Ситуаційно рольова гра «Що потрібно знати про свій характер?»

Опис документу:
Мета: вчити дітей сприймати себе як цілісну особистість із притаманними їй рисами характеру; розвивати вміння відрізняти й описувати види характеру; сприяти згуртуванню дитячого колективу; виховувати бажання самовдосконалюватися, творити добро, бачити красу оточуючого світу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ситуаційно рольова гра

«Що потрібно знати про свій характер?»

Мета: вчити дітей сприймати себе як цілісну особистість із притаманними їй рисами характеру;

розвивати вміння відрізняти й описувати види характеру;

сприяти згуртуванню дитячого колективу;

виховувати бажання самовдосконалюватися, творити добро,

бачити красу оточуючого світу.

Хід заходу

  1. Вступне слово вчителя

- Сьогодні у нас з вами година спілкування « Ситуаційно – рольова гра «Що потрібно знати про свій характер?» . Щира усмішка,добре слово і хоча б краплиночка тепла мають дуже велику силу. Сьогодні ми з вами пройдемо дорогою добра, розкриємо таємницю власного «Я»: який я?, який мій характер?, як стати кращим? Ми будемо з вами спілкуватися, грати, пригадаємо знання набуті на уроках літературного читання, української мови, основ здоров’я. Кожна людина має багато спільного з іншими людьми: це й однакова будова тіла ,і спеціальні потреби та інтереси, і багато інших особливостей, що називаються загальнолюдськими.

II. Роздуми про красу людини та оточуючого її світу.

(Слайд зі словами А. П.Чехова «В человеке все должно быть прекрасно..»)

-Ми неодноразово зверталися до слів А. П. Чехова про красу людини. Але людина повинна жити в злагоді не тільки з собою, а й з оточуючим її світом: любити небо, сонце, світанок, море, комаху,кожну травину і билину на нашій планеті Земля.

Погляньте(слайд «Страус»), який красень цей страус! Він викликає у нас позитивні емоції, гарний настрій, усмішку. Який чудовий цей світ,котрий потребує нашого захисту, бережливого відношення, піклування. Але , на жаль,деякі з нас цього не помічають. Мабуть, це все через те, що ми всі різні: добрі і злі, чуйні і корисні, людяні і жорстокі, уважні до чужої біди, людського горя або байдужі.

III. Роздуми « Які ми ? »

-У людей багато схожого і водночас кожен із нас унікальний. Зверніть увагу на нашу газету, на свої намальовані долоньки. Ви їх так порізному розфарбували, що , мабуть, жодної схожої немає, як і ви самі. « Людина народжується не для того, щоб зникнути невідомою пилинкою. Людина народжується , щоб залишити по собі слід вічний». В. Сухомлинський.

IV. Вправа « І я… »

-А зараз я хочу запропонувати вам вправу « І Я…».Я буду називати риси характеру. Якщо в когось є така рису,то він має сказати: « І я .»

Я – ледача…

Я – охайна…

Я – чесна…

Я – вперта…

Я – жадібна…

Я – сором’язлива..

Я – смілива…

Я – цілеспрямована…

Я – доброзичлива…

V. Розповідь учителя

- Якщо гончар зробить 10 000 абсолютно однакових за розміром, за формою, малюнком ваз, то ціна кожної такої вази буде не надто високою. Але якщо майстер зробить вазу неперевершеної краси, форми, стилю, нанесе на неї унікальний малюнок , - її ціна буде набагато вищою. Кожен із нас схожий на таку особливу, унікальну вазу, створену за особливим задумом. Ваша особистість є дорогоцінною насамперед тому, що не існує на світі нікого, хто був би схожий на вас до дрібниць. Зачарована неперевершеною красою цієї вази, я пригадала вправу , яку ми виконували на уроці української мови. Давайте ще раз згадаємо слова феї П’ятинки про людські серця: « - А ти знаєш, - каже фея П’ятинка, - що людські серця дуже подібні до глечиків. Поки людина живе, її серце наповнюється добрими вчинками, знаннями, любовю, добротою, мудрістю, радістю, спогадами.». Я бажаю, щоб і ваші серця наповнювалися добрими вчинками, любов’ю.

VI . Вправа «Квітка якостей»

У природі кожна квітка має свою красу. Так і кожна людина неповторна.

- Перед вами - квітка з чистими пелюстками. Напишіть на них риси характеру, які відрізняють вас від інших.

- Чи легко вам було виконувати це завдання?

- Що легше: помітити свої риси характеру чи чужі?

VII. Вправа «Думка матері»

Для кожної людини дуже важливо знати, що подобається у ньому своїй матусі. Я даю вам хвилинку роздумів, а потім запитаю, що ж саме в вас їй подобається. (Слайд « Мама – перове слово ».

VIII. Вправа « Хвости »

- Я злюся, коли… - Я радію, коли…

Я сумую, коли… - Я не люблю, коли…

- Я серджуся, коли… - Я щасливий, коли…

IX. Гра « Ворожка »

- А чи вірите ви у казки? Я пропоную вам поворожити. До мене треба звернутися зі словами: « Ворожко, ворожко, поворожи мені».

Ви всі гарні, але на жаль, є у людини крім позитивних рис характеру ще негативні.

X. У світі казок

В українських народних казках і в казках інших народів, а ми зараз це вивчаємо на уроках літературного читання, йдеться мова про героїв із негативними рисами характеру (слайд « Казки»)

- Вам подобаються герої з такими рисами характеру, як: хвалькуватий, гордий, лінивий, заздрісний, ненажерливий, злий? А діти, які нічого не роблять доброго, а тільки те, що їм заманеться, поводяться погано, говорять брутальні слова, б’ються, кривдять інших, викликають вони у вас симпатію? Ні! Такі діти зовсім несимпатичні. І я впевнена, що такими ви ніколи не будете. Творіть добро і воно до вас повернеться.

ХI. Іди дорогою добра

- Розфарбуйте «цветик – семицветик», нехай щастить вам у житті і здійснюються всі ваші бажання.

ХІI. Підсумок

- На смайликах намалюйте ротик: веселий – урок сподобався, сумний – недуже. Смайлики посміхаються, а це означає, що цей настрій треба підтримати. Подивіться виступ гуртка « Народні танці».Прошу прийняти подарунки – це розклад уроків. Плануйте свій день так, щоб залишався час на добрі справи, красиві вчинки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.