Розвиток зв'язного мовлення. Слова, близькі за значенням

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Розвиток зв'язного мовлення. Слова, близькі за значенням

Мета. Повторити та закріпити вміння учнів писати під диктовку, списувати з друкованого тексту; продовжити розвивати зв'язне мовлення; ознайомити дітей зі словами, близькими за значенням; розширювати їх словниковий запас; виховувати повагу та любов до краси та багатства української мови.

Обладнання. Таблиця "Пиши каліграфічно!", предметні малюнки, "Словник синонімів".

Зміст уроку

I. Повторення про багатозначність слів.

Про слово "лист ".

1. Розгляд малюнків (кленовий лист і лист від родичів).

2. Бесіда.

Де намальовано листок з дерева?

З якого дерева цей листок?

Що намальовано на другому малюнку?

Що означає це слово? (Звістка або письмова розмова з далеким родичем, товаришем.)

Як ви гадаєте, що спільне в цих словах? (Звуковий склад.)

Чи однакові вони за значенням? (Ні.)

3. Складання речень.

Ми одержали лист від бабусі Насті. Роман знайшов гарний кленовий лист.

II. Робота над збагаченням словникового запасу дітей. /.

Вчитель.

У нашому мовленні є слова, близькі за значенням, але вимовляються вони по-різному.

2. Текст.

Миколин дідусь Іван часто розповідає своєму внукові про те, як воював. І Миколка знає, що дідусь був сміливий, хоробрий, безстрашний. Командири називали його відважним.

3. Бесіда.

Яким був дідусь у Миколки? (Сміливим.)

Яким ще був дідусь? (Хоробрим, безстрашним.)

Як про нього відзивалися командири? (Відважний.)

4. Висновок.

Слова "сміливий-", "хоробрий", "безстрашний", "відважний", говорять нам про саму людину, повідомляючи про хороші риси вдачі дідуся.

III. Робота над предметними малюнками. (Про дорогу.)

1. Розгляд малюнка.

Що ви бачите? (Дорогу.)

А ще що? (Шосе, стежку, шлях.)

2. Бесіда.

Чи мають ці слова однакові значення? (Так.)

Чому?

Що означає слово "дорога "? (Смуга землі для їзди чи ходьби.)

А слово "шосе"! (Дорога для транспорту, покрита асфальтом, щебенем, бетоном.)

А слово "стежка "? (Вузька доріжка в лісі, у полі.)

А що означає слово "шлях "? (Ґрунтова дорога в полі.)

3. Складання речень з цими словами.

Машина їхала по дорозі. Лісова стежка вивела нас до озера. По шосе їхало багато машин. Перед ним тягнувся курний шлях.

Висновок.

Ці слова означають майже одне й те ж, але різняться, як бачимо, звучанням.

IV. Дидактична гра.

Тихийспокійний, врівноважений; гарячий пекучий, жаркий; відпочинок передишка, перерва, привал; розповідає розказує, промовляє; дивитись вглядатись; говорити казати, оповідати.

V. Підсумок уроку.

Що нового дізналися ви сьогодні на уроці?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
8
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!