і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Сценарій уроку Математичний бій «Бенефіс числа 2011»

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Сценарій уроку

Математичний бій «Бенефіс числа 2011»

(10-Б клас)

Мета заходу: Формувати в учнів уміння застосовувати знання, здобуті на уроках спецкурсу з математики при розв’язуванні нестандартних задач. Залучати обдаровану молодь до інтелектуальних ігор.

Виховувати естетичні смаки, впевненість в собі, надати можливість передати свої почуття через виконання пісень. Виховувати культуру спілкування та культуру математичного мовлення.

Розвивати навички колективної творчої діяльності, вміння вести наукову дискусію, розвивати інтерес до світу математики, математичне мовлення, вміння швидко та правильно приймати відповідальні рішення, відстоювати власну позицію.

Форма проведення: командні змагання

Обладнання: тексти задач, протоколи членам журі.

Хід уроку

І. Організація класу. Привітання гостям.

Любі друзі, до нас в клас

Завітали гості щирі.

Привітайте ж в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Ми вам раді, гості любі,

І вітаєм щиро вас,

Та запрошуєм ласкаво

На урок в десятий клас

- Доброго дня, мої юні друзі, доброго дня всім, хто любить математику. За вікном – гарний сонячний день. І я хочу, щоб у ваших душах було сонячно. Я чекаю від вас активності, уважності, чітких відповідей та сміливих ідей.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

На олімпіадах різного рівня часто зустрічаються задачі із числом, що відповідає року їх проведення. Зараз на календарі 2011 рік. Протягом січня місяця ви брали участь в районному математичному конкурсі «Новорічний-2011», в кожній задачі якого число 2011 виступало головною дійовою особою.

Ви тоді розв’язували задачі для 10 класу. Але ж вам цікаво розв’язати задачі для інших класів. Минулого разу вам пропонувалося розв’язати окремі такі задачі. Зараз ви зможете запропонувати деякі з них своїм суперникам. На сьогоднішньому уроці на вас чекає цікава робота, яка дозволить вам творчо працювати над даним типом задач. Сьогодні ми проведемо з вами гру «Математичний бій». Він покаже, яка команда є згуртованішою, кмітливішою, розумнішою. Я дуже сподіваюся, що ця гра надихне вас на більш серйозне ставлення до математики.

Нагадую, що математичний бій – це змагання двох команд у розв’язуванні задач, в умінні подавати розв’язання біля дошки, перевіряти розв’язки інших учнів.

У грі беруть участь дві команди із своєрідними назвами «Льонюнам» (капітан Ладика Ольга) і команда «Намльоню» (капітан Ліщинський Руслан).

ІІІ. Теоретична розминка

Давайте згадаємо деякі цікаві властивості числа 2011, які можуть стати в нагоді під час підготовки до олімпіад чи конкурсів з математики.

  • Число 2011 є простим, тобто ділиться тільки на одиницю і на самого себе.

  • Його неможливо подати ні у вигляді суми, ні у вигляді різниці двох простих чисел.

  • У вигляді різниці квадратів число 2011 можна подати єдиним способом:

20112 = 10062 – 10052 .

* У вигляді суми двох квадратів його не можна подати. А у вигляді суми трьох квадратів воно подається чотирма способами

2011 = 292 + 272 +212 = 332 + 292 + 92 = 392 +212 +72 = 432 + 92 + 92 .

* Число 2011 неможливо подати у вигляді суми або різниці двох кубів.

ІV. Математичний бій

Нагадаємо схему проведення гри. Команди отримали однакові задачі. Для того щоб визначити, у якій послідовності команди будуть надавати розв’язки задач, команди робитимуть «виклики»: одна називає номер задачі, розв’язання якої вона бажає послухати, а інша повідомляє, чи прийнято виклик. Зазвичай команди по черзі викликають одна одну.

Якщо команда, яка отримала виклик, готова відповідати, то виставляє доповідача, а друга команда – опонента для перевірки розв’язання. Якщо команда відмовляється відповідати, то розв’язок задачі надає та команда, яка робила виклик.

Команда може відмовитися робити черговий виклик, якщо в неї не залишилося розв’язаних задач. Тоді інша команда набуває права прокоментувати розв’язання будь-яких задач, що залишилися нерозібраними.

Після кожного виступу я оцінюю команди як за доповідь, так і за опонентування. Заздалегідь оголошую, що кожна задача «коштує» 12 балів, які вчитель розподіляє між доповідачем і опонентом. Доповідачу і опоненту не дозволяється користуватися записаним розв’язанням. Доповідач і опонент відповідають біля дошки. Вони повинні відстоювати свою точку зору в культурній формі, не ображаючи свого суперника. Доповідач під час відповіді повинен грамотно і правильно будувати хід своїх думок. Опонент зобов’язаний чітко слідкувати за відповіддю і знаходити в ній прогалини або дрібні неточності. В ході доповіді опонент не має права заперечувати доповідачу, але може попросити його повторити незрозуміле місце.

Капітан відповідає за організацію розв’язування задач, підготовку доповідачів і опонентів, тактику проведення бою.

Конкурс капітанів

Капітанам пропонується досить просту задачу на кмітливість або уважність, у якій вимагається лише надати відповідь. Конкурс закінчується, якщо один із капітанів дає правильну відповідь або перемагає у грі. Якщо відповідь правильна, то капітан переміг, якщо неправильна, то переміг інший капітан. Капітан, який здобув перемогу, повідомляє, яка команда робитиме перший виклик.

Капітани, у бій!

Завдання: яким буде перше після 2011 ціле число з тією самою сумою цифр? (Відповідь: 2020).

Оголошується перший раунд. Капітан першої команди оголошує: «Ми викликаємо суперників на задачу №…… .Опонентом від нашої команди виступає …………………». Капітан другої команди, порадившись з командою, протягом 30 секунд називає доповідача на задану задачу.

(Проходить математичний бій.)

Юнак і дівчина виконують пісню «Задача».

Після останньої задачі слово надається журі. «За останній раунд команди набрали такі бали … . Наш математичний бій закінчився. Таким чином, перемогла команда …».

Сьогодні ми провели математичний бій. Говорять, що математика – найважчий і в той же час цікавий предмет. Але наші 10-класники завжди доповнюють «і улюблений предмет». Саме про це вони співають у своїй коронній пісні, яку залюбки виконують при кожній зустрічі з математикою. (пісня «Математику ми любимо»).

Підсумок уроку

Капітани роблять підсумки роботи в групах, учитель – класу в цілому. Робляться висновки, звертається увага на ті моменти, де учні помилялися, виставляються оцінки.

Всім учасникам дякуємо за участь, за цікаву і змістовну гру, бажаємо натхнення і подальших успіхів у вивченні математики.

Завдання додому (з коментуванням)

Задача. На столі лежить 2011 монет. Удвох грають таку гру: ходять по черзі і за хід перший гравець може взяти зі стола будь-яке непарне число монет від 1 до 99, а другий – будь-яке парне число монет від 2 до 100. Програє той, хто не зможе зробити хід.

Поясніть, хто виграє при правильній грі.

Розв’язання

Виграє перший. Його стратегія така: першим ходом він має взяти зі стола 91 монету. Кожним наступним ходом, якщо другий гравець бере х монет, то перший гравець повинен взяти 101 – х монет (він завжди це може зробити, оскільки, якщо х – парне число від 2 до 100, то 101 – х непарне число від 1 до 99).

Оскільки 2011 = 101 · 19 + 91 + 1, то через 19 таких «відповідей» після ходу першого на столі залишиться 1 монета і другий гравець не зможе зробити хід, тобто він програє.

Протокол математичного бою

виклику

задачі

Команда 1

Хто кого викликав

Команда 2

Журі

Прізвище

Бали

Прізвище

Бали

Бали

5

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Додатковий матеріал до уроку
  • Додано
    15.08.2018
  • Розділ
    Алгебра
  • Клас
    10 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    79
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    UT798109
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь