Рухливі ігри в середній групі

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

31.03.2020

1022

73

0

Опис документу:
Рухливі ігри в середній групі (за програмою розвитку дитини дошкільного віку "Українське дошкілля"). До переліку увійшли рухливі ігри з ходьбою та бігом; повзанням і лазінням; з киданням та ловінням; ігри зі стрибками та ігри на орієнтування у просторі.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Рухливі ігри з ходьбою, бігом, рівновагою

  1. "Знайди собі пару"

  2. "У ведмедя у бору"

  3. "Прапорці"

  4. "Качечка"

  5. «Нумо в коло!»

  6. «Метелики»

  7. "Іменинний пиріг"

  8. "Пастух і стадо"

  9. "Кольорові автомобілі"

  10. "Пташки і кіт"

  11. "Про Катрусю і цапка"

"Знайди собі пару"

Мета: удосконалювати навички ходьби і бігу. Виховувати увагу та вміння орієнтуватися у просторі.

Обладнення:Бубен, свисток.

Хід гри. Діти стають парами, хто з ким хоче. На умовний сигнал вихователя (ударив бубен, свисток) діти розходяться або розбігаються по залу (майданчику). За другим сигналом — два удари в бубен або слова "Знайди собі пару!" діти стають парами і під удари в бубен йдуть по залу (майданчику). Потім на умовний сигнал знову розбігаються врозтіч і на слова "Знайди собі пару" знову поспішають стати парами — так, як стояли раніше. Тому, хто довго шукає пару, діти проговорюють: "Олю, Олю (називають ім'я дитини), поспішай, швидше пару вибирай!". Гра повторюється.

Вказівки до гри. Діти стають парами і розбігаються тільки за сигналом. При кожному поверненні пари міняються. Стежити, щоб діти використовували всю площу зали (майданчика), не штовхалися і швидко ставали парами.

"У ведмедя у бору"

Мета: удосконалювати навички бігу. Розвивати спритність і швидкість.

Обладнення: наголівник, атрибути до гри

Хід гри. Обирають ведучого — "ведмедя". Для нього на одному боці майданчика креслять коло -"барліг". На протилежному — "будиночок" дітей.

Вихователь промовляє:

У ведмедя у бору

Гриби, ягоди беру./ Двічі

Діти йдуть до лісу і збирають гриби, ягоди (присідають і торкаються обома руками підлоги, підводяться), І підходять до "ведмежого барлога".

Вихователь продовжує:

А ведмідь сидить

І на нас ричить.

Після цих слів "ведмідь" тихо ворушиться, потягується і, рикаючи, встає. Діти тікають у свій ''будиночок", а "ведмідь" біжить за ними і ловить. Гра повторюється з новим "ведмедем".

Вказівки до гри. Стежити, щоб діти ближче підходили до "ведмедя", не лякалися його. У кінці гри І визначити найспритніших дітей і "ведмедя", який ловив швидше за інших. Дітей, яких було спіймано, на роль "ведмедя" не обирають.

"Прапорці"

Мета; удосконалювати навички ходьби по колу в різному темпі. Виховувати чесність, організованість.

Обладнення:різнокольорові прапорці.

Хід гри. Діти стоять у колі, тримаючись за руки. Посередині кола стоїть дитина з прапорцями в руках.

Вихователь проговорює:

До нас Галя прийшла,

Прапорці принесла.

Кому дать, кому дать,

Прапорці передать?

Діти ходять по колу вправо, а дитина з прапорцями - вліво. На останні слова всі зупиняються. Дитина піднімає прапорці вгору і вільно розмахує ними.

Вихователь посилає другу дитину всередину кола. Усі діти повторюють разом з вихователем:

Петю, в коло рушай.

Прапорці діставай,

Прапорці діставай.

Догори піднімай!

Визначена дитина йде в середину кола, підіймає руки і бере за держальця. Діти міняються місцями, і гра повторюється.

Вказівки до гри. Вихователь пропонує, щоб діти виконували ходьбу по колу, не наштовхуючись один на одного. Коли гра закінчиться, можна дати завдання всім підняти руки і помахати кистями рук на слова "прапорці (червоні, сині) догори піднімемо!".

"Качечка"

Мета: удосконалювати навички ходьби по колу в різному темпі. Виховувати увагу, пам'ять, учити виконувати рухи під музику.

Обладнення: наголівники, атрибути до гри

Хід гри. Діти стоять у колі, тримаються за руки, "качечка" — за колом. Вихователь співає:

Ду-ду-ду-ду, дудочка,

Ду-ду-ду-ду-ду!

Ой заграла дудочка

У нашому саду.

Діти йдуть в один бік, а "качечка з каченятами" — у протилежний. Вихователь:

Аж пливе білесенька

Качка по воді.

Хто це так гарнесенько

Грає на дуді?

Діти зупиняються. Двоє з них утворюють ворота. "Качечка з каченятами" входять у коло, "пливуть" І одне за одним, наче розгрібають лапками воду. Діти грають у дудочку (у кулачки). "Качечка з каченятами" продовжують плавати.

Вихователь:

Стала з каченятами

Качка танцювати,

Крильцями і лапками

Воду колихати.

Діти в колі повільно виконують махи зчепленими руками, зображуючи коливання води. "Каченята" танцюють, кружляють то в один, то в другий бік, повільно розмахуючи руками (крильцями). Потім діти знов грають у дудочку:

Ду-ду-ду-ду, дудочка,

Ду-ду-ду-ду-ду!

Ой хороша дудочка

У нашому саду.

Діти зупиняються, "ворота" відчиняються (діти підіймають руки), "качечка з каченятами" виходить з кола на "бережок". Гра повторюється з новою "качкою з каченятами".

Вказівки до гри. Усі рухи виконують відповідно до слів пісні.

«Нумо в коло!»

Мета: Навчати бігу зигзагом, оббігаючи кожний предмет то ліворуч, то праворуч.

Обладнання: палиці, кеглі, бубон

Хід гри:Із високих іграшок — палиць або кеглів — утворюють коло, у діаметр якого визначається кількістю учасників. Діти йдуть, а потім біжать зигзагом, оббігаючи кожний предмет то ліворуч, то праворуч. Вихователь при цьому стежить, щоб всі діти рухалися в один бік. Після умовного сигнал; (наприклад, удару в бубон) всі вибігають з кола і присідають. Але при цьому слід діяти обережно, щоб не зачепити предмет і не затримуватися, забігаючи в коло. Хто помилився, той відходить убік і пропускає одне повторення гри.

«Метелики»

Мета: Удосконалювати швидкість, спритність

Обладнання: зображення квіток різного кольору.

Хід гри : Діти-«метелики» стають на краю майданчика, де хочуть. Під музику або за словами вихователя: «Метелики, метелики, до садочку полетіли», діти відводять руки в сторони, бігають врізнобіч, оббігаючи один одного.

Вихователь продовжує: «На квіточку білу всі тихенько сіли». Діти сідають біля квіточок названого кольору:

За сигналом вихователя: «У-у-у», який означає завивання вітру, бурі, метелики тікають із садочку на край майданчика. Гра повторюється за словами: «Метелики, метелики, на поле полетіли». Вихователь постійно відзначає дітей, які легко і тихо бігали і сідали.

"Іменинний пиріг"

Мета: удосконалювати навички ходьби по колу. Виховувати пам'ять та увагу.

Хід гри. Діти стоять у великому колі, одна дитина (іменинник) — усередині.

Принесли у дитсадок

Іменинний пиріжок. (Діти ходять по колу.)

Ось такий вузесенький, (Руки підняти вперед, долоні одна проти одної.)

Ось такий низесенький, (Присідають, руки відводять уперед долонями вниз.)

Ось такий завдовжки, (Піднімаються — руки розводять у сторони.)

Ось такий завтовшки.

Вихователь і діти звертаються до іменинника, проказуючи:

Таню, ти часу не гай,

Кого хочеш — вибирай.

Дитина в колі відповідає:

Я люблю, звичайно, всіх,

Але Валю — більш за всіх.

Валя входить у коло.

Вихователь:

Дуже весело у нас,

Потанцюймо ще хоч раз.

Діти, стоячи на місці і поклавши руки на пояс, виконують танок.

Вказівки до гри. Діти ходять по колу вправо та вліво — за вказівкою вихователя. Рухи виконують усі разом відповідно до слів вихователя.

"Пастух і стадо"

Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу врозтіч. Виховувати увагу та орієнтування в просторі.

Обладнення:наголівники, атрибути до гри, мотузка

Хід гри. Усі діти зображають стадо (корів, телят, овець). Обирають "пастуха" і дають йому ріжок і батіг (мотузок). Вихователь:

Рано-вранці пастушок

Грає гучно у ріжок,

А корівки влад йому,

Замукали: "Му-му-му".

На слово "ріжок" пастух вимовляє: "Тру-тру-тру". Після слів "Му-му-му" корівки мукають. "Пастух" виганяє стадо з кошари на луг. "Корівки" ходять по лугу і шукають травичку, телята та вівці бігають. стрибають. Через 1 — 1,5 хв. "пастух" заганяє стадо до кошари.

Вказівки до гри. Сюжет гри можна змінювати, вводячи до неї "вовка", який ховається за кущами Коли з'являється "вовк", "корівки", "телята" й "вівці" швидко тікають у кошару, а "пастух" намагається відігнати його від стада.

"Кольорові автомобілі"

Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу врозтіч. Виховання уваги та вміння розпізнавати кольори.

Обладнення: шнур, кружечок або кольоровий обруч, прапорці різного кольору

Хід гри. Діти стоять перед лінією, накресленою на землі з одного боку майданчика (шнур: покладеним на підлозі в залі). У кожного з них кружечок або кольоровий обруч (за вибором). Вихователі стоять обличчям до дітей, у руках тримає три кольорові прапорці. Піднімає один з них. Діти-"автомобілі', в яких кружечки того самого кольору, бігають по майданчику (залу). Коли вихователь опускає прапорець,«автомобіль» зупиняються. На слова «автомобілі повертаються» діти їдуть у "гараж" (на свої місця).

Потім вихователі підіймає прапорець іншого кольору, і гра повторюється. Коли вихователь підіймає три прапорці, тоді всі «автомобілі» виїжджають з "гаражів".

Вказівки до гри. Виїжджати з гаража можна тільки за сигналом: на піднятий прапорець свого кольору.
Зоровий сигнал на початку гри можна поєднати з мовним: "Автомобілі стали" (прапорці опускаються).

"Пташки і кіт"

Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу. Виховувати спостережливість та кмітливість.

Обладнення: наголівники, атрибути до гри, стілець

Хід гри:- «Діти - пташки" стоять у великому колі. Посередині кола на стільчику сидить "кіт" і удає, що спить.

Вихователь:

Білий котик спить на лаві

Серед нашого двора.

Прилетіли пташенята

Та як крикнуть раптом....

Діти, узявшись за руки і ступаючи дрібним повільним ритмічним кроком, разом з вихователем звужують коло, зупиняючись пліч-о-пліч. Вони викрикують: "Кра!". "Кіт" прокидається і кричить: "Няв!» Діти-"пташки" тікають урізнобіч, а "кіт" ловить їх. Гра повторюється з іншим "котом".

Вказівки до гри. "Кіт" не розплющує очей, поки не почує слово "кра". Спійманими вважати тих, до кого "кіт" доторкнувся рукою. Дитина, яку спіймали, не може бути "котом" (щоб діти навмисно не піддавалися).

"Про Катрусю і цапка"

Мета: удосконалювати навички ходьби. Виховувати увагу і пам'ять.

Обладнення: наголівники, атрибути до гри

Хід гри. Діти стоять у колі, обличчям досередини і тримаючись за руки. Одна дитина - Катруся, друга — "цапок". Вони стоять за колом.

Вихователь співає:

Вийшла Катя погуляти у зелений садок,

А за нею по садочку тупотить цапок.

Наставляє свої ріжки цапеня руде,

Повертає на доріжку, де Катруся йде.

Діти рухаються по колу ліворуч, а Катруся і "цапок" — праворуч. Після останніх слів вони зупиняються. У коло входять Катруся і "цапок". "Цапок" наставляє "ріжки" на Катрусю (підіймає долоні до голови).

Діти, стоячи в колі, співають:

Ти рогатий, бородатий,

Утікай, цапку.

Ми Катрусеньку маленьку

Просим до танку.

Діти вклоняються Катрусі й правою рукою запрошують її до танку. Усі танцюють. Гра повторюється з новими дійовими особами.

Вказівки до гри. Діти ходять по колу за вказівкою вихователя. Коли Катруся і "цапок" входять у коло, діти підіймають руки.

Рухливі ігри з киданням та ловінням

  1. "Лови, кидай, падати не давай!"

  2. "М'яч через сітку (мотузок)"

  3. "Школа м'яча"

  4. "Скраклі"

"Лови, кидай, падати не давай!"

Мета: удосконалювати вміння кидати та ловити м'яч. Виховувати увагу та спостережливість.

Обладнення: м’яч

Хід гри. Діти стоять у колі, вихователь — у центрі з великим м'ячем. Він кидає м'яч то одній, то другій дитині. Діти ловлять м'яч і знову кидають вихователеві, який в цей час промовляє: "Лови, кидай, падати не давай!" Через деякий час педагог промовляє: "Стрибайте до мене, як м'ячики!" Діти стрибають на обох ногах, наближаючись до вихователя. Він піднімає м'яч над головою і промовляє: "Тікайте від м'яча!" Діти тікають, а вихователь кидає м'яч об землю, ловить його, і гра повторюється.

Вказівки до гри. Діти ловлять м'яч обома руками, не притискуючи до грудей, і кидають вихователеві обома руками від грудей. Називати дітей, які правильно кидають і ловлять м'яч.

"М'яч через сітку (мотузок)"

Мета: удосконалювати вміння кидати та ловити м'яч. Розвивати спритність і швидкість.

Обладнення: 2 стояки, мотузка, м’яч

Хід гри. По п'ять-шість дітей стають по обидва боки сітки або мотузка, натягнутого на висоті 130 — 150 см. Вони перекидають великі м'ячі один одному через сітку. Дитина, спіймавши м'яч, перекидає його у зворотному напрямі своєму партнерові. На чиїй стороні м'яч більше падав на землю, той і програв.

Вказівки до гри. М'яч перекидається обома руками від грудей або зверху. Ловлять м'яч обома руками. Помилкою вважається, якщо м'яч торкнувся сітки (мотузка) або землі.

"Школа м'яча"

Мета: удосконалювати вміння кидати та ловити м'яч. Розвивати спритність та окомір.

Обладнення: м’яч

Хід гри. Кожна дитина має м'яч (діаметром 12-15 см) і викоте з ним такі вправи:

М'яч угору. Підкидає м'яч і ловить обома руками (5-6 разів). Підкидає м'яч угору, плеще в долоні й ловить м'яч обома руками (5-6 разів).

М'яч об землю. Кидає сильно м'яч об землю, щоб він підскочив, і ловить його обома руками. Підкидає м'яч угору і ловить обома руками після того, як він відскочить від землі (6-8 разів).

М'яч об стінку. Кидає м'яч об стінку і ловить його обома руками після відскакування. Кидає м'яч об стінку, плескає в долоні та ловить його. Кидає м'яч об стінку й ловить обома руками після відскоку від землі (8-10 разів).

Вказівки до гри. Можна застосовувати маленький м'яч, який кидають то правою, то лівою рукою, а ловлять обома руками.

«Скраклі»

Мета: удосконалювати вміння збивати предмет. Розвивати спритність та увагу.

Обладнання: скраклі.

Хід гри: Десять круглих палиць довжиною 30-40см – скраклі – ставлять або у шаховому порядку, або поряд по п’ять штук. Відраховують 25-30 кроків, відзначаючи середину відстані («масло»). Гравці кидають палиці через всю відстань по черзі. Якщо перший гравець зібє скраклю, то наступний його кидок буде з «масла». Виграє той, хто зібє найбільше скраклів.

Рухливі ігри

зі стрибками

  1. "Зайці та вовк"

  2. «Дідусь і зайченята»

  3. "Зайчик сірий умивається"

  4. "Не замочи ніг"

  5. "Подзвони в брязкальце»

  6. " Горобчики"

  7. "Жабки і журавлі"

"Зайці та вовк"

Мета: удосконалювати навички стрибків на обох ногах і швидкого бігу. Розвивати увагу та спритність

Обладнення: наголівники, атрибути до гри, стілець

Хід гри: На одному кінці майданчика (залу) — "ліс". З дітей вибрати "вовка", який ховається за деревом (стільцем). Решта дітей - "зайчики", вони стоять на протилежному боці майданчика за лінією. Вихователь каже:

Ось зайчики сіренькі

По лісу стрибають!

Діти бігають по всьому майданчику (залу) та стрибають.

За дерева, кущики заглядають,

Чи не йде вовк.

Діти наслідують рухи "зайчиків".

Знову бігають, стрибають,

Втомилися і сплять,

Тільки вушка із замету стирчать.

Діти присідають, удають, ніби сплять.

Зайчики, поспішайте,

Вовк за деревом — тікайте!

"Зайчики" прокидаються і тікають, а "вовк" ловить їх. Вибирають іншого "вовка", і гра повторюється

Вказівки до гри. Стежити, щоб "зайці" стрибали легко, на обох ногах, бігали по всьому майданчику (залу), не наштовхуючись один на одного. "Вовк" може ловити дітей тільки до лінії.

«Дідусь і зайченята»

Мета: удосконалювати навички стрибати, швидкого бігу. Розвивати увагу та спритність

Обладнання: атрибути до гри, наголівники

Хід гри:На підлозі кресляться два концентричні кола: зовнішнє діаметром 6—8 м, внутрішнє — 3—4 м. Той, хто водить,— «дідусь» — знаходиться у малому колі, яке уособлює «город». Інші гравці — «зайці» — розташовуються ззовні великого кола. За сигналом «зайці» починають стрибати на двох ногах, намагаючись потрапити у «город» (мале коло). «Дідусь», не виходячи за межі великого кола, намагається піймати «зайців» — доторкнутися до них рукою. Піймані таким чином «зайці» відходять убік. Коли збереться 3—5 пійманих «зайців» (за домовленістю), вони повертаються до гри, обирається новий «дідусь» із тих «зайців», яких не піймали. Переможцями вважаються ті, хто жодного разу не був пійманий, а також кращі «дідусі», які швидпк спіймали встановлену кількість «зайців».

"Зайчик сірий умивається"

Мета: удосконалювати навички стрибка на обох ногах, просуваючись уперед. Виховувати увагу та вміння виконувати рухи відповідно до тексту.

Обладнення: наголівники, атрибути до гри

Хід гри. Діти стають у коло, одна дитина — "зайчик". Він стає всередину кола. Діти, які стоять у колі, разом з вихователем проговорюють:

Зайчик сірий умивається,

Видно, в гості він збирається,

Вимив носик, вимив хвостик,

Вимив вухо,

Витер сухо!

"Зайчик" виконує рухи відповідно до тексту (миє і витирає ніс, вуха, хвіст). Потім стрибає на обох ногах — іде в гості до будь-кого з дітей, і той стає "зайчиком". Гра закінчується, коли зміниться 4-5 зайчиків.

Вказівки до гри. "Зайчик" виконує рухи відповідно до тексту: стрибає на обох ногах, просуваючись до одного з дітей. Діти можуть стояти у колі, сидіти на стільчиках або на килимі (у залі, кімнаті).

"Не замочи ніг"

Мета: удосконалювати навички стрибка в довжину з місця. Виховувати увагу і розвивати спритність.

Обладнення: 2 мотузки, «купини»

Хід гри. Посередині залу покладено дві паралельні мотузки на відстані 4-5 м одна відодної. Між ними - "'болото". По "болоту" розкидані на відстані одного кроку маленькі обручі або кружечки з картону — "купини». Дітей поділити на три — чотири підгрупи. Кожна з них по черзі перескакує по"купинах" на протилежний бік «болота». Виграє підгрупа, в якій ніхто жодного разу не замочив ніг,тобто не оступився.

Вказівки до гри. Кожна дитина: починає перестрибувати болото за сигналом вихователя. Замість кружечків можна покласти дерев'яні кубики

"Подзвони в брязкальце»

Мета:Удосконалювати навички стрибати вгору поштовхом обох ніг. Виховувати спритність та окомір.

Обладнення: 2 стояки, шнур, 5-6 бряскалець

Хід гри: Між двома стояками прикріпити шнур на 10-15 см вище під піднятих угору рук дитини. До шнура прив’язати брязкальця (5-6) на певній відстані одне від одного. Вихователь викликає п'ятеро-шестеро дітей, які стоять навпроти брязкалець і за сигналом "раз" виконують стрибок вгору поштовхом

обох ніг, намагаючись дістати брязкальця. Потім повертаються на свої місця. Вихователь називає дітей, які за один раз подзвонили у брязкальце, тобто доторкнулися до нього обома руками.

Вказівки до гри. Підказати, щоб під час стрибка діти виконували енергійний мах обома руками вгору.
Дитина може виконати кілька стрибків (3-4), поки не доторкнеться до брязкальця.

" Горобчики"

Мета: удосконалювати навички стрибка на обох ногах, просуваючись уперед. Виховувати увагу та вміння швидко знаходити своє місце.

Обладнення: наголівники, атрибути до гри, стільчики

Хід гри: «Горобчики" сидять на стільцях ("гніздечках") і удають, що сплять. Вихователь:
У гніздечках горобці живуть
І рано-рано всі встають,
Дітям спати не дають.
«Горобчики" розплющують очі й голосно промовляють: "Чик-чирик-чик-чирик". На слова: "Усі горобчики весело стрибають" діти встають і виконують стрибки на обох ногах, просуваючись уперед.

На слова вихователя:

Весело літають,

Зернятка збирають,

Стрибати більше не схотіли,

У гніздечка полетіли, — "горобчики" поспішають до "гніздечок" і сідають. Вихователь називає дітей, які легко стрибали і першими повернулися на свої місця.

Вказівки до гри. Перед початком гри показати, як треба легко стрибати на обох ногах; виконувати рухи руками, як горобчики крилами. Нагадувати, щоб діти використовували всю площу майданчика не наштовхувались один на одного.

"Жабки і журавлі"

Мета: удосконалювати навички стрибка на обох ногах і швидкого бігу. Виховувати увагу, кмітливість.

Обладнення: наголівники, атрибути до гри

Хід гри: Розділити дітей на дві однакові підгрупи. Одна з них - "жабки", друга — "журавлі".

Жабки-скрекотушки по бережку гуляють,

Різних комариків, комашок збирають.

«Жабки»стрибають на обох ногах, плескаючи руками над головою.

Вихователь продовжує:

А голодні журавлі

З неба поглядають

Довгими дзьобами

Здобичі шукають.

Діти – «журавлі" бігають по майданчику (залу), піднімаючи та опускаючи руки, наче крила.

Вихователь:

Жабки-скрекотушки —

Журавлі сідають!

У болото швидко ховайтесь,

Під каміння добре заривайтесь!

"Журавлі" наздоганяють "жабок".

При повторенні гри діти міняються ролями. Виграє та підгрупа дітей, яка більше зловить "жабок".

Вказівки до гри. Спійманим вважається той, до кого доторкнеться "журавель". Можна намалювати коло - "болото" (діаметром 4 — 5 м). У болоті "жабок" не ловлять.

Рухливі ігри на орієнтування у просторі

  1. "Знайди, де сховано"

  2. «Знайди й промовчи"

  3. "Відгадай чий голос"

  4. "Хто вийшов"

  5. "У лісочку на горбочку"

"Знайди, де сховано"

Мета: виховувати спостережливість, витримку, орієнтування в просторі.

Обладнення: м’яч, брязкальце, кубик

Хід гри. Діти стоять у шерензі на одному боці майданчика (залу).

Вихователь показує дітям брязкальце, м'ячик або кубик і говорить, що він його заховає. Діти повертаються до стінки і заплющують очі. Вихователь ховає предмет. Той, хто першим його знайде, має право ховати предмет.

Вказівки до гри. Шукати предмет можна тільки після сигналу вихователя. Якщо діти довго не можуть знайти предмет, підійти до місця, де його сховано, і запропонувати шукати в цьому місці.

«Знайди й промовчи»

Мета: виховувати спостережливість, витримку, орієнтування в просторі.

Обладнення: м’яч, брязкальце, кубик

Хід гри: Діти стоять на одному боці майданчика (залу). Вихователь пропонує їм повернутися спиною і заплющити очі. У цей час він ховає прапорець. За сигналом вихователя "можна шукати!" діти розплющують очі починають шукати прапорець. Той, хто побачить його, підходить до вихователя і тихесенько каже йому про це , потім повертається на своє місце. Гра продовжується доти, доки всі діти не знайдуть прапорця.

Вказівки до гри. Спостерігати за тим, щоб діти не підглядали, коли ховають прапорець. Той, хто підглядає — не бере участі у грі. Прапорець можна замінити кубиком, брязкальцем або м'ячиком.

"Відгадай чий голос"

Мета: Виховувати увагу і витримку.

Хід гри: Діти стоять або сидять по колу. Одна дитина стає або сідає на стілець у центрі кола, заплющує очі і відгадує голос. Вихователь, не називаючи імені дитини, вказує рукою на будь-кого з дітей, що сидять за спиною дитини , яка відгадує. Той, на кого вказали, встає і голосно називає ім'я дитини, яка сидить
усередині кола. Якщо голос відгадано, дитина розплющує очі, і вони міняються місцями. Якщо ні – вихователь пропонує не розплющувати очей, а ще раз послухати, хто називає його ім'я. Називати може та сама дитина або інша, за вказівкою вихователя.

Після того як зміняться двоє-троє дітей, вихователь пропонує всім побігати по залу (майданчику). За сигналом вихователя « шикуйтесь у коло!" діти займають свої місця.

Вказівки до гри: Відгадувач не розплющує очей доти, поки не вгадає, хто його покликав. Діти повинні дотримуватися цілковитої тиші.

"Хто вийшов"

Мета: виховувати витримку, спостережливість, орієнтування в просторі.

Обладнення: стільці

Хід гри. Діти сидять на стільцях півколом. Вихователь викликає одного з них і пропонує йому запам'ятати четверо-п'ятеро дітей, які сидять поруч, а потім вийти з кімнати або повернутися спиною. Одна дитина, за вказівкою вихователя, ховається.

Вихователь пропонує: "Відгадай, хто вийшов". Якщо дитина відгадала, то вибирає будь-кого замість себе, і гра повторюється. Якщо не відгадала, вона знову виходить з кімнати, а дитина, яка ховалася, сідає на своє місце. Відгадувач, повернувшись у кімнату, називає на ім'я дитину, що ховалася і сіла на своє місце. Гра повторюється.

Вказівки до гри. Дитина, яка відгадує, повертається в кімнату на слово вихователя "відгадай!". Стежити, щоб діти не підказували.

"У лісочку на горбочку"

Мета: удосконалювати навички ходьби по колу. Виховувати увагу і чесність

Обладнення: Стілець.

Хід гри. Діти стоять у колі, одна дитина сидить у середині на стільці, заплющивши очі.

Вихователь:

У лісочку на горбочку

Сидить Катруся в холодочку.

Ми тихенько підійдем,

Сон Катрусі збережем.

Діти ходять по колу вліво або вправо (за умовою), на останні слова йдуть до Катрусі пліч-о-пліч, зупиняються.

Одна дитина, визначена вихователем, підходить до Катрусі і промовляє:

Катрусю, прокидайся,

У хоровод збирайся.

Усі діти: "Відгадай, хто покликав!". Якщо дитина відгадує. Вони міняються місцями. Гра повторюється.

Вказівки до гри. Стежити, щоб дитина, яка сидить у колі, не розплющувала очей, поки не відгадає, хто її покликав.

Рухливі ігри

з повзанням і лазінням

  1. "Не дзвони"

  2. "Діти і вовк"

  3. "Переліт птахів"

  4. "Кошенята й цуценята"

  5. "Кролики"

"Не дзвони"

Мета: удосконалювати навички підлізати під шнур. Розвивати спритність та увагу.

Обладнення: 2 стояки, шнур, брязкальце, м'яч, обручі, кубики,

Хід гри. На двох стояках на висоті 50-60 см натягнуто шнур, до якого підвішено дзвоник або брязкальце. За шнуром (на відстані 2-3 м) покладено різні іграшки, по одній на дитину: м'яч, обручі, кубики, прапорці тощо. Діти по п'ять-шість осіб підходять до шнура і підлізають до нього так, шоб не зачепити дзвіночка або брязкальця. Потім плескають у долоні над головою. Кожен вибирає собі іграшку.

Вказівки до гри. При кожному повторенні гри пропонувати змінювати спосіб підлізання (правим і лівим боком, грудьми вперед). Після кількох повторень гри завдання можна ускладнити: після підлізання під шнур діти проходять по дошці, яку покладено на підлогу; виконують 3-4 стрибки на обох ногах, просуваючись до іграшок.

"Діти і вовк"

Мета: удосконалювати вміння лазити по гімнастичній стінці та бігати з підстрибуванням. Виховувати увагу, витриманість.

Обладнення:дерево, наголівники, атрибути до гри, гімнастична стінка

Хід гри. В одному кінці залу (майданчика) перед накресленою лінією стоять діти. В протилежному кінці за деревом (стільцем або стовпчиком) сидить "вовк". Вихователь декламує:

Діти в лісі гуляють,

Ходять, бігають, стрибають,

Комариків відганяють. / Двічі-тричі

Діти розходяться, бігають, а на слова "комариків відганяють" підстрибують, плескають у долоні над головою, ніби відганяють комарів.

Вихователь продовжує:

Діти, поспішайте —

Вовк за деревом.

Тікайте!

Діти біжать за лінію, деякі вилазять на гімнастичну стінку (парканчик) або стають на гімнастичні лави (колоду), а "вовк" ловить їх. Гра повторюється з іншим "вовком".

Вказівки до гри. Діти мають ходити, бігати в різних напрямах, не штовхатися один з одним, а також підходити ближче до "вовка". Замість слів "комариків відганяють" можна сказати "гриби, ягоди збирають" або "горішки з дерев зривають". На ці слова діти виконують знайомі вправи.

"Переліт птахів"

Мета: удосконалювати вміння лазити по гімнастичній стінці. Розвивати спритність та швидкість.

Обладнення: наголівники, атрибути до гри, гімнастична стінка

Хід гри. Вихователь домовляється з дітьми, що зал (майданчик) — це море, а "пароплав" — гімнастична стінка, лава або колода. Діти "пташки" перелітають через "море" (бігають у різних напрямах, виконують рухи, наслідуючи пташок). На звук "у-у-у", що означає завивання бурі, "пташки" рятуються (вилазять на гімнастичну стінку, стають на лаву, колоду). Коли "буря" вщухне, "пташки" знову починають літати.

Вказівки до гри. Стежити, щоб, піднімаючись на гімнастичну стінку, діти не пропускали щаблів, не наштовхувались один на одного, і нагадувати про це.

"Кошенята й цуценята"

Мета: удосконалювати вміння лазити по гімнастичній стінці та перелізати через гімнастичну лаву. Розвивати спритність і швидкість.

Обладнення :наголівники, атрибути до гри, гімнастична стінка

Хід гри. Поділити дітей на дві підгрупи. Одна з них — "кошенята", друга - "цуценята". "Кошенята" стоять з одного боку залу, біля гімнастичної стінки, "цуценята" — з другого, за гімнастичними лавами ("будками").

За сигналом вихователя "кошенята" бігають по залу, ходять на носках, підстрибують. На слово вихователя "кошенята" вони відповідають: "Няв!". У відповідь на це "цуценята" гавкають, перелазять через лави і починають бігти за "кошенятами", які швидко залізають на гімнастичну стінку. "Цуценята" повертаються на свої місця, перелазять через гімнастичну лаву. При повторення гри діти міняються ролями.

Вказівки до гри. Для виконують перелізання через гімнастичну лаву довільним способом. Нагадувати, щоб під час лазіння по гімнастичній стінці діти не пропускали щаблів.

"Кролики"

Мета: Удосконалювати вміння пролізати в обруч, підлізати під дугу та стрибати на обох ногах. Виховувати увагу, орієнтування в просторі.

Обладнення: стояки – 2, обруч, дуга,стілець

Хід гри. "Кролики" стоять по двоє-троє в "клітках" (обруч, прив'язаний до стояка, або дуга). В іншому кінці залу — стілець ("будиночок сторожа"). "Сторож" (дитина) промовляє:

Швидко дверцята в клітках відчиняю,

Кроликів на зелений лужок випускаю.

" Кролики» відразу пролізають крізь обручі або підлазять під дуги, починають бігати і стрибати. Через деякий час після слів "сторожа" "кролики, в клітку!" діти біжать на свої місця, пролізають крізь обруч, відпочивають, доки "сторож" знову не випустить їх на лужок.

Вказівки до гри: Діти виконують пролізання в обруч та підлізання під дугу правим або лівим боком. Рухи "кроликів" можуть бути різними: присідання ("рвуть моркву"), стрибки, біг та інше.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.