Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Порядок передавання документів на зберігання до архіву закладу освіти
»
Взяти участь Всі події

Шкільна олімпіада з історії. 9 клас. Варіант 7.

Історія України

Для кого: 9 Клас

24.08.2021

196

26

0

Опис документу:
І (шкільний) етап - це різновид інтелектуальних змагань на освітньому просторі, який покликаний заохотити учнівську молодь до вивчення предмету. Дані підготовлені питання є досить зручною формою контролю знань, який має за мету перевірити засвоєння здобувачами освіти певної теми навчального курсу за матеріалом шкільних підручників.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Шкільна олімпіада з історії. 9 клас. Варіант 7.


І рівень (8 балів)


Підкреслити правильну відповідь

Завдання 1 (2 бали)

1.Як називалися найдавніші люди на території України, oj залишили найдавнішу стоянку поблизу с.Королеве на Закарпатті (1 бал):

а) презинджантропи б) неандертальці в) неоантропи г) архантропи

2. Які риси характеризують «неолітичну революцію» (1 бал): а) приручення собаки і вепра б) виникнення гончарства і ткацтва в) перші ґрунтові та курганні поховання г) виникнення мистецтва і релігії


Завдання 2 (2 бали)

1. Кому із візантійських істориків належать слова: «Эти племена, славяне и анты, не подчиняются одному человеку, а издавна живут демократично…Единого бога, громовержца, считают владикой всего мира…»

а) Прокопій Кесарійський б) Корнелій Тацит в) Пліній Старший г) Птолемей

2. Про якого князя йдеться в уривку: «Усіх походів великих було 83, а інших менших не пригадую. Мирів я уклав з половецькими князями без одного 20 і при батькові і без батька…»:

а)Олега, б)Святослава, в)Володимира Мономаха, г)Андрія Боголюбського.


Завдання 3 (2 бали)

1. Про яку важливу історичну подію йдеться у фрагменті «Повести временних лет»: « І когда … прибыл, повелел он сбросить кумиров, одних изрубить а других предать огню… Если не появится кто завтра на реке… то мне тот противником будет» (1 бал):

а) придушення повстання б) збір данини в) покарання зрадників г) хрещення Русі

Які з названих давньоруських міст знаходилися на території сучасної Черкащини (1 бал) :

а) Любеч і Малин б) Вишгород і Галич в) Воїнь і Родень г) Муром і Туров


Завдання 4 (2 бали)

1. У обов’язки якого прошарку населення XVI ст. входили обов’язки «усіх непокірних гамувати, ловити і винищувати як ворогів Корони», відбувати вартову службу за Дніпровськими порогами…(1 бал):

а) реєстрового козацтва б) нереєстрового козацтва в) князівських дружинників г) литовського війська

2. Яким часом датується «Пересопницьке Євангеліє» - перша відома книга Святого письма, перекладена українською мовою з болгарської за дорученням княгині А. Заславської (1 бал):

а) 1663-1665 рр. б) 1571 р. в) 1584 р. г) 1556-1561 рр.


ІІ рівень (12 балів)

Дайте визначення понять:

Завдання 1 за темою «Формування модерної української нації» (4 бали):

- єтнос (1 бал)

- фольклор (1 бал)

- соборність (1 бал)

- українофільство (1 бал)

Завдання 2 за темою «Українські землі наприкінці XVIII – у першій третині ХІХ ст.» (4 бали):

- ідея народності (1 бал)

- романтизм (1 бал)

- просвітництво (1 бал)

- масонство (1 бал)

Завдання 3 за темою «Соціально-економічне життя українського народу у першій половині ХІХ ст.» (4 бали):

- чумакування (1 бал)

- промисловий переворот (1 бал)

- місячина (1 бал)

- аракчеєвщина (1 бал)

ІІІ рівень (10 балів)


Дайте розгорнуті відповіді:

Завдання 1 (5 балів).

Визначте, на честь якої події наприкінці 1830-х рр. у Російській імперії було виготовлено пам’ятну медаль з написом «Отторгнутые насилием, присоедененные любовью»: приєднанню Правобережжя; приєднанню греко-католицької церкви до православної; приєднанню Кримського півострова; навернення старообрядців до канонічної православної церкви.

Опишіть подію і зазначте її історичне значення.


Завдання 2 (5 балів).

Про кого йдеться у наступних словах академіків Івана Дзюби і Миколи Жулинського: «Сьогодні нам навіть важко уявити всю міру безстрашності такої думки, таких слів для того часу… Мабуть, окрім глибини політичної думки та зрілості оцінки, тут позначилися ще й козацький темперамент, традиція демократизму, відчуття незалежності й гідності, суто народне внутрішнє почуття вищості над панством і владою, яке знаходимо в народних казках, анекдотах, прислів’ях, піснях…»? Яким чином його життя і діяльність пов’язані з Черкащиною? Дайте розгорнуту відповідь (5 балів).
































Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.