Система уроків з модулю футбол.

Фізична культура

Для кого: 5 Клас

26.01.2021

160

4

0

Опис документу:
Oдним з дієвих засобів, щo позитивно впливає на фізичний рoзвитoк, сприяє підвищенню рівня рoзвитку рухових якоcтей тa сприяє зміцненню здoрoв’я дітей, є заняття з футбoлу. Грa у футбол cпрямoвaнa нa рoзвитoк швидкісних і швидкіcнo-cилoвих якоcтeй дітей тa oбумoвлює покращення показників загальної фізичної підготовленості. Система уроків з варіативного модуля «Футбол» дає можливісь учням першого року навчання оволодіти складними прийомами цієї цікавої гри.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Первомайський НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів №15 – колегіум»

Система уроків з фізичної культури

5 клас

Тема: «Футбол»

Косенков Володимир Георгійович - учитель фізичної культури

м. Первомайськ

2021 р.

Тема уроку № 1: Футбол

Тип уроку: Урок формування (засвоєння) знань

Завдання уроку: 1. Ознайомити із зупинкою м’яча підошвою.

2. Навчити техніці удару внутрішньою частиною підйому по нерухомому м’ячу.

3. Закріпити техніку вкидання м’яча із-за бокової лінії.

Мета уроку: 1. Сприяти розвитку рухових якостей: координація швидкості.

2. Формувати вміння самостійно займатися фізичними вправами.

Інвентар: Футбольні м’ячі – 20 шт.

Стійки – 8 шт.

Гімнастичні лави 6 - шт.

Місце проведення: Спортивний зал.

Зміст уроку

Дозування

(хв.)

Організаційно – методичні вказівки

осн.

під.

спец.

I

Підготовча частина

10 -12 хв.

  1. Шикування,вітання, повороти.

  2. Повідомлення теми й завдання уроку.

  3. Теоретичні відомості:

а) елементи футболу;

б) техніка безпеки на уроках футболу;

4. Загально розвивальні вправи з футбольними м’ячами:

а) кидки м’яча вгору на висоту до 1 м. й ловля його руками;

б) теж саме, але ловля після плескання в долоні;

в) удари об підлогу;

г) кидки м’яча об стінку і ловля його після відскоку;

д) кидки м’яча угору, ловля його після присіду. Кинути м’яч угору, присісти, дістати кінцями пальців носки ніг, випрямитися, впіймати м’яч ;

е) різновиди бігу:

- звичайний

- з зупинками за сигналом

- біг звичайний з переходом на ходьбу.

Вправи на відновлення дихання

1 – 2 Руки убік, нагору – вдих

3 – 4 Руки униз - видих

Групи здоров’я

Фронтальний метод

Пульсометрія ЧСС до 90 уд.

Побудова на бічній лінії

Індивідуальне завдання учням спеціальної та підготовчої груп

У доступній формі

Витримувати інтервал –

2 м.

М’яч не повинен високо підплигувати

Висота підкидання

3 – 4 м.

Руки зігнуті в ліктях в вільному русі

Не робити зайвий крок

Руки прямі

30 сек.

2 хв.

4–5 раз.

5-6 раз.

5-6 раз.

5-6 раз.

50 м

40м

20м

3-4 впр.

30 сек.

2-3 раз.

4-5 раз.

4-5 раз.

4-5 раз.

30м

20м

10м

3-4 впр.

30 сек.

1-2 раз.

2-3 раз.

2-3 раз.

2-3 раз.

10м

10м

Кр.

3-4 впр.

II

Основна частина

25-30 хв.

  1. Ознайомити із зупинкою м’яча підошвою:

а) удар з місця по нерухомому м’ячу об стінку низом і зупинка вибитого м’яча підошвою;

б) те саме, але відбитий м’яч зупиняється, злегка відкочується вперед і після удару з розбігу знову летить до стіни т. д.

в) удар з місця у гімнастичну лаву та зупинка м’яча підошвою.

  1. Навчити техніці удару внутрішньою частиною підйому по нерухомому м’ячу:

а) удар внутрішньою частиною підйому по нерухомому м’ячу в руки партнеру. Той ловить м’яч і виконує вкидання з-за бокової лінії. Перший зупиняє м’яч внутрішньою стороною стопи і знову виконує передачу. Після 10 передач міняються ролями.;

б) учні розділені на групи й виконують удари підйомом у гімнастичну лаву;

в) теж, але в стінку

3. Навчити техніці вкидання м’яча з-за бокової лінії:

а) вкидання м’яча з-за бокової лінії з місця партнеру із зупинкою підошвою та внутрішньою стороною стопи;

б) вкидання м’яча з-за бокової лінії в ноги партнеру, що стоїть навпроти воріт і удар по воротах внутрішньою стороною стопи;

в) теж саме, але вкидання виконується на хід партнеру.

2 хв.

3 хв.

2 хв.

15-20 раз.

15-20 раз.

15-20 раз.

1 хв.

2 хв.

1 хв.

10-15 раз.

10-15 раз.

10-15 раз.

30 сек.

1хв.

30 сек.

5-10 раз.

5-10 раз.

5-10 раз.

Пульсометрія ЧСС до 140 уд.

Коли м’яч, який котиться назустріч, наближається, ногу виносять уперед.

Носок піднятий вгору під кутом 30 – 40 градусів.

Поступливий рух назад незначний.

Розповідь та показ.

Після передачі м’яч повинен долетіти до партнера, а не стрибати чи котитися.

Удар проводиться при невеликім замахові й рідкому прямуванню напруженої ноги із закріпленим гомілковостопним суглобом.

Звертати увагу на точність вкидання м’яча

III

3. Навчити техніці вкидання м’яча з-за бокової лінії:

а) вкидання м’яча з-за бокової лінії з місця партнеру із зупинкою підошвою та внутрішньою стороною стопи;

б) вкидання м’яча з-за бокової лінії в ноги партнеру, що стоїть навпроти воріт і удар по воротах внутрішньою стороною стопи;

в) теж саме, але вкидання виконується на хід партнеру.

4. Учбова гра.

Заключна частина

3-5 хв.

  1. Побудова.

  2. Вправи на відновлення дихання.

  3. Підсумки уроку.

  4. Оцінювання.

  5. Домашнє завдання.

6-8 раз.

10-15 раз.

12-15 раз.

7 хв.

30 сек.

3-4 впр.

1 хв.

1 хв.

1 хв.

5-7 раз.

8-12 раз.

10-12 раз.

30 сек.

3-4

4-5 раз.

6-10 раз.

8-10 раз.

30 сек.

3-4

Відстань 4 – 5 м.

Звертати увагу на точність вкидання м’яча

5 x 5 (під. і спец. гр. вивчають теорію)

Пульсометрія ЧСС до

100 уд.

Назвати кращих, указати на помилки.

Жонглювання

Конспект уроку з фізкультури

5 клас

Тема: «Футбол»

Конспект уроку

Тема уроку № 2: Футбол

Тип уроку: Урок застосування (закріплення)

знань, умінь та навичок

1.Навчати виконанню техніки зупинки

м’яча підошвою.

Завдання уроку: 2. Ознайомити з технікою удару по

м'ячу внутрішньою стороною стопи.

3. Закріпити навички передачі м'яча в

парах, стоячи на місці і в русі.

Мета уроку: 1. Сприяти розвитку рухових якостей

(координації, швидкості).

2. Формувати вміння самостійно

займатися фізичними вправами.

Інвентар: Футбольні м’ячі, гімнастичні лави,

стійки.

Місце проведення: Спортивний зал

Зміст уроку

Дозування

(хв.)

Організаційно-методичні вказівки

осн

під

сп

I

1.

2.

3.

4.

II

1

2

3

III

1

2

3

4

5

Підготовча частина

Побудова, рапорт, вітання

Повідомлення теми й завдання уроку

Теоретичні відомості:

а) елементи футболу;

б) техніка безпеки на

уроках з футболу

Загально розвиваючі й спеціальні вправи в русі:

а) різновиди ходьби:

  • звичайна ходьба;

  • ходьба на носках, руки на поясі;

  • ходьба на п'ятах,

руки за голову;

- ходьба на зовнішньому

і внутрішньому боці

ступні.

б) різновиди бігу:

  • швидка ходьба з

переходом на біг

  • звичайний біг

  • біг правим та лівим

боком приставними кроками;

  • біг звичайний з

переходом на

швидку ходьбу.

30 сек.

2 хв.

10м

10

10

10

10м

50м

15м

20м

8

8

8

8

8

30

10

10

6

6

6

6

6

Кр.

8

Кр.

фронтальний метод

Пульсометрія ЧСС до 90 уд.

У доступній формі

Індивідуальне завдання учням спеціальної та підготовчої мед. груп

побудова на бічній лінії

у доступній формі

Голову й тулуб тримати прямо

Голову тримати прямо, лікті розвести, лопатки з'єднати

Стежити за поставою

Ступні ніг виконують рухи з п'яти на носок. Руки зігнуті в ліктях і рухаються.

Ступні ніг паралельні

Стрибаючи

Руки прямі

Пульсометрія ЧСС до 140 уд.

Зупинки – спосіб прийому м’яча й оволодіння ним.

Їх мета – погасити швидкість м’яча, що котиться, для здійснення подальших дій.

Коли м’яч, який котиться назустріч, наближається, ногу виносять уперед. Носок піднятий вгору під кутом 30 – 400

Поступливий рух назад незначний.

Пояснення: показ

Удар провадиться ногою, розгорнутою бочком назовні.

Опорна нога, зігнута в коліні, ставиться трохи збоку від м’яча.

Нога, що б’є, злегка зігнута в тазостегновому суглобі назовні. Удар провадиться при невеликім замахові й рідкому прямуванню напруженої ноги із закріпленим гомілковостопним суглобом.

Не відхиляти тулуб назад.

Відстань 5 – 7 м.

Передачу м’яча виконувати не сильно.

Ноги трохи зігнуті в колінах.

Відскік м’яча від підлоги на рівні пояса.

За спрощеними правилами.

Пульсометрія ЧСС до 100 уд.

Указати ступінь рішення завдань уроку. Назвати кращих учнів, указати на помилки.

Жонглювання

ІІ

1

2

Вправи на відновлення дихання:

1-2 – руки убік нагору – видих

3-4 – руки убік долілиць – видих

в) спеціальні бігові вправи:

- стрибки на правій і лівій нозі;

- захлест гомілки назад.

Основна частина

Вивчення техніки зупинки м’яча підошвою

а) удар з місця у гімнастичну лаву та зупинка м’яча підошвою;

б) те саме, але у стінку;

в) зупинка м’яча підошвою після передачі від партнера з відстані 5-6м.

* Вправи на техніку володіння м’ячем (жонглювання)

Ознайомити з технікою удару внутрішньою стороною стопи:

а) учні розділені на групи й виконують удари у гімнастичну лаву;

б) теж, але в парах;

3-4 впр

10м

10м

2 хв.

2 хв.

3 хв.

6-8 хв.

20-30 пвт

20-30 пвт

3-4 впр

8

8

1 хв.

1 хв.

2 хв.

5 хв.

10-15

10-15

3-4 впр

4

4

30 сек.

30 сек.

1 хв.

2 хв.

5-10

5-10

Руки прямі

Пульсометрія ЧСС до 140 уд.

Зупинки – спосіб прийому м’яча й оволодіння ним.

Їх мета – погасити швидкість м’яча, що котиться, для здійснення подальших дій.

Коли м’яч, який котиться назустріч, наближається, ногу виносять уперед. Носок піднятий вгору під кутом 30 – 400

Поступливий рух назад незначний.

Пояснення: показ

Удар проводиться ногою, розгорнутою бочком назовні.

Опорна нога, зігнута в коліні, ставиться трохи збоку від м’яча.

3.

ІІІ

1

2

3

4

5

в) теж, але в стінку.

Закріпити навички передачі м'яча в парах на місці й у прямуванні:

а) учні стоять у залі у

двох шеренгах

обличчям друг до друга й виконують передачі внутрішнім боком стопи по лінії;

б) ведення м’яча кроком по прямій;

в) ведення м’яча в парах у прямуванні, виконуючи передачі в протилежний кінець залу;

г) закріпити вивченні прийоми в естафетах.

д) Ігрова вправа 5х5

Заключна частина

Побудова

Вправи на відновлення дихання

Підсумки уроку

Оцінювання

Домашнє завдання

30

20-30 пвт

4р.

6-8 пвт

3 хв.

5 хв.

30 сек.

1 хв.

1 хв.

1 хв.

1 хв.

20

15-25

3

4-6

-

-

5-10

10-15

2

1-2

Кр.

-

-

Нога, що б’є, злегка зігнута в тазостегновому суглобі назовні. Удар проводиться при невеликім замахі й рідкому прямуванню напруженої ноги із закріпленим гомілковостопним суглобом.

Не відхиляти тулуб назад.

Відстань 5 – 7 м.

Передачу м’яча виконувати не сильно.

Ноги трохи зігнуті в колінах.

Відскік м’яча від підлоги на рівні пояса.

Учні спец. і підг. гр. допомагають в суддівстві

За спрощеними правилами.

