Систематизація знань про прислівник

Українська мова

Для кого: 7 Клас

15.03.2020

436

4

0

Опис документу:
Пропонований посібник містить різноманітні методи і прийоми для опрацювання теми «Прислівник» у 7 класі. Завдання об’єднані використанням казкових елементів з метою виховання позитивних рис школярів. Посібник стане у пригоді вчителям загальноосвітніх шкіл та студентам педагогічних навчальних закладів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Відділ освіти

Сарненської районної державної адміністрації

Сарненський районний методичний кабінет

Ясногірська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Навчально – методичний посібник

Приклади використання стратегій розвитку критичного мислення на уроках української мови

Номінація: «Українська мова та література»

Автор

Бубкіна Тетяна Михайлівна

вчитель української мови літератури

Ясногірської ЗОШ І – ІІІ ступенів

2020

Методичний посібник схвалено на засіданні методичної

ради №3 від 17.01.2020 р.

Пропонований посібник містить різноманітні методи і прийоми для опрацювання теми «Прислівник» у 7 класі.

Завдання об’єднані використанням казкових елементів з метою виховання позитивних рис школярів.

Посібник стане у пригоді вчителям загальноосвітніх шкіл та студентам педагогічних навчальних закладів.

Упорядник: вчитель української мови та літератури Ясногірської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Бубкіна Т. М.

СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНИХ ЗНАНЬ ПРО ПРИСЛІВНИК

РОБОТА В ПАРАХ

Прочитайте вірш К. Муратова. Знайдіть прислівники та визначте їх розряди, зробіть висновок щодо частотності їх уживання в тексті порівняно з іншими частинами мови.

Щороку, щоліта …

Щороку, щоліта,

і сухо, і зливи,

і ясно, й туманно,

і все по-новому.

І все наче вперше:

розчахнуті сливи

І бджоли,

що руки обсіли медові.

Щороку, щоліта

бояться посухи

Й зітхають, що, може,

замокнуть покоси.

А все вже бувало:

Й повітря без руху,

І буря, і злива,

І ряска, і роси.

Щороку, щоліта

і липні дощують,

І осінь завчасну

нагадують серпні…

ДИКТАНТ «ДОМІНО»

Записати слова так, кожне наступне починалось тією літерою, якою закінчується попереднє.

Позаторік…(дотла, улад, елегантно, абияк, казна-де, осторонь, красиво, урозсип, уголос, одвіку, одвіку, поблизу, спочатку, убрід, додому).

Обґрунтувати написання прислівників.

ЛОГІЧНИЙ ДИКТАНТ

Прослухати і запам’ятати пари слів , що перебувають у логічних зв’язках. Визначити, в яких саме. Записати лише перші слова кожної пари. З’ясувати особливості правопису й вимови їх. Назвати орфограми (спрощення).

Радісно – смутно, корисно – шкідливо, швидко – повільно, хвастливо – скромно, чесно – підло, злісно – добре, ненависний – коханий, щасливо – нещасно, жалісно – смішно.

Визначити, яка пара серед виписаних є «зайвою». Свій вибір пояснити.

ДИКТАНТ «АСОЦІАЦІЇ»

Учитель диктує слова, учні добирають до них слова-асоціації (прислівники).

Зразок: школа – гамірно; водограй – сліпуче.

Новий рік, хмарина, хліб, сонце, виконувати, перебувати, горизонт, радість, море, виголосити, опинитися.

ДИКТАНТ «ХТО БІЛЬШЕ»

Учитель швидко читає прислівники. Учні протягом визначеного часу записують ті, які їм удалося запам’ятати. Потім пояснюють правопис цих слів.

Зрання, посередині, вкупі, коли-не-коли, раз у раз, завглибшки, спідлоба, позаторік, натроє , по-третє, внічию, навтікача, попідтинню, водносталь, до загину, на віку.

СТОРИТЕЛІНГ

Скласти розповідь. Вжити у ній не менше двадцяти прислівників.

Тема. Перемога

Сюжет: головний герой – ціль – перепони на шляху до цілі – подолання проблеми – результат.

ВПРАВА «АСОЦІАЦІЇ»

З якими прислівниками у вас асоціюються подані слова? Пояснити спосіб творення прислівників.

Сміх - …(весело); небо - … (вгору), вогонь - …(гаряче); сльози - …(сумно);

мороз -…(холодно); один - …(по-перше); горизонт - …(без кінця краю); зустріч - … (тет-а-тет, віч-на-віч); давнина - …(з діда – прадіда); жовте листя - … (по-осінньому, восени); дорога - …(ліворуч, праворуч, зліва, справа); столиця України - …(по-київськи); черепаха - …(повільно ); ракета –… (швидко); два - …(по-друге, вдруге)

Правопис прислівників

Розряди прислівників за значенням

Ментальна карта

Ментальна карта

Ментальна карта

Ментал

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.