+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Склад. Наголос. Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг» (5 клас)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Склад. Наголос

Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг»

1. Продовжіть речення: Склад – це....

Поділіть подані слова на склади:

Старість, навчання, бульйон, прислів’я.

2. Чи можна переносити прізвища, залишаючи в попередньому рядку ініціали? Дайте розгорнуту відповідь.

3. У якому випадку не можна розривати буквосполучення дж, дз?

4. Чи можна переносити м’який знак, апостроф, знак переносу та інші розділові знаки, крім тире, у наступний рядок?

5. У якому випадку ми можемо розривати дж, дз? Наведіть приклади таких слів.

6. Чи правильне твердження про те, що не розривають при переносі йо? Запишіть на дошці два слова з буквосполученням йо, дотримуючись правил переносу .

7. Назвіть основні правила переносу слів (3-4).

8. Чи правильно поділені слова на склади для переносу? Обґрунтуй свою думку.

Пі-джа-рити, ход-жу, пі-дживити.

9. Які склади називаються відкритими? Наведіть приклади слів із такими складами.

10. Які склади називаються закритими? Наведіть приклади слів із такими складами.

11. Продовжіть речення:

Наголос – це...

Поставте наголос у поданих словах:

Довідник, кілометр, подруга, завдання, вірші, псевдонім.

12. Який склад називається наголошеним, а який ненаголошеним?

13. Чи погоджуєтесь ви з твердженням, що в українській мові наголос вільний? Доведіть свою думку.

14. Запишіть подані слова у фонетичній транскрипції (на дошці).

Голуб, літо, межа, псевдонім.

15. Запишіть подані слова у фонетичній транскрипції (на дошці).

Дзьоб, навчання, малина, кишеня, веселка.

16. Продовжіть речення:

Орфограма –це...

17. Продовжіть речення:

Орфографічна помилка –це...

18. Як можна перевірити сумнівний голосний у коренях слів? Доведіть свою думку (наприклад, на слові вишневий).

19. Як переносяться слова з апострофом? Запишіть два слова на дошці.

20. Чи правильним є твердження, що склад не обов’язково повинен містити голосний звук? Наведіть приклади складів.

21.Продовжіть речення:

Орфографічна помилка –це... Вона позначається... (записати на дошці як позначається).

22. Продовжіть речення.

Фонетична транскрипція –це ...

Запишіть на дошці слово прекрасний у фонетичній транскрипції.

23. Продовжіть речення:

Орфоепічний словник –це...

24. Продовжіть речення:

Орфоепічна помилка – це...

25. Продовжіть речення:

Орфоепічний словник – це...

26. Чи правильним є твердження, що склад може бути утворений з одного чи кількох звуків, один з яких обов’язково є голосним?

27. У яких словах ми не позначаємо наголос? Наведіть приклади таких слів (4-5 слів).

28. Що таке орфограма? Які види орфограм ви знаєте?

29. Наведіть приклади слів із подвійним наголосом.

30. Визначте скільки складів у поданих словах:

Борщ, мирний, весілля, дзвін, колодязь.

31. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

32. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

33. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

34. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

35. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

36. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

37. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

38. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

39. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

40. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

41. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

42. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

43. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

44. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

45. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

46. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

47. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

48. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

49. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

50. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

51. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

12

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

Фішок з цифрами має бути стільки, скільки дітей у класі.

Правила проведення гри „Швидкий потяг”:

  • Учитель роздає учням по дві чисті карточки, на яких вони мають записати будь-які питання із теми, яка вивчається, або повторюється. (Дається 2-3 хвилини. Хто не дописав, зможе це зробити і під час гри).

  • В учителя є карточки з цифрами від 1 до 30 (це залежить від того, скільки учнів у класі). Він витягує будь-яку з них (вони цифрами повернуті донизу). Учень, у якого його робоче місце співпадає з витягнутим номером на карточці, підходить до учительського столу та обирає одну карточку із запитанням, які підготував учитель, та дає відповідь (або ж ставить своє запитання, яке він мав написати на чистій карточці (яку йому дав учитель) однокласнику/однокласниці, або ж учителю).

  • Укінці гри учні аналізують їхню роботу (2-3 хвилини) та обирають 5 однокласників, які найкраще впорались із завданням.

  • Для тих учнів, які не змогли відповісти на жодне із запитань, учитель дає 5 карточок із запитаннями додому (можна й іншу кількість). На наступний урок школяр має принести карточки із письмовими відповідями.

Метод „Швидкий потяг” дає можливість не лише висловити думку, відповідаючи на запитання, а також розвиває у школярів вміння співпрацювати та швидко діяти в тій чи іншій ситуації. Адже в даному випадку не лише школяр має відповідати на певні питання, поставлені вчителем, але й учитель повинен відповісти на запитання учнів. У той же час, учень має оцінити відповідь учителя, або ж однокласника/однокласниці, та, при необхідності, виправити сказане (практикую таке, щоб свідомо дати неправильну відповідь, аби учень мав можливість поміркувати. Якщо вже учень не помічає того, що відповідь є неправильною, то вказую йому на це). Гра повинна проходити в швидкому темпі, усі учні мають бути задіяні. Через що й назва методу – „Швидкий потяг”.

Можна використовувати спочатку картки з питаннями, які підготував учитель, а потім вже починати з 30 картки і до останньої, щоб кожен учень мав можливість і відповісти на запитання вчителя, і поставити своє запитання однокласникам (учителю).

Опис документу:
Дидактичні картки призначені для інтерактивної гри "Швидкий потяг" на уроках української мови в 5 класі. Можна використовувати при повторенні вивченого матеріалу про склад та наголос. Крім того, матеріал можна використовувати при підготовці до олімпіад та конкурсів. Розвиває мислення, уважність, сприяє мовленнєвому розвитку. Краще роздрукувати карточки на цупкому папері, щоб учні не бачили запитань, коли обирають одну з них.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн