Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Шкільна олімпіада з історії. 9 клас. Варіант 4.

Історія України

Для кого: 9 Клас

24.08.2021

162

30

0

Опис документу:
І (шкільний) етап - це різновид інтелектуальних змагань на освітньому просторі, який покликаний заохотити учнівську молодь до вивчення предмету. Дані підготовлені питання є досить зручною формою контролю знань, який має за мету перевірити засвоєння здобувачами освіти певної теми навчального курсу за матеріалом шкільних підручників.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Шкільна олімпіада з історії. 9 клас. Варіант 4.

І рівень (8 балів)

Підкреслити правильну відповідь

Завдання 1 (2 бали)

1.В якому регіоні України розташована найдавніша стоянка первісних людей і яку назву вона має?

- Волинь, Закарпаття, Донбас, Одещина, Київщина.

- Межиріч, Мізин, Королеве, Киїк-Коба, Добраничівка.

2. Які соціальні зміни були обумовлені неолітичною революцією: поява рабовласницьких держав, поява матріархальної родини, перехід від матріархату до патріархату, перехід від первісного гурту до родової громади.

3. Як називають наділення предметів, явищ природи, тварин, рослин, міфічних істот тощо зовнішністю і фізичними властивостями людини: анімізм, антропоморфізм, фетишизм, тотемізм?

4. Коли на території України вперше з’являються поховання в курганах і яким племенам вони належать:

- V тиc. до н.е., IV тис. до н.е., ІІІ тис. до н.е., II тис. до н.е., І тис. до н.е.;

- кіммерійським, давньоямним, скіфським, катакомбним, сарматським.

Завдання 2 (2 бали)

1. Назвіть скіфський курган, який був першим розкопаний (точніше, зруйнований) на території України у 1763 р., знахідки з нього увійшли в історію під назвою Мельгуновського скарбу та були подаровані російській імператриці Катерині ІІ: Солоха, Лита Могила, Чортомлик, Товста Могила, Куль-Оба.

2. Про яке плем’я чи народ йдеться у описі давнього автора: «… хоч і гідні презирства через слабкість зброї, одначе могутні своєю кількістю… Але нічого не варта велика кількість нездатних до війни…»: греки, гуни, венеди, скіфи, сармати.

3. Кому із візантійських істориків належать слова: «Эти племена, славяне и анты, не подчиняются одному человеку, а издавна живут демократично…Единого бога, громовержца, считают владикой всего мира…»: Прокопій Кесарійський; Корнелій Тацит; Пліній Старший; Птолемей

4. Яка релігія була державною в Хазарському каганаті в ІХ-Х ст..: іслам, іудаїзм, християнство, язичництво, буддизм.

Завдання 3 (2 бали)

1. Коли і де вперше згадується назва «Україна»: - 1187 р., 988 р., 1185 р., 1113 р.;

- «Слово і полку Ігоревім», «Повість минулих літ», Галицько-Волинський літопис, Київський літопис.

2. Про якого князя йдеться в уривку: «Усіх походів великих було 83, а інших менших не пригадую. Мирів я уклав з половецькими князями без одного 20 і при батькові і без батька…»: Олега, Святослава, Володимира Мономаха, Андрія Боголюбського.

3. Визначте, який із названих прошарків не мав в українському суспільстві XIV-XV ст. привілейованого стану: земяни, бюргерство, духовенство, панцерні бояри, пани.

4. Яскравою сторінкою якого повстання була так звана «Тарасова ніч», коли було знищено Золоту роту, яка складалася із представників найшляхетніших польських родів: під проводом Косинського, Наливайка, Сулими, Трясила, Павлюка?

Завдання 4 (2 бали)

1. Хто з українських гетьманів найдовше тримав булаву: Б. Хмельницький, І. Мазепа, Б. Многогрішний, К. Розумовський ?

2. Відомий український козацько-старшинський літописець, автор першого систематичного викладу історії української держави з 1648 по 1700 рік: Феофан Прокопович, Григорій Сковорода, Стефан Яворський, Самійло Величко?

3. Що не входило до філософських ідей Г. Сковороди: заперечення пізнання Бога, самопізнання людини, пошук шляхів людського щасті, прагнення спокою души.

4. Категорія козаків, які несли дозорну службу і були особистою охороною гетьмана у другій половині XVIIXVIII ст. називалися: «виборні козаки», «компанійці», «підпомічники», «захребетники».


ІІ рівень (12 балів)

Завдання 1 (4 бали)





1. Встановіть хронологічну послідовність відкриття університетів (2 бали): А – в м. Харкові, Б – в м. Чернівці, В – в м. Києві, Г – в м. Львові.


2. Встановіть хронологічну послідовність подій Русько-французької війни 1812 року (2 бали):

А – битва біля села Бородіно Б – бій під Малоярославцем В – Тарутинський бій





Г – наказ про формування в Київській та Подільській губерніях чотирьох кінних козацьких полків


Завдання 2 (4 бали)

1. Встановіть хронологічну послідовність повстань першої половини ХІХ ст. (2 бали):





А – польське повстання, Б – повстання Бузьких козаків, В – повстання селян під проводом Л. Кобилиці, Г – повстання Чернігівського полку.


2. Встановіть відповідність між поняттям та його визначенням (2 бали):

А – інтеграція

1 – політика активного втручання однієї держави у політику інших країн, нав’язування їм чужих політичних, економічних, культурних цінностей

Б – інкорпорація

2 – політика, спрямована на злиття суспільних, політичних, військових, економічних структур або етносів у рамках однієї держави

В – експансія

3 – заселення та господарське освоєння вільних територій

Г – колонізація

4 – приєднання, включення однієї держави до складу іншої


А -

Б -

В -

Г -


Завдання 3 (4 бали)

1. Встановіть відповідність між регіоном України та його історико-краєзнавчою характеристикою

(2 бали):

А – Слобожанщина

1 – цією територією проходив Чорний і Муравський торгові шляхи, місцевість була багата дичиною, рибою, основною господарською одиницею тут був зимівник

Б – Запоріжжя

2 – територія була багата на каміння, дерево, значну частину території складала заболочена місцевість, у містах Корець і Тульчин розвинено зброярство

В – Правобережжя

3 – на цій території здавно розвинуто саліт-рарництво, суконна і полотняна мануфактури, ярмаркова торгівля проходила у Стародубі, Гадячі та ін. містах

Г – Лівобережжя

4 – територія на схід від Гетьманщини, переселен-ців у ці краї приваблювало не тільки звільнення від податків, але й право на займанщини


А -

Б -

В -

Г -




ІІІ рівень (10 балів)


1. Визначте, на честь якої події наприкінці 1830-х рр. у Російській імперії було виготовлено памятну медаль з написом «Отторгнутые насилием, присоедененные любовью»: приєднанню Правобережжя; приєднанню греко-католицької церкви до православної; приєднанню Кримського півострова; навернення старообрядців до канонічної православної церкви.

Опишіть подію і зазначте її історичне значення (5 балів)


2. Доведіть щирість зізнання Т. Шевченка: «Малоросія давно мала своїх і композиторів, і живописців, і потів… і все це ніким не представлено на очі освіченого світу… Я служу їй якщо не на суттєву користь, то в кожному на славу імені України».

Охарактеризуйте внесок Т. Шевченка у розвиток образотворчого мистецтва України (5 балів)










Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.