Сценарій новорічної театралізованої казки – лялькової вистави «Жив був Пес»

Опис документу:
Всім нам надзвичайно подобається мульфільм "Жив був Пес". Та якось надійшла нагода при створенні ляльок з пластмаси, тканини, сентипону (автором яких була Ободовська Н.В.), написати сценарій до німого мультфільму. Бачили б ви як діти, третьокласники, грали кожен свою роль, розучували слова. Показ казки здійснив фурор. Діти навчалися аматорській справі грати ляльками, змінювати голос , виробляти силу голосу, професійній дикції, створювати декорації до казки, навчалися створювати такі ляльки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Сценарій новорічної театралізованої казки – лялькової вистави «Жив був Пес»

Національно - культурне відродження України передбачає зростання ролі процесу виховання підростаючого покоління на основі народних традицій, народної культури, оволодіння технікою народних ремесел.

В 2016 році з вересня місяця створений на базі Підлісненського НВК гурток «Модулювання іграшок та сувенірів». Мною , Шевченко Ларисою Григорівною передбачене і сплановане календарне планування занять в гуртку. Найбільше уваги на заняттях гуртка я приділила створенню своїми руками витворів мистецтва, а саме народної іграшки – ляльки – мотанки. Переглянуто багато літератури, законспектовано багато технік виконання ляльки – мотанки. Але при створенні власноруч неповторного витвору творчості та наполегливості вносиш у виготовлення ляльки власне бачення, власні викрої, власне створення окремих деталей, які удосконалюють завершений вигляд виробу. Спільно з Ободовською Наталією Василівною, яка працює нині в школі, веде гурток «Оригамі» ми передивилися багато літератури та інтернет – ресурсів при використанні різних технік виготовлення іграшки з підручних матеріалів, а саме пластмасових пляшок, різної тканини, тісьми, штучних матеріалів і інше. Але при створенні іграшок народного ремесла вносили власне бачення, придумували , вигадували, вдосконалювали спільно з дітьми. На сьогодні ми маємо багато створених власноруч виробів, і кожен виріб, кожна лялька – це мистецька стежина зростань, завершень, неповторних елементів, продуманих частин одягу, що розкриває традиції народу різних регіонів України, в кожну ляльку з пластмаси вносили гумористичне представлення образу, тому ,що, як не нашому, українському народу, властиве бачення життєвих ситуацій у гумористичному жанрі «бачити життя веселим, багатим на жарти, сміх…»

У школі в нинішньому році вся виховна робота спланована у вигляді проектів національно - патріотичного виховання. Проходять цікаво виховні заходи, захисти традиційних надбань ремесел наших батьків. Саме на одному із заходів, а саме виставки народного ремесла дітей та їхніх батьків, ми представляли захист у вигляді вистави «Жив – був Пес». Красива декорація українського села в шістдесяті роки, гарні ляльки, добре продуманий сценарій, віршований твір (автор Шевченко Лариса Григорівна) залишили глядачів, а саме, батьків, бабусь, дідусів, учнів школи, гостей, не байдужими. Та що там говорити. Я пропоную до вашої уваги новорічний аспект сценарію – вистави до відомого мультфільму «Жив – був Пес».

Мета створення лялькового театру:формування компетентностей особистості засобами народної іграшки, звичаїв та традицій українського народу.

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

  1. Пізнавальної , що забезпечує ознайомлення з поняттями та знаннями, які стосуються народної творчості.

  2. Практичної, що сприяє оволодінню навичками виготовлення виробів народних ремесел.

  3. Творчої, що забезпечує формування творчих здібностей, вміння декламувати, передавати голосом характер персонажа, вміння грати акторську партію, бути акторами на сцені.

  4. Соціальної, що сприяє вихованню дбайливого, шанобливого ставлення до народних традицій, національної свідомості, формування естетичного смаку, популяризації народних ремесел, звичаїв українського народу, його самобутності.

До сценарію. Всі дії, що висвітлюються протягом гри ляльками, показуються, програються. Ведуча – тітка Ганнуся.

Ведуча. Ми вам казочку розкажем,

Та ляльками все покажем.

Якось раз, в однім селі

Жив – був Пес в одній сімї.

(Собача буда, лежить старенький Пес)

Та стареньким був Бровко,

Він байдужим став давно:

(Крадії з мішками на спині прокрадаються до хліва, щось беруть, метушаться і тікають)

Влізли в двір наш крадії,

Винесли з хліва мішки.

А наш Пес усе дріма,

До них діла та й нема.

(На пліт залізає кіт Мурко)

Ось заліз на тин Мурко,-

Не прогнав його Бровко –

З переляку десь подався,

Ніби з цепу він зірвався.

В господарки молоко

Перелив з – під ніг Бровко.

Та й прогнали його з двору.

Не служив він цьому дому.

(Ліс, дерева, пеньок,

на якому сидить Бровко)

В лісі наш герой сидить:

Бровко: Не годиться гав ловить!

Ведуча.

Їсти хоче – тиша мертва,

Щось зловити – в лісі смеркне.

Йому вовк тут нагодився,

До друзяки нахилився.

(Собака щось шепче на вухо Вовкові)

Вовк. Що? Ага! Я зрозумів.

Ведуча. Річ толкову псу повів:

Вовк .

Підуть в поле хазяйни,

Покладуть дитя вони.

Я до нього підкрадуся,

Й ніби вкрасти соберуся.

Ти ж на мене нападаєш,

Гризеш, лаєшся, кусаєш…

Я ж дитя тобі віддам,

Сам у ліс свій слід подам,-

От тоді ти заживеш,

Скрізь тобі пошана й честь.

(Звучить українська народна пісня «Люблю Гриця молодця»)

Ведучий.

Пішли в поле косить сіно,

Посадили дитя миле.

Гралось, бавилось маля,

Та куса його оса.

(Підлітає оса, куса дитя, воно плаче)

А воно як закричить,

Що аж серденько болить.

Вовк цю мить зловив мерщій,

Та з дитятком у кущі,

А собака тут – як тут,

Гризе вовчика за чуб,

Та дитятко відбирає,

Господарям повертає.

Дід. Ну ж і пес наш молодець!

Баба. Скрізь йому пошана й честь!

Ведуча.

Як раніш, жилось Бровку,

Дякуючи лиш Сірку.

Вже й зима прийшла в село,

Скрізь повсюдно замело.

(Село запорошується снігом, виє завірюха)

Взимку тут, у селах, тихо,

Молодь лиш гуляє лихо.

(Звучить українська народна пісня – продовження «Люблю Гриця молодця», іде молодь)

Ведуча.

Вже й забув Бровко про Вовка (пауза)

Та про нього тут промовка.

До Вовка Бровко примчав,

Й на весіллячко позвав.

Собака. На весіллі є що їсти,

І попити, й розповісти.

Ведуча. Та не встиг Бровко й сказать,

Як тут слід Вовка й пропав.

(Хата. Тин. Лежить Бровко)

Жінка. Чоловіче, милий друже,

Подивись, Бровко нездужа?

Чоловік. Наш Бровко герой!

Жінка. Овва!

Чоловік. Наше спас мале дитя.

Кинь, хай кісточку смакує,

Та ще краще двір пильнує.

Жінка. Кинула. Ходім у хату,

Бо на завтра справ багато.

В Новий рік весілля в доньки.

Зять бравенький в нас, нівроку.

(Звучать «Троїсті музики», всі танцюють, наречений, наречена, гості)

Наречена. Ох, втомились мої ніжки,

Ніби у конячих віжках.

Трішки відпочину, ох!

Відпочинемо удвох?

Ведуча. Ось весілля розгулялось,

Всім співалось, танцювалось.

Тут – як тут, й вовк під столом,-

Трима кістку вверх ребром,

Та сосиски наминає,

Їх компотом запиває.

Бровко. Ну, смачненько ти поїв?

Може ще й сосиски б з’їв?

Їж, мій вовчику, їж, їж!

Вовк. Лопне в мене мій живіт!

(Звучить пісня «Ой там, на горі», гості співають за столом)

Вовк. Счас спою – Ведуча. Сірко сказав.

Та й свій голос він подав:Сірко. У-у-у!

Як завив він під столом…

Наречена – у вікно,

А жених як закричить:

Жених . Заболіло серце вмить!

Ведуча. Гості з хати, та тікати.

Пес вовка взяв проганяти.

(Звучать «Троїсті музики»)

Ведуча. Всі вернулись, та гуляти.

Новий рік давай стрічати.

(Виставляється ялинка, сніговичок)

Дід Мороз. Із весіллям. З Новим роком!

Снігурка. Хай погане пройде боком!

Дід Мороз. Все хороше сімї новій!

Снігурка. Молодятам – лиш здоров’я!

Всі лялькові герої. В Новий рік, у новий час

Ми вітаємо всіх вас!

(Звучить «Ой там, на горі»)

(Вечір, тин. Іде сніг.)

Вовк. Якщо що? Приходь, мій друже,

Я до тебе небайдужий.

Ну пока. Вже ж Новий рік!

Так наївсь за весь свій вік.

Ведуча. Та й подався вовк у ліс.

А Бровко в будку заліз.

(Виходять із – за куліс діти з ляльками, роблять реверанс)

Всі. В Новий рік, у новий час

Всіх віта наш дружній клас.

(Знову звучить уривок пісні «Ой там, на горі»)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00