Сценарій Всеукраїнської військово-спортивної гри "Сокіл" (Джура) ІІ етап

Опис документу:
Сценарій Всеукраїнської військово-спортивної гри "Сокіл" (Джура) ІІ етап пропоную використовувати в роботі, щоб правильно донести до школярів ідею та цілі гри «Джура», перевірити знання з розділів "Відун" та "Рятівник".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

II етап

Всеукраїнської військово-спортивної

гри «Сокіл» (Джура)

( вікторина «Відун»,

змагання «Рятівник» )

Підготувала: Гусейнова С.В.

Методист КПНЗ «ЦТКЕУМ «Меридіан» КМР

Місто Кривий Ріг

2019 рік

Мета: виховання національно – патріотичних переконань, виховання духовно розвиненого юного покоління нашої Батьківщини на історично сформованих засадах козацького світогляду, бажання знати   якомога  більше про її історію, культуру, традиції, розширення знань з історії козацтва, уміння висловлюватися, дискутувати, поглиблення в ігрових умовах почуття відповідальності та обов’язку перед своєю командою; виховання волі до перемоги, організованості, колективізму.

Завдання: виховання в дітей активної громадянської позиції, національної гідності і свідомості, любові до своєї Батьківщини, готовності захищати свій рідний край, зміцнення та розвиток дружби між дітьми.

Очікувані результати: формування у залучених до гри дітей та юнацтва основ патріотизму - активної громадянської позиції, національної гідності і самосвідомості, створення морально-етичних засад для її всебічного розвитку, любові до своєї Батьківщини - України, готовності захистити свій рідний край; підвищення рівня громадської активності та патріотичної свідомості молоді, створення морально-етичних засад для її всебічного розвитку; підняття престижу військової служби у Збройних Силах України.

Обладнання: козацькі мелодії,технічні засоби для музичного озвучення,столики для інтелектуальних перегонів, секундомір, чисті аркуші паперу, олівці.

Місце проведення: актова зала

Ведучий:  Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина.

Ясні зорі, тихі води – моя Україна.

Синь гаїв, поля, світання, пісня солов’їна

Ніжний шепіт і зітхання – моя Україна.

В.1 Щодня ми пізнаємо для себе свою країну: вивчаємо історію, знайомимося із звичаями, традиціями, обрядами, милуємося мальовничими куточками й усвідомлюємо, що вона у нас одна-єдина, як ненька.

В.2 Шановні друзі! Сьогодні ми проводимо ІІ етап Всеукраїнської військово-спортивної гри «Сокіл» (Джура). Ви покажете знання, уміння у вікторині «Відун» та у змаганнях «Рятівник». Змагатись сьогодні будуть представники таких навчальних закладів:

КЗШ № 48, КЗШ № 50, КЗШ № 83, КЗШ № 78, КЗШ № 105,

КЗШ № 110, КЗШ № 116, КЗШ № 117.

В.1 Сьогоднішня   зустріч має на меті довести, що ми - справжні українці, що, ми знаємо свою історію культуру, традиції нашого народу.

Девізом нашої зустрічі будуть такі слова:

«Хто Україну добре буде знати, того нікому не здолати»

В.2 Дуже важливим буде те, хто буде оцінювати відповіді та старання команд. Для цього я вам представлю вельмишановне журі.

В.1 Наразі між командами змагання, нехай образ не буде серед вас.

Бо переможцем або переможеним сьогодні може бути кожен з вас.

Зрадіємо, коли в змаганнях засвідчите  ви  винахідливість  свою,

Знання і вміння, радість і веселість дозволять вам зіграти  внічию.

В.2 Сьогодні в нас, діти, гра незвичайна,

Хай буде вона для вас повчальна.

В.1 Перш ніж пояснити правила гри, я хочу, щоб ви послухали ось таку легенду:

У сиву давнину прийшло на Криворізькі землі велике і могутнє плем'я. Ситно і привільно зажили люди. Але прогнівили вони чимось богів. Літо було посушливим, всі сходи згоріли. Полюванням і риболовлею прожило плем'я до наступної весни. Кинули в суху землю насіння, але сонце знову висушило сходи. Звірі залишили ці місця. Риба залягла на дно. Людям загрожувала голодна смерть.

І вийшов тоді старійшина і сказав: «Ми прогнівили богів і повинні понести покарання. Щоб сонце знову було милостивим і нашу землю благословив дощ, найкрасивіша, найщасливіша пара повинна принести себе в жертву ».

Коли старійшина замовк, з натовпу вийшла струнка степовичка Рудана. Слідом за нею - красень-чоловік. Вони вирушили до скелі, де плем'я приносило подарунки богам. Люди жахнулися. Ніколи ще плем'я не

жертвувати людські життя. «Зупиніться! - кричали вони. - Ми знайдемо інші, кращі землі! »

На мить в серце чоловіка закрався сумнів. Він уповільнив крок, але горда Рудана продовжила свій шлях. Вона піднялася на вершину скелі, яка нависла над річкою, змахнула рукою і стрибнула в хвилі. У той же момент повітря струсонув грім. Чоловік кинувся до місця, де ще секунду тому була Рудана, але у відповідь побачив порожнечу і гуркотів вітер. Тоді чоловік стрибнув за коханою.

Уражені люди завмерли, а над ними вибухнула сильна гроза.

Стихія підняла все навколо, а коли стихла, земля була прибрана зеленню, а ліси й ріки знову були сповнені живності.

А кров Рудани потрапила глибоко в надра землі. Вона зберегла свій червоний колір і стала залізною рудою. Ближче до поверхні, над червоною, лежить синя, бідніша руда. Старі люди кажуть, що це тіло чоловіка вкриває кохану ... А деякі краплини крові перетворилися на чудове намисто, яке буде сьогодні у нас емблемою гри «Відун».

Хтось вірить в легенди, а хтось вважає їх красивими казками. Проте, добуваючи руду, на ГЗК Метінвест з повагою і трепетом ставляться до багатств землі. Працюють так, щоб не порушити сон красуні-Степовички.

В.2 А зараз послухайте умови гри: капітани команд по черзі перевертають вибрану намистинку і ви всі будете мати змогу дати відповідь на питання того розділу, який буде вибраний. Якщо команда не може відповісти, то відповідає та команда, яка першою підніме руку. За цим уважно будуть слідкувати члени журі.

В.1 І так розпочинаємо нашу гру-змагання;

Намистинка під №1 має питання з такого розділу:

Історія українського війська, зокрема козацтва.

1. Яку назву має період історії, що вивчається у 8 класі?

- Козацька доба.

2. Перша згадка про українських козаків?

- 1489 та 1492 рр.

3. Де знаходилось Дике поле?

- Між Доном, Верхньою Окою і лівим притоками Десни та Дніпра.

4. Хто такий Байда Вишневецький?

- Легендарний засновник Запорізької Січі.

5. Перша Запорізька Січ розташовувалася?

- На о. Хортиця , о. Томаківка

6. Скільки на Січі було куренів ?

- 38 куренів.

7. Який орган влади вважався на Січі найвищими?

- Найвищою владою на Січі вважалася загальна військова рада (коло)

8. Назвіть легендарних козацьких ватажків , які очолювали походи проти турок і татар.

- Байда Вишневецький, Самійло Кішка, Іван Підкова, Петро Сагайдачний

9. Як називалася найвища виборна посада на Січі?

- Кошовий отаман

10. Хто такий гетьман?

- Це найвища військова виборна посада. Стояв на чолі війська

11. Що таке козацькі клейноди?

- Це символи влади: булава, бунчук, пірнач, литаври, печатка писаря, прапор, герб.

Намистинка під №2 має питання з такого розділу:

Культура козацького бароко.

  1. Чому українське бароко 17 ст. називають «козацьким»?

(тому що саме козацтво було носієм нового художнього смаку, в культурі виявилися козацький дух, характер)

  1. Чим українське (козацьке) бароко відрізняється від західноєвропейського?

( стриманішими орнаментами та спрощеними формами.)

  1. Чому найчастіше його називають мазепинським бароко?

(оскільки воно набуло найвищого свого розвитку та завершення в часи гетьманства Івана Мазепи)

  1. «Козацький собор» древніший за саме козацтво. За чиїм наказом першу відому п'ятиверху церкву збудував над могилою Бориса і Гліба у Вишгороді давньокиївський архітектор ?

( Ярослав Мудрий)

  1. Назвати шедеври (споруди) архітектури стилю українського (козацького) бароко :

    • Софійський та Михайлівський Золотоверхий собор в Києві,

    • Хрестоздвиженський у Полтаві

    • Покровський у Харкові

    • Георгіївський собор Видубицького монастиря в Києві

    • церква Всіх святих над Економічною брамою Києво-

Печерської лаври

    • Церква Катерини в Чернігові

    • Преображенська церква у Великих Сорочинцях

    • Собор св. Юра у Львові

Успенський собор Києво-Печерської Лаври та інші.

  1. Хрещаті дерев'яні храми — типове явище в традиційному народному будівництві. Козацтво не вигадало тут нічого незвичайного, неймовірного чи небувалого. Його заслуга в тому, що цей, поширений з давніх часів, тип великої дерев'яної церкви, воно вдягло у ЩО? Який будівельний матеріал був добавлений? ( камінь)

  2. Де вперше таке кам'яне диво з'явилося?

( в столиці найбільшого козацького полку в Ніжині 1668 року.

  1. Під козацьким бароко розуміється нова епоха не лише в розвитку архітектурного стилю. А й взагалі бурхливий розвиток інших стилів мистецтва. Назвіть деякі з них.

( архітектура, іконопис, портретний живопис, гравюра, історичні пісні і думи )

  1. Козацьке  бароко мало синтетичний характер, охопивши всі сфери духовної культури. Назвіть деякі з них.

( архітектура, література, образотворче і прикладне мистецтво, музика, театр)

Намистинка під №3 має питання з такого розділу:

Традиції, звичаї, побут, заняття козаків.

  1. Яке християнське свято було головним у козаків?

(святої Покрови Пресвятої Богородиці )

  1. Яка їжа в козаків була найпопулярніша? ( куліш)

  2. З якого дерева була зроблена ложка у козаків? (верби)

  3. Улюблений танок козаків? ( гопак)

  4. Які споруди окрім житла були на території січі? ( церква, школа)

  5. Що означає слово побратим7 (козацький брат)

  6. Як називалось місце де жили козаки? (курінь)

  7. Хто не міг зайти до Січі під загрозою смерті? (жінки)

  8. Що було зовнішньою ознакою козака? (оселедець)

  9. Хто оспівував життя та героїчні вчинки козаків і на якому музичному інструменті?

(кобзар, кобза)

  1. Як називалися козацькі судна? (чайки)

Намистинка під №4 має питання з такого розділу:

Історія зброї, зокрема козацької

  1. Дайте визначення поняття «зброя».

  2. ЗБРОЯ – узагальнююча назва знарядь, які використовуються в процесі ведення збройної боротьби з метою нанесення ушкоджень, матеріальних втрат супротивникові, його ліквідації, поразки.

  3. На які види поділяється зброя?

  • . За найбільш загальним принципом використання виділяють ручну зброю, яка поділяється на наступальну та захисну та військову техніку.

  1. У яку добу з’явилася перша зброя? Назвіть її.

  • Перші види зброї з’являються у добу раннього палеоліту. Це дрюк (палиця), дерев'яний спис, каміння.

  1. Яка зброя зображена на гербі Війська запорозького?

  • На гербі Війська Запорозького зображений козак з мушкетом та шаблею, іноді додатково зображують і спис.

  1. Від якого слова походять слова «рушниця», «сагайдак»?

  • «ручниця» - від слова рука; «сагайдак» - сайгак дикий козел зі шкіри якого і виготовляли «кобуру для стріл».

  1. Як називалася бойова тактика козацької кінноти?

  • Наступ «лавою»

  1. І зброя і клейнод.

  • Булава, пернач.

  1. Назвіть ручну вогнепальну зброю козаків II пол. XVII ст.

  • Мушкети, карабіни, пістолі

  1. Назвіть ручну холодну зброю козаків.

  • З холодної зброї козаки використовували ніж, кинджал, шаблю, келеп (клівець), чекан, рогатину, спис та піку, булаву й пернач.

  1. Які роди козацького війська XVII - XVIIІ ст. ви знаєте?

  • Піхота, кіннота, саперні підрозділи, артилерія, козацька флотилія складалася з човнів – «чайок».

РЯТІВНИК

 Теоретичні питання

Питання для білетів №1

1. Перша допомога при утопленні.

2. Перша допомога при обмороженні.

3. Перша допомога при харчовому отруєнні.

4. Перша допомога при опіках.

5. Перша допомога при сонячному ударі.

6. Перша допомога при ураженні електричним струмом.

7. Перша допомога при отруєнні грибами.

8. Перша допомога при укусах гадюк, змій.

9. Перша допомога при укусах павуків.

Питання для білетів № 2

1.Виведення людей із небезпечної зони називається. (Евакуація)

2. Пошкодження тканини організму, що виникло під дією високої температури, хімічних речовин або електроструму. (ОПІК)

3. Комплект засобів для подання першої медичної допомоги, головним чином само та взаємодопомоги. (АПТЕЧКА)

4. Неконтрольований процес горіння, що тягне за собою загибель людей і знищення матеріальних цінностей (ПОЖЕЖА)

5. Масове поширення інфекційних захворювань серед людей на значній території (ЕПІДЕМІЯ)

6. Раптова подія, що спричиняє трагічні наслідки: травмування та загибель людей, будинків. (КАТАСТРОФА, АВАРІЯ)

7. Пристрій для накладання пов'язки, за допомогою якої забезпечують нерухомість ушкодженої частини тіла. (ШИНА)

8. Предмет, що накладається вище рани для припинення кровотечі (ДЖГУТ)

9. Комплект засобів для подання першої медичної допомоги, головним чином само та взаємодопомоги. (АПТЕЧКА)

Практичні завдання:

1)Розтягнення або розрив зв’язок.

2) Накладання пов’язок на голову.

3) Накладання шини з підручного матеріалу (при переломі гомілки.

4) Накладання пов’язок на передпліччя.

5) Накладання пов’язок на колінний суглоб.

6) Накладання джгута на стегно.

7) Накладання шини з підручного матеріалу (при переломі передпліччя).

8) Накладання шини з підручного матеріалу (при переломі стегна).

9) Транспортування потерпілого через яр.

В.2. Шановне журі підводить підсумки гри, а ми пропонуємо вашій увазі пісню.

Пісня .

Слово надаємо журі. Нагородження учасників.

В.1. Наша пам'ять про славне минуле українського війська повинна завжди підкріплюватися добрими та корисними справами. Ми як і козаки, маємо залишити в житті по собі добрий слід.

В.2.Скільки б ми не грали, а закінчувати час.

Кращі побажання здоров’я, сили та наснаги ви прийміть від нас!

В.1 Сподіваймося вам сподобалося і сумувати не довелося!

В.2 До нових зустрічей!

 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
2
міс.
1
3
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!