Семінар - практикум « Граючись – навчаємось» .

Опис документу:
Підвищити рівень професійної компетентності вихователів щодо збереження та зміцнення здоров’я дошкільнят засобами фізичного виховання, налаштовувати педагогів на постійний пошук нового в освітньо – виховному процесі,ознайомити вихователів з рухливими іграми – вправами з інтелектуальним навантаженням.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

СЕМІНАР- ПРАКТИКУМ

« Граючись – навчаємось»

Мета: підвищити рівень професійної компетентності вихователів щодо збереження та зміцнення здоров’я дошкільнят засобами фізичного виховання,  налаштовувати педагогів на постійний пошук нового в освітньо – виховному процесі,ознайомити вихователів з рухливими іграми – вправами з інтелектуальним навантаженням;

 з’ясувати на прикладах доцільність використання ігор – вправ в ігровій діяльності та на заняттях з фізкультури, гуртковій роботі ;
 в ході семінару-практикуму засвоїти  нові рухливі ігри з інтелектуальним навантаженням.

Порядок денний

  1. Вправа «Чарівний глечик»

  2. Три складові здоров’я

  3. Рухливі ігри.

  4. Навіщо потрібні рухливі ігри з інтелектуальним навантаженням?

  5. Ділова гра «Я знаю».

  6. Гра «Веселі жабки».

  7. Гра «Зайченята».

  8. Гра «Третій зайвий.

  9. Гра «Струмок серед поля».

10. Гра «Довге – коротке».

11. Гра « Дружне коло».

12. Гра «Незнайко та Знайко».

13. Гра « Мій веселий дзвінкий м’яч».

14. Притча «Сосуд життя»

Хід семінару

«Як я розумію поняття «здоров’я» та здоровий спосіб життя» – творче завдання

Вправа «Чарівний глечик»

Колеги! Пропоную вам дістати по одному папірцю з чарівного глечика , який підкаже, що на вас чекає сьогодні або що вам потрібно зробить найближчим часом.

  • Тобі сьогодні особливо пощастить!

  • Життя готує приємний сюрприз!

  • Усе складається для тебе найкращим чином!

  • Сьогодні твій день, щастить тобі!

  • Сьогодні Фортуна з тобою разом!

  • Пам’ятай: ти народилася бути щасливою!

  • Сьогодні очікуй прибутку!

  • Люби себе такою, якою ти є,- неповторною

  • Пам’ятай, що тебе люблять!

  • Потурбуйся про здоров’я свого тіла!

  • Зроби собі подарунок, ти на нього заслуговуєш!

  • Вищі сили оберігають тебе!

  • У тебе є все, аби насолоджуватися життям!

  • Усе, що потрібно тобі, приходить до тебе!

  • Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!

  • Сьогодні с тобою спокій і радість!

  • Сьогодні щасливий день.

Методист

1.Які три складові здоров’я ми знаємо?

«Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу». Одне із основних завдань визначених Законом України «Про дошкільну освіту» – збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.

2.Що є показниками фізичного здоров’я дитини?

Показниками фізичного здоров’я дитини є рівень морфофізіологічного розвитку (нормальне функціонування всіх органів та систем організму, їх ріст і розвиток), що виявляється й підтверджується віковими антропо- та біометричними показниками (довжина, маса тіла, об’єм грудної клітки, робота серця, дихання, опорно-руховий апарат, постава, стан шкіри, гострота зору, нюху, слуху, смаку тощо).

3.Що є показниками психічного здоров’я дитини?

Показники психічного здоров’я – рівень розвитку психічних процесів (відчуття, сприймання, увага, пам’ять, уява, мислення, мовлення, воля), емоційної сфери; збалансованість психічних станів, уміння свідомо керувати своєю поведінкою, адекватно реагувати на зовнішні й внутрішні подразники, регулювати відносини із соціальним, природним, предметним середовищем та власним „Я”.

методист

Сьогодні ми продовжимо шліфувати педагогічну майстерність. Разом будемо думати, грати, спілкуватися.
Скажіть, будь ласка, які дві складові поєднуються в рухливих іграх-вправах з інтелектуальним навантаженням?
Відповіді вихователів. Обговорення.
Висновок. В вищезазначених іграх поєднуються дві складові:

  • рух задля нього самого (адже це є природною потребою дитини);

  • одночасне виконання певного розумового завдання.

Рухливі ігри.

Гра є найважливішою самостійною діяльністю дитини-дошкільника і займає велике місце в його житті. Гра у всіх її різноманітних формах – це одне з головних засобів фізичного і психічного розвитку дитини-дошкільника.

У виховній роботі дитячого садка велика увага приділяється рухливим іграм творчого характеру, однією з форм яких є ігри з різноманітними іграшками. Цікавою і досить ефективною для дошкільнят формою рухливих ігор є ігри-завдання, зміст яких складають доступні дітям дії (добігти перший до умовної риси, докотити обруч до кінця доріжки, не впало його, і т. п.).

Більш складною формою рухливих ігор, широко застосовується для вирішення завдань фізичного виховання дошкільників, є сюжетні ігри з правилами. Вони вимагають від дітей вміння діяти в колективі, узгоджувати свої рухи з рухами інших дітей, виконувати встановлені правила.

Ефективність рухливих ігор для вирішення завдань фізичного виховання багато в чому залежить від умов їх проведення – емоційної насиченості, різноманітності рухового змісту, наявності просторого приміщення, майданчики і достатньої кількості необхідних для кожного віку предметів-іграшок.

Методист

Навіщо потрібні рухливі ігри з інтелектуальним навантаженням

  • По-перше для того, щоб не залишати досить довго у статичному положенні на заняттях із навчання грамоти, математики, розвитку мовлення, логіки – в дитсадку, а шестирічного першокласника – у школі.

  • По-друге, щоб замість звичайної короткотривалої фізкультхвилинки впроваджувати триваліший рух та урізноманітнювати його, не виходячи за межі тематики заняття й водночас не зменшуючи розумового напруження в ході його.

  • По-третє, щоб підтримувати у дітей інтерес до інтелектуальної роботи, коли їм доводиться виконувати завдання на повторення та закріплення навчального матеріалу, на вправляння, тренування.

Мета:
– в діловій грі «Я знаю…» закріпити поняття, доцільність, значення вищеназваних ігор та використання методичних прийомів при їх проведенні;
– стимулювати творчі пропозиції педагогів.
Матеріал:
– чарівна торбинка; горіхи, бубон, довга стрічка, конверти з площинними формами відповідно пір року, фанти, функціональне «сонечко», музичний супровід.
методист.  

Запрошую вихователів до гри. Озвучую промовлянку: «Чари-чари, сім – вісім білочкою стати всім».
Пропоную вихователям пострибати, як білочки, між розкиданими горішками, зупинитися, підняти кожному по горішку й одночасно скласти речення про певну пору року;

сказати: на якій вулиці живе;

яка тваринка є вдома,

зауважую при цьому: чужі варіанти не повторювати (обов’язкова умова ігор). Отож гравці змушені слухати колег, спостерігати за їхніми діями, щоб не програти

Висновок. Ось воно просте і корисне поєднання в одній грі фізичної та розумової праці.
Після програвання рухливої гри з інтелектуальним навантаженням запитую у вихователів, навіщо потрібні такі ігри?

^ Відповіді педагогів. Обговорення.
Пропоную ігри для програвання з вихователями.
Фізінструктор

  1. «Веселі жабки» («Пухнасті зайчики», «Спритні кенгурята»).
    Дитина 5-6 років стрибає із обруча в обруч (вони розкладені на підлозі) та промовляє вголос склади слова, яке подав дорослий, або придумала дитина. Скільки разів стрибнула – стільки й складів у цьому слові.
    Фізінструктор

  2. «Зайченята» .
    Діти «зайчата» утворюють коло, а вихователь із великим бубном – у центрі його. Пропонує «зайчатам» показати праву «лапку», піднявши і опустивши її. Далі вони мають стукнути «лапкою» по черзі стільки разів у бубон, стільки педагог тупне ногою.
    При цьому коригується увага, викликається бажання виконувати умови гри.

 

  1. «Третій зайвий» 

Методист
Діти стоять колом парами. «Третій зайвий» знаходиться у центрі. Він пропонує завдання, підходить до якоїсь пари, бере за руки одного. Тоді дитина, яка стала «зайвою», вибігає у центр кола і виконує завдання.
Інтелектуальні завдання:
– скажи імена двох знайомих тобі дітей (сусідів, друзів);
– назви три іграшки, по черзі загинаючи пальці правої руки.
4. «Струмок серед поля»
Фізінструктор
Вихователь розкладає на килимі вузьку блакитну стрічку. Говорить, що це – струмок серед поля. Пропонує стати в шеренгу, дає вказівку: «Правильно, голосно й чітко відповідай та через струмок стрибай».
Завдання:

  • скажи, що ти любиш робити у вихідні разом із батьками?;

  • пригадай, куди і з ким їздив ( ла ) влітку?

  1. «Довге – коротке»

Фізінструктор
Дітям пропонують стати, де хто хоче. Якщо вони почують вимовлене коротке слово, мають вказівними пальцями обох рук мовчки показати невеличку відстань, а якщо почують довге – широко розвести руки.
Слова для гри: рак, карасики, ромашка, Буратино, гриб, дуб…

  1. «Дружне коло».