Пульсометрія ЧСС до 100 уд.

Указати ступінь рішення завдань уроку. Назвати кращих учнів, указати на помилки.

Жонглювання

Конспект уроку з фізкультури

5 клас

Тема: «Футбол»

Тема уроку № 3: Футбол

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації

Завдання уроку: 1. Навчити техніці зупинки м’яча внутрішньою стороною стопи в русі.

2. Ознайомити з технікою відбивання м’яча, атакуючи суперника спереду.

3. Повторити техніку виконання зупинки м’яча підошвою.

4. Розвивати швидкість, координацію, силу,

спритність.

Мета уроку: 1. Виховати потребу учнів у систематичних заняттях фізичною культурою і спортом.

2. Навчити основним елементам техніки футболу.

3. Сприяти вихованню морально-вольових якостей.

Інвентар: Футбольні м’ячі, свисток, гімнастичні лави.

Місце проведення: Спортивний зал.

Зміст уроку

Дозування

(хв.)

Організаційно – методичні вказівки

осн

підг

спец

I

Підготовча частина

  1. Шикування. Розрахунок по порядку. Повідомлення завдань уроку.

  2. Ходьба приставними кроками: два кроки вперед з лівої ноги, два – з правої, два приставних кроки вліво, два вправо. Повільний біг. Ходьба зі зміною темпу, спиною вперед, напівприсівши, присівши, ходьба з переходом на повільний біг.

  3. Загальнорозвивальні вправи:

а) у стійці ноги нарізно ширше плечей – швидкі почергові нахили зі сплеском рук за ногами;

б) в. п. – упор лежачи на підлозі, руки на ширині плечей – поштовхом руками перехід в упор руками ширше плечей і навпаки;

в) те саме, але зі сплеском рук у момент без опорного положення;

г) стрибки з підніманням стегон до грудей.

4. Вправи з м’ячем:

а) жонглювання;

б) пересування з м’ячем

1 хв.

15м

10м

8-10 раз.

5-6 раз.

5-6 раз.

6-8 раз.

1 хв.

20м

10

6

4

8-10

4-5

1-2

1-2

1

10

8

4

3

8-10

-

-

-

30 сек.

5

Фронтальний метод

Пульсометрія ЧСС до 90 уд.

Індивідуальне завдання учням спеціальної та підготовчої мед. груп

У доступній формі

Держати дистанцію 1 м.

Ноги у колінах не згинаються

Тулуб прямий

Звернути увагу на торкання колінами грудей

Зі зміною напрямку

II

Основна частина

  1. Навчити техніці зупинки м’яча внутрішньою стороною стопи в русі.

а) удари по м’ячу у стінку на місці і зупинка м’яча внутрішньою стороною стопи;

б) удари у гімнастичну лаву із зупинкою м’яча;

в) те саме, але робити крок назустріч і зупинити м’яч;

г) передача м’яча від партнера з відстані 5 – 6 м, зробити назустріч руху м’яча кілька кроків і зупинити м’яч внутрішньою стороною стопи.

  1. Ознайомити з технікою відбирання м’яча, атакуючи суперника спереду:

а) виконання руху з м’ячем з місця;

б) теж саме, але після повільного ведення м’яча;

в) теж саме, але після швидкого ведення м’яча;

г) ведення м’яча та обведення «відходом» суперника, який рухається назустріч;

д) передача м’яча назустріч партнеру, що рухається вбік воріт і вихід на нього в ролі захисника з метою відібрати м’яч .

3. Повторити техніку виконання зупинки м’яча підошвою:

а) удар з місця по нерухомому м’ячу об стіну низом та зупинка м’яча підошвою;

б) те саме, але удар у гімнастичну лаву з зупинкою м’яча під підошву;

в) передачу виконує партнер, який рухається назустріч. Необхідно зупинити м’яч підошвою і ударити по воротам внутрішньою стороною стопи.

10-15 раз.

20-25

20-25

25

10-12 раз.

10-12 раз.

10-15

10-15 раз.

8-10

10-15

10-15

15

8-10

8-10

8-10

8-10

6-8

8-10

8-10

10

6-8

6-8

4-6

6-8

Пульсометрія ЧСС до 140 уд.

Розповідь, та показ.

Фронтальний метод, або в парах.

Рух виконується не лише ногами, але й тулубом

В парах. Суперник лише імітує відбирання

Звертати увагу на правильний вибір позиції для відбирання м’яча

Відстань 4 – 5 м.

