• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Синоніміка мовних засобів вираження присудка, другорядних членів; інверсія замість прямого порядку слів; синоніміка відокремлених і невідокремлених другорядних членів.
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
5
міс.
1
3
дн.
1
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Синоніміка мовних засобів вираження присудка, другорядних членів; інверсія замість прямого порядку слів; синоніміка відокремлених і невідокремлених другорядних членів.

Опис документу:
Мета: формувати в учнів цілісне уявлення про засоби вираження присудка як головного члена речення, поглибити поняття про інверсію як один із засобів образного вираження думки; розвивати вміння знаходити відокремлені й невідокремлені другорядні члени; виховувати любов до рідної мови, до художнього слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Бойко А. О., вчитель української мови та

літератури Чкаловської ЗОШ І-ІІІ ст.,

І кваліфікаційна категорія.

Тема. Синоніміка мовних засобів вираження присудка, другорядних членів; інверсія замість прямого порядку слів; синоніміка відокремлених і невідокремлених другорядних членів.

Мета: формувати в учнів цілісне уявлення про засоби вираження присудка як головного члена речення, поглибити поняття про інверсію як один із засобів образного вираження думки; розвивати вміння знаходити відокремлені й невідокремлені другорядні члени; виховувати любов до рідної мови, до художнього слова.

Тип уроку:урок формування мовних і мовленнєвих умінь і навичок.

Матеріальне забезпечення: експрес-посібник, додаткова дошка, епіграф до уроку.

Перебіг уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Бесіда.

- Яка мовленнєва одиниця є об′єктом вивчення останніх уроків?

- Що виражає речення?

- На які два види поділяються речення?

- Що таке просте речення?

- Що становить граматичну основу речення?

- Якими частинами мови може виражатися присудок?

- Які види ускладнення простого речення вам відомі?

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1. Ознайомлення учнів з експрес-посібником. Визначення цілей уроку.

2. Робота з глосарієм до уроку (визначення лексичного значення словосполучення «синоніміка речень»).

3. Робота над епіграфом уроку.

Наука – це істина, помножена на сумніви.

П. Валері

ІV. Робота над темою уроку.

1. БЕСІДА.

- Чим односкладне речення відрізняється від двоскладного?

- Які види односкладних речень вам відомі?

- Назвіть різновиди односкладних речень з головним членом присудком.

2. ЗАВДАННЯ 2 (з експрес-посібника)

- Установити відповідність односкладних речень з головним членом присудком.

3. ЛІНГВІСТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ (завдання 6 з експрес-посібника - дошка).

- Чим подібні й чим відрізняються речення?

- Зробити синтаксичний розбір першого речення.

Птахи відлітають у далекий вирій. Відлітають птахи у вирій далекий. Відлітають у вирій далекий птахи. Птахи у вирій далекий відлітають

4. РОБОТА З ГЛОСАРІЄМ УРОКУ.

(Визначення лексичного значення слова «інверсія»).

V. Формування мовних і мовленнєвих умінь учнів.

1. ТВОРЧЕ СПОСТЕРЕЖЕННЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ АНАЛІЗУ (експрес-посібник, завдання 1).

- Виразно прочитати текст. Визначити його стильову належність. Дослідити синтаксичну організацію тексту.

2. ПРОЧИТАТИ ТЕКСТ І ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ ДО НЬОГО (експрес-посібник,

завдання 4).

А) Учні самостійно читають текст.

Б) Завдання з вибором однієї правильної відповіді виконують коментовано (усно).

В) Вибіркові завдання виконують письмово.

3. РОБОТА В ПАРАХ «ФІЛОЛОГІЧНА КОСМЕТОЛОГІЯ» (експрес-посібник,

завдання 5).

- Відредагувати текст. Записати правильний варіант. Дослідити ускладнені прості речення.

4. ТВОРЧЕ КОНСТРУЮВАННЯ (експрес-посібник, завдання3).

- На основі поданого речення побудувати моделі:

А) простого речення, ускладненого відокремленим членом;

Б) простого речення , ускладненого вставним словом чи словосполученням.

Людство не може жити без великих людей.

VІ. Підсумок уроку. Мотивація результатів учнівської діяльності.

1. БЕСІДА.

–Про які синтаксичні конструкції ми поглибили свої знання на сьогоднішньому уроці?

- Що нового про речення ви дізналися сьогодні?

2. ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ УЧНІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

VІІ. Домашнє завдання.

  1. Дібрати з періодичної преси текст, дослідити його синтаксичну організацію.

  2. За бажанням: зробити опис зимового неба в художньому стилі, використовуючи інверсію.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.