Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників ЗДО і ЗЗСО за новим профстандартом
»
Взяти участь Всі події

Шевченкове слово і досі живе

НУШ

Для кого: 4 Клас

01.03.2021

162

7

0

Опис документу:
Урок позакласного читання за творчістю Т.Г.Шевченка можна використати у роботі з учнями початкової школи та позакласній роботі .Форма проведення уроку має інноваційний характер за використанням квест технології.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Літературне читання

Урок позакласного читання. Шевченкове слово і досі живе

Мета: формувати ключові компетентності:

вміння вчитися:зосередити увагу учнів на успішному виконанні розумових завдань; самоорганізовуватися до гри у взаємодії з командою;

предметні: закріпити знання учнів про життя і творчість Т. Г. Шевченка, показати учням красу, неповторність Шевченкового слова, його значення для українського народу;

читацькі : формувати читацькі інтереси учнів;

комунікативні: дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв`язного висловлювання, розвивати креативність ;

здоров’язбережувальні: адекватно оцінювати свої можливості та здібності ;

соціальні: розвивати вміння співпрацювати в команді з метою досягнення успіху, проявляти активність, зосередженість;

громадянські :виховувати в учнів любов до рідного краю , шанобливе ставлення до народного поета.

Обладнання: портрет Т.Г. Шевченка, «Кобзар», завдання на картках для команд по етапах

Хід уроку

I. Організаційна частина

Ось дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав,

Тож і ми часу не гаймо,

Урок наш розпочинаймо.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

1.Читання вірша

Благословенна хай буде година,

І тая хата, і село,

Що Україні принесло

З великих найбільшого сина…(Б. Лепкий)

Слово вчителя

-Кого мав на увазі поет? (Т.Шевченко)

Саме творчості Т.Г.Шевченка присвячений наш урок позакласного читання.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

1.Вправа «Незакінчене речення»

На уроці я хочу:

-дізнатися

-навчитися

-зрозуміти

ІV. Робота за темою уроку

1.Слово вчителя.

Сьогодні ми з вами помандруємо у захоплюючий світ літературного квесту .

Словникова робота

- Хто знає, що таке квест?

Квест - це спортивно-інтелектуальна командна гра, мета якої - швидше та краще від інших команд дістатися фінішу, виконуючи в процесі різні інтелектуальні та спортивні завдання та знайти предмет пошуків.

- Предметом пошуку сьогодні буде цікава інформація про життя і творчість видатного українського поета, письменника, художника – Т.Г.Шевченка.

То ж, пропоную сформувати 3 команди по ___ учасники,розділившись за кольорами та вибрати капітана.

Команда «Читачі» - учні у червоних капелюхах.

Команда «Ерудити» - учні у жовтих капелюхах .

Команда «Поети» - учні у зелених капелюхах.

Вчитель. Шановні учні!

Міркуйте-швидко!

Відповідайте – точно!

Читайте – вдумливо!

Пишіть – правильно!

Від чітких і швидких дій команди залежить Ваш успіх. Команда, яка зуміє злагоджено і швидко пройти всі станції, переможе.

Капітани команд підійдіть до мене і отримайте маршрутний лист (додаток 1), що містить схему руху та табло результативності виступу команди на кожній станції. То ж ,команди, вперед !

Етап «Інформаційний»( Мак.к-сть балів -10 )

У поданій інформації про життя Т.Г.Шевченка знайти помилки івиправити їх:

10(9)березня 1814 року в селі Моринці Звенигородського повіту на

Київщині (тепер Черкащина) у багатій (бідній) кріпацькій хаті Шевченків

народився хлопчик.

Коли виповнилося Тарасу два роки, переселились Шевченки з усією

сім’єю до села Моринці(Кирилівки). Велика була сім’я: батько Григорій, мати

Катерина, Тарасик, три сестрички (Катря, Ярина, Марійка), два брати

(Микита, Йосип) і дідусь Іван. Всі десятеро (дев’ятеро).

Красива була Кирилівка. Коло хати розкішний квітник, стара крислата груша (верба), за хатою - садок, а там - левада, засіяна квітами, а через леваду в’ється річечка. Серед цієї краси зростав малий Тарас.

Піклувалися ним добра мати та менша (старша) сестра Катерина.

Любив Тарас неділю, коли всі збиралися довкола дідуся Григорія (Івана). Слухали його розповіді про Січ, гайдамаків, про високі могили, в яких спочивают славні лицарі - запорожці.

Помер тарас Шевченко 10 березня 1814 року (1861 року). Як і заповідав поет, його поховано над Десною (Дніпром) на високій Чернечій горі, яку народ називає Тарасовою. Тут дуже часто можна почути українських народних співців, які грають на кобзі (бандурі) і співають. Це кобзарі.

Свою збірку творів (1840 рік) поет назвав «Кобзарі» (« Кобзар»).

Етап «Поетичний» (Мак.к-сть балів -8 )

Завдання для учасників розгадати кросворд. Якщо правильно запишете слова по горизонталі, то по вертикалі прочитаєте прізвище народного поета.

1.Любо, любо стало, зраділа (Пташечка).

2.Світає, край палає.(Неба).

3.Тече з під явора.(Вода).

4.Зоре моя …, зійди над горою. (Вечірняя).

5.Зацвіла у лузі калина. (Червона).

6.Встала весна,й чорну землю розбудила.(Сонну)

7.Садок вишневий хати(Коло).

8.Пишається …, явір молодіє. (Калинонька).

1

2

3

4

5

6

7

8

Етап « Словами Кобзаря» (Мак.к-сть балів- 10 )

Літературна гра «З якого твору?»

а)Якому з творів Т.Г.Шевченка відповідають ці віршовані рядки (6 балів)

1.«…Мені тринадцятий минало…»

2.«І виріс я на чужині»

3.«Ой діброво темний гаю!»

Раз укриє тебе рясно

Зеленим покровом

4.Поглянув яна ягнята-

Не мої ягнята.

Аж страх погано

У тім хорошому селі.

б)Який рядок зайвий? (Підкреслити).(4 бали)

Тихесенько вітер віє,

Степи, лани мріють,

Тече вода з-під явора,

Між ярами над ставами

Верби зеленіють.

Етап «Бібліотечка читача» ( Мак. к-сть балів – 12 )

Учням пропонуються вірші Т.Г.Шевченка («Зоре моя вечірняя…», «Заповіт», «Мені тринадцятий минало», «Сон»), які вони мають прочитати виразно.

Етап « У галереї художника»(Мак. к-сть балів- 10 )

Вправа «Пазли»( додаток 2)

Учням пропонується ілюстрація до вірша Т.Шевченка, діти мають склавши пазли назвати , якому віршу вона відповідає та прочитати його напам’ять.

ІV.Підсумок уроку

1.Нагородження переможців Грамотами

2.Вправа « Мікрофон»

-Чому Шевченкове слово і досі живе?

3.Заключне слово вчителя

Український народ свято шанує пам’ять Т.Г.Шевченка. Адже Шевченко

для нас це не тільки те, що вивчають,а й те, чим живуть у глибині душі.

Нам, нащадкам, посилав він свої заповіти, і серед нихнайперший і

найголовніший.

Свою Україну любіть,

Любіть її. Во время люте,

В останню тяжкую минуту

За неї Господа моліть…

V.Домашнє завдання

Написати твір – мініатюру « З Кобзарем у серці»( для учнів достатнього та високого рівнів знань).

Прочитати 1-2 вірша Т.Шевченка (для учнів середнього та низького рівнів знань)

Додаток 1

Маршрутний лист

Назва команди ____________________________________

Етап

Максимальна кількість балів

Кількість отриманих балів

Підпис вчителя- інструктора

Інформаційний

10

Поетичний

8

Словами Кобзаря

10

Бібліотечка читача

12

У галереї художника

10

ВСЬОГО:

Додаток 2

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.