і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Розвиток виховного середовища школи через співпрацю школи та родини як умова підвищення якості навчально-виховного процесу

Розвиток виховного середовища школи через співпрацю школи та родини як умова підвищення якості навчально-виховного процесу

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

«Розвиток виховного середовища школи через співпрацю школи та родини як умова підвищення якості навчально-виховного процесу» Засідання педагогічної ради Підготувала директор Мангуської ЗОШ І-ІІІ ст.№2 Терстуях С.І. Підготувала директор Мангуської ЗОШ І-ІІІ ст.№2 Терстуях С.І.

Слайд № 2

Мета: вироблення оптимальних форм спільної роботи школи і сім'ї з метою особистісного розвитку дитини; розробити правила ефективної співпраці школи і сім'ї під час проведення батьківських зборів, правила педагогічної етики роботи з батьками; сприяти вихованню педагогічної освіти батьків. Практична значимість роботи: проаналізувати стилі сімейного виховання; надати класним керівникам практичну допомогу у формуванні цілісних батьківських колективів; з'ясувати умови правильно налагодженого педагогічного спілкування вчителя з батьками; розробити поради для батьків з метою вироблення у них більш адекватної, гнучкої та прогнозованої педагогічної позиції; залучати батьків до читання педагогічної літератури.

Слайд № 3

Моделі поведінки дітей залежно від особливостей поведінки батьків і їхнього авторитету на дитину: діти з високим рівнем незалежності, зрілості, упевненості в собі, активності, стриманості, допитливості, доброзичливості, які вміють розбиратися в оточенні діти, недостатньо впевнені в собі, замкнені й недовірливі діти, не впевнені в собі, не виявляють допитливості і не вміють стримуватись Психолог Д. Баумрінд

Слайд № 4

А. С. Макаренко у «Книзі для батьків» класифікує авторитет у сімейному вихованні за такими видами: 1. Авторитет придушення (пригноблення) - батьки завжди сердиті, за кожну дрібничку вибухають громом, часто хапаються за палицю чи пасок, кожну провину дитини відзначають покаранням. При цьому діти виростають затурканими, безпорадними, або самодурами, відплачуючи за пригноблене дитинство. 2. Авторитет віддалі  - батько або мати тримають дітей на відстані, окремо від дітей обідають, для розмови запрошують дитину в кабінет, окремо розважаються, у батьків своє життя, а в дітей — своє. 3. Авторитет чванства — батько або мати вважає себе начальством і на роботі, і дома, батьки бундючаться та надуваються, дома тільки й розмови про свої достоїнства, заслуги, зверхньо ставляться до інших людей, дивлячись на пихатих батьків, діти також вихваляються: мій тато - начальник, мій тато - знаменитість.

Слайд № 5

4. Авторитет педантизму - батьки переконані, що діти повинні з трепетом їх вислуховувати; розпорядження дають холодним офіційним тоном, виявляють прискіпливість до дітей з приводу найменших дрібниць. 5. Авторитет резонерства - батьки "з'їдають" дитину своїми повчаннями, безкінечними напучуваннями, привносять у сім'ю надмірну серйозність. 6. Авторитет любові - щоб діти слухалися батьків, треба, на їх думку, на кожному кроці виказувати їм свою любов, тому вони надмірно вдаються до ніжних слів, пестощів, вимагають від дітей ніжності і любові, якщо дитина не слухається, її негайно питають: "Значить, ти тата не любиш?".

Слайд № 6

7. Авторитет доброти - дитяча слухняність викликається не поцілунками та ласкавими словами, а поступливістю, лагідністю, добротою, батьки усе дозволяють дітям, уникають будь-яких конфліктів, ладні пожертвувати чим завгодно, аби тільки все було гаразд. У таких сім'ях дитина «кумир сім'ї». 8. Авторитет дружби - батьки проголошують, що вони друзі для своїх дітей, зникає різниця у віці, авторитеті, діти починають виховувати батьків, насміхаються над батьками, грубо обривають, не поділяють думки батьків. 9. Авторитет підкупу - слухняність купується подарунками та обіцянками, навіть грішми, за добрі оцінки платять дітям за встановленою таксою, заявляють: якщо будеш слухатися - куплю велосипед.

Слайд № 7

Взаємодія школи та сім'ї у виховному процесі Батьки віддають дитину до школи з надією, що вона потрапить до рук розумного, досвідченого вчителя, який забезпечить її належне навчання і виховання. Хибною є думка окремих батьків, що виховання дітей — справа лише школи. Сім’я посідає важливе значення для виховання дітей від перших днів їхнього життя . Особливе місце посідає сімейне виховання і з точки зору психологічного становлення та розвитку особистості. Гуманне ставлення до дитини як до повноцінного члена сім'ї, врахування її інтересів і бажань — це результат історичного розвитку сім'ї як соціального інституту. З одного боку, статус дитини в сім'ї визначає її повну залежність від дорослих, з іншого, — сучасна дитина в сім'ї часто володіє привілейованим статусом людини, по відношенню до якої люблячі батьки буквально реалізують відоме гасло: "Усе найкраще — дітям".

Слайд № 8

Причини, які спонукають до виникнення труднощів у роботі з батьками: Сім’я , яка виховує одну дитину і «одягає на неї «корону». У таких сім'ях діти не отримують практичних навичок , їм важко сприймати процес самоосвіти та самообслуговування. Молоді сім'ї живуть окремо від своїх батьків, що знижує вплив старшого покоління на дітей, а онуки позбавляються казок та позитивного впливу бабусь, дідусів. Зростаючі соціальні та економічні труднощі знижують рівень внутрісімейного емоційного настрою. Більшу частину вільного часу як батьки, так і діти проводять за телевізором або за комп'ютером, не залишаючи вільного часу на спілкування один з одним.

Слайд № 9

Досить ефективною формою забезпечення оптимальних умов співдружності сім'ї та школи є відвідування сім'ї школяра. відвідування сім'ї має бути плановим (упродовж навчального року класний керівник повинен побувати в кожній сім'ї не менш як два рази); не йдіть непрошеним, постарайтесь попередити батьків, або отримати від них запрошення і узгоджувати з батьками день і час візиту ; відвідувати сім'ї усіх учнів, а не тільки тих, які мають складності у навчанні та поведінці; кожного разу визначати мету і зміст бесіди з батьками із урахуванням індивідуальних особливостей конкретної дитини; проявляйте високий такт в розмові з батьками, завжди починайте з похвали, з досягнень і успіхів дитини; після цього з дотриманням тактовності говорити про труднощі, з якими вона зустрічається у навчанні, спілкуванні з товаришами, учителями, вести розмову про спільні дії у наданні допомоги для подолання цих труднощів; розмовляйте в присутності учня, тільки у виняткових випадках вимагайте конфіденційної зустрічі; підкреслюйте свою зацікавленість долею дитини; поради і рекомендації давайте не нав'язливо, передбачайте рівень своїх вимог і можливості сім'ї; висувайте спільні проекти, домовляйтесь про конкретні спільні справи; не давайте безґрунтовних обіцянок, будьте стримані в складних ситуаціях.

Слайд № 10

Поради батькам від вчителів щодо успішних умов сімейного виховання (визначені А.С.Макаренком): треба правильно виховувати, щоб потім не довелося займатися перевихованням; треба пам’ятати, що саме ви керуєте сім’єю, а не діти вами; необхідно мати точну мету і програму виховної роботи; треба завжди пам’ятати, що дитина – не тільки ваша радість, але й майбутній громадянин, що ви відповідаєте за неї перед країною; треба насамперед самому бути громадянином і вносити своє громадянське самопочуття у сім’ю; треба ставити суворі вимоги до власної поведінки; не слід покладатися ні на які рецепти і фокуси виховання, треба бути серйозним, простим і щирим; не треба розраховувати на велику витрату часу, треба вміти керувати дитиною, а не оберігати її від життя.

Слайд № 11

Взаємодія сім'ї та школи здійснюється за основними принципами: 1.Принцип згоди, що забезпечує обопільне розуміння виховної мети і взаємна довіра партнерів. 2.Принцип сполучення, завдяки якому зберігається гармонійність шкільних і сімейних норм життя і вимог до дитини. 3.Принцип співпереживання, рівень доброзичливості двох сторін при взаємодії. 4.Принцип співпричетності. Взаємна інформація про дитину завжди повинна допомагати в роботі у вихованні дітей. 5.Принцип співпраці, що допускає спільну діяльність представників двох різних сфер.

Слайд № 12

Форми взаємодії сім'ї та школи батьківські педагогічні конференції – форма роботи з батьками, яка передбачає доповіді педагогів та батьків з актуальних проблем сімейного виховання, відповіді на запитання та обмін досвідом родинного виховання з певної проблеми; батьківські читання - дуже цікава форма роботи з батьками, що дає можливість батькам не тільки слухати лекції педагогів, а й вивчати літературу з проблеми та брати участь у її обговоренні. Батьківські читання можна організувати в такий спосіб: на перших зборах на початку навчального року батьки визначають питання педагогіки та психології, які їх найбільше хвилюють. Учитель збирає інформацію й аналізує її. За допомогою шкільного бібліотекаря та інших фахівців підбираються книги, а потім використовують отримані в них відомості в батьківських читаннях. Особливістю батьківських читань є те, що, аналізуючи книгу, батьки повинні викласти власне розуміння питання та зміну підходів до його рішення після прочитання книги; батьківські вечори - форма роботи, що прекрасно згуртовує батьківський колектив. Батьківські вечори проводяться у класі 2-3 рази на рік без присутності дітей. Батьківський вечір - це свято спілкування з батьками друга своєї дитини, це свято спогадів дитинства й дитинства власної дитини, це пошук відповідей на запитання, які перед батьками ставить життя та власна дитина. Теми батьківських вечорів можуть бути найрізноманітнішими. Головне, вони повинні вчити слухати й чути один одного, самого себе, свій внутрішній голос;

Слайд № 13

консультації – форма роботи з батьками, яка передбачає надання фахівцями допомоги батькам з різних проблем родинного виховання; тренінгові заняття – тренінги включають практикуми, лекції, закріплюють знання і вміння батьків, отриманих на консультаціях, тренінги спілкування; організація зустрічей батьків з вчителями-предметниками, соціальним працівником ; батьківські ринги - одна з дискусійних форм спілкування батьків і формування батьківського колективу. Батьківський ринг готується у вигляді відповідей на запитання з педагогічних проблем. Запитання вибирають самі батьки. На одне запитання відповідають дві родини. У них можуть бути різні позиції, різні думки. Інша частина аудиторії в полеміку не вступає, а лише підтримує думку родин оплесками. Експериментаторами в батьківських рингах виступають учні класу, визначаючи, яка родина у відповідях на запитання була найбільш близька до їх правильного трактування;

Слайд № 14

організація тематичних батьківських зборів; ділові ігри - це форма колективної творчої діяльності батьків з вивчення рівня сформованості педагогічних умінь у дорослих. Зразковими темами ділових ігор з батьками можуть бути такі: «Ранок у вашому домі», «Син (дочка) прийшов зі школи», «Вас запросили у школу» й інші; психолого-педагогічна діагностика; координація роботи батьківського комітету у самоврядуванні класу , допомога у навчально-виховній роботі; спільні екскурсійні поїздки; презентація успіхів і фотосесія; тематичні зустрічі та свята; дні добрих справ; родинні диспути.

Слайд № 15

Найпоширеніша форма роботи з батьками – батьківські збори У сучасних умовах координацію виховних дій сім’ї покладено на освітній заклад, і від того, як організована робота з батьками, значною мірою залежить успішність процесу навчання і виховання учнів. На сучасному етапі батьківські збори мають стати школою освіти батьків, сприяти згуртуванню батьківського колективу, формуванню його колективної відповідальності за весь клас і за кожну дитину окремо. Збори мають на меті залучати батьків до співпраці з педагогами та адміністрацією, до активної участі в житті навчального закладу, класу, виховувати педагогічну культуру батьківської громадськості, проводити просвіту батьків у питаннях педагогіки, психології, законодавства України.

Слайд № 16

Спільна робота учителя і батьків у класі – родині – це єдиний нерозривний процес. В ньому поєднується системна і послідовна робота з формуванням у батьків педагогічних умінь та навичок у вихованні дітей. Сім’я – це невичерпне джерело наснаги і енергії у вихованні справжньої людини, а школа – це об’єднані форми і методи у вихованні цієї людини. До джерела вливаються струмки різних форм роботи, що рікою несуть інформацію і живлять безцінного господаря – маленьку особистість, що з часом стає справжнім громадянином, продовжуючи традиції великого народу, - будуючи велику державу – Україну.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розвиток виховного середовища школи через співпрацю школи та родини як умова підвищення якості навчально-виховного процесу
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    7312
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    UO343947
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання