і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Сценарій заходу "Мовознавчий поєдинок «Слово рідне крила дає»

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мовознавчий поєдинок «Слово рідне крила дає»

Мета:

  • формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава;

  • розширювати знання про красу і багатство української мови;

  • пробудити почуття національної гідності;

  • виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.

  1. Поетична хвилинка

Яка ж багата рідна мова!

Увесь чарівний світ у ній!

Вона барвиста і чудова

І кривдити її не смій!

Вона про все тобі розкаже,

Чарівних слів тебе навчить,

Усе розкриє і покаже,

Як правильно у світі жить.

В ній стільки слів, що й не збагнути!

І приказок, і порівнянь.

А мову знаючи, здобути

Ти можеш просто безліч знань!

Тож мову вчи і прислухайся

До того, як вона звучить.

І розмовляти так старайся,

Щоб всім її хотілось вчить!

Вона ж у нас така багата,

Така чарівна, як весна!

І нею можна все сказати.

І найрідніша нам вона!

2. Звертання до учнів

Виразимо свою любов і шану рідній мові, ми, її носії, її діти, то ж вивчаймо її, пізнаваймо її тайни, бо ми – українці.

3. Представлення команд:

Назва, девіз, вислів про мову.

4. Розминка

• Чого нема у капусті та цибулі, але є в помідорах та огірках ?(Буква «О»)

• Коли хлопчика можна назвати жіночим ім’ям ? (Коли він полюбляє спати – Соня )

• У путі не зустрінеш, а у дорозі знайдеш, в океані, озері навіть у болоті побачиш, а в річці ніколи (Буква «О»)

• Якщо у задуманого слова викинути одну букву, то залишиться одна буква, хоча задумане слово складається з 6ти букв. Що це за слово? («Буквар»)

• Чому півень стоїть на одній нозі? ( Бо якщо підніме обидві, то впаде)

5. Розгадати кросворд

1. Маленькі плоди, мов сережки, повисли, червоні – солодкі, зелені – ще кислі. (Вишня)

2. Я на сонце дуже схожа – золотиста, ніжна, гожа. Рано-вранці розквітаю, пелюстками всіх вітаю. Відгадати вам неважко, що за квітка я? (Ромашка)

1. Лісом він котився з ревом, їв кущі, траву, дерева. А коли напивсь води – стих і згаснув назавжди. (Вогонь)

2. Поля письменник-агроном засіяв буквами-зерном. Отож, читачу, поспішай зібрати мудрий урожай (Знання)

6. Продовжити прислів’я

• Не бажай синові багатства, а бажай … (розуму).

• Голова без розуму, що … (ліхтар без світла)

• На те коня кують, щоб … (не спотикався)

• Вчення в щасті прикрашає, а … (в нещасті утішає)

• Гарний птах пір’ям, а … (чоловік – розумом )

• Коваль коня кує, а жаба … (й собі ногу дає)

• Мудрий не все каже, що знає, а дурень … (не все знає, що каже)

• Хто людей не поважає, сам … (поваги не має)

7. Що символізують собою наступні рослини:

• Троянда (символ кохання та таємниці)

• Лист пальми (знак перемоги)

• Гілка оливкового дерева ( символ миру)

• Гілка лавра (символ слави)

• Дуб ( сила)

• Плющ (символ вічного життя)

• Персик (символ доброчесності серця і думок)

• Каштан (символ непорочності та безгрішності)

8. Конкурс «Художник»

Відгадку намалювати:

• Я найперша квітка в гаю, синім цвітом зацвітаю, відгадайте, що за квітка, бо мене не стане влітку (Пролісок)

• Сто свічок на гілках стоять, сто свічок без вогню горять (Каштани)

• Він беззубий, а кусає, він безрукий, а хапає, ще й причепиться міцненько до штанів і до сукенки (Реп’ях)

• Лист зелений не пропав, а під снігом задрімав, щоб у синю сукенчину одягнуть весняну днину. (Барвінок)

9. Конкурс капітанів:

Вимов скоро скоромовку:

• Напекли млинців, назвали кравців, а кравець за млинець та й побіг у танець

• Коса косить – бруса просить, косар Герасим погострив – клин окосив

• Бук бундючивсь перед дубом, тряс над дубом бурим чубом. Дуб пригнув до чуба бука - буде букові наука.

• Сидів горобець на сосні, -- заснув - і упав уві сні. якби не упав уві сні, сидів би він ще на сосні.

10. Що означає вислів

• Не ликом шитий (Він не простак)

• Дати березової каші (Набити )

• На сьомому небі (Щасливий )

• Спати без задніх ніг (Міцно спати)

• Ніде яблуку впасти (Густо, багато)

• Хоч голки збирай (Видно, яскраво)

11. Продовжити смішинки

• На уроці математики учителька пояснює дію ділення. Написала на дошці "2:2" і питає:

- Діти, хто знає, що це означає?

- (Нічия! - вигукують з останніх парт.)

• Батько перевіряє щоденник сина:

- Математика - 1, мова - 1, природознавство -І... співи - 12...

Розгнівано:

- І ти ще співаєш?!

- (Тату, я ж оптиміст.)

12. Назвати фразеологізми зі словом «ВОДА»

• Під лежачий камінь вода не тече

• Як риба в воді

• Як з гуски вода

• За холодну воду не візьметься

• І кінці в воду

• Рости, як із води

• Водою не розіллєш

• Як у воду опущений

13. Утворити слово з двох наданих слів, не додаючи жодної літери.

• Бут + сова (Автобус)

• Кит + рана (Картина)

• Липа + нота (Антилопа)

• Вода + ринг (Виноград)

14. Конкурс «Справжні імена»

Назвати справжні імена письменників:

• Олена Пчілка (Ольга Петрівна Драгоманова)

• Леся Українка ( Лариса Петрівна Косач-Квітка)

• Марко Вовчок ( Марія Олександрівна Вілінська)

• Карпенко-Карий (Іван Карпович Тобілевич)

• Кобзар (Тарас Григорович Шевченко)

• Каменяр (Іван Якович Франко)

• Дідусь Кинир, Остап Вишня (Панас Губенко)

15. Вікторина

Назвати одним словом:

• Відступ у першому рядку тексту (Абзац )

• Розмова між двома особами ( Діалог )

• Манера вимовляти слова, звуки під час розмови, декламації ( Дикція )

• Слова різні за звучанням, близькі за значенням ( Синоніми )

• Слова з протилежним значенням ( Антоніми )

• Слова, що однаково звучать, але мають різні значення ( Омоніми )

• Умовні знаки для секретного письма ( Шифр )

• Старовинне слово або невживаний тепер мовний зворот ( Архаїзм )

• Загородження, що заважає вільному проходженню ( Бар’єр )

• Завіса з тканини на дверях ( Портьєра )

• Музичний супровід ( Акомпанемент )

• Словесний текст опери ( Лібрето )

16. мовна вікторина

• Які букви не вимовляються на початку слова ( «И», «Ь», крім «ИРІЙ» )

• В якому слові після «Ш» апостроф ( Миш’як )

• Замінити словосполучення: «Чорне золото» ( вугілля/нафта ), «біле золото» ( бавовна )

• Утворити іменники жіночого роду:

o Індієць ( індійка )

o Індіанець ( індіанка )

o Кореєць ( кореянка )

o Грек ( гречанка )

o Німець ( німкеня )

o Англієць ( англійка)

o Чех ( чешка )

o Сірієць ( сірійка )

• Від якого дієслова утворений іменник «зерно» ? ( Дозрівати )

• Корінь слова «прозорий» ? ( Зор )

17. Обмінятися запитаннями з мови та літератури між командами

18. Розповісти вірш про мову

Рідна мова. Володимир Сосюра

Вивчайте, любіть свою мову,

як світлу Вітчизну любіть,

як стягів красу малинову,

як рідного неба блакить.

Нехай в твоїм серці любові

не згасне священний вогонь,

як вперше промовлене слово

на мові народу свого.

Як сонця безсмертного коло,

що кресить у небі путі,

любіть свою мову й ніколи

її не забудьте в житті

Ми з нею відомі усюди,

усе в ній, що треба нам, є,

а хто свою мову забуде,

той серце забуде своє.

Вона, як зоря пурпурова,

що сяє з небесних висот,

і там, де звучить рідна мова,

живе український народ.

Народ наш, трудар наш і воїн,

що тьму подолав у бою.

І той лиш пошани достоїн,

хто мову шанує сво

19. Підсумки

Миколаївська загальноосвітня школа № 51

Мовознавчий поєдинок

«Слово рідне крила дає»

(виховна година у 6 Б класі)

Вчитель – Мукан Н. М.

2013

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
• формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; • розширювати знання про красу і багатство української мови; • пробудити почуття національної гідності; • виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 години
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти