Сценарій "Бібліопринцеса".До Дня бібліотек.

Літературне читання

Для кого: 10 Клас

06.01.2019

9082

256

0

Опис документу:
Пізнавально-розважальний виховний захід до Дня бібліотек з метою популяризації книги та роботи бібліотеки з молоддю в позаурочний час. Даний сценарій допомагає залучити учнівський колектив до позакласного читання, розвитку та активізації читацьких інтересів, змістовному проведенню дозвілля після занять.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Сценарій

присвячений Всеукраїнському дню бібліотек

«Бібліотекарі! Ви обрані богами мостом духовним бути між віками!"

(конкурс «Бібліопринцеса»)

Мета виховного заходу:виховувати любов до книги як джерела пізнання, сприяти популяризації книги, вдосконалювати життєвий досвід людини,збагачувати її духовний світ.

Звучать позивні свята.

Ведуча 1.Пані та панове!

Ведуча 2.Леді і джентльмени!

Ведуча 1.Мадам і месьє!

Ведуча 2.Сеньйори і сеньйорити!

Ведуча 1.Вітаємо всіх щиро, любі друзі!

Ведуча 2.В книжковім та інформаційнім крузі!

Ведуча 1.Сьогодні ми зібралися у цій святковій залі з нагоди професійного свята - Всеукраїнського дня бібліотек.! Тож ми і продемонструємо сьогодні щось новеньке, свіжоспечене!

Ведуча 2. А що, ми будемо сьогодні гратися і розважатися?

Ведуча 1.А чому б і ні? Ще Шекспір казав, що "весь світ - театр, а люди в ньому - актори". Тим більше, що у нас сьогодні свято!

Ведуча 2.Ми хочемо запросити вас разом із нами здійснити подорож в історію становлення книговидавництва та бібліотечної справи.

(На сцену виходить фараон у хітоні з білого простирадла з жовто-золотистими краями й поясом, у легкому взутті, з обручем на голові у вигляді золотої кобри. В руках у нього - згорток, що імітує книгу-папірус з ієрогліфами).

Фараон.

Є у мене для душі аптека -

Так у нас зовуть усі бібліотеку.

Так, я фараон, я цар царів, так, як читач,

Я жодну книгу ще не дочитав, хоч плач.

(розмотуючи папірус):

Ну хто придумав ці папіруси згортать?

Не вистачає нервів книгу розмотать.

О, як час прийде мені у вічність відлітать,

Можливо, там ці книги зможу дочитать.

Тож хай раби всі ці папіруси зберуть

І в саркофазі їх зі мною покладуть...

(Залишається на сцені. Виходить чоловік в сутані монаха з великою книгою в руках, обшитою "шкірою", обкованою цепом з великим замком, гусячим пером у правій руці)

Монах.

День і ніч гну спину над книжками.

Все пишу і лину вдаль думками:

О, навіщо я пішов в монахи? Якби знав,

То б краще дівчину красиву покохав.

Із книг я копії знімаю день у день.

Рука вже терпне, і перо от-от впаде.

О, якби мирянином я був, одну б продав

І дім з землею за ті грошики придбав...

Я б краще дівчину красиву покохав

І з цими книгами я б клопоту не мав.

(Залишається на сцені. Виходить чоловік із сірим під срібло обручем на голові, у темному фартуху, з бородою. В руках у нього шрифт або книга "Апостол").

Першодрукар Іван Федоров.

(звертаючись до Фараона та Монаха).

Щоб не терпли спини вам і руки,

Щоб припинить страждання ваші й муки

(до глядачів),

Щоб кожен з вас сьогодні книги міг читать, -

Придумав шрифт я і друкарський свій верстат.

Бібліотека, друже, це життя твоє.

Бо вчення світло і натхнення всім дає.

O! нащадку любий, ти цінуй наш труд важкий,

В бібліотеку йди, бери собі книжки.

Й коли сідаєш книгу мудрую читать,

Ти не забудь нас словом вдячності згадать...

Виходять за куліси (Фараон, Монах, Іван Федоров)

Ведуча 1

Добрий день вам, люди добрі!

Щиро з святом вас вітаємо

Мудрі, знаючі, тактовні -

Ми сьогодні бібліотекарям бажаємо:

Ведуча 2

Щоб їх невтомний, чесний труд

Був плідним, як багата осінь.

І кожен день, що йде новий

Хай тільки щастя вам приносить!

Ведуча 1

Нові книги щоб купляли

Більше й більше з року в рік.

Щоб були просторі зали,

Нові меблі й дах не тік.

Ведуча 2

Щоб в стосунках з читачем

Мали вдачу щиру.

В колективі зичим вам

Злагоди і миру.

Ведуча 1

Щоб незгоди й негаразди

Мимо вас летіли.

Щоб були в вас молоді

І душа і тіло.

Ведуча 2

Сили вам, наснаги,

Мужності й терпіння.

І щоб книги не псували

Деякі створіння.

Ведуча 1

Щоб не дивлячись на всі

Невдалі реформи

Ви ніколи не втрачали

Прекрасної форми!

Ведуча 2

30 вересня в Україні день бібліотек!

Ми вас вітаємо!

Для всіх звучить цей музичний трек!

ПІСНЯ №1

Виходять бібліотекарі

1-а (Наталя Іванівна)

Дякуємо, любі друзі за такі гарні привітання!

2-а (Галина Петрівна)

Я також хочу подякувати всіх, хто знайшов час і прийшов до нас на свято.

Але там, за кулісами бачила я красивих дівчат, може вони теж хочуть нас привітати?

Наталя Іванівна:

Та це ж прийшли дівчата на конкурс «Бібліопринцеса»!

Галина Петрівна):

Чудово! Тоді не гаймо часу! Запросимо їх на сцену! 

Ведучий 2.

Прийняти участь в конкурсі дали згоду 5 учениць нашого училища!

Це :

1 - Гр.№26 – Шумило Катя

2 - Гр.№57 –Іванюк Анжела

3 - Гр.№16 –

4 -Гр.№47 – Писарська Ангеліна

5 -Гр.№27 –

Ведучий1.

Для визначення переможниці було сформовано незалежне журі в складі:

Малюгіна Людмила Миколаївна – заступник директора з виховної роботи,

Степанківська Анжеліка Валеріївна – методист училища,

Явдощак Вікторія Сергіївна – соціальний педагог,

Лісова Ольга Олександрівна – психолог училища,

Самойленко Галина Петрівна – завідуюча бібліотекою.

Ведучий1.

«Хто книгу шанує свою, хай переможе в бою»

Ведучий2

Ну що ж, розпочинаймо!.

Чим важче завдання, тим дорожча перемога!

Ведучий1. Конкурс №1 «Скажіть одним словом»

1). В який горщик не можна налити води?

Ведучий2

2). Якого каміння немає в морі?

Ведучий1

3).Якою косою не можна косити

Ведучий2

4). Як записати в чотири клітинка слова «суха трава»?

Ведучий1

5). Як записати в чотири клітинка слова «суха трава»?

Ведучий 2. Чудово! Продовжуємо!

Конкурс №2 - «Загублені герої книг»

Я вам роздаю конвертики із завданнями, ви прочитайте. А відповідь дасте після музичної паузи! Пісня №2

Конкурс №2

Допоможіть героям книг знайти свою казку!

1). Вовк, бабуся, мисливці, дівчинка

Конкурс №2

Допоможіть героям книг знайти свою казку!

2). Дід, баба, корито

Конкурс №2

Допоможіть героям книг знайти свою казку!

3).Кіт, лисиці, довгоносий хлопчик, Дуремар

Конкурс №2

Допоможіть героям книг знайти свою казку!

4).Дядько Федір, Матроскін, Шарик, поштар Пєчкін

Конкурс №2

Допоможіть героям книг знайти свою казку!

5).Осел, принцеса, кіт, собака, розбійники, трубадур

Ведучий1 КОНКУРС № 3 « Професійний»

 Головне завдання кожного бібліотекаря - задоволення запитів читачів. Читачі всі дуже різні. Давайте уявимо звичайний робочий день шкільної бібліотеки. А наші конкурсантки зіграють в цьому конкурсі роль читача. Наталя Іванівна сідає за столик. (Там лежать книги, журнал,формуляри)
    Ведучий 2 (ударяє в гонг і оголошує). Читач перший, ідеальний
    Читачка (Конкурсантка під №1) (звертається до бібліотекаря).

 Добрий день, Наталю Іванівно!! Мені потрібна збірка поезій Івана Франка . Я знаю, де ця книга стоїть і сама візьму з полиці. 
    Бібліотекар (до залу). Це справжній ідеальний читач. І привіталася. І знає, як звати бібліотекаря. І автора та назву книги пам'ятає. Сама взяла її з полиці. 
    Ведучий 2 (ударяє в гонг і оголошує). Читач другий, посередній! 
    Читач.(Конкурсантка під №2) 

Добрий день! Мені потрібен автор чи то Діггенс, чи то Діббенс. Не пам'ятаю. А от назву я точно знаю: «Домбі і син». 
    Бібліотекар. Враховуючи мій досвід роботи в шкільній бібліотеці, я здогадуюсь, що мова йде про книгу англійського письменника Чарльза Діккенса «Домбі і син». (Дає читачу книгу. Читач виходить). 
    Ведучий 2 (ударяє в гонг і оголошує). Читач третій, недосвідчений
    Читач (Конкурсантка під №3)(забігає до бібліотеки).

А де тут? А хто тут? Ви бібліотекар? Мені треба така маленька, синенька книжечка. Усі наші брали! Причому, я дуже поспішаю!
     Бібліотекар (розводить руками, звертаючись до залу). У цьому випадку бібліотекар безпорадний. Доведеться нашому читачеві звернутися за допомогою до вчителя чи своїх однокласників. 
    Ведучий 2 (ударяє в гонг і оголошує). Читач четвертий, забудькуватий! 
    Читачка(Конкурсантка під №4) (заходить до бібліотеки і співає і входить співаючи). 
Одолжила, одолжила, 
А потом отдать забыла, 
А потом отдать забыла,,
 Ну куда я положила?

    Ведучий  2(ударяє в гонг і оголошує). Читач п`ятий уважний

Читач.(Конкурсантка під №5) 

Добрий день! Як Ви себе почуваєте? Мені для курсової роботи потрібні книги ось за цим списком. Це займе багато часу, так? Поки Ви підготуєте книги, я можу Вам допомогти щось в читальному залі чи в книгосховищі….
    Бібліотекар (звертаючись до залу): яка вихована дитина! Уважна, турбується про інших, поважає працю інших, старається допомогти…

Ведучий 1.

Всеукраїнський день бібліотек співпадає з християнським святом Віри, Надії, Любові та їхньої матері Софії. Тож Віри Вам у власні сили, шановні бібліотекарі, Надії на те, що Ваша праця буде достойно визнана, Любові наших користувачів і Мудрості у здійсненні великих планів.

Ведучий 2.Чекай, чекай! Ще не всі конкурси провели ми!

Ведучий 1. Так, так! Чудовий конкурс є тут ще в нас!

Конкурс №4 - «Слова –розсипи». Складіть прислів`я зі слів –розсипів.

Роздає картки із словами.

А поки Ви складаєте прислів`я, для всіх звучить музичний номер! Пісня №3

Конкурс №4

1.Складіть прислів`я зі слів –розсипів:

Розуму, для, дощ, посівів, теплий, для, що, книга

Конкурс №4

2. Складіть прислів`я зі слів –розсипів:

Корисна, її, книга, читають, коли

Конкурс №4

3.Складіть прислів`я зі слів –розсипів:

Сусіда, книгою, з, розумного, поговори, нема

Конкурс №4

Складіть прислів`я зі слів –розсипів:

Ключ, науки, знань, і, книга

Конкурс №4

Складіть прислів`я зі слів –розсипів:

Небо, без, життя, без, зірок, книжок.

Ведучий 1. Дякуємо артистам за чудове виконання пісні.

І заслухаємо відповіді наших учасниць. Будь- ласка, №1. (Конкурсантка зачитує завдання і правильну відповідь)

Ведучий 2.Прошу учасницю під №2!

(Конкурсантка зачитує завдання і правильну відповідь)

Ведучий 1

Прошу учасницю під №3!

(Конкурсантка зачитує завдання і правильну відповідь)

Ведучий 2.Прошу учасницю під №4!

(Конкурсантка зачитує завдання і правильну відповідь)

Ведучий 1

Прошу учасницю під №5!

(Конкурсантка зачитує завдання і правильну відповідь).

Ведучий 2. Хотілося би ще на святі послухати пісень…

Ведучий 1. Та немає проблем! Наступний конкурс і він же завершальний називається саме пісенним!

Ведучий 2 Не хвилюйтеся, шановні наші учасниці! Це всього –на всього гра! Як казав Шекспір , що "весь світ - театр, а люди в ньому - актори".

Ведучий 1 Я не роздаю Вам, дівчата – учасниці на цей раз листки, Ви самі вибираєте листок із завданням. Готуєтеся одну хвилинку, і як зазвучить фонограма, Ви підходите до мікрофону і під ту мелодію наспівуєте слова пісні –пародії. Зрозуміло?

Ведучий 2 (оголошує)

КОНКУРС № 5«ПОПУРІ УКРАЇНСЬКИХ ПІСЕНЬ»!

Звучить фонограма

Пісня №1

Цвіте терен, цвіте терен, а цвіт опадає.

Хто із книжкою знається, той горя не знає. /2 р.

ПІСНЯ №2

Ой, дівчино, шумить гай!

В книгозбірню завітай, завітай!

Ой, хлопчино, шумить гай!

В книгозбірню завітай,завітай!

ПІСНЯ №3

Ой, на горі два дубки! /3 р.

А у нас для вас — книжки!

В цих книжках є море знань /3 р.

Хоч - не хоч, розумним стань!

ПІСНЯ №4

Ти ж мене підманула, ти ж мене підвела

Ти ж у нашу бібліотеку

Всі книжки ще не здала!

ПІСНЯ №5

Ти признайся мені:

Ти Бальзака читала?

Він приснився мені

Я тобі не казала.

Цікаву книжку –

ти читай вечорами

це хороша розрада тобі…

Ведучий 2.

Ну ось і підходить до завершення наше свято. Поки журі підводить підсумки ми прослухаємо ще одне музичне вітання!

Пісня №4

Ведучий 1

Дорогі друзі! Сьогодні вам вперше надається можливість стати свідками церемонії нагородження та присвоєння титулу "Бібліопринцеса"!

Ми вдячні всім, хто сьогодні прийшов сюди підтримати наших учасників!

Слово надається журі.

Ведучий 2

Премудросте земна, бібліотеко!
Віват  тобі, хранителько свята!

Дякуємо всім за участь! До нових зустрічей!

6

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.