясніть тлумачення слова
Поясніть значення підкресленого слова
Виберіть із вірша і запишіть слова, які відповідають на питання хто?, що?.
Вправа З
— Замініть і запишіть словосполучення
Варення з абрикосів — абрикосове варення;
сік із груш — грушевий сік; повидло зі слив — сливове повидло. Підсумок уроку
З яким настроєм завершуєте сьогоднішній урок?
Що нового дізналися на уроці?
Що найбільше сподобалося?
Домашнє завдання
С. 73. Завдання до вправи 1.
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»