Методист
Діти стоять колом, одна дитина – в центрі його. Вихователь пропонує їй завдання, після його виконання, дитина підходить до іншої, плескає в долоні і стає на його місце (двічі одну й ту ж дитину не обирають).
Завдання:
– скажи два слова зі звуком [ш];
– скажи два слова – ознаки предметів;
– зміни слово за зразком: теля – телята.

  1. «Незнайко та Знайко».

Фізінструктор
Примітка: доцільно гру проводити підгрупами (5-6 чоловік).
Вихователь пропонує дитині перевтілитися у Знайка, а сам бере собі роль Незнайка.
Умова гри: якщо Незнайко промовляє слово правильно, то дитина повинна усміхатися й плескати в долоні, а якщо неправильно, то насупити брови та посварити пальцем.
 Гра сприяє удосконаленню «мови почуттів» (вправлянню відповідної міміки, жестів, пози), розвитку уваги та узгодження словесної інструкції з відповідними діями. 
8. «Мій веселий дзвінкий м’яч»

Фізінструктор
Дитина промовляє слова, ритмічно відбиваючи м’яч об підлогу й ловлячи його.
Завдання:

  • я знаю три слова зі звуком [р];

  • я знаю п’ять назв квітів зі звуком [р];

  • я знаю п’ять назв овочів зі звуком [р];

  • я знаю п’ять назв транспорту зі звуком [р].

Пропоную вихователям добрати інтелектуальні завдання з цікавої математики та рідної природи. Схвалюю творчі знахідки, заохочую бонусами. Дякую за участь в іграх.
Підсумок. З метою закріплення знань вихователів про зміст, призначення, методичну доцільність рухливих ігор з інтелектуальним навантаженням пропоную вихователям взяти участь в діловій грі «Засвітило сонечко».
Для гри використовую демонстраційний матеріал: «сонечко» – площинне образне зображення круга з місцями кріплення промінчиків.
Хід гри
Роздаю кожному учаснику по промінчику. На поставлені запитання вихователі по черзі дають відповідь та прикріплюють «промінчик» до «сонечка».
Запитання до гри:

  • які дві складові поєднуються в рухливих іграх з інтелектуальним навантаженням?;

  • для чого потрібні вищезазначені ігри?;

  • на яких заняттях доцільно використовувати рухливі ігри з інтелектуальним навантаженням?;

  • назвіть ігри, які найбільше вам сподобалися в сьогоднішньому тренінгу;

  • які ігри краще програвати групою, а які підгрупою?;

  • які ігри є найбільш доцільними для дітей молодшого, середнього або старшого дошкільного віку ?;

  • назвіть, будь ласка, методичні прийоми, які ви вважаєте доцільними в ігровій діяльності?

 

9.Ігри, спрямовані на формування й закріплення вміння здійснюватискладовий аналіз слова 

Методист
 Весело крокую і склади рахую
Мета: вдосконалювати вміння ділити слова на склади, забезпечувати фізичний розвиток дітей.
Хід гри. За допомогою лічилки визначається ведучий гри (спочатку це може бути вчитель).
Учасники утворюють коло, у центрі якого стоїть ведучий. Ведучий кидає м’яч одному з гравців і називає слово. Той, хто впіймав м’яч, промовляє слово по складах і робить відповідну кількість кроків у напрямку ведучого, зупиняється і повертає йому м’яч. Якщо дитина помиляється у визначенні кількості складів, то вибуває з гри.
Ведучий кидає м’яч по черзі всім дітям!
Перемагає той, хто швидше опиниться біля ведучого і доторкнеться до нього рукою!
Ігри, спрямовані на формування й закріплення вміння визначатинаголошений склад у слові
10.Зберемо врожай

Мета: вдосконалювати вміння ділити слова на скла¬ди і визначати наголошений склад, забезпечувати фізичний розвиток дітей.
Обладнання: складові схеми слів, картки із зобра¬женням овочів і фруктів: часник, гарбуз, кавун, диня, груша, слива, вишня, морква, буряк, ріпа.
Хід гри. Діти об’єднуються у дві команди і шикуються в колони для участі в естафеті. Перед кожною командою лежать картки із зображеними на них овочами і фруктами. На відстані 5—6 метрів від кожної з команд розташовані по два кошики, на яких схематично зображено складову будову двоскладового слова і визначено наголошений склад (перший кошик — на-голос на першому складі, другий — наголос на другому складі). Учасники команд беруть по черзі одну з картинок і якомога швидше намагаються добігти до потрібного кошика. Кладуть картку в кошик і повертаються до своєї команди, передають естафету наступному учаснику. Перемагає команда, яка швидше «збере врожай» (розкладе по кошиках овочі та фрукти) і допустить меншу кількість помилок під час виконання завдання.

Психолог
Робота в групах. Вправа «Ні! Негативу», «Так! Позитиву». Педагоги визначають чинники, що сприяють погіршенню психологічного здоров’я педагогів і позитивні чинники гарного настрою та здоров’я.

позитивні чинники гарного настрою та здоров’я
– Прийняття відповідальності за своє життя;
– Саморозуміння і прийняття себе;
– Вміння жити в теперішньому часі;
– Осмисленість індивідуального буття;
– Здатність до розуміння і прийняття інших.

 чинники, що сприяють погіршенню психологічного здоров’я педагогів

  • Втома, виснаження

  • Психосоматичне нездужання

  • Порушення сну

  • Негативне ставлення до людей

  • Негативне ставлення до своєї роботи

  • Зловживання тютюном, алкоголем, наркотиками, ліками

  • Переїдання або відсутність апетиту

  • Негативна Я-концепція

  • Агресивні почуття (дратливість, тривожність, напруження, занепокоєння, схвильованість, гнів)

  • Переживання почуття провини

«Пальчикова гімнастика» – розвиток дрібної моторики рук, координації рухів.

Пальчикову гімнастику слід розпочинати з найпростіших вправ та зі знайомства дітей зі своїми пальцями. Найбільш складні елементи обов’язково повторювати кілька разів на день (дітям допомагають вихователі, вдома – батьки), щоб діти краще запам’ятовували їх. вправи слід групувати в комплексі по 5 – 6 вправ (вибірково), орієнтуючись на рівень розвитку дітей та їхні можливості.

Варіанти пальчикових вправ:

«Пальчики вітаються»:

Однією рукою: кінчиком великого пальця правої руки почергово торкатися кожного пальця цієї ж руки (аналогічно – лівою рукою);двома руками: тримаючи долоні вертикально одну навпроти одної, почергово (починаючи з мізинців і закінчуючи великими пальцями) з’єднувати й розводити пальці, промовляючи слова «добридень, пальчику».

«Стиснемо – розтиснемо»:

Ритмічно стискати пальці в кулак і розтискати.

«Молоточок»:

Вказівним пальцем однієї руки стукати по долоні другої.

«Молоточки»:

Одним стиснутим кулачком стукати по другому кулачкові.

«Кінь біжить»:

Почергово стукати по столу чотирма пальцями руки (крім великого).

«Пташки дзьобають зернята»:

Зігнутим вказівним пальцем однієї руки стукати по столу.

«Зайчикові вушка»:

Піднявши догори вказівний і середній пальці, поворушити ними  в різні боки або вперед (зайчик «ворушіть» вушками), великий, безіменний пальці та мізинець складені при цьому в кулачок.

Притча «Сосуд життя»
Как-то один мудрец, стоя перед своими учениками, взял большой стеклянный сосуд и наполнил его до краев большими камнями. Проделав это, он спросил у учеников, полон ли сосуд. Все ответили – да, полон. Тогда мудрец взял коробку с мелкими камушками, высыпал ее в сосуд и несколько раз легонько встряхнул его. Камушки раскатились в промежутки между большими камнями и заполнили их. После этого мудрец снова спросил учеников, полон ли сосуд теперь. Они снова подтвердили – да, полон. И , наконец, мудрец взял со стола коробку с песком и высыпал его в сосуд, Песок заполнил последние промежутки между камнями. – Теперь, – обратился мудрец к ученикам, я хотел бы, чтобы вы смогли увидеть в этом сосуде свою жизнь. Крупные камни олицетворяют важные вещи в вашей жизни: ваш путь, вера, семья, любимый человек, здоровье, ваши дети – это те вещи, которые даже не будь всего остального, все еще смогут наполнить вашу жизнь. Мелкие камушки представляют менее важные вещи в жизни.Песок – это жизненные мелочи, повседневная суета. Если вы наполните ваш сосуд вначале песком, то уже не останется места для более крупных камней. Также и в жизни: если всю энергию израсходовать на мелкие поступки, то для больших уже ничего не останется, Поэтому обращайте внимание, прежде всего, на важные вещи, находите время для ваших детей и любимых, для родителей, следите за своим здоровьем. У вас остается еще достаточно времени для работы, для празднований и всего остального. Следите за вашими большими камнями – только они имеют цену, все остальное – песок!

Методист
Дякую вихователям за участь . Бажаю успіхів в ігровій діяльності з дітьми, щоб кожна гра принесла їм не тільки радість та задоволення, а ще й користь. Щоб у грі діти граючись, навчались. 

Вихователь – методист Буйніч С.В. 

 

 

 

 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
0
4
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!