і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Сім’я і родина у житті людини

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ZS072851
За публікацію цієї методичної розробки Гармаш Алла Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №ZS072851
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

МИХНІВСЬКА ЗОШ І – ІІІ СТУПЕНІВ

ЗАСУЛЬСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

( виховна година для учнів 5 класу)

Автор: Гармаш Алла Анатоліївна,

вчитель української мови та літератури,

класний керівник 5 класу

Михнівці - 2018

Мета: поглибити знання учнів про поняття родина, сімʼя, родинне коло; сформувати уявлення про роль сімʼї; розвивати вміння виконувати сімейні обовʼязки, дотримуватися правил сімейного життя, уникати конфліктів у стосунках з рідними людьми; виховувати любов , повагу до батьків, гордість за сімейні свята і традиції

Обладнання: виставка малюнків «Моя родина», підручник, дидактичні матеріали, мультимедійний проектор, скринька з написами

Тип уроку: урок подорож

Випереджаюче завдання: намалювати родинне дерево сімʼї або герб своєї родини, вивчити поетичні твори про членів родини

Очікувані результати. Після уроку учні зможуть:

  • характеризувати свою поведінку в колі сімʼї ;

  • наводити приклади сімейних свят і традицій;

  • характеризувати ієрархію родинних звʼ язків;

  • розвʼ язувати ситуативні завдання , демонструючи дотримання етичних норм взаємної поваги, допомоги, довірливості, чуйності;

  • розповідати про важливість виконання своїх обовʼязків у сімʼ ї;

  • пояснювати причини виникнення та варіанти уникнення і розвʼязання конфліктів

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Емоційне налаштування на урок.

Вправа « Батьківські збори». ( кожен з учнів уявляє себе власною мамою чи татом, встає і розповідає про свою дочку чи сина : « Я ( імʼя). Моя ( дочка( син) дуже..( позитивні відгуки)»

ІІІ. Повідомлення теми й очікуваних результатів уроку

Учитель . Серед усіх геніальних винаходів людства одне з провідних місць займає сімʼ я, родина. У кожного з нас є брати, сестри, мами , тата, бабусі та дідусі. Всі разом – ми і наші родичі – це велика родина.

Щоб оцінити роль сімʼї в нашому житті, спробуємо уявити себе героями казкової пригоди на безлюдному острові в океані. Отож, вирушаємо

( звучить мелодія шуму моря)

Учитель. Діти, сьогодні зранку до берегів нашого таємничого острова припливла маленька чарівна скринька. Давайте її відкриємо і дізнаємося , що в ній знаходиться.

Вправа « Чарівна скринька». ( учні знайомляться з основними термінами та поняттями , які будуть застосовуватися під час уроку)

  • звичаї – вид суспільної дисципліни, яка історично склалася і поширилася в суспільстві,загальний стиль дій і вчинків, якого повинні дотримуватися люди;

  • традиції – звичаї, норми поведінки, що передаються з покоління в покоління.

  • ієрархія – порядок підлеглості нижчих моральних якосте вищим;

  • сварка – гостра суперечка, що супроводжується взаємними докорами, образами;

  • конфлікт – зіткнення протилежних інтересів, поглядів, що призводить до ускладнень у стосунках

  • обовʼязок – виконання особою моральних вимог;

  • повага – моральна вимога, в якій визначається гідність особистості;

ІV Вивчення нового матеріалу

Учитель . Перший день перебування на острові розпочинаємо зі знайомства з планом роботи.

І день – День знайомств; ІІ день – День праці; ІІІ день – День поезії;

ІV – день – День змагань; V день – День листування; VІ день – День цікавих розповідей; VІІ день – День підведення підсумків

І день – Знайомство

Учитель. Щоб ближче познайомитися, давайте проведемо незвичайну вправу.

Вправа « Герб моєї родини». Кожен з учнів має скласти розповідь про свою родину, використовуючи заздалегідь намальований герб сім’ї або родовідне дерево. (Учні виконують завдання)

ІІ день – День праці

Учитель. Друзі, сьогодні ми будемо наводити лад на нашому острові. Але мені б хотілося, щоб кожен із вас займався своєю улюбленою домашньою справою. А для чесного і справедливого розподілу обовʼ язків спочатку заповніть таблицю

Обовʼ язки у моїй родині

Я

МАМА

ТАТО

Інші члени родини

( Діти озвучують свої записи)

ІІІ день – День поезії

Учитель. Скільки гарних слів написано про наших найрідніших людей: маму і тата, бабусю і дідуся, братика чи сестричку. Стільки ніжних слів, любові , турботи є в поетичних рядках. Отож, зібравшись біля вечірнього вогнища будемо читати поезії.

Учениця : Як мені вас не любити,

рідний батьку, нене,

Та ви ж мене згадували

і дбали про мене.

Батько розуму навчає,

Мама приголубить,

Ніхто мене так на світі

Як вони не любить ( Б.Лепкий)

Учениця. Братик для сестрички

Чистить черевички,

Сплів бичка з соломи,

Склеїв з шишок гнома.

І тепер по килимку

Їздить гномик на бичку.

А сестричка хоч мала,

Голку й заполоч взяла,

Вишила два носики,

Ще й двоє оченяток.

Наче маченяток,

І вже із сорочини

Співають дві пташини

на різні голоси...

На, братику, носи ! ( Т. Коломієць)

( Учні читають поетичні твори про членів родини)

ІV – день – День змагань

Учитель. Нашим аборигенам доведеться сьогодні позмагатися.

  1. Завдання Вправа « Будівельник» (із поданих слів скласти прислівʼя про родину, сімʼ ю)

А) До, по, розум, людей, по, серце, до, матері ( До людей по розум , до матері - по серце)

Б) Клепка, яка, така, бочка, яка , мати, дочка, така ( Яка клепка така бочка, яка мати , така дочка)

В) Роду, переводу, нема, нашому ( Нашому роду нема переводу)

2) завдання. Вправа « Павучок» ( поєднати визначення сімейної термінології та слів, які їх позначають )

Невістка Чоловік

Зять Мати чоловіка

Теща Батько чоловіка

Свекор Дружина сина

Тесть Мати дружини

Свекруха батько дружини

V день – День листування

Учитель. Як не дивно, найбільше непорозумінь у людей виникає під час спілкування з рідними. Часто так трапляється, що у родинному колі ми не стримуємо незадоволення, роздратування, гніву. Від цього іноді страждають ті, кого ми любимо.

Робота з підручником Серед мандрівників є цікавий звичай, якщо вони хочуть відвідати місце, що їм сподобалось , ще раз, вони закопують у землю записку, в якій висловлюють таке побажання. Спробуємо і ми разом скласти свій лист нащадкам, лист – настанову «Як уникнути конфлікту з рідними».( учні для підказки використовують матеріал із пам’ятки)

( Записи озвучуються за бажанням)

Хвилинка творчої насолоди ( показ учнівської презентації « Моя матуся найкраща»)

VІ день – День цікавих розповідей;

Учитель. Споконвіку в українських родинах головним вважалось виховання дітей. Виховувалися діти у сімʼ ї за допомогою звичаїв, обрядів, традицій. Релігійні свята, хрестини, весілля, дні народження, свята Нового року добре вам відомі. Отож поділіться розповідями про свої родинні свята, сімейні традиції. ( Розповіді дітей)

VІІ день – День підведення підсумків

Вправа « Незакінчене речення» ( учні продовжують речення)

1)Моя сімʼ я – це....

2)Родинне щастя – коли.....

3)Я хочу побажати своїм батькам....

4)Найбільше на уроці мені сподобалось......

Учитель. Діти, свято бережіть свої родинні традиції, передавайте їх своїм майбутнім дітям. Адже народна мудрість говорить « Нема кращої години, як лад у родині». Поважайте, цінуйте своїх рідних, частіше даруйте їм свою любов.

Домашнє завдання:

1) скласти добірку побажань для своїх рідних;

  1. написати міні – твір «Моя сімʼя».

Додаток ПАМ’ЯТКА « Як уникнути конфліктів»

  • знайдіть час для бесіди, обговоріть проблему спокійно;

  • правильно підготуйте умови для бесіди;

  • спільно обговорите проблему, дотримуючись принципу: не «я проти тебе», а «ми проти проблеми»;

  • не поспішаєте заперечувати, доповнювати, уточнювати, дозвольте протилежній стороні висловитися до кінця;

  • критикуйте тільки тоді, коли маєте вагомі аргументи, факти, докази;

  • пропонуйте у процесі критики конструктивні пропозиції;

  • контролюйте свою поведінку, не піддайтеся емоціям;

  • будьте завжди готові вислухати в свою адресу пояснення, заперечення і навіть критику;

  • постарайтеся домовитися.

Пам'ятаєте! У будь-якій суперечці програють обидві сторони!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Матеріал формує уявлення у дітей про роль родини і сімейних традицій у житті людини, розкриває основні правила сімейного життя, навчає уникати конфліктів і виховує любов до батьків. Стане корисним у роботі класного керівника
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    319
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    ZS072851
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти