«Рухлива гра, як один із засобів корекції поведінки гіперактивних та агресивних дітей»

Опис документу:
Проведення рухливої гри з урахуванням індивідуальних особливостей дітей дає можливість звернути увагу на окремі елементи рухів, виправити помилки в тих, хто потребує вдосконалення рухів, або заохотити дітей, відзначити якість виконання вправ.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

«Рухлива гра, як один із засобів корекції поведінки гіперактивних та агресивних дітей»

Для дитини дошкільного віку гра - провідний вид діяльності. Вирішити завдання розвитку рухів і їх вдосконалення допомагають різноманітні рухливі ігри. Всі граючі втягуються в активні рухові дії.

Рухливі ігри різноманітні за своїм змістом і організації. Рухливі ігри ділять на елементарні і складні. Елементарні у свою чергу ділять на сюжетні і безсюжетні, ігри-забави, атракціони.

Слід зазначити, що в рухливих іграх діти не тільки вчаться правильно рухатися, але і уточнюють знання про навколишнє життя, властивостях предметів, знайомляться з новими словами та вчаться вимовляти їх. У рухливих іграх розвивається пам'ять, увага, уява. Діти навчаються орієнтуватися в просторі, узгоджувати свої дії з діями однолітків.

Рухливі ігри - важливий засіб розвитку самостійності, активності, ініціативності. Таким чином, рухливі ігри роблять величезний вплив на все сторонній розвиток дітей.

Для мене, як для вихователя важливо знати, як використовувати рухливі ігри з різними дітьми.

Я працюю на підготовчій групі. У мене 70 % хлопчиків з них 50% гіперактивних дітей і для мене рухлива гра як засіб корекції поведінки таких дітей.

Я використовую сюжетні ігри.

Сюжетні ігри мають готовий сюжет, та твердо зафіксовані правила.

Сюжет відображає явище навколишнього життя (трудові дії людей, рух транспорту, рухи і звички тварин, птахів тощо) ігрові дії пов'язані з розвитком сюжету і з роллю, яку виконує дитина.

Правила обумовлюють початок і припинення руху, визначають поведінка, і взаємини гравців. Уточнюють хід гри. Підпорядкування правилам обов'язково для всіх.

Сюжетні рухливі ігри переважно колективні (невеликими групами і всією групою). Це дозволяє використовувати їх в різних умовах з різними цілями.

Дії дітей у грі подібного типу взаємопов'язані. Активність одного учасника, наприклад «кота», у грі спонукає інших учасників рухатися швидше. Так гіперактивний дитина «кіт», а загальмований «воробей» допомагають один одному виконати завдання правильно.

Такі ігри, як, наприклад: «У ведмедя у бору» розвиває витримку і мова; «кудлатий пес» - виховує терпіння, що дуже важливо при роботі з гіперактивними дітьми.

Ще можна використовувати безсюжетні ігри.

Безсюжетні рухливі ігри типу «ловишек», «перебіжок» не мають сюжету, образів, але схожі з сюжетними, наявністю правил, ролей, взаимообусловенностью ігрових дій всіх учасників.

Ці ігри пов'язані з виконанням конкретного рухового завдання і вимагають від дітей великої самостійності, швидкості, спритності, орієнтування в просторі. Виконання чітких правил, що допомагає гіперактивній дитині безконфліктно взаємодіяти з іншими дітьми.

Підбираючи ігри для гіперактивних дітей, необхідно враховувати такі особливості: дефіцит уваги, імпульсивність, високу активність, невміння загострювати увагу на деталях.

У грі їм важко чекати своєї черги.

Така гра як «Давайте поздороваємся» спрямована на зняття м'язового напруги, перемикання уваги.

Різноманітність тактильних відчуттів супутніх проведення цієї гри, дає гіперактивній дитині можливість зняти м'язову напругу і відчути своє тіло.

А ось гра «Кричалки-шепталки-мовчалки» говорить сама за себе.

Якщо чітко виконувати правила цієї гри, то гіперактивними дітьми стає керувати набагато легше. Закінчувати гру треба «мовчалками».

Для того, щоб заспокоїти надто активних дітей і під час «мовчалки» можна дати будь-яке завдання, спрямоване на зниження активності. Ще в моїй групі є кілька дітей з агресивною поведінкою, у роботі з ними я теж використовую рухливі ігри.

Для агресивних дітей ми підбираємо ігри сприяють зниженню агресії.

Гра «Обзивалки» корисна не тільки агресивним дітям, але і для вразливих дітей. Слід проводити у швидкому темпі, але стежити за тим, щоб м'яч, який передається по колу, діти не губили.

У заключному колі обов'язково слід сказати своєму сусідові що-небудь приємне, наприклад: «А ти, .............. сонечко!». Щоб діти відчули різницю в словах образливих та приємних.

Так само допомагають зняти агресію такі ігри як: «Два барани», «Паперові м'ячики», «Гойдалки».

Якщо вам цікаво зміст ігор, то я приготувала для вас роздатковий матеріал з їх описом.

Таким чином, проведення рухливої гри з урахуванням індивідуальних особливостей дітей дає можливість звернути увагу на окремі елементи рухів, виправити помилки в тих, хто потребує вдосконалення рухів, або заохотити дітей, відзначити якість виконання вправ.

Припускаючи індивідуальну динаміку розвитку дітей, ми проводимо одні і ті ж ігри протягом тривалого часу, даючи можливість кожному оволодіти певними навичками виконання рухів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.