Пояснення, показ

Увага на правильний вибір позиції і підготовку до удару

III

4. Навчальна гра в футбол у зменшених складах, на обмеженому майданчику.

Заключна частина

  1. Побудова.

  2. Вправи на відновлення дихання.

  3. Підсумки уроку.

  4. Оцінювання.

  5. Домашнє завдання.

7 хв.

1 хв.

1

1

1

1

сд

сд

Звертати увагу на індивідуальні та групові тактичні дії у захисті і нападу

Пульсометрія ЧСС до 100 уд.

Указати ступінь рішення завдань уроку

Жонглювання

Конспект уроку з фізкультури

5 клас

Тема: «Футбол»

Тема уроку № 4: Футбол

Тип уроку: Урок формування й удосконалення вмінь та

навичок

Завдання уроку: 1) навчити техніки зупинки м’яча внутрішньою

стороною стопи що летить.

2) Повторити техніку жонглювання м’ячем.

3) Удосконалити техніку виконання зупинки

м’яча підошвою.

4) Розвивати швидкість, координацію, силу,

Спритність.

Мета уроку: 1) Сприяти розвитку рухових якостей.

2) Формувати вміння самостійно займатися

фізичними вправами.

Інвентар: Футбольні м’яч, гімнастичні лави, стійки.

Місце проведення: Спортивний зал

п/п

Зміст уроку

Дозування

для груп

Організаційно-методичні вказівки

о

п

с

І

1.

2.

ІІ

1.

2.

3.

4.

ІІІ

1.

2.

3.

4

5.

Підготовча частина

Побудова, рапорт, вітання.

Повідомлення завдань уроку.

а) Вправи для формування постави: ходьба на носках, руки на пояс, руки в гору;

б) ходьба на п’ятках, руки за головою;

в) ходьба на носках, руки в гору;

г) спортивна ходьба з переходом на біг;

д) біг спиною вперед, з високим підніманням стегна, із закиданням гомілки.

е) Загально розвивальні вправи для рук та тулуба в русі:

- схресті рухи руками;

- колові рухи руками вперед;

- нахили тулуба праворуч, ліворуч.

Основна частина

Навчити техніки зупинки внутрішньою стороною стопи м’яча, що летить:

а) м’яч накидається партнерові двома руками знизу. Він зупиняє м’яч, що летить, внутрішньою стороною стопи, обробляє його і накидає сам;

б) теж саме, але в русі;

в) укидання м’яча з-за бокової лінії партнерові, який має зупинити його.

Повторити техніку жонглювання м’ячем.

а) м’яч підпрасується угору, падає на підлогу, підплигує і ударяється підйомом правої ноги;

б) зробити теж саме, але підбити лівою ногою

в) жонглювання м’ячем, держачи його у сітці у руках;

г) жонглювання м’ячем правою і лівою ногами, стегном, головою.

Удосконалити техніку виконання зупинки м’яча підошвою.

а) вкидання м’яча з-за бокової лінії, та зупинка м’яча підошвою;

б) жонглюючи м’ячем, підбити його у гору і коли торкається підлоги, зупинити підошвою;

в) партнер виконує передачу з 8 – 10 м. М’яч летить по повітрю і коли торкається землі – зупинити його підошвою. Потім міняються місцями.

Учбова гра.

Заключна частина.

Побудова. (1 хв.)

Вправи на відновлення дихання.

(1 хв.)

Підсумки уроку. (1 хв.)

Оцінювання. (1 хв.)

Домашнє завдання. (1 хв.)

1 хв.

1 хв.

20м

20

20

По 10м

8-10 раз.

10-15 раз.

2 хв.

1

15

15

15

5

8-10

8-10

1

1

10

10

10

Кр.

8-10

6-8

30 сек.

Фронтальний метод

Пульсометрія ЧСС до 90 уд.

Індивідуальне завдання учням спеціальної та підготовчої груп

Спину тримати рівно

Стежити за правильною постановою стопи

Руки в ліктях не згибати

Пульсометрія ЧСС до 140 уд.

Розповідь та показ тех. виконання

Обидва рухаються приставним кроком

Звертається увага на рух назустріч м’ячу, що летить

Ногу високо не піднімати

Не піднімати підйом угору

Звернути увагу на рух до м’яча

Нога трохи зігнута у коліні

За спрощеними правилами

Пульсометрія ЧСС до 100 уд.

Назвати кращих учнів, указати на помилки

Жонглювання

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.