+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

Мета: вчити виразно читати віршовані твори, збагачувати

словниковий запас, викликати бажання вчитися у своїх

батьків, виховувати почуття поваги до всіх членів сім’ї.

Обладнання: словникові слова, прислів’я, ілюстрації родини.

Тип уроку: урок вивчення нових знань.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

1.Привітання.

- Доброго дня, діти!

Посідали всі тихенько,

Спинки підняли рівненько.

Один одному всміхнулись,

І до мене повернулись.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Відгадування загадки.

Цифра ця усім говорить,

Скільки днів до тижня входить.

А як поряд стане «Я»

Це вже вийде в нас… (Сімя).

- Назвіть слово сімя по звуках ( імйа] ).

2. Бесіда за ілюстрацією до прислівя «Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько».

- Що ви бачите на картині?

- Чому маленьке лисеня так занепокоєно позирає на сонячний промінь?

- Як воно може захистити сон мами-лисиці від сонячного променя?

- У які ігри може грати лисеня, щоб не розбудити маму?

- Розкажіть, як ви оберігаєте сон рідних: мами, тата, бабусі, дідуся…

- Як можна назвати цю картину? Запропонуйте кілька фраз.

3. Проведення ігрової вправи «Як виявити любов до рідних людей?»

- Діти, я буду говорити вирази, а ви плесніть у долоні тоді, коли вам не сподобається якийсь з них.

- погладити по обличчю;

- обійняти;

- допомогти на кухні;

- накричати на бабусю;

- разом прибрати у квартирі;

- не смітити;

- штовхатися;

- сказати добрі слова;

- домовлятися про спільні справи;

- приготувати незвичайний сюрприз;

- вдарити тата.

4. Створення проблемної ситуації «Що означає щаслива родина?»

- Діти говорять:

«Мама з татом не сваряться».

«У неділю ми завжди разом».

«Завжди є гроші».

«Влаштовують свята».

- А ви як думаєте?

III. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні на уроці ми будемо читати вірші про сім’ю, маму, тата та бабусю.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Опрацювання усмішки «Приховала»

а) Першоразове читання вчителем.

- Діти, зараз я прочитаю твір «Приховала», а ви послухайте уважно і подумайте, що це - вірш, оповідання чи усмішка?

б) Робота над текстом.

- Що це - вірш, оповідання чи усмішка?

- Між ким іде розмова? (Між мамою та донькою)

- Кого стосується заголовок? (Мами)

- Чи справді мама приховала щось?

- А ви чуєте такі слова від мами? Коли?

в) Читання в особах.

- Діти, зараз ми прочитаємо усмішку в особах.

- Слова автора буде читати …

- Слова мами буде читати …

- Слова доньки буде читати …

2. Робота з віршем О. Орача «Вчуся у мами».

а) Виразне читання вчителем.

- Діти, зараз я прочитаю вірш, а ви послухайте і скажіть, чого навчається дівчинка у мами?

- Чого навчається дівчинка у мами?

б) Словникова робота.

- Агроном – спеціаліст сільського господарства;

турботливість – піклування;

підтягую – тут: підспівую;

тулиться поле до нашої хати – починається біля хати.

в) Робота над текстом.

- Ким працює мама дівчинки?

- Чим вона любить робити у вільний час?

г) Вибіркове читання з елементами бесіди.

- З яким почуттям дівчинка розповідає про маму?

- Чого дівчинка навчається у мами?

- Як дівчинка ставиться до мами? Доведіть словами вірша.

- Чим захоплюється дитина?

г ) Проведення гри «З’эднай слова».

- Погляньте на склади, що записані на дошці. Знайдіть слова у вірші, які мають такі ж склади, прочитайте їх.

сі

ся

спі

сті

ста

- З’єднай слова обох колонок, щоб утворились словосполучення із вірша.

поле чує

ласку працює

пісні співати

рідненької тулитися

агроном зелененький

- Які слова не поєднались? Знайдіть слова у тексті, що з ними пов’язані, і прочитайте.

3. Проведення фізхвилинки.

4.Виразне читання вірша О. Орача «Вчуся у мами».

- Прочитайте вірш з ніжністю і захопленням.

5.Робота над віршем В. Багірової «Бабця спить».

а) Бесіда.

- Про кого з членів сімї ми ще сьогодні не читали?

- Якщо дідусь – татів чи мамин тато, то бабуся - …

( мамина чи татова мама).

- А хто ж такі прабабуся і прадідусь?

- Скільки у вас бабусь? А прабабусі є?

- Які спільні справи робите з бабусею?

- Як ви ставитесь до бабусі?

б) Першоразове читання вірша вчителем.

- Послухайте вірш «Бабця спить» і скажіть, як до бабусі ставиться онук. Чому ви так думаєте?

в) Читання вірша мовчки.

- Які слова твору підказують щодо сили голосу під час читання?

- Які слова мають прозвучати, ніби цокання годинника?

- А які – звучати як прохання?

г) Виразне читання вірша.

V. Розвиток зв’язного мовлення.

- На уроці ви дізналися, чого навчаються діти у мам і татів. А чого навчаєтеся ви у своїх батьків? Про що любите говорити з ними? Розкажіть.

VI. Підсумок уроку.

1. Підсумкова бесіда.

- Які твори ми сьогодні читали?

- Що у них спільного?

- Які почуття виникли у вас під час читання?

- Який із віршів справив на вас найсильніші враження?

2. Оцінювання.

3. Д/з.

- Запишіть домашнє завдання на наступний урок – с.81-83 читати; намалювати свою родину.

4. Прощання.

- До побачення!

Опис документу:
Вчити виразно читати віршовані твори, збагачувати словниковий запас, викликати бажання вчитися у своїх батьків, виховувати почуття поваги до всіх членів сім’ї.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн