Сценарій туристичного походу «Ми – туристи»

Дошкілля

25.03.2020

863

43

0

Опис документу:
Сценарій туристичного походу «Ми – туристи» Ціль: Визвати позитивно емоційно - психологічний настрій і отримати запас бадьорості. Завдання: • Сприяти засвоєнню найпростішими туристичними вміннями та навичками , рухатися в колоні по одному на встановленій дистанції з рюкзаками; виконувати технічно грамотно різноманітні нескладні перешкоди: ходьба по купинах, підлізання під місток, ходьба по канату.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

.

Сценарій туристичного походу «Ми – туристи»

Ціль:

Визвати позитивно емоційно - психологічний настрій і отримати запас бадьорості.

Завдання:

• Сприяти засвоєнню найпростішими туристичними вміннями та навичками , рухатися в колоні по одному на встановленій дистанції з рюкзаками; виконувати технічно грамотно різноманітні нескладні

перешкоди: ходьба по купинах, підлізання під місток, ходьба по канату.

• Розвивати і збагачувати словниковий запас:

слова: турист, намет, казанок, рюкзак, компас, коврик;

похід, привал, збір, долати.

Удосконалювати вміння складати багаття («курінь " і " колодязь»)

Закріпити знання видів лісу (хвойні, листяні і змішані)і їх назви (діброва, березовий гай, сосновий бір, ялинник,).

Удосконалювати вміння орієнтуватися по карті.

• Виховувати допитливість,

• Дотримуватися правил безпечної поведінки під час ігор в природних умовах, використовуючи екологічні знаки. Стежити за чистотою галявини, не допускати засмічення лісу

* Дати алгоритм діям в надзвичайній ситуації ( загубився в лісі)

Попередня робота:

Бесіда з дітьми про туристів

Розгляд ілюстрацій про походи, мультфільму " Ох і Ах йдуть в похід»

Створення карти – маршруту

Повідомлення батькам про майбутній похід і необхідну екіпіровку дітей.

Повторення правил поведінки на природі.

Хід заходу:

- Діти ! Сьогодні я хочу запропонувати вам стати туристами.

- Ви згодні?

- А ви готові сьогодні йти в похід?

- У вас все є для походу?

- Ви всі одягнені як справжні туристи? (зручний одяг і взуття, головні убори , рюкзаки з провізією).

- На шляху нас чекає багато цікавого. Щоб подолати всі перешкоди, потрібно бути дружними, сміливими і сильними, обов'язково допомагати один одному, бути уважними, щоб не загубитися в дорозі і зуміти визначити шлях по карті.

Бажаю вам удачі і цікавих пригод.

Ось вам карта - вирушаємо в дорогу.

(розглядають карту, визначають, де перша зупинка)

Речівка туриста:

Вих.: Хто крокує з рюкзаком?

Всі: ми, туристи!

Вих.: Хто з нудьгою не знайомий?

Всі: ми туристи!

Вих.: Нас вперед ведуть…

Всі: Дороги! І звичайно наші ноги

Вих.: Наш девіз:

Всі: "завжди вперед!»

Вих.: Гей, малята

, Всі: рівний крок !

Вих.: Що турист бере в дорогу?

Всі: пісню, ложку і рюкзак»

Пункт маршруту «Переправа»

Пункт організований на фізкультурній ділянці, де заздалегідь викладаються купини, стоїть місток, натягнутий канат.

. – Діти ! Подивіться, ми, здається, потрапили на болотисту місцевість.

-Що ж робити?.

Адже нам обов'язково треба тут пройти.

Похід без труднощів не буває.

Потрібно вміти справлятися з ними так, щоб не завдати шкоди собі, іншим і навколишній природі.

Давайте спробуємо подолати першу перешкоду.

Вставайте всі за мною і по одному, один за одним пройдемо.

Тут потрібно бути уважним, обережним і не поспішати. (Вихователь показує, як долати смугу перешкод,

Діти по черзі стрибають по купинах, проходять по низькому містку, йдуть по канату.)

- Молодці! Всі впоралися! Вирушаємо далі.

Звіримося по карті, куди треба йти. (Діти звіряються з маршрутом )

(співають пісню)!

Пункт маршруту «Медуниця»

Даний пункт організований на галявинці, оточеній кущами, деревами.

На деревах розвішані екологічні знаки, що позначають правила поведінки на природі.

(під вікнами фіз. залу)

Медуниця:: Здрастуйте, малята ! Мої друзі – рослини і тварини – не можуть говорити і захистити себе.

Коли люди йдуть в ліс, вони не хочуть завдавати нікому шкоди, але, самі того не бажаючи, заподіюють біль природі.

Щоб цього не сталося, потрібно знати, що в лісі можна робити, а чого не можна.

-Як ви думаєте, що в лісі можна робити?

-А чого робити не слід? (припущення дітей)

-Як ви думаєте, а як можна розповісти людям про правила поведінки? (підвести до того, що можна зробити знаки)

- Ось які знаки є у мене, спробуйте здогадатися, що вони означають. (розглядають і обговорюють)

Ліс – це царство ніжного світанку,

Сяйво сосен дивних і беріз.

Не роби деревам й квітам ранки,

Не ламай гілок, як входиш в ліс.

Візьми компас і, звичайно, карти,

Щоб не заблукати у пітьмі.

Руйнувати гнізд пташок не варто,

Особливо, як вони малі.

Загаси багаття, не рви трави,

Забери з собою все сміття.

І ліси чарівно й золотаво

Випірнуть з людського забуття.

Медуниця: які б ви ще намалювали знаки для людей, які не знають, як потрібно себе вести на природі? (припущення дітей).

-У мене є заготовки: Перша – знак який забороняє, а друга – знак який попереджує.(по 2-3 заготовки кожного)

-Подумайте і спробуйте намалювати знаки, які б ви хотіли ще зробити.

(Діти створюють нові знаки. В ході малювання знаків, йде обговорення, для якої мети потрібен цей знак, і що треба робити, побачивши такий знак).

Молодці! Пам'ятайте ці правила, і тоді природа буде завжди вам рада.

- Подивіться кругом.

Як тут красиво!

Це моє лісове царство.

- Який буває ліс?(бесіда з дітьми про види лісу)

-Які ви розумні.

- Все знаєте, а гратись ви любите? Тоді починаємо!

Гра «Назви дерево»

Мета: закріпити знання про хвойні і листяні дерева.

Хід: діти йдуть в колі і кажуть слова:

«Як у лісі у лісочку оживають всі листочки,

Всі дерева тут стоять, про щось вони гомонять .

Покрутились, покрутились і в ....(дерево перетворились !)»

Вихователь називає вид дерева. (хвойне або листяне)потім йде і запитує:» яке ти дерево? " діти називають назву дерева.

-Молодці , діти! Мене чекають лісові справи.

Треба оглянути свої володіння.

- А вам щасливої дороги!

- Дякую тобі медунка.

А нам пора вирушати в дорогу.

Нас чекають нові пригоди. Звіряємося з маршрутом.

З речівкою кроком руш

Пункт маршруту " незвичайна галявина»

Даний пункт розташований на відкритому майданчику,

на якому є намет і лежать гілочки, дрова для багаття.

-Ось діти ми і прийшли на кінцевий пункт нашого маршруту.

Подивіться, тут є намет.

-А як ви думаєте, для чого він потрібний ?

-І в якому місці його потрібно ставити?(відповіді дітей)

- Правильно ,

Якщо похід триває кілька днів – без намету не обійтися!

Він стане Вашим тимчасовим будинком в лісі.

Захистить від комах і зігріє.

Справжній турист вміє правильно збирати і розбирати намет, знає, що ставити її потрібно на височині, обов'язково на сухому місці.

Якщо неподалік є суха трава – потрібно покласти її на місце, де буде стояти намет, щоб було тепліше і м'якше спати.

А як ви думаєте, що повинно знаходитися всередині намету? (Відповіді дітей)

- Там повинні знаходитися туристичні (килимки) і спальні мішки. (Розгляд з поясненням).

- Коли туристи ночують в прохолодну погоду, найтепліше вони укутують ноги, оскільки вважається, що якщо ноги будуть в теплі, то і все тіло не замерзне.

А тепер давайте підійдемо до намету і подивимося, хто нас там чекає. (підходять, з намету виходить Лісовик)

Лісовик: Здрастуйте, дітлахи!

З чим завітали? (Ми в похід вирушили, щоб дізнатися багато цікавого)

Лісовик: А ви знаєте, що в похід потрібно брати? (відповіді дітей)

- А давайте-но, ми зараз це і перевіримо.

- Згодні? Тоді діліться на дві команди.

. Гра «Що візьмемо з собою в похід»

Мета: Закріпити знання дітей про те, що потрібно брати з собою в похід.

У декількох метрах на ковдрах розкладені різні предмети: свисток, ліхтарик, компас, пляшка з водою, кружка, ложка, чашка, фотоапарат, продукти, карта, спальний мішок, туристичні коврики(каремати), спортивні гантелі, конструктор і т. д.. Діти по черзі підбігають до них, вибирають необхідний для походу предмет, повертаються з ним. По закінченні гри Лісовик разом з вихователем перевіряють правильність виконання завдання, уточнюють , для чого потрібен той чи інший предмет.)

Лісовик: молодці діти !

Це Ви знаєте.

-А от скажіть мені, що ви будете робити, якщо в лісі заблукаєте?

Ваші дії. (відповіді дітей)

- Перш за все не слід боятися.

Страх – поганий помічник.

Треба дати про себе знати, але постійно і довго кричати не треба – швидко втомишся.

Тому в похід потрібно брати з собою свисток. Свистіти набагато простіше, ніж кричати «ау».

- Якщо обійняти вподобане дерево, воно допоможе заспокоїться

- Добре, якщо дерево буде стояти на галявині, а не в гущавині лісу.

Адже так простіше побачити того хто загубився.

Потрібно, щоб тебе було і видно і чути.

-Для цього потрібно залишати стрілки з гілок, викладати на галявині великий хрест, щоб його могли побачити з літака. Якщо побачили в небі вертоліт, потрібно бігати по галявині, так вас легше побачити з вертольота.

- Щоб не замерзнути, потрібно набрати сухої трави, нарвати ялинових гілок. На них можна сидіти і лежати.

-Головне пам'ятати, що того хто загубився будуть шукати, поки не знайдуть.

В такій ситуації не треба боятися чужих людей, можливо, вони допомагають вас шукати. Потрібно підійти до них і сказати, що загубилися. Всі запам'ятали? (пропонує уявити, що діти загубилися і показати свої дії)

Гра: «Я загубився»

Мета: Закріпити алгоритм дії в надзвичайній ситуації.

- Молодці! А найголовніше в поході бути уважним, не відволікатися, не відставати і тоді точно не загубишся.

-Ми сьогодні нікого не загубили? (Діти дивляться)

-Ну, раз все на місці, тоді давайте попрощаємося з Лісовиком, ось на цій галявині розстелемо наші покривала, сядемо кружечком, зробимо багаття з полін, дістанемо свої припаси і відпочинемо.

-А потім можна буде і пограти.

- Скажіть, а яке багаття ми зараз будемо робити. (»Курінь", тому що він потрібен для розігріву їжі і тепла)

- А які ще види багать Ви знаєте? («колодязь»)

-Для чого він потрібен?

-А як правильно розвести вогнище (Прибрати верхній шар дерну, покласти сухої трави або гілочок, а зверху викладаємо з полін курінь).

- Сьогодні в поході найуважніший був.... , він і буде викладати багаття, а допоможуть йому (їй) 2 друга (подружки), яких він (вона) вибере сам.

Практичне завдання: «викладаємо багаття» (Діти влаштовуються на привал, їдять,

Після привалу прибравши після себе сміття к пакети з піснею вирушаємо в дитячий садок

• Після привалу за собою не забуваємо прибирати, сміття в пакет і з собою. З піснями повертаємося в дитячий сад.Після привалу все за собою не забуваємо прибирати, сміття в пакет і з собою. З піснями повертаємося в дитячий сад.Після привалу все за собою не забуваємо прибирати, сміття в пакет і з собою. З піснями повертаємося в дитячий сад.Після привалу все за собою не забуваємо прибирати, сміття в пакет і з собою. З піснями повертаємося в дитячий сад.Начало формы

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.