і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

СИЛИ ЛЮДСЬКОГО ХАРАКТЕРУ В РОМАНІ Ж.. ВЕРНА «П’ЯТНАДЦЯТИРІЧНИЙ КАПІТАН»

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок № ______

ТЕМА. Уславлення сили людського характеру в романі Ж.. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»

Мета: повторити відомості про життя Ж. Верна; сформувати уявлення про роман як літературний жанр, вчитися працювати з текстом, перевірити знання тексту розділів домашнього завдання; розвивати уважність; виховувати повагу до високих моральних цінностей.

Людина — що цегла: обпалюючись,

вона стає твердою.

Б. Шоу

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Кросворд навпаки

  • Пригадаємо деякі події з життя Ж. Верна.

  • До слів у кросворді придумайте

тлумачення.

Відповіді

1. В якій країні жив Ж. Верн?

2. Що Ж. Верн вивчав у Парижі?

3. Д е відбуваються дії роману «Із Землі на Місяць»?

4. У якому місті народився письменник?

5. Д о якої країни хотів вирушити 11-річний Ж. Верн?

ІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Словникова робота

Роман — великий епічний твір, що зображує історію життя багатьох героїв протягом тривалого часу.

2. Бесіда за прочитаними розділами. Робота з текстом І–ІІ розділи

- Як називалося судно, на якому пливли герої? («Пілігрим»)

- Розкажіть про пасажирів судна. Чому вони опинилися на «Пілігримі»?

- Що ви дізналися про екіпаж судна?

- Які почуття викликають у вас герої твору?

- Знайдіть у тексті описи зовнішності героїв. Доповніть їх усними характеристиками героїв.

Місіс Уелдон, Джек — хоробрі, витривалі, мужні.

Бенедикт — дивний дослідник-ентомолог.

Дік Сенд — рішучий, відважний.

Негоро — дивний, потайний.

Капітан Халл — справедливий, професіонал.

VІІ- VIII розділи

- Які герої з’являються на борту «Пілігрима»?

- Зачитайте уривки, присвячені потерпілим на судні «Вальдек».

- Хто, крім людей, був на затонулому кораблі? (Собака Дінго)

- Розкажіть, що дивного було в поведінці Дінго? Як він ставився до людей на судні?

ІІІ. Підбиття підсумків уроку

1. Складання схеми «Випробування»

- Які головні труднощі виникли в героїв роману на морському шляху? (Капітан був юним і не мав належного досвіду. Загибель екіпажу; врятовані негри не знали морської справи; підступність Негоро; буря, шторм.)

- Як поводилися герої за цих складних обставин? Які риси характеру проявили? Як ставилися одне до одного? (Вони були мужніми, сміливими, сильними духом людьми, які прагнули за будь-яких умов подолати труднощі.)

2. Робота з епіграфом

- Чи відповідає характерам героїв твору вислів Б. Шоу? Поясніть свою думку.

3. Слово вчителя

— Закінчити урок буде доречно словами драматурга Б. Шоу: «Людина — що цегла: обпалюючись, вона стає твердою».

В мире много сил великих,

Но сильнее человека

Ничего на свете нет.

IV. Домашнє завдання

Прочитати розділи 14, 17, 18, підготувати цитати до образу Діка Сенда.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    11.08.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    159
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    NH327053
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь