Сценарій свята "Українські вечорниці"

Опис документу:
Розширити знання учнів про календарно-обрядові свята України; відтворити обряд проведення вечорниць і показати його красу; прищеплювати інтерес до історії, культури, традицій і звичаїв українського народу; вдосконалювати мовну культуру учнів; виховувати почуття патріотизму, шанобливе ставлення до історичного минулого.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Широківська середня загальноосвітня школа №1

Сценарій свята

Підготувала:

Вчитель Малишко О.А.

смт Широке

(Грає весело українська музика)

1й учень:

Є у селищі у нас

Дружний і веселий 4-Б клас.

В першій школі вчиться

І проводить вечорниці.

2й учень:

Дорогих гостей стрічаєм

Круглим пишним короваєм

З рушником берем таріль

Коровай кладем на стіл.

3й учень:

Шанобливо хліб підносим

І, вклонившись, щиро просим:

Любий гостю наш, приймай,

Дружби символ – коровай.

4й учень:

Гей, на наших вечорницях

Хто сумний – розвеселиться!

Співи, танці, небилиці –

Гарні будуть вечорниці.

Солоха:

Я вибачте, хвилююсь трохи

(Усміхається)

Моє імя Солоха.

Я господиня цієї хати,

Бажаю всіх вас привітати

Зі святом веселим

В гостинній нашій оселі.

Солоха (Дивиться у вікно)

Щось не йдуть дівчата, вже б і пора.

І надворі стемніло, а їх нема і нема.

Поспішайте, дівчатонька,

Все приготувати,

Бо вже час вечорниці

Всім нам починати.

Ось наліпим вареників

Біленьких, смачненьких

Та й запросим до нас в гості

Хлопчиків гарненьких.

(У дворі хтось стукає. Співаючи пісню «Ой на горі два дубки» (1 куплет) заходять дівчата в народному одязі)

Дівчата: Добрий вечір вашій хаті!

Господиня: І вам вечір добрий! Я вже зачекалась на вас. Так сумно самій сидіти. А

прийдете, заспіваєте, засмієтеся, і моє серце веселішає.

А пиріжків ви принесли?

1-а дівчина: Звичайно, звичайно!

Пиріжків напекли із маком,

із сиром, із квасолею, із картоплею

та капустою. Який хочеш вибирай!

А крім того, у мене є ще для

хлопців пиріжок із «сюрпризом»!

2-а дівчина: Ой, коли ж той вечір буде,

Що багато хлопців буде?

І великих, і малих

І розумних, і багатих

Буде з кого вибирати.

3-а дівчина: Може, вони не прийдуть?

УСІ: Прийдуть, прийдуть!!!

4-а дівчина: Дівчата, давай заспіваємо «А мій милий, вареничків хоче».

УСІ: Давайте заспіваємо!

(Дівчата починають співати:

А мій милий вареничків хоче,

А мій милий вареничків хоче.

Навари милая, навари милая,

Навари уха-ха, моя чорнобривая.)

Чути пісню хлопців. Продовжують співати:

«Навари милая, навари милая,

Навари уха-ха, моя чорнобривая».

Хлопці: Пустіть до хати!

Дівчата: Добре співали, ну спасибі за те, що перестали.

Дівчина: Ага, вони в одному кінці села заспівають, а в другому луна піде.

Дівчина: Ото ж бо, бачить лисиця, де можна поживитися!

Хлопець: Дівчатам балакать, як дурному з гори котиться.

Дівчина: Дурному дурне і сниться!

Хлопець: Ой-ой-ой! Торохтіла сорока, як діжка з горохом!

Хлопець: Вихвалялася кума, що пироги пекла, бо й ворота в тісті.

Дівчата (разом): Тринди-ринди з маком борщ.

Дівчина: Наговорили на осиці кислиці, а на вербі груш.

Дівчина: Хлопці, нащо вам музики, коли у вас довгі язики?

Хлопці: Їм кажеш – ячмінь, а вони тобі – гречка.

Хлопець: Нехай буде і гречка, аби не суперечка. згода, дівчата?

Дівчата: Та вже згода!

Хлопці: Досить жартувати! Нумо веселої співати!

(Пісня дівчаток 8-Б класу)

Господиня Солоха:

- Ой, які ж у нас хлопці!, Грамотні, видающі і на всі діла тямущі.

1-й хлопець: Мене звати Степаном, хазяйський син.

Багатий. Маю дві курки.

Одна, правда, сліпа на одне око,

друга не несеться, зате бачить добре.

Маю землі видимо – невидимо,

Скільки не дивися і не придивляйся –

не побачиш. А що вже худоби!

І жуки, і гусінь, і мухи, а що вже

комарів – світу білого не видно!

Господиня: Не хочуть тебе дівчата

Вони хочуть мати чоловіка роботящого.

2-й хлопець (Гриць):

Чим я не жених?

Може, й не зовсім гарний, та роботящий.

Вже як за щось візьмусь,

то й за вуха не відтягнеш.

Спати можу до обіду,

а що вже обідати люблю!

Обідав би до самої вечері,

вечеряв би до сніданку.

Виберете мене – горя не знатимете.

Дівчата: Не треба нам такого «роботящого»

Ми хочемо гарного та розумного!

3-й хлопець: А мама кажуть, що я

такий гарний, як місяць,

а розумний, як пять писарів укупі.

Мені б таку жінку, як я.

А то візьму гіршу, люди сміятимуться.

Ти не дивись, що я такий замурзаний.

Ти мене вмий, причеши, і можна під вінець.

А цілуватися – то я готов і зараз.

Хлопець: Що, красунечки – дівчата, гру не хочете пограти?

Дівчата: Знаєм ми, та гра така, як і ви – гидка, бридка.

Хлопці: Ви спочатку подивіться,

а тоді уже сваріться.

(Заносять довгу палицю, на якій нанизані бублики)

Хлопець: Ви повинні так зробити,

Щоб бублика надкусити,

Та руками не торкатись,

Бо почнемо ми брикатись.

(Двоє хлопців тримають палицю з бубликами. Дівчата надкушують бублики, кожна по черзі. Хто надкусить бублик, того чекають щастя і вдача.)

Дівчина: Танцюристи – черевики,

Самі чують де музики.

Самі в коло ідуть,

Наші ніжки несуть.

2-а дівчина: А я взую черевички,

Підмалюю личко.

І вам пісню заспіваю,

Про ті черевички.

(Пісня «Черевички»)

Дівчина: Хлопці, дівчата. Дивіться, наш Грицько заснув!

Дівчата: То вставай же Грицю, до роботи!

Гриць: Оце треба було так горлати?

Не дали мені й поспати!

Солоха (сміється):

Всі знають, що ти ледачий.

Ти не змінився, Гриць я бачу

Отож, серденько моє,

І пісня – жарт про тебе є.

Гриць: Яка пісня?

Солоха (звертається до глядачів):

А давайте нагадаємо цю пісню.

Пісня «Грицю-Грицю»

(Хлопці та дівчата стають у два кола: зовнішній – дівчата, внутрішній – хлопчики)

Грицю, Грицю до роботи

(Йдуть уперед, подаючи руки хлопчикам і тягнуть їх до роботи)

В Гриця порвані чоботи.

(Ставлять то ліву, то праву ногу вперед на каблук, показуючи на них руками.)

Грицю, Грицю, врубай дров!

(Імітують рубання дров)

Кахи, кахи, нездоров!

(Вдають, що кашляють, тримаються рукою за голову).

Грицю, Грицю, молотити!

(Смикають хлопчиків за рукав, виконують рух молотьби).

Гриць не здужає робити.

(Присідають, тримаються за живіт.)

Грицю, Грицю до телят!

(Звуть махаючи рукою.)

В Гриця ніженьки болять.

(Присідають, не рухаючись із місця.)

Грицю, Грицю роби хліб.

(Імітують, що місять тісто.)

Кахи, кахи, щось охрип.

(Імітують кашель, тримаючись за горло.)

Грицю, Грицю, ходи їсти!

(Імітують, що їдять ложкою.)

Гриць (сміється): Знаю, знаю! Я казав,

щоб мені дали місце

до столу сісти!

(Усі сміються)

Солоха: Грицю, ти нас дуже всіх здивуєш,

Якщо зараз затанцюєш.

Гриць: А чому б не танцювати?

Вечорниці – гарне свято.

(Бере бубон)

В бубон буду грать гучніше,

Щоб танок був веселіше.

(Виконується «Танок Гриця з бубоном»)

Солоха: Народ наш дуже любить жарти,

То ж давайте і ми пожартуємо.

***

  • Миколо, чому ти два дні не приходив до школи?

  • Та я позавчора йшов через річку,

Крізь лід провалився в холодну водичку.

Весь день після того лежав і хворів,

А мама аж двох привела лікарів.

  • То ж позавчора було. А де був учора?

  • А вчора якраз біля вашого двору,

У школу йдучі, я з лікарем зустрівся,

Ну, думаю, вчитель наш теж провалився.

***

  • А якщо ти йдеш по вулиці й бачиш гарний сад, а в ньому багато груш і яблук, що думаєш про господаря?

  • Чи має він собаку!

***

Сторож упіймав хлопчика, який крав яблука.

  • Негіднику! – кричить сторож, - а я тебе зараз навчу, як красти!!!

  • Навчіть, а то мене вже втретє ловлять.

***

Що таке байка?

  • А це коли тварини, ну наприклад осел і баран, розмовляють так, як оце ми з

тобою.

***

Швидше збирайся, а то запізнишся до школи.

- Нічого, школа відчинена цілий день.

1-й хлопець: Що ж, пожартували й досить

Мій живіт вже їсти просить.

Калита ж у вас прекрасна,

І румяна, й пишна, й ясна.

Потрудилися не марно.

Хто ж так випік її гарно?

Хто зерна намолотив,

І тістечко замісив?

Солоха: Є в нас дівчина хороша

І румяна і пригожа.

Дуже любить танцювати,

Не встигає й спочивати.

(Дівчата виконують укр. нар. пісню «Явдошка». У кінці пісні дівчина виходить з калитою наперед)

Хлопець Опанас:

То тебе Явдошка звати?

Як таку не покохати?

І весела, й жартівлива,

У роботі, не лінива.

Мене ж кличуть Опанас.

Дівчина Явдошка:

Це ти в пана свині пас?

Йшов Панас, впав у квас,

Перекинув діжку, замурзав доріжку,

Узяв підводу, пішов по воду,

На горі спіткнувся, на дуб навернувся.

Чи так, чи не так, чи ти ледар, чи дивак.

Все про тебе знаємо, пісню заспіваємо

(Дівчата виконують нар. пісню «Жив був дивак»)

Хлопець Опанас:

Годі з мене насміхатись,

Час вже справою займатись.

Я не ледар, не дивак,

І доведу, що це не так.

Дівчина:

Що ж панасе доведи,

Покусай-но калити.

1-а дівчина бере калиту, виходить на середину залу і говорить:

Ой калита, калита

Із чого ти вилита?

2-а дівчина: Ой я з жита сповита,

Ой я сонцем налита,

Для красного цвіту

По білому світу.

(Дівчата беруть калиту, привязують до неї червону стрічку, яку протягують через кільце в стелі.

Призначають до калити вартового хлопчика і дають йому другий кінець стрічки. Це пан Калитинський. Йому також дають великого квача з чорної тканини, начебто намащеного сажею).

Солоха: А наша Калита та смачна, смачна.

Йди до неї, кусай її ззаду чи спереду.

Йди до неї, кусай її, сторожа не бійся,

Кусай, кусай калиту, але не засмійся.

Йди до неї, кусай її і назад вертайся,

А як вдало і відкусиш пари сподівайся.

Хлопець: Я, пан Калитинський

прошу пана Коцюбинського калиту кусати!

(Хлопець – Опанас бере коцюбу поміж ноги і підїжджає, мов на коні до вартового. Між ними відбувається розмова).

  • Добрий вечір пане Калитинський!

  • Доброго здоровя пане Коцюбинський! Куди Їдете?

  • Їду калиту кусати!

  • А я буду по писку писати!

  • А я вкушу!

  • А я впишу!

(Сперечаючись, пан Калитинський, намагається розсмішити противника – жартує, сміється, пританцьовує, розповідає смішне. Присутні можуть допомагати йому).

Гра продовжується

Калитинський: Добрий вечір!

Хлопець: Добрий вечір!

Калитинський: Куди йдеш?

Хлопець: З верха хати калиту кусати!

Калитинський: Давай, але не забувай, що я буду по зубах писати.

(Кого пописали той платить викуп - фанти)

Хлопець: А наша калита

Нам набила живота

А тепер ми її зїли

І за паром полетіли.

Пісня Солохи

Наше свято «Вечорниці»

Відбулось, як жартівниці

Залюбки потанцювали

поспівали і пограли

П-в

Гоп! Гоп! Веселе свято!

Ще й вареників багато.

«Вечорниці» ж бо такі –

І веселі, й гомінкі

Дещо ми тут пригадали

І в «смішинках» побували

Побажаємо завзято

«Хай весь рік це буде свято!»

П-в

Гоп! Гоп! Веселе свято!

Ще й вареників багато.

«Вечорниці» ж бо такі –

І веселі, й гомінкі

Дівчина виходить із макітрою вареників

Солоха: Милі гості прошу сісти,

Вареники будем їсти.

Вареники не погані

Вареники у сметані

Дівчина: В кожній хаті на Вкраїні

Вареники варять нині

Вареники не погані

Вареники у сметані.

Дівчина: Вас чекають у макітрі

вареники дуже ситні –

Білолиці, круглолиці,

із добірної пшениці.

Дівчина: Покуштуйте, просим щиро,

вареники наші з сиром.

Вареники не погані

Вареники у сметані.

(Діти ставлять на столи вареники, пиріжки, узвар і т.д. під пісню «І в вас, і в нас хай буде гаразд»)

Скільки б не співали, а кінчати час,

Кращі побажання ви прийміть від нас

П-в

І в вас, і в нас хай буде гаразд,

Щоб ви і ми щасливі були.

Хай біда і горе обмине ваш дім,

Доброго здоров’я зичим вам усім.

П-в

Прощавайте, друзі, вам низький поклін

Щастя вам бажаєм всі ми як один

П-в

І в вас, і в нас хай буде гаразд,

Щоб ви і ми щасливі були.

15

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
3
міс.
2
2
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!