Розвиток зв"язного мовлення на тему "Складання тексту-міркування на основі прочитаного оповідання В. Сухомлинського «Співуча пір’їнка »"

Опис документу:
Конспект уроку з української мови на тему "Складання тексту-міркування на основі прочитаного оповідання В. Сухомлинського «Співуча пір’їнка »" включає в себе інтерактивні вправи такі як мозковий штурм, фішбоун, крісло автора

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок розвитку мовлення

Тема : Складання тексту-міркування на основі прочитаного оповідання В. Сухомлинського «Співуча пір’їнка »

Мета: вчити учнів складати власні висловлювання на основі прочитаного, використовувати мовні засоби; розвивати мовлення, прагнення самостійного творчого сприймання і осмислення навколишнього світу; виховувати прагнення розвивати свої здібності.

Обладнання : ноутбук, презентація до уроку, портрети відомих постатей, візитівки, «фішбоун»

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

- Любі, діти, у наш клас

Завітали гості щирі .

Привітаймо в добрий час

Гостей, посмішкою й миром

Учні: Доброго дня, Вам! –

Доброго дня нам!

Добра, щастя й миру

Зичимо всім Вам!

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Читання вірша (слайд 2)

Ми прийшли в цей світ, щоб жити

Всі на просторі земнім,

Щоб сміятись і радіти

У довколі чарівнім.

Це життя, це справжня казка!

Ллється музика і сміх

Ти ж ( запам’ятай, будь ласка)

Неповторний серед всіх! (слайд 3)

  • Дійсно, на цій планеті немає таких дівчаток і хлоп’яток , як ви. Є мільйони інших дівчаток і хлопчиків, але саме такого , як кожен із вас, немає ніде. Навіть близнюки, зовні так схожі, але мають власне життя, свої погляди, свій характер, здібності: хтось гарно вишиває, малює. Співає, а хтось вправно доглядає тварин.

І кожен пройде свій життєвий шлях

  • Чому? (бо всі люди неповторні)

  • Але люди не завжди цінують свою унікальність, не завжди знають свої здібності, розпізнають їх та розвивають.

  • Пригадайте, яку формулу неповторності людини ми вивели на уроці Я у світі.

Неповторність людини= зовнішність + здібності + риси характеру. (слайд 4)

  1. Бесіда «Відомі постаті» (слайд 5 )

(на дошці портрети Т. Шевченка, В. Сухомлинського, Ані Лорак, В. Кличка, Лесі Українки)

  • Як ви думаєте, чим унікальні ці постаті?

  • Завдяки чому вони стали відомими?

  • Як вони досягли своїх успіхів?

  • Яку формулу успіху ми вивчили на уроці Я у світі?

Успіх= здібності + працелюбність (слайд 6)

  • Вірно, якби ці люди вперто не розвивали свої здібності, то можливо вони ніколи б не досягли таких висот.

  1. Інтерактивний прийом «Інтерв’ю з письменником» (слайд 7)

  • Скажіть, будь ласка, хто із цих відомих постатей є нашим земляком, друкувався на 53 мовах світу, дуже любив дітей та був директором школи?

  • Уявіть, що перед вами ця відома людина. Про що б ви його запитали?

(слайд 8)

  • Прочитайте, що говорив В.О. Сухомлинський про кожну людину, не зважаючи на те – маленька вона чи доросла.

Людина народжується, щоб залишити слід по собі вічний.

(слайд 9)

  • Саме, Василь Сухомлинський залишив нам у спадок багато повчальних казок. З однією з них ми з вами познайомилися на уроці позакласного читання. Пригайдайте , як вона називається?

  1. Стислий переказ казки «Співуча пір’їнка» (слайд 10)

  • Яка головна думка твору?

  • Який висновок можна зробити для себе?

(кожна людина має свій талант. Нещаслива та людина, яка не може знайти своє улюблене заняття )

  1. Фізкультхфилинка

  • Дихальні вправи

  • «змагаються пальчики»

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 11)

  • Сьогодні ми будемо складати текст – міркування про свою співучу пір’їнку.

  1. Прийом «Фішбоун» (слайд 12)

  • Пригадайте , які типи текстів ми вивчили?

(опис (зачин, основна частина, кінцівка, запитання - який), текст – розповідь (що сталося?), текст-міркування (твердження, доведення, висновок , питання – чому?)

  1. Складання плану (слайд 13)

  1. Чим ти захоплюєшся?

  2. Чого хочеш досягти?

  3. Що ти відчуваєш, коли робиш улюблену справу?

  4. Висновок ( Я думаю, я вважаю, на мою думку…)

  1. Усне складання тексту міркування за планом

  1. Самостійна робота учнів (прийом «Візитівка») (слайд 14)

IV. Підсумок уроку

  1. Зачитування складених творів.

  • Які відкриття ви зробили для себе під час уроку?

(слайд 15)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!