Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

СЦЕНАРІЙ "ДО ВСЕСВІТНЬОГО ДНЯ РІДНОЇ МОВИ" "Мова - серце нації"

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GA056890
За публікацію цієї методичної розробки Бордюг Олена Василівна отримав(ла) свідоцтво №GA056890
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

СЦЕНАРІЙ "ДО ВСЕСВІТНЬОГО ДНЯ РІДНОЇ МОВИ"

Перебіг заходу

Фанфари вихід ведучих

Українець. Шановні діти, учителі, гості! Запрошуємо вас до нашої господи на хліб, сіль, на слово щире, на бесіду мудру, на свято наше ‒ торжество рідної мови.

Звучить Гімн України.

Виходить козак із наказом, зачитує його

Наказ

Вельмишановна громадо та гості нашої шкіль­ної держави! Нині світлеє свято зібрало нас у цьо­му залі, свято рідної мови. І прославимо в цей день мову.

Нехай же у віках живе творіння славне — укра­їнське слово. По цьому бути!

Українка. Щасливі ми, що народилися й живемо в такій чудовій, багатій, мальовничій землі — у на­шій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки — тут коріння роду укра­їнського, що сягає сивої давнини. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося до сліз, зачувши рідне слово.

Звучить бандура

Під супровід музики

1-й ведучий 

І йшли віки,

І були українці,

І створилося

Слово

Українське.

2-й ведучий 

І як сталося так,

То сказало собі слово По-своєму

І благословилося.

1-  й ведучий 

І прилетіли птиці,

І вродилася калина,

І було солодко,

І було гірко.

2-    й ведучий (на сцені)

І стало все називатися

І земля,

І матір,

І Вітчизна

По-вкраїнськохму.

Танок «Вінок»

2-й ведучий

Мова наша, мова –

Пісня стоголоса,

Нею мріють весни,

Нею плаче осінь,

Нею марять зими,

Нею кличе літо.

В ній криваві рими

Й сльози «Заповіту».

1-й ведучий. Рідна мово!

Українка. Мудра Берегине!

Українець. Пресвятая Богородице!

1-      й ведучий. Судилася їй терниста доля.

2-      й ведучий. Вона, як і Україна, дивиться в душу кож­ного з нас очима рідної мами, батьківським словом промовляє до нашого серця.

Українка. Слово рідної мови, увінчане терновим він­ком страждання, не раз топтане і зневажене, за­боронене і зраджене.

Українець. Щоразу воскресало, аби відродитися в терновому вінку страждання, краси і слави.

2-й ведучий. 1996 рік ‒ Верховною радою України прийнято Конституцію України, у якій українській мові надано законодавчої конституційної сили у 10 статті.

1-й ведучий. 1998 рік ‒ Указом Президента України 9 листопада проголошено Днем української писем­ності та мови. А 21 лютого відзначається Всесвітній день рід­ної мови.

Українка. Мова... Вона існує, живе, бореться незалеж­но від того, думаємо ми про неї чи ні, турбуємося чи забуваємо, шануємо чи зраджуємо.

Українець. Слово безсмертне. Адже ніхто не запере­чить давню біблійну істину: (разом) «Спочатку було Слово, і Слово було Бог».

Відеоролик В.Самійленко «Мова»

На сцену вибігає Незнайко. мелодія

Незнайко. Рідна мова! Що таке мова?! Як сформува­лася українська писемність?! Хто її створив?!

1-й ведучий Постривай, друже! Як тебе звати? Щось ми не пам'ятаємо тебе серед мешканців нашої шкільної держави.

Незнайко.

Я веселий невгадайко,

Люди звуть мене Незнайко.

Коли чогось не вгадаю,

Зразу кажуть – він не знає,

Я хочу дітей про рідну мову розпитатись

І все про неї дізнатись.

1-й ведучий. Ти, Незнайко, з нами залишайся – й обов'язково знайдеш відповіді на свої запитання. Про рідну мову в нашій школі тобі можуть роз­казати навіть молодші школярі.

Звучить бандура. Виходять школярі молодших класів. Вірші

2-й ведучий. Щодо походження української писемнос­ті сьогодні існує кілька цікавих версій. До вашої уваги доповідь наших науковців.

1-      й науковець. На території України жили найдавніші племена – пелазги. Вони мали свою звуко-буквенну азбуку, яка претендує на те, щоб вважатися першою в світі. Із другого тисячоліття до нашої ери, на дум­ку вчених, пелазги переселилися до Італії та Малої Азії й занесли сюди свою абетку. В Італії нащад­ками пелазгійських племен стали етруски, відомі високим рівнем розвитку культури й писемності.

2-      й науковець. За допомогою алфавіту етрусків уче­ні розшифрували пелазгійські написи Трипілля. У зв'язку з цим можна припустити, що писемність України походить не з кирилиці IX ст. до н. е., а витоки її сягають періоду другого тисячоліття до н. е. Учені вважають, що це перший етап розви­тку слов'янської писемності, коли слов'яни корис­тувалися рисками та зарубками для письма. Тоді слов'яни були язичниками.

1-й ведучий

У часи ті Бог великий

Не сховавсь в небесній млі,

А усі боги родились

І вмирали на Землі.

Рано вдосвіта на сході

Прокидавсь ясний Дажбог

І ходив-блукав до ночі

Синім степом без дорог.

2-й ведучий

По зелених пишних луках

Велес пас овець гладких,

Грів їх вовною м'якою,

Одганяв вовків від них.

Над дрімучими лісами

По пустелі степовій

Бог Сгрибог літав на крилах,

Грав на кобзі золотій.

1-      й науковець. Найзагадковішим витвором того часу є так звана «Велесова книга» – пам'ятка дохрис­тиянської стародавньої культури, що захищає ві­ру предків-язичників, розповідає про передісторію слов'ян, про їхню боротьбу з ворогами. Її таєм­ницю ще не розгадано. Але будемо сподіватися, що саме

З її начал восходить соборові

Під небеса слов'янський родовід.

І пророста смаглява наша мова

Із первослів про Ігорів похід.

2-      й науковець. Другий етап – після прийняття християнства, коли наші пращури почали писати римськими й грецькими письменами. Але це пись­мо було непристосоване до слов'янської мови. Так було до того часу, поки великими просвітителями слов'ян – братами Кирилом і Мефодієм – не був створений алфавіт. До речі, давню грецьку абетку, яку використали Кирило й Мефодій для створення кирилиці, еліни одержали від пелазгів.

1-      й науковець. Існує два різновиди старослов'янських писемних знаків: кирилиця (названа на честь першовчителя слов'ян) і глаголиця. Кириличний ал­фавіт з XI ст. широко застосовується в літературі східних слов'ян. В Україні перша книга кирилицею була надрукована в Львові 1547 року друкарем Іва­ном Федоровим. І нині кирилиця лежить в основі нашого алфавіту.

Незнайко. Дякую вам за розповідь. Тепер я знаю, що писемність України походить ще з II тис. до н. е., а найдавнішою пам'яткою дохристиянської культу­ри є «Велесова книга».

І ще я знаю, що в основі нашого сучасного алфавіту лежить кирилиця, яку створили два бра­ти Кирило й Мефодій. А правда, що дуже дав­но мову, якою писалися книжки, розуміли не всі українці? Чому так було? Може, вони просто не вміли читати?

2-      й науковець. Дійсно, Незнайко, не всі розуміли. Аз­букою, що склали Кирило й Мефодій, спочатку во­лоділи лише церковнослужителі. З'явилась писемна церковнослов'янська мова. Саме цією мовою леген­дарний монах Нестор почав писати славнозвісний літопис «Повість временних літ».

2-й ведучий. Сучасна ж українська літературна мова остаточно сформувалася на початку XIX ст. І за­чинателем її був Іван Котляревський.

Так Котляревський у щасливий час

Вкраїнським словом розпочав співати,

І спів той виглядав на жарт не раз,

Та був у нім завдаток сил багатий,

І вогник, ним засвічений, не вгас,

А розгорівсь, щоб всіх нас огрівати.

Звучить пісня «Реве та стогне Дніпр широкий».

1-      й ведучий (говорить на фоні пісні «Реве та стогне Дніпр широ­кий»). Після появи першої ластівки, «Енеїди» Івана Котляревського, над Україною сходить велика зір­ка українського відродження, яка своєю поетич­ною творчістю освітила не одне покоління. Ймення їй ‒ Тарас Григорович Шевченко.

2 –й ведучий

Ну що б, здавалося, слова...

Слова та голос ‒ більш нічого.

А серце б'ється-ожива,

Як їх почує!.. Знать од Бога

І голос той, і ті слова

Ідуть між люди!

Т. Шевченко

1-ведучий Ну,що Незнайко, все зрозумів?

Незнайко А може ви мені ще щось розкажете, бо дуже цікаво!

2- ведучий Добре, ми підготували для тебе ще «смаколики» нашої мови

Презентації учнів:

1. Українські страви

2. Синоніми

3. Колоритні слова

4. Пестливі слова

5. Фразеологізми

Танок учнів «Українська полька»

1-      й ведучий. Мова наша! Уся з гомону полів, лісів і морів отчої землі, мережана сходом і заходом сонця, гаптована сяйвом місяця, зірок і перетка­на калиною, барвінком і вишневим цвітом. Кожне слово твоє бринить у наших серцях неповторною мелодією.

2-      й ведучий. Українському слову з часів його виник­нення на всіх історичних шляхах доводилося не­легко.

1-й ведучий. Але на його гордо піднесену голову си­палися процеси, циркуляри, укази про обмеження, навіть заборону.

Декламація поезій (3 клас)

 1-й ведучий. Багатий український народ на перлини народної творчості – казки, прислів'я, пісні.

 2-й ведучий. А я хочу нагадати про гуморески.

Багато слів казали ми про мову,

Чудову нашу материнську, калинову,

Яка для нас ‒ життєвий старт.

Адже ж у нас сьогодні свято,

Тож доречний тут і жарт.

Звучить бандура.

На сцену виходять учні, які виконують гумо­реску П. Глазового «Дід приїхав».

Незнайко Оце так дивина! Яка чудова ваша мова! Буду старанно вчитися, щоб все знати і стати таким розумним, як і ви. Я все зрозумів. Наша мова одна із най­давніших у світі. Вона могутня, глибинна, співуча. Нам її заповіли наші діди й батьки, і ми повинні берегти цей найцінніший скарб.

1-      й ведучий. Рідна мово!

2-      й ведучий. Пресвятая Богородице!

Українець. Мудра Берегине!

Українка. Воскресни! Возродися! Забуяй вічним і ві­щим словом від лісів – до моря, від гір – до степів.

1-й ведучий. Рідна мова – це наша гордість. Бережі­мо її, гордо всім заявляймо:(разом) «Ми – українці, діти цієї землі. Я пишаюся цим. Я люблю свій народ, свою землю, свою мову!»

Звучить пісня Петрененко «Україно». співають разом

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
1 ведучий 2 ведучий Українка Українець Незнайко 1 науковець 2 науковець відеоматеріали музичний супровід
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    3960
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    GA056890
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GA056890
За публікацію цієї методичної розробки Бордюг Олена Василівна отримав(ла) свідоцтво №GA056890
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти