і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в роботі з підлітками і старшокласниками. Шлях до мети
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • ШАНДОР ПЕТЕФІ — ВИДАТНИЙ УГОРСЬКИЙ ПОЕТ (1823–1849). ВІРШ «КОЛИ ТИ МУЖ, БУДЬ МУЖНІМ…»

ШАНДОР ПЕТЕФІ — ВИДАТНИЙ УГОРСЬКИЙ ПОЕТ (1823–1849). ВІРШ «КОЛИ ТИ МУЖ, БУДЬ МУЖНІМ…»

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок № 49. Шандор Петефі — видатний угорський поет (1823–1849). Вірш «Коли ти муж, будь мужнім…»

Мета: познайомити учнів з біографією Ш. Петефі, навчати аналізувати учнів поетичний твір; розвивати зв’язне мовлення; виховувати повагу до подвигу людини.

Обладнання: портрет Ш. Петефі, збірка віршів поета, музичний запис мелодії угорського народного танцю — чардашу, карта світу.

Тип уроку: первинне ознайомлення з матеріалом.

И там, где скачут взмыленные кони,

Гремят орудия, где борется народ,

Там звучный голос Шандора Петефи

Свободы песнь бессмертную поет.

Л. Беньямин

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Зараз ви прослухаєте музичний фрагмент народного танцю одного з європейських народів. Спробуйте відгадати, яким народом була створена ця музика, і дізнаєтеся, у якій країні жив і творив відомий поет Шандор Петефі. (Звучить чардаш.)

— Ця країна — Угорщина. Про її славнозвісного сина йтиме мова сьогодні на уроці.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення учня-«географа» про сучасну Угорщину

Столиця Угорщини — Будапешт. Населення — 10,4 млн чоловік. Національний склад населення: угорці (мадьяри) — 88 %, цигани — 3 %, німці — 2,5 %, словаки, хорвати, румуни. (Робота з картою) Угорщина — це держава у Центральній Європі. На півночі межує зі Словакією, на північному сході — з Україною, на сході — з Румунією, на півдні має

кордон із Сербією, Хорватією й Словенією, на заході — з Австрією. Загальна площа — 93 тис. кв. км. Державна мова — угорська, поширені також англійська, німецька, російська мови. Парламентська республіка з президентською формою управління.

— Не випадково ми заговорили про Угорщину, тому що понад усе на світі Ш. Петефі любив свою Батьківщину, заради неї жив і творив, заради неї віддав своє життя.

2. Ознайомлення з біографією поета (за матеріалами підручника)

3. Робота з текстом вірша «Коли ти муж…»

1) Виразне читання поезії вчителем

2) Словникова робота

Муж — мужчина.

Демосфен — давньогрецький оратор і політичний діяч.

3) Бесіда

- Що означає для автора бути мужнім? Наведіть приклади з тексту.

Знайти життєву путь (знайти себе, своє покликання і дотримуватися його).

Творити у вирі битви (бути людиною творчою й сміливою).

Вміти правду боронити (думати про справедливість, про бідних і беззахисних).

Зуміти заради правди зламати життя своє (ризикувати своїм життям, пожертвувати собою).

Боротися й страждати, але своєї волі не віддати (бути незалежним, вільним, не продаватися).

- Як можна пояснити девіз ліричного героя «Голодний, але вільний»? Чи жив

за цим девізом сам поет?

- Визначте тему та ідею вірша.

Тема — це те, про що розповідається у творі.

Ідея — головна думка твору.

Відповідь

Тема — розповідь про те, що, на думку поета, означає бути мужнім.

- Подумайте: цей заклик стосується лише чоловіків чи всіх людей? Ідея — заклик до людини бути мужньою, сміливою, чесною, справедливою, вільною, бути готовою захищати правду і волю зі зброєю в руках, покласти за них своє життя. Таке життя не буде легким, але воно буде гідним звання Людини. Автор закликає людей цінувати не комфорт і багатство, а волю, правду, справедливість, хоча іноді здобути їх можна лише дорогою ціною власного життя.

- Які образи зустрічаються в поезії? Муж, лялька на шворках, пес недолугий, гроза, меч, дуб, трава.

- Які художні засоби вам відомі?

Епітети — художнє означення.

Порівняння — зіставлення одного явища з іншими за спільною ознакою.

Метафора — перенесення ознак чи дії одного предмета на інший за подібністю.

Знайдіть ці художні засоби в тексті вірша.

Епітети — мужній, кволий, сміливий, навісна.

Порівняння — замовкни, як змовкає гроза за краєм гір; будь дубом, який гнеться під вітром, як трава.

Метафори — пес недолугий — доля; лялькою на шворках в руках долі не будь; будь дубом, котрого буря з корінням вирива.

З якою метою вони використовуються у вірші? (Роблять поезію образнішою, яскравішою, мову вірша — точнішою, виразнішою.)

IV. Підбиття підсумків уроку

«Мікрофон»

Сьогодні на уроці ми:

- дізналися про життя і творчість Ш. Петефі;

- прочитали вірш «Коли ти муж…»;

- працювали над визначенням теми та ідеї поезії;

- пригадали визначення художніх засобів;

- вчилися знаходити у тексті епітети, метафори, порівняння.

V. Домашнє завдання

Порівняти вірш Ш. Петефі «Коли ти муж…» і поезію Р. Бернса «Чесна бідність».

Індивідуальне завдання: учневі-Петефі підготувати розповідь про діяльність Ш. Петефі під час революції 1848 р.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    11.08.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    126
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    QI908053
  • Вподобань
    0
Курс:«Використання веб-квестів в освітньому процесі»
Левченко Ірина Михайлівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь