Сім'я. Сім'я в давнину. Українська етнопедагогіка про сім'ю та її функції

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Сім’я. Сім’я в давнину. Українська етнопедагогіка про функції сім’ї, її статус
Слайд № 1

Сім’я. Сім’я в давнину. Українська етнопедагогіка про функції сім’ї, її статус

Шлюб в давнину Виникнення міської цивілізації, розвиток навичок письма і читання призвели до винекнення перших письмових законів про шлюб, які з'яв...
Слайд № 2

Шлюб в давнину Виникнення міської цивілізації, розвиток навичок письма і читання призвели до винекнення перших письмових законів про шлюб, які з'явилися у Стародавньому Вавілоні. Шлюб в ті часи був і економічної угодою: майбутній чоловік повинен був викупити дівчину у її батька. У всіх давніх культурах шлюб-угода були звичайним явищем.  У Стародавньому Єгипті шлюб також укладався з економічних чи політичних міркувань. Часто в шлюб вступали брати і сестри, щоб не ділити спадкову землю або успадковані сім'єю державні пости. 

Шлюб в давнину Перша історична форма моногамії - патріархальна сім'я - управляється батьком, включає його нащадків, їхніх дружин і дітей, а також д...
Слайд № 3

Шлюб в давнину Перша історична форма моногамії - патріархальна сім'я - управляється батьком, включає його нащадків, їхніх дружин і дітей, а також домашніх рабів.  Історія знає й епоху матріархату, коли в стародавньому суспільстві чільне місце займала жінка, але на те були свої особливі причини. Так Клеопатра (69 - 30 рр.. до н. е..) спочатку була дружиною свого старшого брата, потім після його смерті, - дружиною молодшого брата. Кожен цей шлюб давав їм право володіти Єгиптом. 

У період рабовласництва в Стародавній Греції було відомо 4 типи жінок: жриці - служительки різних культів, «містичні» жінки. матрони - респектабель...
Слайд № 4

У період рабовласництва в Стародавній Греції було відомо 4 типи жінок: жриці - служительки різних культів, «містичні» жінки. матрони - респектабельні, заміжні жінки, матері дітей (чоловіка називали на «ви», за зраду могла поплатитися життям або продавалася в рабство), рабині, що були наложницями плебеїв; гетери - освічені і обдаровані жінки (так звані «жінки для насолоди»); 

Шлюб в давнину Звичаї в Стародавній Спарті ілюструються таким прикладом. Спартанець дозволяв вступати в статевий зв'язок зі своєю дружиною будь-яко...
Слайд № 5

Шлюб в давнину Звичаї в Стародавній Спарті ілюструються таким прикладом. Спартанець дозволяв вступати в статевий зв'язок зі своєю дружиною будь-якому чоловіку, який його про це просив. Жінка при цьому залишалася в будинку чоловіка, народжена нею дитина від стороннього чоловіка також залишалася в сім'ї (якщо це був міцний, здоровий хлопчик). Пояснено це з точки зору єдиної мети шлюбу спартанців, яка полягала у народженні дітей. 

Сім’я Серед усіх геніальних здобутків людства одне з провідних місць посідає сім'я, родина. «Від родини йде життя людини», «Без сім'ї нема щастя на...
Слайд № 6

Сім’я Серед усіх геніальних здобутків людства одне з провідних місць посідає сім'я, родина. «Від родини йде життя людини», «Без сім'ї нема щастя на землі» - говорять українці. Сім'я є тим могутнім феноменом, який найтісніше об'єднує людей у родинне гніздо. Недарма кажуть, що коли міцна родина, то й держава сильна. Від духовного здоров'я сім'ї залежить ду­ховне благополуччя народу. Зневірена, зневажена сім'я - загуб­лене покоління, втрачене майбутнє.

Статус родини: непорушний авторитет, шлюбна родинна ві­рність, любов до дітей, родини, відданість справі їхнього вихован­ня, дотримання народних че...
Слайд № 7

Статус родини: непорушний авторитет, шлюбна родинна ві­рність, любов до дітей, родини, відданість справі їхнього вихован­ня, дотримання народних чеснот, норм християнської моралі, Ознаки сім'ї: вільність і рівноправність членів сім'ї, любов, обов'язок, взаємодопомога, доброта, дружба, працелюбність, так­товність, свідомість піклування дітей про батьків. Функції сім'ї надзвичайно благородні й різноманітні: від­творення і продовження роду людського, організація домашньо­го господарства і побуту, забезпечення і передача новим поко­лінням матеріальних і духовних цінностей, життєвого досвіду, трудових умінь та навичок, підготовка молоді до сімейного жит­тя, виховання дітей. Статус, ознаки, функції сім’ї

Найважливіша функція сім’ї Найважливіша функція - це виховання, вирощування і «ви­ведення в люди» дітей. Це важка і складна функція. Народ каже: «Д...
Слайд № 8

Найважливіша функція сім’ї Найважливіша функція - це виховання, вирощування і «ви­ведення в люди» дітей. Це важка і складна функція. Народ каже: «Дітей годувать, свій вік коротать», «Малі діти - малий клопіт, великі діти - великий клопіт». Але це неодмінний обов'язок, основне завдання подружжя: «Умів дитину породити, умій і виховати», «Не той батько, що породив, а той, що до ума довів». Згідно з традиційним звичаєвим правом батьки повністю відпо­відали перед громадою за виховання дітей.

Обов’язки сім’ї Обов'язками сім'ї були: 1. Турбота про нормальний фізичний розвиток та здоров'я: «Ой, щоб спало, не плакало, та щоб росло, не боліл...
Слайд № 9

Обов’язки сім’ї Обов'язками сім'ї були: 1. Турбота про нормальний фізичний розвиток та здоров'я: «Ой, щоб спало, не плакало, та щоб росло, не боліло на головку й на все тіло», «Росло здоровим, сильним, дужим та добрим мужем». 2. Кодування колисковою піснею в душі дитини таких пер­шорядних якостей, як працелюбність, чесність, доброта, ша­нобливе ставлення до «отця-неньки», старших людей: «Коли дитину не навчиш у пелюшках, то не навчиш і в подушках», «Гни тоді, як іще дубчик, а не тоді, як уже кілком стане» (моральне виховання з раннього віку).

Обов’язки сім’ї З. Трудове виховання. Народження дитини розглядалось як поява майбутнього трудівника. Основний принцип: «Ні­хто не сміє дармувати»....
Слайд № 10

Обов’язки сім’ї З. Трудове виховання. Народження дитини розглядалось як поява майбутнього трудівника. Основний принцип: «Ні­хто не сміє дармувати». Раннє залучення до праці, розпо­діл трудових обов'язків (погонич, пастух, пряха, пастушка, нянька, помічник у хатньому господарстві, чоловіче діло, жіноча робота, домашнє ремесло). Мета трудового вихо­вання - надання практичної допомоги батькам, прищеп­лення любові, прив'язаності до праці, розуміння її обов'я­зковості, нетерпимості до неробства і байдикування. 4. Інтелектуальний розвиток. Народ каже: «Не бажай синові багатства, а бажай розуму». Батьки дбали, щоб дитина шви­дше «приходила до розуму». Істотною в народній педагогі­ці є потреба розвитку в дитини не розуму взагалі, а «розуму доброго», «здорового глузду», що будуть приносити добро. 5. Християнські морально-етичні засади та людські чесно­ти: не посягати на чуже, говорити правду, шанувати бать­ків, старших людей, бути чесним, добрим, привітним.

Відео
Слайд № 11

Відео

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!