Для успішного вивчення дітей і використання його даних в цілях корекційної роботи дуже важливе значення має систематичне накопичення матеріалу, що характеризує вигляд кожного учня, його розвиток, особистісні особливості.
Вчителі користуються різними формами обліку даних про розвиток, просуванні учнів. Однією з форм поточного обліку таких даних є щоденники спостережень.
Ведеться у довільній формі (він є особистим інструментом вчителя та не підлягає перевірці адміністрації), учитель може записувати до нього будь-які характеристики учнів, які вважають важливими для освітнього процесу.
Щоденник слугує для успішного вивчення дітей. Його можна використовувати в цілях корекційної роботи. Дуже важливе значення має систематичне накопичення матеріалу щоденника, що характеризує кожного учня: його розвиток, особистісні особливості. Відстежувати динаміку навчання та особисті досягнення учнів на уроках курсу здоров'я, безпека та добробут відповідно до рекомендацій заповнення свідоцтва досягнень учнів.