Схема-конспект з географії 6 класі "Атмосфера"

Опис документу:
Матеріал використовувати під час вивчення нового матеріалу де розкриваються проблемні питання: визначення поняттю «атмосфера»;що означає поняття «склад атмосферного повітря»; значення метеорологічних служб;визначення поняттю «екологія»; вплив людини на повітряну оболонку; заходи охорони повітря.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Предмет Клас 6

Географія

Тема: Атмосфера

Аспект СР

Тема СР: Забруднення атмосферного повітря .

Інформація , ілюстрація

Екологія – наука про будову (устрій) багаторівневих систем у природі, суспільстві, їхні взаємозв’язки між живими організмами й навколишнім середовищем.

Екологічні катастрофи бувають природного характеру й техногенного, тобто викликаного діяльністю людини.

Найчастіше причиною забруднення атмосферного повітря стає господарська діяльність людини. Люди завжди намагалися пристосувати навколишнє середовище до своїх потреб. Але, на жаль, розвиток транспорту і промисловості не лише зумовив поліпшення умов життя людини, а й призвів до забруднення довкілля та атмосферного повітря.

Смог – хмари шкідливих газів, які утворюються при спалюванні твердого палива, мазуту, солярки. В Україні є 21 місто, де забруднення поверхневих вод перевищує допустимі норми у 12 разів.

Збільшення вуглекислого газу в повітрі призвело до того, що він не весь поглинається рослинами та іншими живими організмами. Він утримує сонячні промені, і завдяки цьому нагрівається Земля. Це явище має назву «парниковий ефект».

Унаслідок цього явища спостерігається підвищення температури повітря. Вуглекислий газ утворюється як у природних умовах, так і при згорянні палива: мазуту, газу, вугілля. Це спричинило збільшення його в атмосфері. Парниковий ефект призводить до потепління клімату, підвищення рівня океану і затоплення низовини унаслідок танення криги на полюсах, перетворення степів на пустелі тощо.

Найпоширеніше забруднення атмосфери в сучасному світі – це кислотні дощі. Вони виникають, коли водяна пара з’єднується з часточками сірки, яку викидають промислові підприємства, ТЕС, автомобільні двигуни. При цьому утворюється кислотний дощ. Кислотні дощі завдають чи мало шкоди.

Унаслідок кислотних дощів знижується врожайність сільськогосподарських культур.

Гине риба в озерах, ставках, зникають комахи. Щезають птахи, які харчуються комахами.

Гинуть ліси в горах.

( Наприклад, у Карпатах, що викликає гірські зсуви, селеві потоки.)

Останнім часом з᾿явилися повідомлення про «озонові діри», які збільшуються. Озон захищає все живе від шкідливих ультрафіолетових променів. Але в промисловості почали часто використовувати фреон (газ). Це призвело до того, що кількість таких газів перевищила поглинальні можливості атмосфери. Ці гази, піднімаючись угору, розкладаються й утворюють хлор, який, у свою чергу, руйнує озон. З появою цих дір у людей виникають захворювання шкіри, опіки, рак, втрата зору.

Зміст завдання:

( Проблемні питання, завдання)

Проблемні питання:

  • Дайте визначення поняттю «атмосфера».

  • Що означає для вас поняття «склад атмосферного повітря»?

  • Яке значення метеорологічних служб?

  • Дайте визначення поняттю «екологія».

  • Як людина впливає на повітряну оболонку?

  • Які існують заходи охорони повітря?

Завдання:

1. Вибрати з перелічених речовин ті, які належать до складу повітря. Наскільки ж потрібне повітря людині?

2. Розв'язування задачі. Скільки кілограмів повітря «виробляє» одне листяне дерево за добу? Якщо за одну годину воно «виробляє» - 1,7 кг повітря.

3. Об’єднайтесь у групи визначте, яке значення метеорологічних служб для вивчення атмосфери.

4. Повідомлення інформаційних центрів про вплив людини на атмосферу.

Коментарі

Поради учням

1. Насадження лісів.

2. Використання альтернативних джерел енергії.

3. Використання очисних фільтрів на промислових підприємствах.

До завдання №1.

До складу повітря належать: азот – 7, 8%, кисень – 21%, аргон – 0,96%, вуглекислий газ – 0,036, інші – 0,004%.

Щоб прожити 1 годину, людині треба спожити 11 тис. літрів повітря.

До завдання №2.

Екологічна задача

Розв᾿язання задачі. Складаємо вираз:

Х = (24 год. х 1,7 кг ): 1 год.

Х = 40, 8 кг

Відповідь: 40, 8 кг повітря «виробляє» одне листяне дерево за добу.

До завдання №4.

Повідомлення учнів про екологію та види катастроф, смог, парниковий ефект, кислотні дощі, «озонові діри».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
1
міс.
0
7
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!