С. Маршак «Дванадцять місяців». Протиставлення образів Пасербиці та Мачухи та її Дочки як утілення конфлікту добра і зла

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Світова література, 5 клас

_________

Урок № _______

Тема. С. Маршак «Дванадцять місяців». Протиставлення образів Пасербиці та Мачухи та її Дочки як утілення конфлікту добра і зла

Мета: допомогти учням з’ясувати, як художньо втілюється головний конфлікт п’єси — протистояння добра і зла; розвивати образне та логічне мислення, навички читання за ролями,

переказу твору та його оцінювання; виховувати почуття людської гідності, толерантності, гуманізму.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

— Для людей завжди було важливим жити в гармонії з природою. Адже від природи залежав не лише добробут, а й їхнє життя. У творі С. Маршака природа оживає й утілюється в конкретні образи братів-місяців. Місяць Січень відзначає працьовитість Пасербиці. Вона то важкі відра води несе, то хмиз. Зодягнена у благенький одяг, але завжди весела, привітна, співуча. Липень розповідає, як вона клопочеться з раннього ранку на грядках, як береже ліс — ніколи «гілки дурно не зломить», нестиглої ягоди не зірве. Хвалять героїню й інші братимісяці, щиро співчувають їй. Саме собою постає питання: чому люди не розуміють одне одного, не співчувають, чинять зло та несправедливість? Ось на це запитання ми й пошукаємо відповідь на сьогоднішньому уроці.

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

Інтерактивна гра «Так» і «Ні»

Підтвердьте або спростуйте висловлювання.

  1. На кожному кроці в лісі Принцеса зустрічала звірят, які радісно її вітали. (Ні)

  2. Гофмейстерина Принцеси говорила, що вона в захваті від їхньої новорічної

прогулянки. (Так)

  1. Начальник варти дав слово Принцесі, що він ніколи й нікуди більше не вирушить без вудки. (Так)

  2. Під снігом солдати знайшли суниці, чорниці, малину та ожину. (Ні)

  3. Пасербиця радісно прийняла подарунки Принцеси — кошик золота, дванадцять суконь, атласні черевички на срібних закаблуках. (Ні)

  4. Принцеса сказала, що кине в ополонку каблучку й дівчину разом із нею, якщо та не скаже, де проліски. (Так)

  5. Брати-місяці прилетіли на допомогу Пасербиці, і Принцеса та її почет побачили всі пори року разом. (Так)

  6. Канцлер, посли та прокурор мужньо захищали Принцесу від негоди. (Ні)

  7. Профессор попрохав у діда, щоб все стало на свої місця. (Так)

  8. Дід перетворив Бабу та її Дочку на коней і запряг у сани. (Ні)

  9. Солдат віддав свій плащ Пасербиці. (Так)

  10. Баба похвалила Дочку за те, що та хоч якийсь подарунок випросила для них у Діда. (Ні)

IV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Прогнозування

    Як ви вважаєте, яким саме буде кінець казки? (Відповідають лише ті, хто не читав казку до кінця.)

2. Виразне читання за особами 4 дії, 2 картини

3. Словникова робота за запитаннями учнів

4. Обмін враженнями про прочитане, евристична бесіда

    Чи справдилися ваші прогнози щодо кінця п’єси-казки? На чому ви будували свої припущення?

    Чи сподобалася вам казка? Чому? Чим саме?

    У кого з героїв змінився характер на краще і чому?

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Знайдіть «третє зайве»

Принцеса, Король, Гофмейстерина.

Учитель Принцеси — професор арифметики, правопису й співів.

Січень пообіцяв зняти з Баби й Дочки собачі шкури через три роки, через вісім або дев’ять років залежно від того, як вони поводитимуться.

VI. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати, переказувати всю п’єсу; характеризувати героїв, давати оцінку явищам та подіям, виділяти художні особливості; готуватися до презентації проектної діяльності.

VII. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Учням пропонується закінчити речення:

«Я задоволений (задоволена), що…».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
3
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!