Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Дислексія: як подолати труднощі та підвищити успішність в навчанні
»
Взяти участь Всі події

Сценарій до Дня толерантності

Виховна робота

Для кого: 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас

29.01.2019

4467

198

0

Опис документу:
Сценарій може бути цікавим для класних керівників, які готують виховну годину чи загальношкільний захід до Дня толерантності. Через сценку діти можуть продемонструвати розумяння такого поняття як емпатія, що є однією з характеристик толерантної людини.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

День толерантності

Дійові особи:

  1. Ведучий 1 –

  2. Ведучий 2 –

  3. Ведучий 3 –

  4. Бабауся –

  5. Груба жінка –

  6. Молодий чоловік –

  7. Ведучий 4 –

  8. Ведучий 5 –

  9. Ведучий 6 –

Сценка

Ведучий 1: Добрий день! Ми з вами говоримо про поняття «толерантність», толерантне ставлення та різні риси толерантної людини. Сьогодні ми хотіли б згадати про емпатію.

Ведучий 2 (легенько тягне за лікоть та соромлячись питає): (Ім’я), а що таке «емпатія»?

Ведучий 1: А ти не знаєш? Можливо, хтось із залу знає? (Пауза) Ні? Тоді я вам зараз покажу.

Вмикається відео Брене Браун про емпатію

(Брене Браун – американська письменниця, доктор наук, ліцензований фахівець із соціальної роботи і викладач-дослідник в коледжі соціальної роботи Г’юстонського університету) 

Ведучий 1: Ну що, зрозумів, що таке «емпатія»?

Ведучий 2: Ммм…Якщо чесно, то ні….

Ведучий 1: Дивись, ось я знайшов значення цього слова (показує в телефоні та зачитує). Емпа́тія (англ. empathy від (грец. patho) — співпереживання) — розуміння відносин, почуттів, психічних станів іншої особи в формі співпереживання.

Ведучий 2: (пожимає плечима та махає головою, даючи знати, що не розуміє)

Ведучий 1: Хм…Тоді я тобі покажу!

Дія на сцені

Дія відбувається біля зупинки.

Бабуся: Люди добрі… підходьте. Молоді люди, купіть гарний букетик для своєї дівчини, мами, бабусі… недорого… Ой, доню, допоможи бабусі заробити на хліб, візьми букетик.

Жіночка: Навіщо мені ці ваші дурні квіти? Мені що, гроші нікуди викинути? І це не букети, а жах якийсь!

Бабуся: Дівчино, чому ти така зла?

Жіночка: Хто?! Я зла?!!

Бабуся: Дитятко, мабуть, в тебе щось трапилося?

Жіночка: Не Ваша справа!

Бабуся: Може розповіси? А я тобі пораду дам.

Жіночка: Ну, чого ви лізете не в свою справу?! Я ж Вам сказала, що це Вас не обходить!!

Чоловік (який стояв неподалік): Дівчино, чому Ви кричите на стареньку людину? Вона ж хотіла Вам допомогти.

Жіночка: Чоловіче, не лізьте й Ви сюди. Йдіть, куди йшли!

Чоловік: Вибачте! Можливо, це дійсно не моя справа, але й бабуся ні в чому перед Вами не завинила, що Ви так накинулися на неї. Краще допомогли б їй…

Жіночка: Ой, все!! Тільки не треба мене повчати! (Йде геть)

Чоловік: Не засмучуйтесь через цю пихату жінку.

Бабуся: Дякую, синку. Та мене більше засмучує, що зараз кожний другий такий. Ще й квіти ніхто не бере, а вже пізно…Грошей зовсім нема… Та кого це цікавить….

Чоловік: Бабусю, а скільки коштують Ваші квіти?

Бабуся: Ось дивись, синку, ці коштують 30, ці – 25, а ось ці за 20 віддам. Бери, синку! Дружині чи мамі подаруєш.

Чоловік: Які у Вас гарні квіти! Візьму всі!:)

Бабуся: Та ти що!? Миленький, дякую тобі! Велике…Тепер бабця може купити собі хліба з мольоком…

Чоловік: Дякую за квіти! Але ось цей, тьотю, (пауза) Вам…

Ведучі виходять на сцену.

Ведучий 1: А зараз зрозумів?

Ведучий 2: Ем… Чоловік чомусь раптом купив усі букети і один з них повернув назад. Де ж тут співпереживання?

Ведучий 1: (закочує очі, зітхає)

Ведучий 3: (Ім’я), почекай. Я йому поясню. Ну, дивись….Тобі колись батьки казали таку фразу: «Постав себе на місце іншої людини»?

Ведучий 2: (Думає) Так, було.

Ведучий 3: Мені теж. (Дивиться вгору та задумливо говорить) Неодноразово….І не тільки батьки… (Далі швидко відповідає) Та ми зараз не про це! Так от… Це коли ти ставиш себе на місце іншої людини, намагаєшся зрозуміти, що вона відчуває в цей момент та що хотіла б почути від тебе задля підтримки. Ось це і є співпереживання, емпатія.

Ведучий 2: А! Дякую, тепер зрозумів! (Тепер звертається до залу) Всі люди мають навчитися слухати іншу людину, давати їй можливість висловити свої почуття. А також можна їй допомогти, якщо це у ваших силах!

Ведучий 4: Одна притча Христа вчить, що треба любити всіх людей та пам’ятати заповідь: «Люби ближнього свого, як самого себе». Якщо випадає нагода допомогти кому-небудь, то не треба запитувати, друг він нам чи недруг, добрий чи злий, співвітчизник чи чужинець. Ким би він не був, ми повинні з радістю допомогти йому, чим зможемо: грошима, якщо їх маємо, доброю порадою, працею чи іншим.

Ведучий 5: За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини ангела-хоронителя. Уві сні ангел цілує дитя тричі: в чоло – аби воно зростало розумне, у личко – щоб було красиве, і у груди – аби мало здоров’я, любов та доброта вселилися в його тіло, серце і душу. Але то легенда. А люди забувають про доброту, яка живе у їхніх серцях.

Ведучий 6: Даруйте людям добро, радість, та не чекайте віддачі. Робіть добро близькім та тим, із ким ви, можливо, зустрінетесь раз у житті. Пам’ятайте, якщо до людей з добром, то й від людей з добром.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.