і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Сценарій конкурсної програми "У глиб народної мудрості"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Сценарій конкурсної програми

Мета: познайомити учнів з багатством усної народної творчості в жанрах приказки та прислів'я, поглибити знання учнів з рідної мови,- виховувати любов до українського фольклору.

Обладнання: аудіозапис української народної музики, три столи і по шість стільців, картки із запитаннями до конкурсів.

Ведуча 1. Привіт, друзі!

Ведуча 2. Вітаємо вас на нашій конкурсній програмі «У глиб народної мудрості»

Ведуча 1. «Приказка — квітка, а прислів'я — ягідка». Гарно, мудро, а головне — влучно сказано. Саме так опоетизував український народ ці два дивовижні жанри ,усної творчості.

Ведуча 2. І правда, чи не дивно, що в коротенькому народному вислові вмістилися така глибина думки та мудрість, що письменникові для їхнього розкриття знадобилося б написати цілий твір? Прикладів щодо цього в літературі чимало

Ведуча 1. Прислів'ями та приказками багата мова будь - якого народу. На будь-яку тему, будь-який життєвий випадок народ має приказку чи прислів'я, і не одну.

х доволі багато, адже «що не сільце, то своє слівце». Мабуть, саме тому вони завжди були і є найулюбленішими фольклорними жанрами.

Ведуча 2. Тож і сьогоднішня конкурсна програма буде присвячена цим перлинам народної мудрості — приказці та прислів'ю. А братимуть участь у грі три команди. Давайте привітаємо їх оплесками.

(Звучить весела народна музика. Команди виходять наперед, ведучі по черзі називають команди та гравців (ім'я та прізвище кожного)).

Ведуча 2. А оцінюватиме сьогоднішню гру авторитетне журі. Вітаємо і його.

(Звучить весела музика. Члени журі виходять наперед, ведучі по черзі представляють кожного із них. Журі займає свої місця.)

Ведуча 1. Тепер, коли ми коротенько представили всіх учасників гри, гадаю, час і самим учасникам докладніше розповісти про себе.

Ведуча 2. Звичайно, ми маємо на увазі гравців. Тож оголошуємо перший конкурс — «Знайомство».

Журі оцінює конкурс за п'ятибальною системою.

(Обидві команди по черзі представляють глядачам та журі свої назви, девіз (приказку) та емблему. Капітани команд мають пояснити зміст девізу.)

Ведуча 1. Хто хоче розмовляти,

Той має вимовляти

Все правильно і вміло,

Щоб ми вас зрозуміли.

Ведуча 2. Цим коротеньким віршиком і розпочнемо другий конкурс — «Розминку». Щоб перемогти в ньому, гравці мають довести, що добре знаються на скоромовках.

Ведуча 1. Скоромовки — це забавка, весела та жартівлива, до того ж ще й дуже корисна. Граючи у скоромовки, можна навчитися чітко вимовляти звуки. А це так важливо для правильної вимови.

Ведуча 2. Кожна команда отримує аркуш паперу, на якому написано скоромовку. Завдання конкурсу: двоє гравців від кожної команди мають тричі вимовити скоромовку, чітко і без помилок. На підготовку гравцям відводять дві хвилини. Журі оцінює конкурс за чотирибальною системою.

Скоромовка для команди № 1:

Босий хлопець сіно косить,

Роса росить ноги босі.

Скоромовка для команди № 2:

Семен сіно віз — не довіз,

Лишив сани, узяв віз.

Скоромовка для команди № 3:

Бабин біб зацвів у дощ,

Буде бабі біб у борщ.

(Під час виступу команд ведучі спостерігають за часом, щоб визначити, яка команда виконає завдання швидше (за це вона отримує додатковий бал).

Ведуча 2. Ми добре знаємо, що прислів'я багато чого навчають нас. Але для того, щоб скористатися порадою, яку дає народна мудрість, потрібно «розкодувати» її.

Ведуча 1. Тобто пояснити зміст прислів'я.

Третій конкурс — «Поясни зміст вислову» — перевірить, чи вміють гравці команд розпізнавати приховану суть вислову.

(Завдання конкурсу — команди мають пояснити зміст висловів. На роздуми та обговорення командам відводиться три хвилини.)

Ведуча 2. Журі оцінює конкурс за чотирибальною системою.

Прислів'я для команди № 1:

  1. У ніч найтемнішу про сонце пам'ятай.

(Навіть у найскрутнішу годину сподівайся на краще, будь оптимістом.)

  1. Недбалий пастух вовка годує.

(Хто не береже свого майна, привертає до себе злодіїв.)

Прислів'я для команди № 2:

1.Не зігнешся до землі, то й гриба не знайдеш.

(Щоб отримати навіть невелику користь, слід докласти зусилля.)

2.Натягай вітрила, поки вітер віє. (Роби справу вчасно, коли у ній є потреба.)

Прислів'я для команди № 3:

1.Вари воду — буде вода, всип круп — каша буде. (Працюватимеш недбало — час марно спливе, докладеш старання — вийде користь.)

2. Краще синиця у руках, ніж журавель у небі

(Краще тішитись чимось маленьким, але реальним, ніж мріяти про недосяжне)

Ведуча 1. Найвищий бал – 4.

Ведуча 2. Четвертий конкурс«Аукціон приказок та прислів'їв».

Розігрується 3 бали.Кожна команда зараз вибере собі тему, на яку буде називати прислів’я:

  • праця,

  • книга,

  • родинні стосунки.

Кожна команда має одну хвилину, протягом якої гравці по-порядку називають прислів'я на вибрану тему.

Найбільша кількість прислів'їв-3бали,

Середня кількість-2бали,

Найменша кількість-1бал.

(Наприклад, прислів'я та приказки на тему«Праця»:

Без праці жити — небо коптити.

Де багато крику, там мало роботи.

Очам страшно, а руки роблять.

Слова — полова, а праця — диво.

Не клеїться робота у нашого Федота.

До їжі вовк, а до роботи заєць.

Діло майстра величає.

Без охоти нема роботи.

Менше слів, більше діла.)

Ведуча 1. У приказках та прислів'ях часто згадують тварин. Тож їм ми і присвячуємо наступний конкурс.

Ведуча 2. Називається п’ятий конкурс «Відгадай тварину». Але попереджаємо, конкурс цей не загадковий. Відгадки треба шукати в сталих народних виразах.

Ведуча 1. Конкурс проводиться у формі бліцтурніру.

Командам буде зачитано початки сталих виразів. Завдання командам — швидко назвати тварину, із якою пов'язаний цей вираз. Право відповідати отримує команда, гравець якої першим підняв сигнальну картку. За кожну правильну відповідь команді нараховується один бал.

Сталі народні вирази:

Голодний як ... (вовк);

працьовитий як ... (віл);

полохливий як ... (заєць);

пихатий як ... (індик);

верткий наче ... (вуж);

брудний як ... (свиня);

німий як ... (риба);

мокрий як ... (курка);

упертий як ... (віслюк);

колючий наче ... (іжак);

балакучий як ... (сорока);

незграбний як ... (ведмідь).

хитрий наче ... (лисиця);

(Журі підраховує кількість балів, отриманих командами в цьому конкурсі, й оголошує результат).

Ведуча 2. А в наступному шостому конкурсі «У світі казок» ми пропонуємо командам відгадати з якої казки даний предмет.За кожну правильно відгадану казку – 1бал.

(Журі підраховує кількість балів, отриманих командами в цьому конкурсі, й оголошує результат.)

Ведуча 1. А тепер — останній сьомий конкурс - «Конкурс капітанів».

Ведуча 2. Він складатиметься з двох турів: «Що це?» та «Як сказати?».

(Наперед виходять капітани команд)

Перший тур «Що це?»

Ведуча 1. Застосовуючи образні вислови, вам розповідатимуть про слова, прямо не називаючи їх. Капітани мають відгадати, про що йде мова. За кожну правильну відповідь команді нараховують один бал. На обдумування та обговорення часу не відводять. Право відповідати отримує той капітан, який першим підняв сигнальну картку.

        1. Ображені цю річ вішають, пихаті — задирають, пройдисвіти — всюди сують. (Ніс.)

        2. Ці речі не квітка, але в'януть; не долоні, але ними можна плескати; а недотепи їх часто розвішують. (Вуха.)

        3. Ця річ без кісток, але нею можна молоти, іноді нею навіть чешуть, а базік за неї тягнуть. (Язик.)

        4. Зазвичай його шукають у полі, але знайти його легко в голові дурня, а от марнотрати кидають на нього слова та гроші. (Вітер.)

Другий тур «Як сказати?»

Ведуча 1.Тур проводиться у формі бліцтурніру. Завдання капітанам — швидко дібрати стале словосполучення до описаної ведучими ситуації. Право відповідати отримує той капітан, який першим підняв сигнальну картку.

За кожну правильну відповідь команді нараховується один бал.

Як ми кажемо:

  • якщо у приміщенні дуже тісно від великої кількості людей? (Яблуку ніде впасти.)

  • про людину, яка дуже заклопотана й постійно метушиться? (Крутиться як білка у колесі.)

  • коли на дворі злива? (Ллє як із відра.)

  • якщо ми дуже оберігаємо щось? (Бережу як зіницю ока.)

  • якщо хтось змінився на краще, став добре поводитись? (За розум узявся.)

  • якщо у когось багато грошей? (Грошей кури не клюють.)

(Журі підраховує кількість балів, отриманих командами в цьому конкурсі, й оголошує результат)

Ведуча 2. От і добігає кінця наша зустріч.

Ведуча 1. Сподіваємося, вам було цікаво.

Ведуча 2. А наостанок хочемо побажати всім: шануйте народну мудрість усе життя, і вона завжди стане вам у пригоді.

Ведуча 1. Адже, як кажуть у нас в Україні: «Розуму чоловік вчиться увесь вік»!

Ведуча 2. Запрошуємо до слова членів журі для підведення остаточних результатів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
«Приказка — квітка, а прислів'я — ягідка». Гарно, мудро, а головне — влучно сказано. Саме так опоетизував український народ ці два дивовижні жанри ,усної творчості. І правда, чи не дивно, що в коротенькому народному вислові вмістилися така глибина думки та мудрість, що письменникові для їхнього розкриття знадобилося б написати цілий твір? Прикладів щодо цього в літературі чимало.
  • Додано
    11.01.2019
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    14
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    MO517047
  • Вподобань
    0
Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь