Сценарій виховного заходу до Дня українського козацтва "Козацькі розваги"

Опис документу:
Головна мета - патріотичне виховання підростаючого покоління. У ході виховного заходу до Дня українського козацтва розкриваються деякі відомості з історії козацтва, а також представлено конкурси, які допомагають розвивати спритність, швидкість, витривалість, виявляти ерудицію і кмітливість школярів. В результаті змагань між двома козацькими загонами школярі проявляють свої творчі здібності поряд з інтелектом та фізичною підготовкою.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Свято розпочинається звучанням пісні Світлани Весни «Україна».

На сцену виходять ведучі (хлопчик і дівчинка в українському національному одязі).

Ведучий. До звука звук. Струна струні одвітна,

А всі одвітні серцю кобзаря.

А вже козацьке військо маком квітне,

І спалахнула Хортиці зоря.

Ці звуки золото-тривожні!

Закличний марш: агей, козацтво, в путь!

І як струна, душа правдива кожна,

З глибин історії вони ідуть, ідуть.

Ведуча. Доброго дня, друзі! Сьогодні у нас свято – КОЗАЦЬКІ РОЗВАГИ.

Ведучий. Присутні в нашому залі нащадки славних козаків покажуть свою силу, міць, витривалість і кмітливість, продемонструють свої знання з історії козацтва.

Ведуча. А зараз невеличкий екскурс у минуле. Перші згадки про козаків датовані 1489 роком. Є думка, що слово «Січ» походить від слова «сікти»

Ведучий. Січ – то була простора площа на Дніпровім острові Хортиця.

Ведуча. Довкола площі стояли побудовані хатки, так звані коші, або курені.

Ведучий. Хто хотів стати козаком, мав спочатку служити три роки у бувалого козака за джуру (помічника). Джура робив усяку роботу і носив за козака його клунки і другу рушницю.

Ведуча. Козаки вбиралися просто: в грубу сорочку, в кирею. За широким поясом носили пістолі й люльку.

Ведучий. Їли сушену рибу й печене м'ясо та юшку з рибою.

Ведуча. Жінок на Січі не було. І ніхто не мав права мати на Січі жінку, навіть сам отаман. У час, коли не було війни чи походів, одружені козаки жили з родинами на хуторах у зимівниках.

Ведучий. Січове військо ділилося на полки. Полк мав п'ять сотень по сто козаків. Сотня мала десять десятків(куренів) по десять козаків.

Ведуча. Січчю командував кошовий.

Ведучий. Козаки билися до останку, кажучи: «Або перемога, або смерть!»

Ведуча. А зараз ми запрошуємо до залу наших учасників змагання.

( Під козацький марш заходять учасники гри)

Учень 1. Є святкових днів багато,
Нам усі їх не згадать…
А між ними й наше свято -
Вшанування козачат.
Гостей дорогих ми вітаємо щиро,
Зустрічаєм з любов’ю і миром.

Учень2. Українка я маленька,
Україна моя ненька.
В неї щира я дитина,
Добра, люба та єдина.

Учень3. Є багато країн на землі
В них озера, річки і долини
Є країни великі й малі
Та найкраща завжди-Батьківщина.

Учень4. Є багато квіток запашних,
Кожна квітка красу свою має.
Та гарніші завжди поміж них
Ті, що квітнуть у рідному краї.

Учень5. Є багато пташок голосних
Любі, милі нам співи пташині,
Та завжди наймиліші з них
Будуть ті, що у рідній країні.

Дівчатаспіваютьпісню «Українка я маленька» (українська народна пісня).

І

Українка я маленька,
Україна — моя ненька,
В неї щира я дитина,
Добра, люба та єдина, (двічі)

ПР

Україну я свою не віддам більш нікому.

Хай печуть міцні морози,

А на очах стануть сльози,

Та Україну свою цілим серцем я люблю.

ІІ

Вірна я дочка народу,
Бо з козацького я роду.
Щиро я свій край кохаю,
Краю кращого не знаю (двічі)

ПР

ІІІ

Так завжди я буду жити,
Рідний край буду любити,
Українцям помагати,
Україна — моя мати! (двічі)

ПР

ІV

Українка я маленька

Так назвала мене ненька.

Завжди буду так ся звати,

Бо Вкраїна моя мати.

Учень 6. Батьківщина-сонечко, рідний край!
Тут топчу я стежку з краю в карай!
Тут я народилася, тут росту
І тягнусь, мов квіточка, в висоту.

Учень7. Соловїну, барвінкову,
Колосисту - навіки
Українську рідну мову
В дар мені дали батьки.

Учень8. Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана співом солов’я,
Звалась веселково Україною,
Нене зачарована моя.

Учень9. Єдина родина моя Україна,
Дружна і добра сім’я.
Всі разом, всі вкупі, як гроно калини,
Мій батько, матуся і я.


Учень 10.Вишиту колоссям і калиною,
Виборену кров’ю і мечем,
Називаєм гордо Україною,
І ніхто нам цим не дорікне.

Хлопці співають пісню «Ми нащадки козаків»

Навкруги лунає спів –

Ми нащадки козаків

Бережем минулу славу – |

Славу прадідів своїх. | (2)

Приспів:

Гей, ви, браття, - хай ми не багаті,

Все, що треба, нам дали батьки.

Є в нас воля, жде щаслива доля,

Ми – нащадки славних козаків!

Жовтий степ, небес блакить,

Нагорі вогонь горить.

Наша зірка не згасає, |

Нашу правду не змінить. | (2)

Приспів. (2)

Ми – нащадки славних козаків!

Учень 11. Розквітай, прекрасна Україно,
Рідна земле, матінко моя.
Хай лунає мова солов’їна,
Пісня неповторная твоя.


Учень12. Так завжди я буду жити,
Рідний край буду любити,
Українцям помагати,
Україна – моя мати.

Учень 13. Українець я маленький,
Україна – край рідненький.
Вірний син я свого роду,
Українського народу

Учень 14. Все, щорідне, я кохаю,
Всім, хто рідний, помагаю,
Своє ціную, всього вчуся,
І до рідного горнуся.

Учень 15. Знай і ти своє любити,
Все вивчати і цінити.
Знай, що найчесніше діло –
Свого боронити сміло.

Всі разом 16. Ми є діти українські –
Український славний рід!
Дбаймо, щоб про нас маленьких
Добра слава йшла у світ.

Учень 17. Намалюєм гарні вуса,
Хвацько їх підкрутимо,
Гарний танець затанцюєм
Та ще й вас научимо

Хлопці і дівчата танцюють танець «Вишеньки»

Козаки мали гарне почуття гумору, були гострими на язик. Ось послухайте гумореску «Козацький хліб»

Високий гість прибув на Січ.
Його зустріли хлібом-сіллю.
Чому ж надувся він, мов сич?
Не радий скорому застіллю?

Він на старшину кліп та кліп
(Мовляв, це що за карамболі?):
– Чому я бачу тільки хліб?
Чому немає й дрібки солі?

Погладив вуса кошовий
І каже, підморгнувши варті:
– Ми піднесли вам хліб святий,
А сіль – у кожнім нашім жарті!

Гумореска «Линька»

Пан говорить козачкові:
– Чи мені здалося?
Нині в мене, як ніколи,
Випада волосся!

– Та то, – хлопчик запевняє, –
Не якась хвороба.
Навесні завжди линяє
Будь-яка худоба!


ВЕДУЧИЙ.
Ми зібралися, щоб переконатися, що ми є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.

ВЕДУЧА.
 Оцінюватиме змагання журі у складі ( називає членів журі).

Ведучий

Кіш “Молода Січ” рівняйсь, струнко!
Нехай же буде свято в нас на славу!
Рівняймось! Струнко!

Лине Гімн держави!


(ЗвучитьГімнУкраїни). 

1.ПРИВІТАННЯ КУРЕНІВ ОДИН ОДНОМУ.

Отаман першого куреня (командує).
Курінь «Дзвіночок»! Рівняйсь, струнко!
Наш девіз:
«Дзвонять весело дзвіночки –
України сини й дочки».

Отаман другого куреня (командує).
Курінь «Берегиня»! Рівняйсь, струнко!
Наш
девіз:
Рідну хату зберігати,
Тата й маму шанувати,
Честю роду дорожити –
Україні
служити.

Журі оцінює конкурс, найвищий бал у цьому конкурсі 5.

2. КОНКУРС «ПОЇЗД».

ВЕДУЧИЙ.
 Як відомо, козаки вміли швидко бігати, навіть доганяли й ловили дикого коня. А чи вміють так швидко бігати учасники наших змагань? Зараз перевіримо. За моїм сигналом отамани біжать до поставленої цілі, оббігають її, підбігають до команди, чіпляють одного воїна, вони вдвох оббігають навколо цілі й назад, чіпляють третього воїна й усе повторюється, доки не заберуть останнього. (Конкурс)

Журі оцінює конкурс. Переможець заробляє 2 б.

3. КОНКУРС «ХТО СИЛЬНІШИЙ»

Ведуча
(Перетягування канату двома куренями).

За перемогу у цьому конкурсі 2 б.

4. КОНКУРС МАЙСТЕРНИХ ХУДОЖНИКІВ.


ВЕДУЧИЙ.
На прикріплених аркушах паперу кожна команда повинна намалювати козака на повний зріст. Один учасник біжить – малює голову, повертається, тоді наступний – тулуб і т.д. Виграє команда, яка швидко, згуртовано, акуратно і точно намалює козака.

Най більше за цей конкурс можна отримати 5 б.

5.КОНКУРС «ХТО КОГО ПЕРЕТАНЦЮЄ».
ВЕДУЧА.
Козацький танець був не просто танцем для душі. Це були спеціальні акробатичні вправи, які допомагали козаку навіть у бою.
Козак, як вихор, міг із шаблею в руках, вистрибуючи, виконувати спеціальні елементи танцю. Самі вороги говорили, що важко битися з козаком, в якого вселився ніби сам біс. Це козаку допомагав танок.

Отож, спробуйте і ви свої сили в танці. Умови конкурсу: за бажанням вибираються по одному учаснику із різних команд. Хто довше танцюватиме навприсядки, той – переможець.

За перемогу козаки отримують 2 б.

6. КОНКУРС «КОЗАЦЬКА КМІТЛИВІСТЬ».
ВЕДУЧИЙ.
 Наступний конкурс «Козацька кмітливість»
 Куреням по черзі задають питання, за кожну відповідь 1 б. Якщо курінь не відповідає, то у суперника є шанс заробити додатковий бал, а потім відповідати на своє питання.

  • Кого називали козаком? (Вільну людину).

  • Хто стояв на чолі козацького війська? (Гетьман).

  • Як називали хати, в яких жили козаки? (Курінь).

  • Де розташовувались козацькі табори? (Запорізька Січ).

  • Про яку деталь козацького вбрання казали: «Широкі, як Чорне море». (Шаровари).

  • Як називалась козацька зачіска? (Оселедець).

  • З ким вели війни козаки за незалежність? ( З Туреччиною, Польщею).

  • Як називались козацькі човни? (Чайки)

  • Які імена козацьких гетьманів вам відомі? (Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Павло Полуботок...)

  • А чизнаєте ви ім`я дивовижного гетьмана – силача, який легко міг зламати руками підкову? (Іван Підкова).

  • Символ гетьманської влади. (Булава)

  • Як називали помічника козака – молодого воїна? (Джура)

Слово журі.

7. Конкурс «Хто швидше одягнеться»

Ведуча

Одяг у вас чудовий, козацький. Зараз проведемо змагання, хто швидше одягне шаровари та підпережеться поясом.

За перемогу отримуєте 2 б.

8. Конкурс «Влуч у ціль»

Ведучий

Усі козаки вміли справно стріляти. Зараз наші гравці покажуть свою влучність.

Кожен учасник по черзі кидає м’ячик у кільце. За кожне попадання 1 б.

9. Естафета "Посадка і збирання картоплі"

Ведуча

Перший учасник команди  біжить, тримаючи у руці картоплину,  до «городу» - обруча, який покладений перед кожною командою на відстані 9-10 метрів,  «саджає» - кладе картоплю, повертається до команди, передає естафету. Наступний учасник  біжить до «городу», «збирає врожай» - забирає картоплю і повертається до команди.  Завдання по черзі виконує вся команда. Перемагає команда, яка першою зібрала врожай.

За перемогу 2 б.

10. Естафета " Приготування кулешу»

Ведучий

Біля кожної  команди -  посудина з водою, у першого учасника в руках ложка. Він набирає  ложкою воду, несе до протилежного кінця залу, де стоїть порожня посудина. Виливає  в неї  воду  з ложки, повертається до команди, передає  ложку наступному.  Виграє  команда, у якої  більше води потрапило до порожньої посудини і яка впоралась швидше. За перемогу 2 б.

11. Естафета «Як козаки через річку переправлялися»

Ведуча

Кожна команда отримує  1 гімнастичний обруч. Перший учасник  стоїть «на другому березі річки» - на відстані 9-10 метрів навпроти своєї команди в середині  обруча. За сигналом біжить до команди, накидає  обруч на наступного учасника і  вони   разом «переправляються» - біжать до місця переправи, де перший учасник залишається, а другий вертається за наступним,  і так далі, поки вся команда не переправиться на «другий берег річки». Виграє  команда, яка виконала вправу скоріше за всіх. За перемогу 2 б.

12. Естафета  «Повзунець»

Ведучий

 По команді перші гравці навприсядки (руки складені на ліктях) проходять вказану відстань, вертаються до своїх гравців, передають естафету наступному гравцеві, стають у вихідне положення. І так, доки не пройде вся команда. Перемагає та команда, яка швидко і вправно прийшла до фіналу,

Ось так ви познайомились з елементами українського танцю «Повзунець». А кожен козак повинен вміти танцювати цей танець.

Ведуча.
Слово для підведення підсумків змагань надається журі.

Ведучий  (читає грамоту). Вітаю найсміливіших, найдружніших козаків і козачок, які довели на сьогоднішньому святі, що вони гідні носити почесне звання «козачата» , і довели, що козацькому роду – нема переводу.

Вчитель
Ось і закінчилися змагання. Наші команди показали, що вони – гідні нащадки славного козацького роду, справжні козаки.
Навчайтеся бути здоровими! І навчайте цього інших людей, що оточують вас.
Успіхів вам і здоров`я!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн