Сантиметр. Розв’язування задач на основі практичних дій з предметами і за малюнками

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 36.

Тема: Сантиметр. Розв’язування задач на основі практичних дій з предметами і за малюнками.

Мета: ознайомити учнів з одиницею вимірювання сантиметром та сантиметровою лінійкою; учити вимірювати довжину відрізка, доповнювати рівності і нерівності; закріплювати знання з нумерації чисел у межах 20; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

• Дві синиці, гарні птиці,

На вербі сиділи,

Три подружки-щебетушки

Раптом прилетіли.

Скільки на вербі синиць?

Полічи веселих птиць. (5)

• У садок до годівниці,

Прилетіли три синиці,

Потім ще три птиці —

Теж до годівниці.

Скільки птиць на годівниці? (6)

• Ось до класу на урок

Залетіло шість сорок,

Дві пізніше прибуло.

Скільки всіх птахів було? (8)

2. Математичний диктант

— Запишіть число, яке передує числу 16.

— Запишіть число, яке іде за числом 15.

— Запишіть цифрою, скільки сторін має шестикутник?

3. Гра «Оплески»

Учитель показує число і промовляє слово «більше» чи «менше», а діти один за одним плещуть у долоні різну кількість разів.

4. Складання рівностей на додавання за предметними малюнками

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Розповідь учителя

— Згадайте, як вимірювали довжину удава в казці Г. Остера. (У папугах. Удав був завдовжки — 38 папуг.)

— А чи можна вимірювати довжину класу кроками? (У всіх кроки різні.)

— Отже, щоб не помилитися, використовують загальні для всіх країн одиниці вимірювання.

— А як називається ця одиниця вимірювання, ви дізнаєтеся сьогодні на уроці.

2. Робота за підручником

Завдання 1

— Розгляньте малюнок. Це хлопчик Крок. Скільки кроків він зробив по зеленому відрізку? по червоному? по синьому?

— Чи можемо ми вимірювати кроками? Чому?

— Довжину відрізка вимірюють лінійкою. На лінійці є мірки — сантиметри. Мірка від 0 до 1 — це 1 см; від 0 до 2 - 2 см. Якої ж довжини крок у хлопчика Крока?

Завдання 2

— Розгляньте відрізки. Скільки їх? Виміряйте лінійкою їх довжину.

— На лінійці, за допомогою якої вимірюють довжину, кінець кожного сантиметра позначений рискою, біля якої стоїть цифра. Лінійка відразу дозволяє дізнатися, скільки сантиметрів укладається вздовж вимірюваного предмета.

— Прикладемо лінійку до відрізка, довжину якого ми прагнемо виміряти так, щоб риска із цифрою 0 перебувала в одному кінці відрізка. Подивимося, біля якої цифри знаходиться другий кінець вимірюваного відрізка. Ця цифра покаже, якої довжини відрізок, скільки в ньому сантиметрів.

— Яка довжина найкоротшого відрізка? найдовшого? Чи є відрізки однакової довжини?

Фізкультхвилинка

Завдання 3.

Розв’язання задачі за малюнком, (малюнок — на дошці)

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Яке число загубилося?»

2. Геометричний матеріал. Гра «Зайва фігура»

 

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого вчилися на уроці?

— Що нового дізналися?

— Що повторили?

— За допомогою якого інструмента ми вимірюємо довжину відрізків?

— Як треба прикладати лінійку до відрізка?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
1
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!