Сценарій «Художники доби Відродження»

Опис документу:
Розширити і поглибити знання учнів про творчість відомих художників доби Відродження, розвивати інтерес до художнього мистецтва, увагу та мислення, естетичні смаки, любов до прекрасного, спостережливість, інтерес до шедеврів світової класики.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Сценарій «Художники доби Відродження»

Мета: Розширити і поглибити знання учнів про творчість відомих художників доби Відродження, розвивати інтерес до художнього мистецтва, увагу та мислення, естетичні смаки, любов до прекрасного, спостережливість, інтерес до шедеврів світової класики.

У кожного великого майстра є полотна, які відкривають таємницю, трагедію, справжні документи про долю художників - це їх безсмертні творіння ...

(під звуки музики виходять: мистецтвознавець і історик)

Мистецтвознавець:

Ренесанс. Відродження. Ця доба породила справжніх титанів: Мікеланджело, Рафаель, Да Вінчі ... Мистецтво того часу поставило людини, його духовні та фізичні можливості на висоту раніше небувалу в мистецтві і в житті. Твори хвилюють, змушують вірити в те, що людина сама творець свого життя. Вперше в історії мистецтва нам відкривається лінійна і повітряна перспектива, м'який перехід від світла до тіні, тобто те, без чого не може жити сучасне мистецтво.

Історик:

Колискою мистецтва доби Відродження прийнято вважати Італію. Мистецтво Відродження виникло на основі гуманізму. Гуманістів надихала античність, що служила для них джерелом знань і способом художньої творчості. Термін «Відродження» виник в ХVІ ст., означав появу нового мистецтва, що відроджує класичне античне мистецтво.

Характерні особливості цього періоду:

Італійських майстрів надихало мистецтво Стародавньої Греції та Стародавнього Риму.

Виникла нова течія - гуманізм, яка дозволила реалізовувати свої здібності і вільно розвиватися людині, як особистості.

Це період боротьби із забобонами, пошук індивідуальності.

Головна ідея - прекрасна, гармонійно розвинена людина.

(перегляд відеоролика «Художники доби Відродження)

На сцену виходить учень в костюмі Да Вінчі:

Да Вінчі:

   Мене звуть Леонардо, я народився і провів дитинство в містечку Вінчі біля Флоренції. Батько, дід, прадід, були адвокатами. Сім'я жила в достатку. Моїм улюбленою розвагою були прогулянки по околицях. Але найбільше я любив спостерігати за польотом орлів. «Треба зробити крила» - думав я. На роялі у Леонардо завжди лежала пачка паперу: «Малювати - яка це невимовна насолода». Адвокатом бути, як батько я не мріяв. «От добре б поїхати до Флоренції, кажуть, що там є люди, які вчать малювати!». Я поїхав учитися малюванню у Флоренцію до Веррокьо.

Роки навчання, 10 років, були роками розквіту. Це були роки боротьби за нове мистецтво, яке ставило своїм завданням зображати світ таким, яким він є. Одного разу Веррокьо, якого квапив замовник, запропонував мені закінчити свою картину на релігійну тему і я її закінчив. Ця картина потрапила до правителя. Дізнавшись про Леонардо, правитель Флоренції Медічі запросив його до палацу і замовив написати образ мадонни, який повинен був вселяти почуття поваги.

Я прагнув якомога більше знати, так як знання потрібні скрізь.

Незабаром мене запросили до Мілана. Тут я працюю над фрескою «Таємна вечеря». Сюжет картини релігійний, але я вирішив використовувати легенду про Юду, щоб засудити зраду. Образи життєві, правдиві. Найвідомішим твором є портрет Мони Лізи, так вразила художника своєю простотою, природністю, легкою усмішкою.

На сцену виходить два учня в костюмах художників:

Учні:

- Ми учні великого майстра і розповімо вам про інших художників доби Відродження:

(звучить музика ренесансу)

Мазаччо (Masaccio) (1401-1428), італійський живописець флорентійської школи. Разом з архітектором Брунеллески і скульпторами Донателло і Гіберті вважається одним з основоположників Ренесансу. Своєю творчістю він сприяв переходу від готики до нового мистецтву, прославляв велич людини і її світ. Значення живопису Мазаччо було знову оцінено в 1988, коли його головне творіння - фрески капели Бранкаччи в церкві Санта Марія дель Карміне у Флоренції - були відновлені в первісному вигляді. Мазаччо народився в провінційному тосканському містечку Кастель-Сан-Джованні 21 грудня 1401. Його повне ім'я - Томмазо ді Джованні ді Сімоне Кассано (Tommaso di Jiovanni di Simone Kassai). Про дитинство і юність художника майже нічого не відомо.

 П'єро Делла Франческа (Piero della Francesca)

(Близько 1420-1492)

Італійський живописець епохи Раннього Відродження. У 1439 працював в майстерні Доменіко Венециано у Флоренції; зазнав впливу Мазаччо, Ф. Брунеллески, майстрів нідерландського живопису.

 Мікеланджело Буонаротті (Michelangelo Buonarrotti), великий італ. художник, живописець, скульптор, архітектор; флорентієць. Перші роботи в дусі античності: "Фавн" (Уффіці), барельєф "Битва Геркулеса з центавром." (Флор.), "Сп'янілий Бахус" (Флор.), "Pieta" (собор св. Петра, Рим); пізні характеризуються натуралізмом, колосальністью: "Давид" (в флор. акад.), "Мойсей" (на пам. Юлію II, ц. Сан-П'єтро в Винколи, в Римі), "Ап. Матвій", "Мадонна з немовлям "," Мадонна Доні "(Уффіці), гробниці Медічі у Флоренції. Геніальні роботи: фрески на плафоні Сікстинської капели у Ватикані (1511-12), з архитектурних робіт найважливіші: купол собору св. Петра. Художник також писав ліричні вірші (сонети, нов. изд. 1863).

Тіціан Вечелліо (Tiziano Vecellio), знаменитий італійський живописець, 1477-1576, учень Джові Белліні, глава Венеціанської школи, колорист тіла. Головна принадність його картин - в їх колориті, сильному, і, разом з тим, ніжному, прозорому і соковитому. Як портретист був схильний схоплювати індивідуальні риси зображуваної особи. Багаточисельнні церковні картини і зображення святих; "Христос з денарием" (Дрезден), "Вознесіння Богоматері" (Венеція), "Мадонна" Пезаро, "Положення в труну", "Ecce homo" (Відень), алегоричні і мифологічні: "Земна і небесна любов", "Даная" (Ермітаж), "Юпітер і Антиопа", "Венера"; портрети: Льва X, Карла V (Мадрид), Філіпа II, його дочки Лівіньо, його коханої Елеонори Гонзаги (Відень); "Bella di Tiziano" у Флоренції.

Справжнє ім'я - Джорджо Барбарелли да Кастельфранко.

Італійський живописець, художник з Венеції. Він не був, як багато його колег, скульптором або архітектором, а був художником, поетом і музикантом. У світовому мистецтві, здається, немає такого твору, який міг би посперечатися з його картинами своєю поетичністю, мелодійністю. Його картини своєю мальовничістю викликають особливі почуття. В юнацькі роки навчався в майстерні Білині. Ім'я Джорджоне ( «великий Джорджо») він заслужив «за велич свого духу» .У творчості Джорджоне є тільки одна тема - гармонія людини і природи. Ця тема, венеціанського живопису періоду кватроченто, невичерпна.

Найсвітліший художник епохи пізнього Відродження, син не дуже відомого художника. Рафаель був геніальною, талановитою, шляхетною, гуманною, милосердною людиною. Більшості його творів характерна тема материнства. Всі його твори своєю дивовижною гармонією духовно збагачують людину. Відмінність Рафаеля від Леонардо да Вінчі в тому, що він не заводить нас у глухий кут своїми таємницями разом з ним можна отримати задоволення від краси. Він помер в 37 років в розквіті творчих сил. За такий короткий вік він зробив все, на що був здатний, - створив царство гармонії, краси, чесноти.

Дюрер Альбрехт (1471-1528), німецький живописець, рисувальник, гравер, теоретик мистецтва. Автопортрети Дюрера, ще більш, ніж його власні слова, показують постійне прагнення до самопізнання й формування власної особистості.

Ієронім Босх (близько 1450 / 60-1516), нідерландський живописець. Працював в Північній Фландрії. Один з найбільш яскравих майстрів раннього Північного Відродження. Світ химерних образів Босха мав фантастичні шукання багатьох художників XIX-XX століть.

Брейгель Старший або "Мужицький" Пітер (близько 1525 / 30-1569), нідерландський живописець і рисувальник.

У його творчості органічно сплавилися народний гумор і складне іносказання, ліризм і трагічність, гостра спостережливість і фантастичний гротеск.

Хольбейн, Гольбейн Ханс Молодший (1498-1543), німецький живописець і графік епохи Відродження.

Він створив безліч портретів, в яких підкреслював внутрішню гідність і стриману духовну силу своїх моделей.

Учні:

- А тепер ми з вами проведемо вікторину, переможці здобудуть призу від самого Да Вінчі. Увага! Час пішов:

1. Назвати основні принципи, канони в живописі в епоху Відродження.

2. Що ви можете розповісти про картину Да Вінчі «Джоконда?»

3. Найбільш геніальної роботою Мікеланджело вважається ....

4. Кого вважають найсвітлішим художником епохи Відродження?

5. Автор картини «Ветрувіанска людина»

6. Завдання (на сцену виносять 2 мольберта, учасникам зав'язують очі, в руки їм дається олівець, учні засікають час). Хто швидше намалює ескіз картини «Джоконда», той і переміг.

Да Вінчі нагороджує переможця.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн