Рухливі ігри в режимі навчального дня учнів початкової школи.
42 сторінки
Учні у школі малорухомі, адже тривалий час проводять у сидячому положенні, їхні органи і системи життєдіяльності втрачають здатність правильно функціонувати. Гра включає всі види природних рухів: ходьбу, біг, стрибки, метання, лазіння, вправи із предметами, а тому є незамінним засобом фізичного виховання дітей. Світ ігор дуже різноманітний: рухливі, сюжетні, народні, рольові, спортивні, імітаційні, командні, групові, ігри-естафети, ігри-конкурси, ігри-забави, ігри-змагання тощо. Народна педагогіка вимагає, щоб батьки, вчителі, вихователі піклувались про фізичний розвиток дитини, всіляко заохочували її до рухів. «Як дитина бігає і грається, так її здоров'я усміхається», стверджує прислів'я. Чим більше дитина рухається, тим краще росте і розвивається. Найкращими «ліками» для дітей від рухового «голоду» є рухливі ігри. Цінність ігрової діяльності в тому, що вона враховує психолого-педагогічну природу дитини, відповідає її потребам та інтересам. Гра формує навички соціальної поведінки, специфічні системи цінностей, орієнтацію на групові та індивідуальні дії, розвиває стереотипи поведінки в соціумі. Ігри на уроках фізкультури та в режимі навчального дня використовуються для гармонійного поєднання розумових, фізичних та емоційних навантажень, загального комфортного стану. Говорячи про вплив гри на розумовий розвиток, варто відзначити, що вона змушує мислити найбільш економічно, миттєво реагувати на дії суперника і партнера. Гра розвиває, так звану, внутрішню мову і логіку, втамовує емоції. Користь рухливих ігор, в які можна грати без спеціальної підготовки, у будь – якому віці, так як у них відсутня складна техніка і тактика, а правила можна змінювати за бажанням, є беззаперечною. Рухливих ігор багато, вони різноманітні, зручні тим, що учасник сам регулює навантаження у відповідності до своїх можливостей, що дуже важливо для здоров’я. Ось чому рухливі ігри є дійсно масовими, загальнодоступним засобом фізичного і морального виховання дітей і підлітків. Школярі під час навчального процесу малорухомі, їхні органи і системи життєдіяльності втрачають здатність правильно функціонувати. Вихід – потрібно частіше залучати їх до рухливої гри, проводити естафети, які сприяють покращенню настрою і зміцненню здоров'я.Результати гри – радість та емоційний підйом. Позитивна емоція творчості – найважливіший фактор оздоровлення. У молодших класах найбільш актуальним є застосування сюжетно-рольових ігор. Так як мислення дітей молодшого шкільного віку є образним і предметним, то сюжетні ігри надзвичайно сприяють розвитку творчої уяви та вихованню особистісних якостей. Сюжетно-рольові ігри сприяють розвитку мислення формування характеру, розвитку волі, моральних якостей, фізично зміцнюють дитину, створюють емоційний настрій на позитивну навчальну діяльність. Діти, проявляючи в сюжетно-рольових іграх спритність, швидкість, силу, витривалість, розвиваються фізично. При цьому вони відчувають радість, насолоду і, відповідно, оздоровлюються.