Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
PRO-акаунт на «Всеосвіті» як інструмент саморозвитку та професійної самореалізації
»
Взяти участь Всі події

Самооцінка і здоров'я. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.

Основи здоров'я

Для кого: 6 Клас

31.03.2020

1100

107

0

Опис документу:
Конспект уроку з використанням арт-терапії, робти в групах, містить посилання на онлайн-тест "Визначення самооцінки". Є цікава рухлива вправа "Австралійський дощ", яка допомагає послабити напруження. Урок спрямований на самопізнання.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок «Основи здоровя» 6 клас

Тема. Самооцінка і здоров’я. ПОНЯТТЯ САМООЦІНКИ. ВИДИ САМООЦІНКИ. ФОРМУВАННЯ АДЕКВАТНОЇ САМООЦІНКИ

Мета: ознайомити учнів із видами самооцінки, впливом самооцінки на поведінку і здоров’я людини; сприяти формуванню в дітей адекватної самооцінки; розвивати навички самоусвідомлення; виховувати в дітей чуйність до людей, дбайливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.

Обладнання: кольорові олівці або фломастери, білі аркуші А4, ножиці, ватман А1, клей, схеми «Види самооцінки», аудіо запис «Шум моря».

Хід уроку

і. Організаційний етап

Привітання. Установка на позитивне відношення один до одного.

Всі стають в коло. Починаючи з учителя промовляють до сусіда ліворуч: «Дмитрику (ім’я сусіда, пестливо), я рада тебе бачити!»

іі. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

Перевірка домашнього завдання

ііі. Повідомлення теми й мети уроку

Американський психолог Стівен Кові писав: «Люди не переносять змін, якщо у них не має постійного ядра, міцної основи. Тільки той вміє змінюватися, кого наділили розумінням, хто ти є, чого хочеш і що ціниш»

Сьогодні на уроці ми познайомимося з поняттям «самооцінка» та з її видами. З яких двох слів складається це поняття? - «Сам» та «оцінювати».

Дайте собі відповідь на запитання: «Який я є?»

іV. Вивчення нового матеріалу

Самооцінка особистості – оцінка людиною своїх якостей, себе, рівня успішності власної діяльності, оцінки своєї особи іншими людьми, виходячи з системи цінностей людини.

Самооцінка пов’язана з однією із центральних потреб людини – потребою в самоствердженні, із прагненням людини cтвердити себе як члена суспільства в очах навколишніх і у своїх власних.

Під впливом оцінки навколишніх в особистості поступово складається власне ставлення до себе і самооцінка своєї особистості, а також окремих форм своєї активності: спілкування, поведінки, діяльності, переживань.

Вправа «Акваріум». Мета: навчити учасників самоусвідомлення, самовираження.

Включити аудіо запис «Шум моря» та запропонувати учням уявити себе мешканцем моря (рибкою, медузою, морським коником, крабом, восьминогом, акулою, дельфіном, тощо), з яким вони себе позиціонують. Якого він буде розміру, кольору, хижою чи ні, обирає кожен учасник. Потім учні малюють своїх морських мешканців та вирізають їх. Кожен приклеює свого мешканця на ватман А1 (уявний акваріум) і розповідає про нього (що полюбляє, які має якості, яка в нього поведінка, тощо).

Самооцінка може бути адекватною і неадекватною. За адекватної самооцінки суб’єкт правильно співвідносить свої можливості і досягнення, досить критично ставиться до себе, прагне реально дивитися на свої невдачі та успіхи, намагається ставити перед собою досяжні цілі, які можна здійснити насправді.

Але самооцінка може бути неадекватною – надмірно завищеною або занадто заниженою.

На основі неадекватно завищеної самооцінки у людини виникає неправильне уявлення про себе, ідеалізований образ власної особистості і можливостей, своєї цінності для навколишніх, для загальної справи. Сприйняття реальної дійсності спотворюється, ставлення до неї стає неадекватним – чисто емоційним. Тому справедливе зауваження починає сприйматися як причіпка, а об’єктивна оцінка результатів роботи – як несправедливо занижена. Неуспіх оцінюється як наслідок несприятливо сформованих обставин, в жодній мірі не залежних від дій самої особистості. Людина з завищеною неадекватною самооцінкою не бажає визнавати, що все це – наслідок власних помилок, ліні, недостатності знань, здібностей або неправильної поведінки.

Самооцінка може бути і заниженою, тобто нижче реальних можливостей особистості. Зазвичай це призводить до невпевненості в собі, боязкості і відсутності дерзань, неможливості реалізувати свої здібності. Такі люди не ставлять перед собою мети, яку важко досягти, обмежуються вирішенням повсякденних завдань, занадто критичні до себе.

Крайнощі щодо самооцінки порушують душевну рівновагу і можуть стати причиною патологічних відхилень: психастенії (украй занижена самооцінка) та параної (людина постійно відчуває власну перевагу над іншими).

Вправа-руханка «Австралійський дощ»

Учитель запитує: «Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді разом послухаймо, який він. Будь ласка повторюйте мої рухи!»

  • В Австралії посилився вітер (вчитель тре долоні).

  • Починає накрапати дощ (клацання пальцями).

  • Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах).

  • Розпочинається справжня злива (плескання по стегнах).

  • А ось і град та справжня буря (тупіт ногами).

  • Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).

  • Дощ стихає (плескання долонями по плечах).

  • Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями).

  • Тихий шелест вітру (потирання долонь).

  • Ура! Сонце! (руки догори).

Робота в групах

Самооцінки можуть бути адекватними, заниженими й завищеними.

Розгляньте запропоновані зображення, визначте вид самооцінки. Поясніть за якими ознаками віднесли його до того чи іншого виду.

V. Домашнє завдання

1. Пройдіть тест на визначення самооцінки на сайті http://www.bibliokid.if.ua/piznavay/piznay-sebe-psykhologichni-testy-dlya-ditey/335-test-na-vyznachennya-rivnya-samootsinky.html.

2. Складіть план самовдосконалення.

VІ. Підбиття підсумків уроку

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.